De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 24-07-2005, 20:48
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Dus wie voorop rijd, mag zelf zijn lijn kiezen, zelfs al heeft dat tot gevolg dat iemand anders bij jou binnenrijd. Kijk naar de positie van Doornbos linkerachterwiel en dat van Villeneuve's linkervoorwiel. Daaraan is duidelijk te zien dat Doornbos naar rechts uitwijkt, om zo goed mogelijk de bocht aan te snijden:
Quote:
Originally Posted by Jacques Villeneuve
and he moved over on me while he was braking so we touched
Het was een race-incident, zulke dingen gebeuren, maar het had vermeden kunnen worden.
__________________
Reply With Quote
  #32  
Old 24-07-2005, 20:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Doornbos wijkt uit naar de rijlijn, om de bocht goed aan te snijden. maar het "gat" dat er was, was zeker niet groot genoeg voor Villeneuve om erin te duiken. Villeneuve had dus afstand moeten houden, volgens mij.

maar ja, de replay toonde niks, en op de foto'kes zie je ook niet veel voorgeschiedenis, ze raken elkaar al bijna op foto 1...
__________________
Reply With Quote
  #33  
Old 24-07-2005, 21:09
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
echt wel duidelijke beelden nodig in dit geval. Ik ga wel akkoord met Frank 490 dat hier niet echt iets 'agressiefs' merkbaar is aan Doornbos positie op de baan bij de bovenstaande screenshots. Het lijkt me eerder dat Villeneuve nogal opportunistisch voorbij wil raken omdat hij zenuwachtig wordt van de Minardi, en daarom waarschijnlijk in de achterkant van de Minardi knalt. Een brake-test van Doornbos lijkt me idd ook nogal onnodig.
Vreemd incident, toch.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #34  
Old 24-07-2005, 22:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Voor sommigen hier goed nieuws, voor de anderen wellicht een teleurstelling:

Quote:
Schumacher: "Ik denk niet dat ik mij nog kan mengen in de titelstrijd. We moeten sneller worden. Het ligt vooral aan de banden.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9219
De Grand Prix zelf heb ik maar met een half oog bekeken............echter ik hoorde de dikste etter van Ollanda (presentator Olav Mol, SBS6) een verhaal afsteken over de zeer slechte financiële situatie van Ferrari. Ze zaten dringend verlegen om de 100 (?) miljoen Euro tekengeld van het nieuwe Concorde Agreement dat ze met Bernie E. hadden afgesloten. De wagenverkoop ging weliswaar goed maar met zo goed als geen marge Ze schijnen in Modena op dit moment zowat alles te verkopen wat los en vastzit. Dit om de cash-flow maar gaande te houden? Iemand van jullie die daar iets meer van heeft gehoord............of ergens gelezen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #35  
Old 24-07-2005, 22:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Dat er geen marge meer is op de verkoop betwijfel ik ten sterkste. Maar de dollarkoers heeft hun marge wel voor een groot stuk opgegeten.

En als ze dan toch vanalles verkopen om maar cash te hebben, waarom veilen ze dan zoveel van hun F1bolides voor t goede doel?
Reply With Quote
  #36  
Old 25-07-2005, 09:38
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Zoals reeds gezegd. Villeneuve staat op de punt Doornbos voorbij te steken. Doornbos gooit tijdens het remmen zijn wagen voor die van Villeneuve, die hierdoor achteraan inrijdt op Doornbos.

Ik heb de indruk dat de meeste mensen Villeneuve het voordeel van de twijfel geven. Enkel Frank 490 blijft (om een mij totaal onduidelijke reden) hardnekkig Doornbos verdedigen. Eigenlijk is het allemaal toch niet zo belangrijk: een achterhoede duel en geen van beiden was dit weekend in staat om in de punten te eindigen.
Reply With Quote
  #37  
Old 25-07-2005, 11:29
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De opgave van Raikonnen is blijkbaar het resultaat van een menselijk fout (montage fout). Leuk.
Quote:
Kimi Raikkonen's retirement in the German Grand Prix was caused by a leakage of hydraulic fluid from the pressure relief valve, apparently the result of a preparation mistake by a team member.
bron: crash.net
Reply With Quote
  #38  
Old 25-07-2005, 18:01
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Zoals reeds gezegd. Villeneuve staat op de punt Doornbos voorbij te steken. Doornbos gooit tijdens het remmen zijn wagen voor die van Villeneuve, die hierdoor achteraan inrijdt op Doornbos.

Ik heb de indruk dat de meeste mensen Villeneuve het voordeel van de twijfel geven. Enkel Frank 490 blijft (om een mij totaal onduidelijke reden) hardnekkig Doornbos verdedigen. Eigenlijk is het allemaal toch niet zo belangrijk: een achterhoede duel en geen van beiden was dit weekend in staat om in de punten te eindigen.

Nou, kennelijk verschillen we van mening. Dat heb je wel eens. Laten we het er maar houden dat het een race incident was. Ik denk nog steeds dat dit incident meer aan Villeneuve te wijten was dan aan Doornbos. Neemt niet weg dat ze het waarschijnlijk beiden hadden kunnen vermijden en wie dan in welke mate verantwoording draagt is inderdaad niet heel vreselijk belangrijk. Er werd niet echt een wereldkampioenschap mee beslist.
Reply With Quote
  #39  
Old 25-07-2005, 19:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
- Robert Doornbos heeft zich geëxcuseerd bij Jacques Villeneuve voor de aanrijding kort na de start van de race in Hockenheim. Doornbos geeft dus toe dat hij in de fout ging

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9227
En nu mag Olav Mol zijn excuses gaan aanbieden Villeneuve Wat die kerel roept en schreeuwt in dergelijke gevallen slaat helemaal nergens op. TV voor debielen!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #40  
Old 25-07-2005, 19:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
vind ik hier altijd wel leuke literatuur. Pro's en con's tot op het moment dat de échte veroorzaker ergens excuses formuleert... Zit dat altijd met een glimlachje te lezen dat soort dingen.
Reply With Quote
  #41  
Old 25-07-2005, 20:54
IVY440's Avatar
IVY440 IVY440 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Turnhout
Posts: 72
Is Doornbos wel de echte veroorzaker? Hij gaat meteen na de race naar Villeneuve om te zeggen dat het wss zijn fout was omdat hij een nieuweling is. Wil hij zo al respect krijgen van iedereen of gaat hij elke keer zijn excuses aanbieden als hij en iemand anders van de baan gaan in een gevecht?
Reply With Quote
  #42  
Old 25-07-2005, 21:27
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Doornbos:
Quote:
“Jacques kwam voor de race naar me toe en zei: ‘Kijk, erg goed gedaan, je hoort nu bij de familie, geniet ervan.’ Toen drie ronden later crashte we. Het is een beetje ironisch, maar ik ben gewoon naar hem gegaan omdat niemand echt zag wat er gebeurde. Dus ik ben gewoon naar hem toegegaan. Ik zei: ‘Ik ben een nieuweling en het is waarschijnlijk mijn fout en daarom kom ik mijn excuses aanbieden.’ Hij zei dat ik een beetje agressief was, dat het hier geen Formule 3000 is, dus ik zei dat het me speet. We schudden elkaar de hand en we vertrokken. Het was een spannend debuut en het is niet zonder problemen verlopen.”
Bron: http://www.f1today.nl/index.php?loca...&nieuwsid=3802
Reply With Quote
  #43  
Old 25-07-2005, 22:58
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Quote:
Originally Posted by Huudo
vind ik hier altijd wel leuke literatuur. Pro's en con's tot op het moment dat de échte veroorzaker ergens excuses formuleert... Zit dat altijd met een glimlachje te lezen dat soort dingen.
Wat bedoel je Huudo? Beticht je mij er nu van dat ik mijn mening bijstel nadat ik van Robert's excuus heb gehoord? Voor alle duidelijkheid: 1) ik lees dat van dat excuus pas nu net en dat geloof je dan of niet, moet jij weten) 2) ik heb mijn mening niet bijgesteld maar wat nuance aangebracht, er rekening mee houdend dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten.

Ik stroop de mouwen vast op. ( )
Reply With Quote
  #44  
Old 25-07-2005, 23:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Frank 490
Ik stroop de mouwen vast op. ( )
Huudo, nu moet je gaan oppassen............die kerel is boomlang, met mijn 1.87 kan ik die man niet recht in de ogen kijken. Kom nogal wat centimeters tekort

Toch mooi zo'n discussies
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #45  
Old 25-07-2005, 23:24
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
de schenen Huudo, de schenen...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.