De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-09-2005, 20:51
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Fernando Alonso - F1 World Champion 2005

Het is zo ver, de wereldkampioen van dit jaar in de Formule 1 is gekend. Niemand minder dan Fernando Alonso.

Voor mij is het verdiend alhoewel ik liever gewacht had tot de laatste race en zo de spanning erin kon blijven tussen Kimi en Fernando.

Niet vergeten dat Fernando de jongste Wereldkampioen F1 tot nu toe is!

Mvg...
Reply With Quote
Old 25-09-2005, 21:20
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie

of het nu verdiend is of niet dat laat ik open, wat ik wel wil zeggen over Alonso is dat hij nog veel te bewijzen heeft!

niet vergeten dat Fernando vreselijk veel chance heeft gehad dit jaar

feit blijft, het kwam dit jaar vooral door fouten van anderen (iemand moet daarvan profiteren) en Fernando heeft vaardigheden maar op dit moment zou ik hem niet vergelijken met een Kimi, met een Juan en zelfs met een Schumi wat betreft skills op de baan in the heat of the moment
Old 25-09-2005, 21:29
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by McLarenboy
of het nu verdiend is of niet dat laat ik open, wat ik wel wil zeggen over Alonso is dat hij nog veel te bewijzen heeft!

niet vergeten dat Fernando vreselijk veel chance heeft gehad dit jaar

feit blijft, het kwam dit jaar vooral door fouten van anderen (iemand moet daarvan profiteren) en Fernando heeft vaardigheden maar op dit moment zou ik hem niet vergelijken met een Kimi, met een Juan en zelfs met een Schumi wat betreft skills op de baan in the heat of the moment
Akkoord. McLaren-Mercedes heeft dit jaar enkele serieuze klappen geincasseerd, waarvan Alonso optimaal geprofiteerd heeft. Maar aan de andere kant is Alonso enorm constant geweest dit seizoen. Op dat foutje in Canada na kun je hem niet afstraffen.
Conclusie: Is Fernando verdient kampioen? Nee, want de Raikonnen was beter, en de McLaren was sneller.
Verdienden McLaren de titel? Nee, want een team dat zoveel moet opgeven moet maar een betrouwbaardere wagen bouwen.
Wie verdiende dan de titel? Fernando "gelukzak" Alonso of Kimi "pechvogel" Raikkonen?
Ik ben er nog niet over uit....

Last edited by sledge; 26-09-2005 at 14:32.
Reply With Quote
Old 25-09-2005, 22:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Alonso is een meester in het efficiënt koersen. Of dat altijd de mooiste titel oplevert is natuurlijk de vraag, maar presteren wanneer nodig en meer niet, is ook een kunst...

En niet vergeten dat wij Belgen vandaag ook een wereldkampioen hebben : Tom Boonen!

Ik zou zeggen : aan beide supermannen : proficiat!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 25-09-2005, 22:29
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by sledge
Akkoord. McLaren-Mercedes heeft dit jaar enkele serieuze klappen, waarvan Alonso optimaal geprofiteerd heeft. Maar aan de andere kant is Alonso enorm constant geweest dit seizoen. Op dat foutje in Canada na kun je hem niet afstraffen.
Conclusie: Is Fernando verdient kampioen? Nee, want de Raikonnen was beter, en de McLaren was sneller.
Verdienden McLaren de titel? Nee, want een team dat zoveel moet opgeven moet maar een betrouwbaardere wagen bouwen.
Wie verdiende dan de titel? Fernando "gelukzak" Alonso of Kimi "pechvogel" Raikkonen?
Ik ben er nog niet over uit....
volledig mee eens !
Old 25-09-2005, 22:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Alonso is kampioen, leve de kampioen!

Werd hij glansrijk wereldkampioen, nog bijlange na niet. De mooiste glans kan een piloot geven aan zijn titel door die te pakken met een overwinning. Schum, Mika en wellicht nog velen anderen deden het al eerder, Fernand voorlopig althans nog niet.
Reply With Quote
Old 25-09-2005, 23:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Off topic en eigenlijk ook weer niet : Keke Rosberg werd in 1982 wereldkampioen met slechts één enkele overwinning. Dat is in de statistieken achteraf niet meer te zien, en is in feite ook van geen belang. Anders moeten ze in het vervolg enkel de overwinnaar maar punten geven en de rest noppes...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 25-09-2005, 23:10
kris28's Avatar
kris28 kris28 is offline
De Paddock Rookie

of het nu verdiend is of niet het zijn de punten die tellen
Reply With Quote
Old 25-09-2005, 23:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by kris28
of het nu verdiend is of niet het zijn de punten die tellen
Uiteraard.

Ik zal me 2005 herinneren als het jaar dat Alonso wereldkampioen werd en niet als het jaar dat Alonso glansrijk wereldkampioen werd. Maar wie ben ik, en wat maakt het uit, hij is hét. Snel sluiten dat boek over 2005, want veel vond ik er niet aan, zeker niet met een dieptepunt allertijden zoals daar was Indianapolis.
Reply With Quote
Old 26-09-2005, 10:41
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

eindelijk iemand anders
Old 26-09-2005, 14:29
Pedro Pedro is offline
De Paddock Rookie

Ik vind dat Alonso zeker een terechte wereldkampioen is! Hij heeft een heel constant seizoen gereden en buiten Canada heeft hij geen fouten gemaakt. Hij was trouwens constant sneller dan Fisichella.

McLaren had de laatste maanden duidelijk de snelste wagen, maar daardoor mag niet worden afgeleid dat Raikkonen ineens een veel betere piloot is dan Alonso. Ik denk dat Alonso ook telkens het maximum uit de Renault heeft gehaald en dat hij op de juiste momenten voor zekerheid heeft gekozen en niet heeft geprobeerd risico’s te nemen om de McLarens te volgen.

Ik had ook liever een spannender kampioenschap gezien, want het was al na enkele races duidelijk dat het moeilijk zou zijn om Alonso in de WK stand in te halen, mede door het kleine verschil in puntentelling per race.

Ik heb Alonso de F3000 race op Spa op een indrukwekkende wijze zien winnen in 2000, en toen was het duidelijk dat hij iemand was met een buitengewoon talent. Voor mij is hij iemand van het kaliber van Schumacher.

Groeten

Peter
Old 26-09-2005, 20:19
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie

@Pedro: omdat de McLaren de snellere wagen was betekent niet dat ik daarom Kimi bestempel als een veel betere piloot. Hij heeft gewoon meerdere keren getoond dat hij zich een weg naar het podium kan vechten. Zorgt voor spectaculare momenten bij tijd en bewijst dat hij nogal wat vaardigheden heeft. Nu dat Alonso kiest voor de zekerheid is zijn keuze maar dat doet mij twijfelen over zijn capaciteiten om zich door het veld te worstelen.

Ik hoor van velen dat hij nogal wat gepresteert heeft in F3 en daarvoor en het spijtige dusver is dat we daar niets van zien in zijn F1 carrière.

Beschouw dit niet als kritiek maar eerder als mijn persoonlijke commentaar op het feit dat mensen hem aanzien als een chauffeur van hetzelfde kaliber als een schumacher, als een kimi, als een montoya (wat betreft dit seizoen toch)
Old 26-09-2005, 22:28
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by McLarenboy
@Pedro: omdat de McLaren de snellere wagen was betekent niet dat ik daarom Kimi bestempel als een veel betere piloot. Hij heeft gewoon meerdere keren getoond dat hij zich een weg naar het podium kan vechten. Zorgt voor spectaculare momenten bij tijd en bewijst dat hij nogal wat vaardigheden heeft. Nu dat Alonso kiest voor de zekerheid is zijn keuze maar dat doet mij twijfelen over zijn capaciteiten om zich door het veld te worstelen.
Veel door het veld worstelen moet hij niet hé, zijn Renault was gewoon te stevig, in tegenstelling tot de Mclaren. Door zijn sterke seizoensstart, waar hij zich wel bewees, heeft hij nergens de nood gehad om zich op een bepaalde manier in de kijker te rijden. Hij kon om het zo te stellen rustig rondtoeren, doordat Mclaren de ene steek na de andere liet vallen.

Kimi is van de twee waarschijnlijk wel de spectaculairste piloot, maar mi ben je daardoor zeker geen beter piloot. Sato is ook spectaculair, maar voor mij is het zeker geen topper.
Ik denk dat Kimi nog wel een (of meerdere) titel(s) zal halen, maar niet zoveel als Alonso. Raikkonen heeft constant veel van zijn wagen gevergd, door constant op de limiet te gaan. Alonso neemt de kerbs bvb. minder hard dan Raikkonen en wetende dat de Mclaren de zwakste was, was dit van Raikkonen zeker niet de beste handelwijze. De laatste races is hij gelukkig bijgedraaid. Alonso rijdt berekend en dat maakte op bepaalde ogenblikken wel een verschil.
Reply With Quote
Old 27-09-2005, 00:22
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Fernando heeft in de tweede seizoenshelft vooral zijn verstand gebruikt, daarbij gesteund door een betrouwbare Renault. Het is precies dat wat ik van de totnogtoe onstuimige Spanjaard niet had verwacht en dat maakt hem voor een deel toch de terechte kampioen, zeker als je rekening houdt met zijn leeftijd.
Reply With Quote
Old 27-09-2005, 12:35
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Je moet er ook rekening mee houden dat Alonso met een heel andere instelling kon racen dan Raikkonen. Voor Aonso was het voldoende om iedere keer op het podium te einigen terwijl Raikkonen iedere keer moest winnen om nog een kans op de wereldtitel te maken.

Iedereen die een beetje met zijn verstand racet zou hetzelfde doen als Alonso.

Daarenboven heeft Raikkonnen ook enkele keren de kans gehad om zich te tonen doordat hij tien plaatsen achteruit werd gezet op de startgrid wegens een motorwissel.

Alonso is bijna het hele jaar vooraan gestart en dan is het natuurlijk moeilijk om een spectaculaire race te rijden en veel personen in te halen.

Als je op het einde van het seizoen bovenaan staat is dit altijd verdiend. Ik vind Alonso dan ook de terechte wereldkampioen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules