De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-09-2005, 10:19
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Over de GP: Redelijk saaie vertoning, op enkele mooie inhaalacties na. Spijtig dat de voorspelde regen niet naar beneden is gekomen.

Over het WK: Ik had Raikonnen ook liever als WK gezien omdat hij gewoon sneller is dan Alonso. En Renault als WK bij de constructeurs voor hun betrouwbaarheid. De einduitslag in het WK weerspiegelt niet altijd het seizoensverloop, daar is weinig aan te doen.

@ Sennake: 1994 Schumacher heeft toch nog weerstand van Hill ondervonden en heeft het WK niet zomaar cadeau gekregen.
1995 Schumacher werd WK door Hill eruit te rijden. Was hij hiervoor gestraft geweest dan was Hill WK.
1997 Villeneuve werd WK nadat hij van de baan gereden werd door Schumacher. Deze keer kreeg Schumacher een straf. Hadden we nu een situatie anno '95 dan had Schumacher de titel te pakken.
1999 Hakkinen werd WK door het uitvallen van Schumacher in Silverstone en doordat Irvine in het seizoensbegin altijd 2e piloot was bij Ferrari.
En zo zijn er nog meer WK's beslist geweest... Alonso is dit jaar WK geworden doordat McLaren-Mercedes onbetrouwbaar was in het begin van het seizoen, niet omdat hij de snelste piloot was. Wil Alonso nog een beetje glans op zijn WK titel krijgen, dan moet hij in de resterende 2 GP's beter doen dan Raikkonen.
Old 26-09-2005, 10:38
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Ottooke
Over de GP: Redelijk saaie vertoning, op enkele mooie

Over het WK: Ik had Raikonnen ook liever als WK gezien omdat hij gewoon sneller is dan Alonso.
raikonen is echt niet sneller als alonso. dat ligt gewoon aan de auto die aan het eind van het seizoen gewoon onverslaanbaar was
Reply With Quote
Old 26-09-2005, 10:38
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Alonso volledig terecht WK op basis van zijn seizoen en niet door het falen van anderen vind ik! Wie had er de pole in deze race?

Het is zijn verdienste en die van Renault! Schitterende prestatie!
Old 26-09-2005, 10:44
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by Sennake
Hmmm. Toch even opmerken : heb je in 1994 en 1995 ook gezegd : Schumacher wereldkampioen, op basis van het overlijden van Senna en het eruit rijden van Hill?
Seizoen 2005 gaat de geschiedenisboeken in als het seizoen van de betrouwbaarheid van de Renault vs. de onbetrouwbaarheid van de McLaren.
'94 en '95 kenden toch wel andere 'tweestrijden', die -dacht ik toch- zich meer afspeelden op het niveau van coureur vs. coureur en team vs. team.
Trouwens, seizoen '94 was nog lang niet in de sjakkosj voor Senna toen hij stierf. Verre van zelfs.
Old 26-09-2005, 10:49
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Toch wel raar dat door Michelin 2 oude banden op de Toyota van Ralf gemonteerd zijn. Sabotage omdat Toyota op Bridgestone overstapt?
Reply With Quote
Old 26-09-2005, 10:53
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
1995 Schumacher werd WK door Hill eruit te rijden. Was hij hiervoor gestraft geweest dan was Hill WK.
1997 Villeneuve werd WK nadat hij van de baan gereden werd door Schumacher. Deze keer kreeg Schumacher een straf. Hadden we nu een situatie anno '95 dan had Schumacher de titel te pakken.
Voor welke ongevallen was Schumacher in '95 dan verantwoordelijk ?
Dat hij er Hill in Australië '94 wetens en willens af rijdt, daar kan ik nog wel in komen, maar dat hij dat in '95 gedaan heeft, al veel minder.

Zijn rijgedrag op Spa was toen heel controversieel, maar ik herinner me maar twee botsingen met Hill in '95 : in Monza en Silverstone en beide keren was het toch duidelijk Hill die zich misrekende.
Dus als er nog andere zijn, mag je gerust mijn geheugen opfrissen.
Old 26-09-2005, 12:03
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Mario
Voor welke ongevallen was Schumacher in '95 dan verantwoordelijk ?
Dat hij er Hill in Australië '94 wetens en willens af rijdt, daar kan ik nog wel in komen, maar dat hij dat in '95 gedaan heeft, al veel minder.

Zijn rijgedrag op Spa was toen heel controversieel, maar ik herinner me maar twee botsingen met Hill in '95 : in Monza en Silverstone en beide keren was het toch duidelijk Hill die zich misrekende.
Dus als er nog andere zijn, mag je gerust mijn geheugen opfrissen.
Je geheugen is beter dan dat van mij, 1995 zou 1994 moeten zijn.
Old 26-09-2005, 15:34
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
Wat ik mooi vond, is dat Montoya gewonnen heeft. Jean-Pol begint zijn draai te vinden bij McLaren en Kimi is hiermee officieel gewaarschuwd voor de komende jaren.
Idd, ik vind Montoya echt wel de sterke man gezien over de laatste wedstrijden hoor! Zowel in de kwalifs als de races heel sterk bezig.
Hij staat nu zelfs (gedeeld) 3e in't WK, en 'maar' op 34 puntjes van teammaat Kimi, en dan mogen we niet vergeten dat JPM 3-4 ? races gemist heeft door zijn schouderblessure ...

Kimi mag echt wel gewaarschuwd zijn! Ik hoop echt dat JPM dit niveau kan aanhouden nu. Dan gaan we volgend jaar héél mooie dingen zien denk ik. Maar een heel seizoen even foutloos rijden als Alonso, dat zie ik hem wel nog niet doen.
Old 29-09-2005, 11:05
IVY440's Avatar
IVY440 IVY440 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
1994 Schumacher heeft toch nog weerstand van Hill ondervonden en heeft het WK niet zomaar cadeau gekregen.

Wat veroorzaakte de spanning in 1994? Toch wel de FIA.
Voor een stom klein foutje (inhalen bij de WU-lap, wat nu trouwens wel mag) krijgt Schumacher op Silverstone de zwarte vlag. Het team is in discussie en dus rijdt Schumacher door. Uiteindelijk blijft de zwarte vlag toch gehandhaafd en omdat Schumacher ze zou genegeerd hebben, riskeert hij 2 races schorsing, die er later ook zouden komen.
Dan in België wordt Schumacher weer gediskwalificeerd omdat de bodemplaat op 1 bepaalde plaats teveel is afgesleten wat veroorzaakt werd door de Raidillon (bewezen). Dit was slechts één plaats op de skidblock.
Intussen wordt ook de schorsing van 2 races ingezet, waardoor Schumacher dus in totaal 4 races kwijt is en hij kan er niets aan doen.
Even wat opzoekwerk ivm resultaten Hill: 4 overwinningen, waardoor de stand in het WK wel drastisch inkrimpt: 66-29 voor Silverstone naar 76-75 na Schumacher zijn schorsing.
Reply With Quote
Old 29-09-2005, 15:03
Ottooke's Avatar
I need speed !

Als de FIA reglementen opstelt moeten die nageleefd worden. Wanneer Schumacher (Benetton) in het grijze gebied van de reglementering gaat werken kan dit ook tegen hun werken. De andere teams hebben de reglementen gevolgd en hebben door de schorsing allemaal profijt gehad doordat de snelste van het veld niet mee mocht rijden. Het is dan nog altijd aan Hill om die wedstrijden uit te rijden en te winnen. En Hill heeft uiteindelijk 6 overwinningen gehaald.

Last edited by Ottooke; 29-09-2005 at 16:58.
Reply With Quote
Old 29-09-2005, 15:30
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Trouwens, sommige kenners waren ervan overtuigd dat het geen "stom, klein foutje" was van de heer MS, maar een moedwillig intimidatiemanoeuvre en daarbij dwong hij Hill op een strook van de baan waar nogal wat rommel lag, zodat diens banden minder goed zouden werken bij de start.

In Spa is MS in '94 trouwens nog eens gespind ook bij het uitkomen van Pouhon en daarbij over de kerbstenen geroetsjt met die houten plank. Er was toen vrij grote unanimiteit dat die plank daardoor te veel afgesleten was en niet door een "bewezen" slijtage bij de Raidillon.
Old 29-09-2005, 16:59
Ottooke's Avatar
I need speed !

Lees de "FIA press release on Schumacher's car" eens door op http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=836&FS=F1
Daarin staat dat de spin waarschijnlijk niet de oorzaak is geweest.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules