De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 20-01-2002, 19:31
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt, Limburg
Posts: 255
Zoals ik reeds vorig jaar voorspelde, Duval gaat een grote toekomst tegemoet.
Heeft heel veel weg van Colin MCRAE, snel, af en toe een beetje onstuimig. Maar met de juiste mentor komt hij er.
Laten we hopen dat hij bij de volgende Rally met de FOCUS dezelfde adelbrieven kan voorleggen
greetz
wilmai
www.corsa-racing.be
__________________
Greeting Wilmai
Reply With Quote
  #32  
Old 20-01-2002, 20:37
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Duval inderdaad zéééér knap ! ;-)

Had wel een beetje geluk dat Galli gisteren in kp 10 moest opgeven, want hij had op hem 2 minuten achterstand. Maar Duval heeft vorig jaar meer dan genoeg pech gehad...

De volgende rally met de Focus zal niet zo simpel zijn... is dat niet in Zweden?! Maar in ieder geval wordt dat zeer leerrijk en interessant.

Hopelijk is Freddy Loix er dan ook bij ! Misschien wordt het dan interessant om te zien wie snelste belg is ?! (of ben ik iets te optimistisch over Duval?)

Last edited by Bart; 20-01-2002 at 20:41.
Reply With Quote
  #33  
Old 21-01-2002, 11:59
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Toch zeker nie slecht van Thiry, voor bv een officiële Mitsu en Duval heeft dat ook goed gedaan!
Reply With Quote
  #34  
Old 21-01-2002, 14:26
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt, Limburg
Posts: 255
Dit jaar heeft duval niet de pech die hij kende vorig jaar.
Als we de rally bekijken dan heeft hij wel het geluk dat Galli uitvalt maar toch chapeau voor Francis van alle specials wat hij bij de beste vijf en drie maal de scratch.

Op naar zweden en dan eens kijken wat hij ervan terechtbrengt
__________________
Greeting Wilmai
Reply With Quote
  #35  
Old 21-01-2002, 21:58
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Gebruikte Citroen speciale ventielen?

Net gelezen op de site van pitstop:

Quote:
Er hangt nog altijd heel wat onduidelijkheid rond de bandenwissel die Citroen zaterdagavond tijdens de laatste service van de dag in de rally van Monte Carlo heeft uitgevoerd op de Xsara van Sebastien Loeb. De bandenwissel leidde tot een straf van 2 minuten voor Loeb, want er werd nieuw rubber gemonteerd in een servicepark, waar enkel tanken was toegelaten. De straftijd, waartegen Citroen in beroep ging, zal Loeb zo goed als zeker de zege kosten.

Waarom dan heeft Citroen toch banden gewisseld? Kennen ze bij Citroen het reglement niet?
Guy Frequelin, teammanager: "Het is een blunder, een stomme, maar menselijke fout. We hadden trouwens geen enkel voordeel bij die bandenwissel. Dat gaan we ook uitleggen aan het Beroepstribunaal van de FIA."

Geen voordeel? Waarom dan toch banden wisselen en zo het risico lopen gestraft te worden?

Er is een gerucht dat Citroen in de Monte Carlo speciale ventielen gebruikte. Met die ventielen kan een overdruk in de banden vermeden worden. Het systeem wordt wel es gebruikt in onverhard-rally's, waar een te hoge druk in de banden voor een overdreven slijtage zorgt. De speciale ventielen zorgen er dan voor dat de druk op peil blijft.

In een vergadering van de teammanagers voor de start van de Monte werd afgesproken dat ventiel-systeem niet te gebruiken. Heeft Citroen zich niet aan de afspraak gehouden?

In de veronderstelling dat de Citroen van Loeb met die ventielen was uitgerust, dreigde de Xsara van Loeb de volgende morgen in het servicepark met 4 lekke banden te staan. Dan had Loeb nooit de eerste KP kunnen bereiken.
Door die ventielen zou de druk uit de banden verdwenen zijn, omdat de auto een hele nacht had stilgestaan in het gesloten park.
Vandaar dus -volgens een gerucht- de illegale bandenwissel.

Sebastien Loeb mocht na het beroep van Citroen de rally -met de straftijd onder voorbehoud- uitrijden en winnen.
De FIA doet de komende weken uitspraak.

Bron: http://www.kanaal2.be/pitstop/
Dit werpt al een heel ander licht op de zaak.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #36  
Old 23-01-2002, 12:53
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Defenitieve uitspraak over de zaak op 29 Januari.

Bron: http://www.worldrallynews.com
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #37  
Old 23-01-2002, 16:42
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
mja , ik ben wel eens benieuwd wat dat gaat geven.

Geven die ventielen da zo een enorm voordeel ???

airco
__________________
Reply With Quote
  #38  
Old 23-01-2002, 16:45
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt, Limburg
Posts: 255
dit is ongeveer hetzelfde systeem gelijk in paris dakar van gebruik gemaakt wordt. In de zandduinen wordt er lucht uitgelaten zodoende heeft men een bredere oppervlakte, op steen route harder zetten zodoende dat de banden niet stuk kunnen.
Dit zou wel eens iets op de aard kunnen zijn
greetz
wilmai
www.corsa-racing.be
__________________
Greeting Wilmai
Reply With Quote
  #39  
Old 23-01-2002, 17:09
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ik denk dat ze er hier voordeel mee haalden toen ze starten door de banden te veel op te pompen en naarmate de temperatuur stijgt in de banden ze lossen zodoende blijft de druk dezelfde...
Reply With Quote
  #40  
Old 23-01-2002, 18:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ik krijg er het sch**t van dat meer en meer overwinningen behaald worden aan de groene tafel! De autosport verliest alsmaar meer en meer van haar geloofwaardigheid. En dat is in ons aller nadeel :-(
(BTW ik spreek van "autosport" omdat sommige hostessen op het autosalon denken dat je over moto's bezig bent als je naar de verantwoordelijke voor de motorsport afdeling vraagt bij Toyota )
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #41  
Old 23-01-2002, 22:23
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Als Loeb inderdaad 2 minuten straftijd krijgt, heeft Sainz wel pech want hij eindigde op 2'01"6 van Loeb...
Reply With Quote
  #42  
Old 23-01-2002, 23:51
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
mja ik denk dat een verboden systeem wel iest zwaarder gaat bestraft worden dan een "per ongelukke" bandenwissel. Als dat van die ventielen bewezen wordt dan zou loeb wel eens gewoon geschrapt kunnen worden uit de uitslag ==> en terecht ook.

airco
__________________
Reply With Quote
  #43  
Old 24-01-2002, 10:08
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Verdorie,

Thiry heeft ooit eens een rally op dergelijke frustrerende manier verloren. Hij was eerste met zijn Escort Cosworth toen hij moest opgeven. De mecaniciens konden het makkelijk repareren maar deden het niet : het was verboden voor assistentie. En nu zou Loeb nog kans maken om te winnen?! Als Loeb geen straf krijgt, weet ik nog niet of ik naar de WRC in Duitsland ga !
Reply With Quote
  #44  
Old 24-01-2002, 21:47
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Citroen laat dan toch de beroepsprocedure vallen tegen de tijdstraf van Sebastien Loeb in de rally van Monte Carlo. Dat betekent dat Tommi Makinen de Monte wint voor Loeb, die tweede eindigt.

Citroen liep een straf van 2 minuten op voor een illegale bandenwissel. Het team ging in beroep tegen de sanctie, waardoor Loeb de rally toch kon winnen. De FIA zou volgende week dinsdag uitspraak doen in de zaak. Citroen heeft niet gewacht op het vonnis in beroep. Het Franse merk vreesde wellicht dat de straf nog groter kon worden.
Citroen zal morgen bekendmaken dat het niet in beroep gaat.

Tommi Makinen behaalt zo zijn 24ste overwinning in het WK en wordt daarmee absoluut recordhouder. Tommi heeft nu 1 zege meer dan Carlos Sainz, Colin McRae en Juha Kankkunen.

Intussen heeft Colin McRae en met hem het Ford-team gepleit voor duidelijke, vaste straffen bij onregelmatigheden. Het kan niet, volgens McRae, dat je vooraf niet weet welke straf je krijgt voor een vergrijp.

Dit is de nieuwe stand in het WK bij de rijders:
1 Tommi Makinen (Subaru) 10
2 Sebastien Loeb (Citroen) 6
3 Carlos Sainz (Ford) 4
4 Colin McRae (Ford) 3
5 Marcus Gronholm (Peugeot) 2
6 Petter Solberg (Subaru) 1
Reply With Quote
  #45  
Old 24-01-2002, 22:03
MANATWORK MANATWORK is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2001
Posts: 13
Beste JPMontoya,


ook gelezen bij www.kanaal2.be/pitstop

zet er in het vervolg ff de bron bij misschien?

yes!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.