![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
Zoals ik reeds vorig jaar voorspelde, Duval gaat een grote toekomst tegemoet.
Heeft heel veel weg van Colin MCRAE, snel, af en toe een beetje onstuimig. Maar met de juiste mentor komt hij er. Laten we hopen dat hij bij de volgende Rally met de FOCUS dezelfde adelbrieven kan voorleggen greetz wilmai www.corsa-racing.be
__________________
Greeting Wilmai |
#32
|
||||
|
||||
Duval inderdaad zéééér knap ! ;-)
Had wel een beetje geluk dat Galli gisteren in kp 10 moest opgeven, want hij had op hem 2 minuten achterstand. Maar Duval heeft vorig jaar meer dan genoeg pech gehad... De volgende rally met de Focus zal niet zo simpel zijn... is dat niet in Zweden?! Maar in ieder geval wordt dat zeer leerrijk en interessant. Hopelijk is Freddy Loix er dan ook bij ! Misschien wordt het dan interessant om te zien wie snelste belg is ?! (of ben ik iets te optimistisch over Duval?) Last edited by Bart; 20-01-2002 at 20:41. |
#33
|
||||
|
||||
Toch zeker nie slecht van Thiry, voor bv een officiële Mitsu en Duval heeft dat ook goed gedaan!
|
#34
|
|||
|
|||
Dit jaar heeft duval niet de pech die hij kende vorig jaar.
Als we de rally bekijken dan heeft hij wel het geluk dat Galli uitvalt maar toch chapeau voor Francis van alle specials wat hij bij de beste vijf en drie maal de scratch. Op naar zweden en dan eens kijken wat hij ervan terechtbrengt
__________________
Greeting Wilmai |
#35
|
||||
|
||||
Gebruikte Citroen speciale ventielen?
Net gelezen op de site van pitstop:
Quote:
|
#36
|
||||
|
||||
#37
|
||||
|
||||
mja , ik ben wel eens benieuwd wat dat gaat geven.
Geven die ventielen da zo een enorm voordeel ??? airco
__________________
![]() |
#38
|
|||
|
|||
dit is ongeveer hetzelfde systeem gelijk in paris dakar van gebruik gemaakt wordt. In de zandduinen wordt er lucht uitgelaten zodoende heeft men een bredere oppervlakte, op steen route harder zetten zodoende dat de banden niet stuk kunnen.
Dit zou wel eens iets op de aard kunnen zijn greetz wilmai www.corsa-racing.be
__________________
Greeting Wilmai |
#39
|
||||
|
||||
Ik denk dat ze er hier voordeel mee haalden toen ze starten door de banden te veel op te pompen en naarmate de temperatuur stijgt in de banden ze lossen zodoende blijft de druk dezelfde...
|
#40
|
||||
|
||||
Ik krijg er het sch**t van dat meer en meer overwinningen behaald worden aan de groene tafel! De autosport verliest alsmaar meer en meer van haar geloofwaardigheid. En dat is in ons aller nadeel :-(
(BTW ik spreek van "autosport" omdat sommige hostessen op het autosalon denken dat je over moto's bezig bent als je naar de verantwoordelijke voor de motorsport afdeling vraagt bij Toyota ![]() |
#41
|
||||
|
||||
Als Loeb inderdaad 2 minuten straftijd krijgt, heeft Sainz wel pech want hij eindigde op 2'01"6 van Loeb...
|
#42
|
||||
|
||||
mja ik denk dat een verboden systeem wel iest zwaarder gaat bestraft worden dan een "per ongelukke" bandenwissel. Als dat van die ventielen bewezen wordt dan zou loeb wel eens gewoon geschrapt kunnen worden uit de uitslag ==> en terecht ook.
airco
__________________
![]() |
#43
|
||||
|
||||
Verdorie,
Thiry heeft ooit eens een rally op dergelijke frustrerende manier verloren. Hij was eerste met zijn Escort Cosworth toen hij moest opgeven. De mecaniciens konden het makkelijk repareren maar deden het niet : het was verboden voor assistentie. En nu zou Loeb nog kans maken om te winnen?! Als Loeb geen straf krijgt, weet ik nog niet of ik naar de WRC in Duitsland ga ! |
#44
|
||||
|
||||
Citroen laat dan toch de beroepsprocedure vallen tegen de tijdstraf van Sebastien Loeb in de rally van Monte Carlo. Dat betekent dat Tommi Makinen de Monte wint voor Loeb, die tweede eindigt.
Citroen liep een straf van 2 minuten op voor een illegale bandenwissel. Het team ging in beroep tegen de sanctie, waardoor Loeb de rally toch kon winnen. De FIA zou volgende week dinsdag uitspraak doen in de zaak. Citroen heeft niet gewacht op het vonnis in beroep. Het Franse merk vreesde wellicht dat de straf nog groter kon worden. Citroen zal morgen bekendmaken dat het niet in beroep gaat. Tommi Makinen behaalt zo zijn 24ste overwinning in het WK en wordt daarmee absoluut recordhouder. Tommi heeft nu 1 zege meer dan Carlos Sainz, Colin McRae en Juha Kankkunen. Intussen heeft Colin McRae en met hem het Ford-team gepleit voor duidelijke, vaste straffen bij onregelmatigheden. Het kan niet, volgens McRae, dat je vooraf niet weet welke straf je krijgt voor een vergrijp. Dit is de nieuwe stand in het WK bij de rijders: 1 Tommi Makinen (Subaru) 10 2 Sebastien Loeb (Citroen) 6 3 Carlos Sainz (Ford) 4 4 Colin McRae (Ford) 3 5 Marcus Gronholm (Peugeot) 2 6 Petter Solberg (Subaru) 1
__________________
|
#45
|
|||
|
|||
Beste JPMontoya,
ook gelezen bij www.kanaal2.be/pitstop zet er in het vervolg ff de bron bij misschien? yes! |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|