De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-09-2005, 14:23
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Allez, die mens heeft 6 of 7 races gewonnen, die heeft in de GP van San Marino een ontketende Schumacher achter zich gehouden (niet gezien, van horen zeggen) en op de nieuwe Nürburgring heeft hij Raikkonen zodanig onder druk gezet dat deze in de laatste ronde moest opgeven (ook niet gezien).

"Onverdiend" lijkt me dan toch niet het juiste woord.
Old 27-09-2005, 17:31
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie

een echte kampioen moet ALLES kunnen (mijn bescheiden mening)
Old 27-09-2005, 17:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by McLarenboy
Wat een onzin. Alle GP's van het seizoen winnen is ten eerste weer oersaai en ten tweede onrealistisch ook. Ik herhaal : als het dat is wat gewenst is, laat ons dan maar meteen de punten voor plaatsen 2 t.e.m. 8 afschaffen. Alleen de overwinning telt.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-09-2005, 17:50
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by McLarenboy
Dan is Raikkonen ook geen echte kampioen. Op de Nürburgring kon hij zich niet inhouden om zijn wagen en band te sparen nadat hij er enkele flat spots op had aangebracht.

Zowel Alonso als Raikkonen hebben fouten gemaakt. Volgens jouw redenering is geen van de twee een echt kampioen en dan is MS ook geen echt kampioen. En zo kunnen we nog lang voortgaan.
Reply With Quote
Old 27-09-2005, 19:05
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Dit seizoen was niet echt glansrijk verlopen voor Alonso, maar hij was wel het regelmatigst. En Raikonen was ook goed. En ja de Renault was betrouwbaarder dan de McLaren. Maar wat telt zijn wel de punten opt einde van het seizoen, niet wie het glansrijkste het hele seizoen rond reed.
Ik kijk enkel uit naar 2006 en dat er dan wat meer spanning is en meer spannende duels, want zou Alonso nu nog voor een overwinning rijden ? ik zou het niet weten
Reply With Quote
Old 28-09-2005, 14:10
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Gèrre
Dit seizoen was niet echt glansrijk verlopen voor Alonso, maar hij was wel het regelmatigst.
Bwa, ga ik niet mee akkoord... Slechts één echte fout gemaakt op een volledig seizoen in Canada, en voor de rest was hij er altijd en overal. Hij is niet te vaak buiten het podium gevallen,dus dat zegt ook al iets.

Jammer voor Raikkonen. De enige reden dat hij geen kampioen is, is door zijn wagen die te onbetrouwbaar was in het begin van het seizoen. En de enige reden dat hij nu misschien nog met meer overwinningen dan Alonso het seizoen zal beëindigen, ligt aan zijn supersnelle McLaren die nu wel betrouwbaar is en waar de Renault geen vuist tegen kan maken.

Qua piloten liggen ze erg dicht bij elkaar, maar F1 blijft een sport waarbij je voor het grootste deel nog altijd afhangt van je wagen... Zo was het, is het en zal het zijn
Reply With Quote
Old 29-09-2005, 11:12
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Goh, laat me eerst stellen dat ik - op zijn zachtst uitgedrukt - nooit een fan van die Spanjaard ben geweest en het nooit zal worden ( de scheldwoorden hebben onze woonkamer dit jaar al behoorlijk bevuild, mijn vriendin wil een exorcist laten komen )

Ik "probeer" het zo objectief mogelijk te bekijken en zie het als volgt :

Hij was zeer constant.
De Renault was zeer betrouwbaar ( allee, die van hem toch )
Optimaal gebruik gemaakt van hun sterkte in het begin van het seizoen en daar een stevige basis gelegd.
Hij was steeds op de juiste plaats op het juiste moment.
Hij heeft het geluk aan zijn zijde gehad en dat heb je soms nodig, dat is met alles zo ( nu kan ook niemand meer zeggen dat dat ALTIJD bij Schumacher het geval was ).

McLaren was beslist sneller maar minder betrouwbaar.
Enkele flaters van rijders/team hebben waardevolle punten gekost.
Kimi is zeer veeleisend voor het materiaal en dat heeft wellicht ook voor puntenverlies gezorgd al dan niet reeds in qualifying.
Montoya heeft het in het begin van het seizoen wat laten afweten, met als dieptepunt zijn "tenniselleboog" ( de farçe van het jaar - Indy buiten beschouwing gelaten - en blijven volhouden he ).

Verdiend of niet, dat laat ik in het midden. De feiten zijn er en die zorgen ervoor dat hij wereldkampioen is en niet Kimi.
Hij en Renault, het geheel klopte.

Laconi was vorig jaar - samen met Haga - in het WK Superbike ook met afstand de snelste man van het pak, won zeven races, Haga zes, maar Toseland werd werledkampioen met "slechts" 3 overwinningen.
Simpelweg, hij ging minder tegen de vlakte dan Laconi en had minder mechanische pech dan Haga... en That's racing!
Reply With Quote
Old 29-09-2005, 16:08
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Het valt mij op dat de meeste Schumacher-fans nu niet wild zijn van Alonso... Wat ik trouwens vrij normaal vind gezien het feit dat alle Senna-fans nooit wild gestaan hebben van Schumacher. Het overgeven van de fakkel gaat blijkbaar moeilijker voor trouwe fans van je vorig idool dan wanneer je er wat verder vanaf staat. Zoals gezegd : dit is niet meer dan normaal. Maar het viel me toch op. (Uitzonderingen bevestigen zoals altijd de regel natuurlijk).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-09-2005, 16:15
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Het valt mij op dat de meeste Schumacher-fans nu niet wild zijn van Alonso... Wat ik trouwens vrij normaal vind gezien het feit dat alle Senna-fans nooit wild gestaan hebben van Schumacher. Het overgeven van de fakkel gaat blijkbaar moeilijker voor trouwe fans van je vorig idool dan wanneer je er wat verder vanaf staat. Zoals gezegd : dit is niet meer dan normaal. Maar het viel me toch op. (Uitzonderingen bevestigen zoals altijd de regel natuurlijk).
Tja, geen idee waarom, maar van alle jaren dat ik al f1 volg, heb ik nog nooit voor een McLaren gesupportert. Maar dit jaar zat ik Kimi vooruit te schreeuwen achter de tv, om Alonso toch maar voorbij te gaan in de stand.
Helaas....
Old 29-09-2005, 17:37
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Ik ben dan maar een van de uitzonderingen.
Reply With Quote
Old 30-09-2005, 17:31
Raikkie's Avatar
Raikkie Raikkie is offline
De Paddock Rookie

Ik vind het jammer dat Alonso kampioen is, had natuurlijk veel liever Kimi de titel zien halen, maar het is nu eenmaal zo. Hoewel ik Alonso niet erg sympathiek vind enzo, vind ik toch niet dat je zijn titel onverdiend mag noemen. Als hij de titel haalt zal het ook niet zomaar zijn hé Ik hoorde trouwens dat Keke Rosberg maar één race won in het jaar dat hij kampioen werd, is dat dan ook onverdiend en moeten ze hem de titel afnemen ? Ik denk het niet hé

Dus : Proficiat Alonso, Kimi volgend jaar beter !!!
Reply With Quote
Old 01-10-2005, 11:59
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by redje
Ik ben dan maar een van de uitzonderingen.
zullen we een clubje oprichten redje?

Trouwens: mijn 'go alonso' staat hier al vanaf zijn eerste GP- overwinning in Hongarije
Reply With Quote
Old 02-10-2005, 12:20
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie

Wat is het probleem? Door bij de eerste acht te eindigen in een race verdien je punten. Door dat vaak te doen verdien je veel punten. Wie aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft verdiend is wereldkampioen. Iedere wereldkampioen is dus een verdiend wereldkampioen en persoonlijke sympathie of waardering voor iemands rijstijl hebben daar helemaal niets mee te maken. Als het daarom zou gaan kunnen we voor aanvang van een seizoen gewoon een wereldwijde poll houden om de wereldkampioen te bepalen... Dat puntensysteem is er niet voor niks!
Reply With Quote
Old 03-10-2005, 11:56
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Hopelijk is volgend jaar Raikkonen WK.
Ik weet nog dat ik "vroeger" altijd zot werd als Schumi (weer) wat geluk had (of als hij won ook ), maar als je dan Alonso ziet... niet dat hij slecht is, maar tis gewoon een wat onsympathieke jongen, etc .. en als Raikkonen dan uitviel was het hek zeker van de dam.
Dan is het voor mij Schumi +1 en Alonso -1.
Wie had dat kunnen denken dat ik dat ooit ging zeggen als anti-Schumi fan .
Old 03-10-2005, 14:29
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Alonso een onsympathieke jongen ?
Wat mij betreft Raikkonen dan ook wel !

Als we de sympathiekste moesten bekronen had ik al lang Trulli of Massa als WK gekozen

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules