![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Michelin betaalt alle tickets US GP terug
Quote:
Je mag van mij gerust weten dat Michelin het bij mij na hun blunders en gelimiteerde bereidheid om oplossingen te aanvaarden grotendeels verkorven had. Dit maakt bijzonder veel zoniet alles goed ... Dit is een bijzonder grootmoedig antwoord na een aantal serieuze mokerslagen ... * airco zet zijn rode bril af en neemt zijn hoedje af na deze beslissing van Michelin Het verhoor door de FIA van morgen mag na zo een gebaar gerust gecancelled worden.
__________________
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Perfect van Michelin, en perfect als reklamestunt. Eerst veiligheid dan de rest, zoals eerder gemeld hier, onbetaalbare reklame!
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000 |
#3
|
||||
|
||||
toch wel een fameuze financiële aderlating, me dunkt.
Maar bravo voor Michelin.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Het recupereren van deze mensen is dan ook onbetaalbaar en doet de kosten van deze refund-actie in het niets verdwijnen. Verder zou het me niets verbazen dat een aantal andere betrokken organisaties achter te schermen mee hun duit in het zakje doen ... Dat de F1 verloren zou zijn in de US treft immers meer firma's dan enkel Michelin. Zelfs al betalen er anderen mee doet dit niets af van de geste van Michelin.
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
Zoals Huudo (onze marketingman) al zei : je gaat zien dat Michelin hier nog als overwinnaar gaat uitkomen...
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Volgens mij is zo'n bedrag voor een bedrijf als Michelin (is dat niet 's werelds grootste bandenfabrikant ?) een peulschil.
Bovendien zullen ze wel goede boekhouders hebben die dat onder een of andere afschrijfpost kunnen boeken.
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Perfekte timing ook, degenen die vandaag in het beklaagdenbankje zitten kunnen alvast rekenen op "verzachtende omstandigheden".
|
#8
|
||||
|
||||
Een zéér terechte beslissing van Michelin, maar alles is niet zo zwart/wit hier:
Quote:
De press release begint goed, maar als ze de schuld blijven steken op de FIA, heb ik geen goed oog op de hoorzitting vandaag. Ik heb dan ook gemengde gevoelens bij dit statement. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Of het een terechte en welgemeende beslissing is valt nog maar te bezien. Michelin tracht in de eerste plaats hun geschonden blazoentje smetteloos weer op te poetsen, en dat is hun uiteraard enkele centjes waard. Het is duidelijk dat hun marketingafdeling nu extra lange dagen klopt om dat doel gecommuniceerd te krijgen. Het zaakje mooi verpakken als een geste naar de fans houdt ook die partij rustig, maar geloof me vrij, dat is niet meteen waar ze bij Michelin wakker van liggen. Dat ze bovendien een brief van hun grote baas, een persoon met de familienaam "Michelin", gericht aan Max and Friends bewust aan de pers laten uitlekken is gewoon een deel van het spel. In die brief halen ze en passant nog even zwaar uit naar de stugheid van de FIA ivm alternatieve oplossingen, maar ze gaan wel lustig voorbij aan het feit dat de oorsprong van de hele farce bij henzelf ligt, nl. Michelin bleek niet in staat met de juiste band in het Amerikaans Theater te verschijnen.
Blijkbaar is iedereen al lang vergeten dat in de jaren 70 en 80 de banden van Good Year en Firestone normaal gesproken een ganse race meekonden. Met de huidige stand der techniek zou dat dus zeker mogelijk moeten zijn. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Een andere losse en algemene bedenking die ik me later maakte: als 9 mensen zeggen dat iets goed is en 2 zeggen dat het niet goed is, wie heeft het dan bij het rechte eind? 't is daar dat ik niet over geraak. ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik spreek me hier niet uit over de schuld wat betreft het in de steek laten van de fans. Ik heb hier dubbele gevoelens bij omdat dit zware gevolgen kan hebben voor de uitgesproken straffen en het effect op het kampioenschap. Michelin mag van mijn part de FIA blijven beschuldigen dat er geen valabele oplossing/compromis gevonden werd. Als bandenfabrikant hebben ze zich correct gedragen toen ze inzagen dat hun banden onveilig waren. En ook de geste naar de fans toe is een knappe daad, maar als ze de FIA maar blijven beschuldigen, dan kunnen de straffen voor de teams wel eens zwaar uitvallen, bvb. ban voor enkele races, en dan kunnen we de F1 op onze buik schrijven, want dan is het kampioenschap zo goed als dood en dat wil ik niet zien gebeuren. |
#13
|
||||
|
||||
Wel, daar zeg je zoiets. Ik vrees dat het WK 2005 sowieso naar de knoppen is, zelfs als alle plooien nu zouden gladgestreken worden. In september wordt de zaak opnieuw bekeken vanachter de groene tafel, en dan zal de FIA volgens mij (ik hoop dat ik me vergis) straffen uitspreken in functie van de tussenstand op dat moment. En dat kan niet. Je kan straffen uitspreken op een serene manier, onafhankelijk van het verdere verloop van het kampioenschap, maar eerst de kat uit de boom kijken om te zien welke straffen er nodig zijn om zo doeltreffend mogelijk teams te treffen is beneden alle peil.
Nogmaals, ik zeg niet dat het zo IS, maar mijn gevoel zegt me dat het daar toch naar neigt... |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Als de FIA in september straffen uitspreekt op basis van de tussenstand (bepaalde teams punten afnemen), dan heeft de GPWC er nog een reden bijgekregen om de F1 te verlaten. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|