De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 01-09-2005, 22:35
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Vond het trouwens jammer dat Finish zijn Top/flop niet heeft gezet bij de laatste GP F1...


...wat niets te maken heeft met gebrek aan interesse, maar veel eerder gebrek aan tijd op zondagnamiddag. Ik heb ondertussen nog altijd geen seconde bekeken van de videoband waarop ik de GP opgenomen heb.
En de Gp daarvoor heb ik om dezelfde reden gemist.

Wel leuk dat er iemand die handel leest. Want da's ook één van de redenen dat het stiller wordt: een forum moet ook gelezen worden, ipv hier en daar enkele threads met iemands mening/vraag zonder reply. En ik had niet echt het gevoel dat er iemand op zat te wachten.

Er moet weer sjwung in de zaak gebracht worden ! Wat dachten jullie van een spetterend paddockfeest op kosten van het bestuur ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #17  
Old 01-09-2005, 22:49
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Huudo,

Je mag mijn uitspraak niet uit de contaxt halen. Ik zeg "Ik weet het, ik breng geen oplossing aan, maar ik heb er ook geen. Anderzijds is het geven van kritiek ook interessant. Uit kritiek kan je lessen trekken en daaruit kan je weer op bouwen. Aanzie dit dus als een basis voor een verdere opbouw (of heropbouw)"

De eerste oplossing van het probleem is dit onderzien. Dat wil ik hiermee aangeven. Hoe het verder effectief wordt aangepast en opgelost is een andere zaak.
Ik bekritiseer niet het concept. Ik bekritiseer de omstandigheden.

En nu weer aan de anderen...Hopelijk met DE oplosisng??
Waarmee dus duidelijk een aanzet wordt gegeven naar een verder onderzoek van het probleem. Ik gooi niemand iets toe en wil dat ook niet.

Wat de alg vergaderingen betreft...
Ik hoop nog altijd een verslag te krijgen van 2004 en 2005.
Als er niemand komt opdagen zal dat een reden hebben. Oninteresse? Kan zijn, maar ik betwijfel of het dat alleen is.
Hoeveel enquetes zijn er ingevuld dit jaar. Ik dacht redelijk wat, dus dat geeft toch aan dat mensen meewillen?

Neen, ik weet niet wat het is....

en punt heb je gelijk, nieuwe dingen zijn plezant, maar volhouden is iets anders.
Reply With Quote
  #18  
Old 01-09-2005, 22:49
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Ik, die nauwelijks post zal ook eens klagen ;-)

Ik vind het ook spijtig om minder discussie over rally, FIA GT en F1 hier te kunnen lezen.
Want wegens tijdsgebrek gebruik(te) ik dit forum om zo wat over alles tegelijk proberen op de hoogte te blijven.
Verder post ik ook zeer zelden in die topics dus zal niet aan mij liggen wanneer het er goed mee gaat.

Waar ik wel meer zou over willen posten maar weinig interesse in blijkt is MotoGP, so be it.

En als laatste mijn persoonlijke ervaring dat wanneer ik eens de moeite doe om iets uit te schrijven over dingen waar ik wel iets te vertellen heb en meer in de interesse van dit forum liggen (rit met Carrera GT en werken op beroemd testcircuit om 2vbn te geven) daar nauwelijks respons op komt terwijl ik toch denk dat het over interessante zaken gaat.
Misschien ligt het gewoon aan mijn manier van communiceren of dat ik niet veel mensen hier persoonlijk ken of weet ik wat, het moedigt mij alleszins niet onmiddelijk aan om nog meer dingen te schrijven ...

Just my 2c,

Jochie
Reply With Quote
  #19  
Old 01-09-2005, 22:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by fordje
Ik hoop nog altijd een verslag te krijgen van 2004 en 2005.
Verslag 2004: Door omstandigheden is dit later gepubliceerd. Uitvoerig aan het woord gekomen tijdens de jaarvergadering. Het verslag is te lezen vanaf 13-02-2005

Verslag 2005: jaarvergadering was op 05-03-05..........het verslag was te lezen vanaf 13-03-05.

M.b.t. deze thread, zal eens in het weekend mijn gedachten op papier zetten.........voor je het weet heb ik weer "ambras" met bepaalde personen. Wat betreft het forum: bezoekersaantallen, nieuwe registraties, aantal berichten maar vooral de de data-trafiek vertonen nog steeds een stijgende lijn. Dus op dat punt is er niets aan de hand.

Wat betreft kwaliteit, maatschappelijke betrokkenheid, de mens en dat soort zaken. Ja daar is een verandering opgetreden......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 01-09-2005 at 23:04.
Reply With Quote
  #20  
Old 01-09-2005, 23:03
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik trek niet echt iets uit de context. Ik zie enkel dat het al méér dan een jaar dezelfde zijn die met hunne kritiek daar zijn. Er was een mogelijkheid om er wat aan te doen - zie verkiezing - en iedereen heeft die laten liggen. Dan achteraf nóg eens met dezelfde kritiek komen en altijd over hetzelfde, wordt vermoeiend. Ik had alleen gehoopt dat er wat constructiefs zou tss gezeten hebben.

Als ik geen oplossing weet voor iets, dan houd ik mijn mond, maar goed, wie ben ik.

Bovendien, als je goed gelezen hebt, ondervang ik een groot gedeelte van die kritiek. Het leven op een forum, begint in de eerste plaats bij de lezers en posters zelf.

Quote:
Originally Posted by Mark
Verslag 2004: Door omstandigheden is dit later gepubliceerd. Uitvoerig aan het woord gekomen tijdens de jaarvergadering. Het verslag is te lezen vanaf 13-02-2005

Verslag 2005: jaarvergadering was op 05-03-05..........het verslag was te lezen vanaf 13-03-05.


Dat bedoel ik dus oa met steeds weer dezelfde kritiek en bazaar terwijl het eigenlijk al lang in orde is. Ik heb de indruk dat er redelijk geslapen wordt door sommige en als er eens een thread komt waarin iemand zijn bezorgdheid vorm geeft, wordt er vlijtig opgesprongen om interessante kritiek te geven. We zijn weer vertrokken voor een potje zalige lektuur...

...

Let's move on, met datgene wat we hebben!!

Last edited by Guido; 01-09-2005 at 23:10.
Reply With Quote
  #21  
Old 01-09-2005, 23:34
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Het is wat het is ... DePaddock heeft steeds geprobeerd zo onafhankelijk mogelijk te zijn. Dat dit ten koste is gegaan van weet ik veel wat, kan je niet weten. De fout bij het bestuur, mods,... leggen is al te simpel. We hangen immers van héél veel zaken af waar we totaal geen vat op hebben.

Goed van Mario dat hij wil wijzen op bepaalde zaken. Echter, indien het hier gaat ontaarden in heen en weer geroep zit er niks anders op dan het hier te sluiten. Daar heeft dus echt niemand iets aan, buiten misschien wat leedvermaak bij bepaalde mensen... Zaterdag is al een mooie kans om hierover wat te praten, face to face.
Reply With Quote
  #22  
Old 02-09-2005, 02:23
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Iedereen doet met het forum wat hij/zij wil. Ik lees het nog iedere dag al, post ik wat minder (al ben ik nooit een "veel poster" geweest). Sommigen gebruiken het forum om informatie op te doen. Anderen gebruiken het om te discussiëren. Noch anderen (mis-) gebruiken het om anderen in discrediet te brengen. Shame on them !!! Wel, ikzelf lees het nog steeds uit interesse en gebruikte het - alleszins in de beginfase - om mensen te leren kennen en hen dan IRL te ontmoeten. Bij de mensen die ik dus heb ontmoet zijn er heel wat vrienden overgebleven. Anderen werden kennissen en enkelen bleven niet lang mijn vriend, maar zo gaat dat nu in het leven.

De vrienden zijn quasi allen generatiegenoten en daar kan ik goed mee opschieten. We zien elkaar dan ook meerdere malen per jaar zowel op een koers als in het privé-leven. Later registreerden er zich vooral Paddockers van een jongere generatie. Niet dat ik hen niet kan zien maar ik krijg er meestal minder binding mee. Zal zowel aan mij als aan hen liggen. Het zij zo....

Ik wil hiermee enkel duidelijk maken dat het forum slechts een onderdeel is van het grotere geheel : de VZW Depaddock. Ik zie regelmatig "vreemden" lopen op het deze of gene circuit of rally of rallycross of zelfs motocross die een Paddock T-shirt -petje... dragen. Wel dat doet me deugd. De community die werd gevormd. En dat is ook Depaddock... Maar dat zien de mensen minder...

Bovendien wil ik nog eens aanstippen dat er heel wat (geregistreerde) leden via het medium Depaddock-forum zitten waar ze nu zitten. Bvb bij een team, bij een organisatie, in de media of zelfs aan het stuur... Hierbij dient aangestipt dat sommigen vergeten zijn dat ze dit bereikten via het medium Depaddock. Maarja, dat is ook het leven. Alleszins : dat zijn verwezenlijkingen waarop ik als gewezen bestuurslid fier ben. Ik begrijp natuurlijk ook dat Depaddock daardoor minder informatie of scoops (die we in het begin toch regelmatig hadden) hebben. De mensen die gebonden zijn aan een team moeten in het openbaar zwijgen over wat ze weten of mogen minder foto's posten omdat deze exclusief zijn voor het team etc... Misschien zijn we daardoor wat minder interessant. Ik zet heel duidelijk "misschien" want ik ben daar niet zeker van... Waarom niet : net zoals in de beginperiode wordt het forum namelijk gelezen door heel wat (Top)teams vooral uit Belcar maar wees maar zeker ook uit andere interessante competities. Niet alleen gelezen maar ook gepost... Het bewijs is de posts die piloten en teams in eigen (nick) naam doen. Een heel belangrijk bewijs is bvb wat een teamlid van GLPK uit de doeken deed, ivm de diskwalificatie van de Corvette in de afgelopen 24 uur van Spa.

Nu moeten we ook duidelijk zijn ( en daar moet ik geen tekeningetje bij maken) dat het succes van Depaddock bij enkele mensen de ogen deden opengaan. Met goede bedoelingen wilden ze ons aan zich binden. Depaddock heeft echter altijd een eigenwijze koers gevaren en heeft daar, ook tot op heden, geen slechte zaak mee gedaan. Het moest namelijk een hobby blijven en in de voorstellen die Depaddock kreeg werden er dikwijls hoge eisen gesteld waaraan de bestuursleden, met de beste wil van de wereld niet konden ingaan.

Aan de andere kant durf ik ook te zeggen dat er wat mensen, met minder goede bedoelingen, hebben getracht in het bestuur te komen of getracht hebben Depaddock aan zich te binden. Omdat het bestuur meestal voldoende mensenkennis had en soms ook beschikten over "inside-information" hebben ze dit niet toegelaten. Daarom zijn ze nu wie ze zijn... Maar dit "vechten" tegen het behoud van succes en vooral tegen de afgunstigen is zo tijdrovend en vermoeiend dat je minder tijd in het dagelijks beheer kan steken. En dan moet je nog weten dat deze afgunstigen, onterecht, de naam van Depaddock in het openbaar gingen besmeuren. Al moet ik zeggen dat er de laatste tijd wat minder strijd moet geleverd worden, heb ik zo de indruk.

Maar nog over het forum. Over stats zullen de bestuursleden meer weten dan ikzelf. En oh ja, met stats kan je alles bewijzen. Dat is zeker. Neen ik wil nog enkele echte "forumzaken" aanhalen. Zowel de prono's als de online-quiz lopen als een treintje. De Photo Award had meer dan 100 inschrijvingen, weliswaar via mail, maar toch. Dus toch allemaal niet slecht hé... En dat er andere media zijn opgestaan. Iedereen is vrij om te gaan en te staan waar ze willen. Ik zal een fiere Paddocker blijven. Zowel op het forum als ernaast...

Als je dan eens bekijkt welke voordelen Depaddock aan zijn leden (en soms ook aan niet leden) biedt, kan je toch niet zeggen dat Depaddock slecht bezig is. De vele vrijkaarten van 3 tot 30 €, de vele kortingen, zelfs gratis deelname aan sommige evenementen. De prijzen die telkens worden weggeschonken aan de winnaars van de prono's of quiz...

Dat de vrijkaarten dikwijls geen succes hebben is onbegrijpelijk maar daarvoor kan je het forum of de VZW toch niet aansprakelijk stellen. Dat is gewoon een gebrek aan interesse bij de posters.

Neem nu de karting van zaterdag : 10 € korting en 3 consumpties is ongeveer de waarde van een lidmaatschap. OK, je moet ook nog wat vrienden hebben op de karting want anders is het niet leuk meer.

Bij het bezoek aan de motorshow van Essen kreeg je, als lid, je transport quasi gratis en bovendien een korting op je ticket. Quasi geen respons... Misschien nu al oproepen voor de komende editie : Depaddock gaat steevast de eerste maandag na de opening van de beurs... (Hopelijk gaat de VZW volgende editie weer of anders zit ik hier onzin te verkondigen)

Kans op meerdere kaarten van 15, 20 of zelfs 30 € als je weet dat het lidgeld 15 € is. En dan moeten vaststellen dat je de kaarten niet aan de man krijgt. Wie is daarvoor verantwoordelijk ? Depaddock of de gebruikers ???

Een VZW runnen : niet gemakkelijk mannen...

Maar ik zou tenslotte iedereen willen oproepen om een kleine inspanning te doen om wat oplossingen (want de meesten vinden dat die nodig zijn) te formuleren. Zowel uzelf als het forum kunnen er enkel beter van worden. Ik weet absoluut zeker dat het bestuur werkt aan allerlei pistes om zowel van het forum als de VZW in het algemeen een aangename omgeving te maken...

C U
Reply With Quote
  #23  
Old 02-09-2005, 17:18
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
Persoonlijk gebruik ik De Paddock als informatiebron om up-to-date te blijven over alles wat met autosport te maken heeft. En tot op heden lukt dat nog steeds heel goed ... hetzij via links, hetzij via quotes hetzij via verslagen allerhande. Ik heb nu iets minder vrije tijd en soms gewoon ook minder interesse in autosport, en dat merk je ook aan mijn post-ritme.

Bepaalde oorzaken voor de minder gang van zaken op de paddock zijn m.i.
- betrokkenheid van paddockers bij bepaalde teams waardoor uitlatingen sterk gecounterd worden; concreet vb: je mag toch wel eens zeggen dat iemand een fout heeft gemaakt, precies niet goed was voorbereid of zoiets, zonder dat je echt afbreuk aan die persoon/team doet. Het weze duidelijk dat je dit in de gepaste taal doet. In het verleden is er weleens sterk op gereageerd en dan durft men soms zijn mening niet meer te posten. Ik weet bv perfect hoe ik bepaalde mensen op hun paard kan krijgen en uitlokken omdat zij zich in het verleden misschien hebben uitgelaten over bepaalde favoriete teams en piloten, maar ik doe dat niet, ik ben zo niet. Misschien dat er gewoon in het algemeen meer verdraagzaamheid nodig is.
- kwaliteit van de posts gaat af en toe omlaag doordat mensen hun gevoel over een race ten berde brengen Dit heeft geen informatieve waarde, maar ik meen dat dit eigen is aan een forum. En ik durf gerust stellen dat ik dat ook al heb gedaan. Een slecht vb: iemand vraagt, hoe zit het met de deelname van team X aan race Y? Volgende post: Dat weet ik niet, sorry! ... zulke posts zijn een beetje 'debiel', maar soit ... als je het niet weet, moet je het ook niet zeggen hé
- modelbouw-populariteit: persoonlijk interesseert modelbouw me niet zoveel, ook al bouw ik zelf spontaan autootjes en bewonder ik af en toe de meesterwerkjes van de specialisten. Het is misschien een idee om de modelbouw op een subforum te zetten, al weet ik niet met zekerheid of dit zal helpen. Ik weet wel dat de modelbouw op bepaalde momenten overheerst op de autosport ... vroeger was dit enkel in de wintermaanden, nu gebeurt het zelf tijdens het autosportseizoen. Misschien is de modelbouwsectie voldoende groot geworden om zich af te scheiden. Een oplossing kan ook zijn dat je zelf de threads aanklikt die je bij je favorieten wil hebben. Zodoende vind je bij new posts meer dingen die je wel interesseren dan dingen die je niet interesseren. Dit kan perfect omgekeerd voor mensen die vooral geïnteresseerd zijn in modelbouw en de rest minder interessant achten. Dan hoef je zelf niet alles te selecteren ... het is een idee hé

pff, moeilijk om nog mogelijke oorzaken te vinden ... misschien is de fut er inderdaad een beetje uit. Ik heb persoonlijk ook ups en downs, momenten dat ik het forum een week of langer niet lees omdat ik het even beu ben ... perfect mogelijk hé! Het leven is immers niet alleen autosport Ik ben een trouwe lezer van de paddock, heb hier al veel mensen leren kennen, maar het interesseert me bv niet om mee in het bestuur te gaan. En zo zijn er hier wel meer denk ik. Wij hebben ons raceteam en dat slorpt genoeg tijd op, maar toch probeer ik jullie nog steeds de nodige kennis bij te brengen over de fun cup, al interesseert dat hier waarschijnlijk geen kat, maar ik blijf volharden
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 06-09-2005, 22:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Het forum is inderdaad veranderd in de afgelopen twee jaar. Een bepaalde vervlakking qua diepgang in discussies. Die diepgang is er af en toe nog.......of dat nu meer of minder is dan in het begin? Waarschijnlijk hetzelfde maar door het hoge aantal berichten per dag lijkt het alsof het minder is geworden. Althans, dat is mijn beeld daarvan. Kan best zijn dat het absoluut gezien, qua inhoudelijke discussies, minder is geworden. Dat ligt dan niet aan het forum zelf maar aan de mens zelf. Iemand de laatste twee jaar nog goede inhoudelijke TV gezien? Ik niet, de ene real-life soap na de andere......met als kers op de taart die debiele SMS-spellen.

Daarnaast is het forum qua leden in een aantal jaren compleet veranderd. Bij het begin waren het enkele tientallen liefhebbers van langs de draad die met elkaar babbelde over autosport. In de jaren erna hebben we heel wat verschillend volk voorbij zien komen. Sommigen een regelrechte aanwinst en wat ik van bepaalde anderen denk zal wel duidelijk zijn

Dat we in "aanzien" stijgen mag duidelijk zijn. Voor sommige personen zijn we een regelrechte luis in de pels. Een teken dat we toch een aanzien hebben. Als we niks zouden voorstellen dan maken die bewuste personen zich daar niet druk over. De toename van het aantal bewezen profs, dus niet de zelfbenoemde , op dit forum is daar ook een bewijs van.

We hebben zelfs subculturen binnen dit forum zien onstaan. Je hebt de quizzers en de gokkers. De jongens van Eran die met elkaar in discussie gaan. De afdeling modelbouw die een stevige groei doormaakt. De volgende generatie autosportfans die weg naar het forum heeft weten te vinden. In het begin hebben die jonge gasten weleens een antwoord paraat waarbij mijn broek op de enkels zakt...........maar ze leren vlug bij Er zijn er zelfs bij die op dit moment een beter gedrag vertonen dan enkele ouderlingen!

Culturen die naast elkaar leven. Een modelbouwer kom je niet gauw tegen op een autosport-onderwerp. Een Eran-gast blijft ook vaak in zijn eigen forum "hangen''.

Wat betreft nieuws en autosport. Op dat gebied is het idd rustiger...........wel logisch overigens. Overal kelderen de deelnemersaantallen. Minder wagens en coureurs is dus ook minder nieuws, mogelijke conflicten en discussies.

Wat me wel opvalt dat we heel veel verschillende bezoekers hebben maar dat relatief weinig mensen iets posten. Daar zou ik weleens een verkalring voor willen weten. Durft men niet? Is men ergens bang voor? Ligt het in de volksaard?

Daarnaast, het is en blijft internet. Niets zo veranderlijk als dat medium. Wat vandaag hip en vet is, dat is morgen ouderwets en zwaar passé Dus dat het forum aan dat soort modetendensen onderhevig is m.i. inherent aan het medium. Sommige zullen het voor gezien houden, anderen zullen ervoor in de plaats komen.

Wat betreft de VZW, tja daar sta ik met mijn mond vol tanden. We hebben nog nooit zoveel kunnen teruggeven aan de leden als dit jaar........echter de respons is de spreekwoordelijke nul komma bul

Ligt het aan de tijd waarin we leven? Iedereen is druk, druk, druk en gehaast. De centjes zijn ook minder voorhanden voor veel mensen. Nu nog een taboe maar de armoede stijgt met rasse schreden in de lage landen........dus minder mogelijkheden om je vrije tijd luxe in te vullen met autosport? En dus minder autosport-talk?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 06-09-2005 at 22:41.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.