De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-07-2005, 14:05
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie

2005 GP Duitsland

Quals zijn over.

Kimi ging bijna te hard, Monty ging zeker en vast te hard.

Button licht? Renaults zwaar?
Old 23-07-2005, 14:59
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by AlesiRed27
Quals zijn over.
Kimi ging bijna te hard, Monty ging zeker en vast te hard.
Button licht? Renaults zwaar?
Denk ook zoiets, hoewel de Renaults niet noodzakelijk zwaar staan denk ik, ook niet heel licht waarschijnlijk, maar McLaren is gewoon heel het weekend sneller.
Wat mij opviel: Minardi's weer allebei voor de Jordans en Schumi op 5, Barri net voor de Minardi's!
Old 24-07-2005, 15:35
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Kampioenshap is over, met voor mij de meest onverdiende wk die ik al gezien heb. Natuurlijk is het een grote verdienste van het team om een betrouwbare wagen te maken, maar Alonso's eigen aandeel is naar mijn mening quasi nihil. Als McLaren geen tegenslag kent wordt Alonso 2de. Flatert Montoya niet wordt hij derde. En zo is het al geruime tijd.
Verder valt Ferrari op. 2 keer een iets andere strategie, en dan nog geen enkele de juiste. Ligt natuurlijk veelal aan de Bridgstone band vandaag. Wat zo Schumacher gedaan hebben als het zomerweer was ipv dit herfstweer eind juli?
Old 24-07-2005, 15:56
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 24-07-2005, 16:00
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Verdidig gerust uw mening ipv de mijne een te geven.
Old 24-07-2005, 16:01
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by sledge
Kampioenshap is over, met voor mij de meest onverdiende wk die ik al gezien heb. Natuurlijk is het een grote verdienste van het team om een betrouwbare wagen te maken, maar Alonso's eigen aandeel is naar mijn mening quasi nihil. Als McLaren geen tegenslag kent wordt Alonso 2de. Flatert Montoya niet wordt hij derde. En zo is het al geruime tijd.
Om te stellen dat Alonso's aandeel quasi nihil is, vind ik wel sterk uitgedrukt. Hij doet het toch maar hé, al helpt het natuurlijk wel dat je met een zeer betrouwbare wagen rondrijdt.
Maar het is idd heel teleurstellend om alweer Kimi z'n wagen te zien parkeren wanneer die op kop rijdt. Want voor mij blijft hij toch de sterkste piloot in het hele veld... Hoeveel pech gaat die man nog hebben!

En toch erg knap wat Montoya gepresteerd heeft. Hopelijk houdt zijn wagen het ook uit tijdens de volgende GP's...
Ben toch echt teleurgesteld in McLaren hoor...wanneer gaan die nu echt eens een betrouwbare wagen bouwen??

Al bij al vond ik het wel een spannende GP met leuke duels...zo zouden er meer moeten zijn...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 16:02
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
natuurlijk is het aandeel van Alonso Nihil. vooraan rijden kan toch iedereen zeker

Reply With Quote
Old 24-07-2005, 16:09
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Ik doelde dan meer op de eindtitel die er ongetwijfeld volgt. Vandaag heeft hij niet gewonnen omdat hij de sterkste was, maar omdat anderen het verknoeit hebben of pech gehad hebben.
Ik verslikte mij ook bijna toen ze op canvas zeiden dat Montoya man van weekend kan zijn.
Maar bon, voor mij is 2005 een gevecht meer tussen constructuers dan rijders. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar. 7 verschillende contructeurs in de top 8. Het was ooit anders.
Old 24-07-2005, 16:09
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Toch wel een fijne race, met de nodige inhaalacties en de gebruikelijke opgave van Raikkonen.

Ron Dennis en co hebben zo'n situaties al ongelooflijk veel meegemaakt, in die mate dat je je echt begint te af te vragen waar de mannen van McLaren mee bezig zijn. Snelheid is één ding, betrouwbaarheid een ander. Misschien gaat de combinatie McLaren-Fin-betrouwbaarheid gewoon niet ?
In ieder geval een hete start, en Villeneuve die af en toe eens brokken maakte (al dan niet in zijn fout). Schumacher maakte geen brokken, en moest de hele race Button afhouden om dan uiteindelijk nog in extremis gepasseerd te worden door Fisichella. Propere inhaalmaneuvers, trouwens.

TOP:
-Alonso: betrouwbaarheid en koeltjes de wedstrijd uitrijden. Zonder pech wordt hij de nieuwe WK, want die 36 punten voorsprong maakt Raikkonen niet zomaar goed. Bovendien nadert Schumacher op Raikkonen tot 3 punten !
-Montoya: Zero op zaterdag, hero op zondag. Prachtige race. Montoya voelt zich eindelijk goed bij McLaren. En zijn wagen lijkt nog betrouwbaar te zijn ook.
-Coulthard: Vanuit de anonimiteit weer eens in de punten.
-Button: Een welverdiende P3. Hopelijk snort er deze keer niets aan de BAR
-Fisichella: Werd aangereden door Sato en kon uiteindelijk nog de schade beperken door het gevecht aan te gaan met Schumacher, wat serieus wat spanning in de slotronden bracht.

FLOP:
-McLaren: Oefenritten bovenaan, Pole, halve race aan de leiding en dan stekker uit. Dit scenario herhaalt zich veel te veel.
-Ferrari: Van P5 naar P5. De tifosi en de Duitsers hadden meer verwacht. Barrichello was weer nergens.
-Doornbos: mislukt debuut: Villeneuve van de baan gekegeld. Kwalificatiechrono viel wel mee.
-Sato: samen met Doornbos de enige die nog 0 punten achter z'n naam heeft. Laat weinig ophefmakends zien, buiten het versplinteren van voorvleugels. Volgend jaar Button-Barrichello bij BAR, Schumacher-Massa bij Ferrari en Sato-Heidfeld bij 'BMW/Sauber' ? Dan krijgen we bij Williams Webber en misschien een De La Rosa ofzo ?
-Monteiro: 12 op 12, maar deze keer toch wel op het randje toen hij even Villeneuve van de baan ramde. Heeft geluk gehad dat hij deze race kon eindigen.
-Karthikeyan: raakt meer en meer in de schaduw van Monteiro, en dat is niet goed voor een betalend coureur. Maakte trouwens enkele leuke off-road belevenissen.
-Trulli: Miserabele race. Het seizoensbegin beloofde beter.
-Williams: verschrikkelijk.

Van het spannende Hockenheim naar het saaie Hongarije. De WK is bekend: Alonso. Misschien nog een leuk duel voor P2 tussen Schumacher en Raikkonen ? Raikkonen heeft op papier de beste wagen, maar met die McLaren, tja, daar weet je dus maar nooit mee eh.

Finish.

Last edited by Finish; 24-07-2005 at 16:13.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 16:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !

Old 24-07-2005, 16:23
De Paddock Rookie

Misschien toch maar beetje op je auto letten, als je weet dat het drie races op rij wel een probleem gaf?

Hoeveel langer gaat iets mee aan 17.500 toeren dan aan 18.500?

Raikonnen heeft misschien wel beetje eigen hand in z'n problemen... na z'n eerste stint begonnen de problemen al (reed 1.16.x ipv 14.x en 15.x), en had toen al een (te grote?) voorsprong.

Aandeel Alonso Nihil? Waarom is Alonso dan vandaag weer voor Fisichella geëindigd? Oh ja, klopt, de auto's zijn niet gelijk zeker...

Er wordt vergeten dat F1 eigenlijk een endurance race is!

Last edited by AlesiRed27; 24-07-2005 at 16:26.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 17:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

de enige bedenking die ik me maakte na de race was dat Alonso niet te veel tegenstand heeft gehad dit jaar. Tuurlijk, om wereldkampioen te worden moet je steeds vooraan zitten als je concurrent nog maar eens uitvalt. Absoluut, geen slecht woordt daarover, integendeel zelfs, maar spannend kan je het kampioenschap in dit stadium nog nauwelijks noemen. En echte fights met de grote F tussen de koplopers hebben ik nog altijd niet gezien. Misschien ligt het wel aan mij... dat ik niet steeds de ganse GP kijk... 'k denk dat het vooral dat is wat Sledge wilde zeggen.
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 17:34
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Finish

FLOP:

-Doornbos: mislukt debuut: Villeneuve van de baan gekegeld.

Finish.
Je bedoelt zeker door Villeneuve van de baan gekegeld, of heb jij een andere race gezien dan ik?
Reply With Quote
Old 24-07-2005, 17:34
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Alonso is een goed rijder, maar zeker niet beter dan een Button, Schumacher of Raikonnen. En idd, dit jaar is hij de meerdere van Fisichella, iemand die ik eigenlijk dichter bij Alonso verwacht had.
Maar het is zoals Huudo zegt, al wat hij moet doen dit jaar is gas geven. ligt hij op kop, wint hij verdient, dat hoor je mij niet zeggen. Maar al meer dan eens was hij zeker niet de betere, maar won hij toch, meestal omdat een McLaren het laat liggen. En zo pak je kostbare punten af van je rechtstreekse concurrent.
Gelukkig is het in de stand veel spannender vanaf Barrichello in de stand, dat kan nog mooi worden.
Old 24-07-2005, 17:35
De Paddock Rookie

Dat is wel weer waar.

Veel mooier zijn dan de gevechten Hill vs Schumacher, Schumacher vs Hakkinen, die zaten dichter bij elkaar.

Er kan niet meer worden gestreden met deze wagens. Als je zag hoe moeizaam de Renault over de Ferrari kwam, en dat op een circuit waar inhalen echt wel kan, dat zegt genoeg.

En als je het filmpje Rene Arnoux vs Gilles Villeneuve gaat opzoeken, van enkele tientallen jaren terug, dan weet je wat we nu wel missen...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules