De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-06-2005, 23:44
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Michelin betaalt alle tickets US GP terug

Quote:
"We willen het imago van de F1 weer herstellen"

di 28/06/05 - Michelin laat de F1-fans niet in de kou staan. De bandenconstructeur betaalt de tickets van de GP van de VS terug. Intussen blijft Michelin koortsachtig op zoek naar de oorzaak voor het bandenincident in Indianapolis.
De Grote Prijs van de Verenigde Staten, op 19 juni, was een grote farce. Ralf Schumachers Michelin-band ontplofte in een bocht op het circuit van Indianapolis. Het werd het begin van een vaudeville.
Bridgestone & Michelin (onder)
Plots kon Michelin de veiligheid van de auto's niet langer garanderen. De Franse bandenconstructeur raadde zijn teams aan om niet aan de GP deel te nemen.

Zes auto's reden wél, nooit gezien in de F1. De fans waren razend en eisten hun geld terug.

Michelin komt nu met geld over de brug om de gemoederen te bedaren. Het zal de tickets van de gedupeerde toeschouwers terugbetalen.

Bovendien wil het 20.000 tickets kopen voor de GP van de VS 2006, om aan te bieden aan de toeschouwers die er dit jaar bij waren. "Dit doen we om het imago van de F1 te herstellen", stelt Michelin.

bron: Sporza
Wel mensen op zo een antwoord kan je maar 1 ding zeggen ... RESPECT!

Je mag van mij gerust weten dat Michelin het bij mij na hun blunders en gelimiteerde bereidheid om oplossingen te aanvaarden grotendeels verkorven had.
Dit maakt bijzonder veel zoniet alles goed ... Dit is een bijzonder grootmoedig antwoord na een aantal serieuze mokerslagen ...

* airco zet zijn rode bril af en neemt zijn hoedje af na deze beslissing van Michelin

Het verhoor door de FIA van morgen mag na zo een gebaar gerust gecancelled worden.
Old 28-06-2005, 23:48
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie

Perfect van Michelin, en perfect als reklamestunt. Eerst veiligheid dan de rest, zoals eerder gemeld hier, onbetaalbare reklame!
Old 28-06-2005, 23:54
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
toch wel een fameuze financiële aderlating, me dunkt.

Maar bravo voor Michelin.
Old 29-06-2005, 00:13
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Finish
toch wel een fameuze financiële aderlating, me dunkt.

Maar bravo voor Michelin.
Kijk ik denk dat de financïele aderlating best meevalt als je rekening houdt met het oppoetsen van imago dat ze hiermee bereiken. Door dit voorvalletje was een markt van honderden miljoenen mensen quasi verloren voor Michelin. Hier zou Michelin miljarden dollars aan kunnen verliezen.

Het recupereren van deze mensen is dan ook onbetaalbaar en doet de kosten van deze refund-actie in het niets verdwijnen. Verder zou het me niets verbazen dat een aantal andere betrokken organisaties achter te schermen mee hun duit in het zakje doen ... Dat de F1 verloren zou zijn in de US treft immers meer firma's dan enkel Michelin. Zelfs al betalen er anderen mee doet dit niets af van de geste van Michelin.
Old 29-06-2005, 08:15
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Zoals Huudo (onze marketingman) al zei : je gaat zien dat Michelin hier nog als overwinnaar gaat uitkomen...

Huudo
Michelin

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 09:30
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Volgens mij is zo'n bedrag voor een bedrijf als Michelin (is dat niet 's werelds grootste bandenfabrikant ?) een peulschil.
Bovendien zullen ze wel goede boekhouders hebben die dat onder een of andere afschrijfpost kunnen boeken.
Old 29-06-2005, 09:39
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Perfekte timing ook, degenen die vandaag in het beklaagdenbankje zitten kunnen alvast rekenen op "verzachtende omstandigheden".
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 13:06
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Een zéér terechte beslissing van Michelin, maar alles is niet zo zwart/wit hier:

Quote:
Full Statement from Michelin

Straight talk and a sincere gesture for the American spectators: It could have been an exciting race.

One week after the Indianapolis Grand Prix, Michelin wishes to make a sincere gesture of goodwill towards the people present at the GP, a group whose passion for F1 is encouraging in the development of this sport in the United States.

Therefore, on our own initiative and in total solidarity with our partners, we have taken two decisions:

1. Michelin has decided to contribute to the costs incurred by the spectators present at the circuit on Sunday June 19th 2005 by offering to refund their tickets. This is an important decision, since Michelin is not at all legally bound to do this.

Michelin deeply regrets that the public was deprived of an exciting race and therefore wishes to be the first, among the different groups involved in the Indianapolis race, to make a strong gesture towards the spectators.

2. Michelin also offers to buy 20,000 tickets for the 2006 U.S. Grand Prix to be given to spectators who were present at the Indianapolis race in 2005. We are offering this to promote further Formula One interest in the United States.

We would also like to take this opportunity to underline the fact that it is unacceptable that our partner teams have been accused by the FIA of having boycotted the Indianapolis Grand Prix. The reality is that together, Michelin and its partners have done everything possible to assure that the race could take place in total safety.

We are extremely disappointed that the proposals made with all our teams were not accepted. These proposals, including a chicane, were technically viable and totally met all safety requirements. On Sunday morning, June 19, the sporting authority had all the means necessary to preserve the interest of the race.

And yet, the sporting authority rejected the proposed solutions. Why? In our view this is totally incomprehensible and reflects a lack of respect for the spectators.

It is the spirit of respect for the spectators that brought us, with our partners, to propose solutions to allow the race to take place in total safety. It is this same spirit that leads us today to make this gesture.
Bron: autosport-atlas.com

De press release begint goed, maar als ze de schuld blijven steken op de FIA, heb ik geen goed oog op de hoorzitting vandaag.
Ik heb dan ook gemengde gevoelens bij dit statement.
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 13:41
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by redje
Ik heb dan ook gemengde gevoelens bij dit statement.
Heeft misschien iets te maken met je nick-bril?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 13:45
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Of het een terechte en welgemeende beslissing is valt nog maar te bezien. Michelin tracht in de eerste plaats hun geschonden blazoentje smetteloos weer op te poetsen, en dat is hun uiteraard enkele centjes waard. Het is duidelijk dat hun marketingafdeling nu extra lange dagen klopt om dat doel gecommuniceerd te krijgen. Het zaakje mooi verpakken als een geste naar de fans houdt ook die partij rustig, maar geloof me vrij, dat is niet meteen waar ze bij Michelin wakker van liggen. Dat ze bovendien een brief van hun grote baas, een persoon met de familienaam "Michelin", gericht aan Max and Friends bewust aan de pers laten uitlekken is gewoon een deel van het spel. In die brief halen ze en passant nog even zwaar uit naar de stugheid van de FIA ivm alternatieve oplossingen, maar ze gaan wel lustig voorbij aan het feit dat de oorsprong van de hele farce bij henzelf ligt, nl. Michelin bleek niet in staat met de juiste band in het Amerikaans Theater te verschijnen.

Blijkbaar is iedereen al lang vergeten dat in de jaren 70 en 80 de banden van Good Year en Firestone normaal gesproken een ganse race meekonden. Met de huidige stand der techniek zou dat dus zeker mogelijk moeten zijn.
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 14:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
It is the spirit of respect for the spectators that brought us, with our partners, to propose solutions to allow the race to take place in total safety. It is this same spirit that leads us today to make this gesture.
Ik deel hun mening hier.

Een andere losse en algemene bedenking die ik me later maakte: als 9 mensen zeggen dat iets goed is en 2 zeggen dat het niet goed is, wie heeft het dan bij het rechte eind? 't is daar dat ik niet over geraak.
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 18:35
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Heeft misschien iets te maken met je nick-bril?
Helemaal niet.

Ik spreek me hier niet uit over de schuld wat betreft het in de steek laten van de fans. Ik heb hier dubbele gevoelens bij omdat dit zware gevolgen kan hebben voor de uitgesproken straffen en het effect op het kampioenschap.

Michelin mag van mijn part de FIA blijven beschuldigen dat er geen valabele oplossing/compromis gevonden werd. Als bandenfabrikant hebben ze zich correct gedragen toen ze inzagen dat hun banden onveilig waren. En ook de geste naar de fans toe is een knappe daad, maar als ze de FIA maar blijven beschuldigen, dan kunnen de straffen voor de teams wel eens zwaar uitvallen, bvb. ban voor enkele races, en dan kunnen we de F1 op onze buik schrijven, want dan is het kampioenschap zo goed als dood en dat wil ik niet zien gebeuren.
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 20:32
Sennake's Avatar
Administrator

Wel, daar zeg je zoiets. Ik vrees dat het WK 2005 sowieso naar de knoppen is, zelfs als alle plooien nu zouden gladgestreken worden. In september wordt de zaak opnieuw bekeken vanachter de groene tafel, en dan zal de FIA volgens mij (ik hoop dat ik me vergis) straffen uitspreken in functie van de tussenstand op dat moment. En dat kan niet. Je kan straffen uitspreken op een serene manier, onafhankelijk van het verdere verloop van het kampioenschap, maar eerst de kat uit de boom kijken om te zien welke straffen er nodig zijn om zo doeltreffend mogelijk teams te treffen is beneden alle peil.

Nogmaals, ik zeg niet dat het zo IS, maar mijn gevoel zegt me dat het daar toch naar neigt...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 20:56
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Wel, daar zeg je zoiets. Ik vrees dat het WK 2005 sowieso naar de knoppen is, zelfs als alle plooien nu zouden gladgestreken worden. In september wordt de zaak opnieuw bekeken vanachter de groene tafel, en dan zal de FIA volgens mij (ik hoop dat ik me vergis) straffen uitspreken in functie van de tussenstand op dat moment. En dat kan niet. Je kan straffen uitspreken op een serene manier, onafhankelijk van het verdere verloop van het kampioenschap, maar eerst de kat uit de boom kijken om te zien welke straffen er nodig zijn om zo doeltreffend mogelijk teams te treffen is beneden alle peil.

Nogmaals, ik zeg niet dat het zo IS, maar mijn gevoel zegt me dat het daar toch naar neigt...
Ik heb dat gevoel ook. Maar tot dat kunnen we toch nog genieten van goede races en hopelijk blijft het kampioenschap nadien ook nog spannend.

Als de FIA in september straffen uitspreekt op basis van de tussenstand (bepaalde teams punten afnemen), dan heeft de GPWC er nog een reden bijgekregen om de F1 te verlaten.
Reply With Quote
Old 29-06-2005, 21:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by redje
Maar tot dat kunnen we toch nog genieten van goede races en hopelijk blijft het kampioenschap nadien ook nog spannend.
Zzzzz

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules