De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wordt Michael ooit nog wereldkampioen F1?
Ja, in de komende 2 jaar wordt hij nog 2 maal kampioen. 3 5.77%
Ja, in de komende 2 jaar wordt hij nog 1 maal kampioen. 21 40.38%
Neen, het is afgelopen met Schumacher. 28 53.85%
Voters: 52. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-10-2005, 09:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Wordt Michael Schumacher ooit nog wereldkampioen F1, of is het afgelopen?

De vraag is klaar en duidelijk denk ik. Laat maar komen die antwoorden...

Let wel : de vraag is NIET :"Zou je nog graag HEBBEN dat Schumacher nog eens wereldkampioen wordt?" Want Schumi fans kunnen die 2 zaken niet altijd van elkaar onderscheiden

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 18-10-2005 at 09:25.
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 09:23
Sennake's Avatar
Administrator

Volgens mij is het afgelopen met Schumacher. Niet zozeer omdat Ferrari het gaat laten afweten, maar ik heb echt de indruk dat hij zijn motivatie kwijt is. Hij vecht niet meer zoals vroeger, alhoewel hij dat officëel nooit gaat toegeven natuurlijk. Maar ik kan uiteraard verkeerd zitten en zal ook niet te beroerd zijn om dit toe te geven als dit zou blijken...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 09:43
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Ik denk dat hij nog één maal kampioen wordt. Als hij dan kampioen is geworden stopt hij, of dat nu in 2006 of in 2007 is (of wie weet in 2008). Hij wil als een kampioen afscheid nemen. De motivatie is er nog, maar dit seizoen kwam dat niet altijd naar boven. De auto werkte voor geen meter, hoe graag je dan ook rijdt, je kan wel eens moedeloos worden. En over dat vechten: vechten met een houten zwaard tegen iemand met een Excalibur zwaard is niet echt een goed idee. Schumacher besefte dat hij geen rol kon spelen in het kampioenschap en heeft de toppers van dit seizoen onderling laten vechten. Maar hij zal wel terugslaan in de komende seizoenen. Denk ik, hoop ik ... Ik hoop dat hij in de komende seizoenen moet gaan vechten om de titel tot in de laatste GP tegen meerdere titelkandidaten.
Old 18-10-2005, 11:09
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Ottooke
Hij wil als een kampioen afscheid nemen.
Dat geloof ik niet : daar is hij te eerzuchtig voor. Als hij toch nog een titel zou halen gaat hij wat mij betreft zeker het jaar erna nog eens aantreden. Mogelijkwijze neemt hij dan in dat jaar vroegtijdig afscheid als zou blijken dat de wagen weer niet zou presteren.

Maar zoals gezegd, en consequent met mijn eigen poll, is dit een onbestaand scenario...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 11:56
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake
Let wel : de vraag is NIET :"Zou je nog graag HEBBEN dat Schumacher nog eens wereldkampioen wordt?"
Ik denk niet dat er hier iemand helderziende is?
Dus de poll zal altijd uitdraaien op hetgeen je WIL zien, gezien de andere mogelijkheid....onmogelijk is.

En dit seizoen is genoeg gebleken hoe gemotiveerd hij nog is...of je hebt teveel races gemist.

Uiteindelijk staat hij toch maar 3de en heeft hij een handvol sterke races gereden dit jaar terwijl zijn teamgenoot (waarvan zovelen beweren dat hij de evenknie is) met hetzelfde materiaal nergens te bespeuren was.
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 12:13
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Savi
Dus de poll zal altijd uitdraaien op hetgeen je WIL zien, gezien de andere mogelijkheid....onmogelijk is.

En dit seizoen is genoeg gebleken hoe gemotiveerd hij nog is...of je hebt teveel races gemist.

Uiteindelijk staat hij toch maar 3de en heeft hij een handvol sterke races gereden dit jaar terwijl zijn teamgenoot (waarvan zovelen beweren dat hij de evenknie is) met hetzelfde materiaal nergens te bespeuren was.
Ik zou niet willen dat hij nog kampioen wordt maar ik ben er wel van overtuigd dat het nog mogelijk is...
Old 18-10-2005, 12:17
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Als we de 16 punten van Indianapolis niet meerekenen, eindigt Ferrari overal 4de. Montoya heeft dan 60 punten, Schumacher 56. Bij de totaalstand van constructeurs steekt Toyota Ferrari voorbij....
In feite haalt Ferrari het hier dankzij een race waar de voornaamste tegenstaanders (Montoya en Toyota) niet aan deelnamen, dus...
Als je dan nog even rekent dat Juan-Pablo enkele keren lullig moest opgeven, én het tenniselleboogje aan het begin van het seizoen, dan mag je wel zeggen dat Ferrari verdomd veel geluk heeft gehad dat ze die P3 nog konden krijgen.
En van P1 naar P3 lijkt natuurlijk nog niet zo slecht. P4 daarentegen, wereld van verschil.

Wat Schumacher betreft: veel hangt af van volgend seizoen. Als ze meteen mee zijn in Bahrein (eerste race, ipv Melbourne!), dan verwacht ik nog mooie dingen voor Ferrari. Anders zie ik Schumacher er al volgend jaar de brui aan geven. Wie rijdt er nog graag 2 seizoenen langer rond om het veld te vullen, als vergane glorie ? Plaats maken voor Massa en een nieuw talent, dat zou mooier zijn.
Old 18-10-2005, 12:43
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake
Volgens mij is het afgelopen met Schumacher. Niet zozeer omdat Ferrari het gaat laten afweten, maar ik heb echt de indruk dat hij zijn motivatie kwijt is. Hij vecht niet meer zoals vroeger, alhoewel hij dat officëel nooit gaat toegeven natuurlijk. Maar ik kan uiteraard verkeerd zitten en zal ook niet te beroerd zijn om dit toe te geven als dit zou blijken...

Zondag is dat in mijn ogen toch gebleken. normaal zie je hem na een spin in de gravel bak de marshalls aansporen om hem uit de bak te duwen. ditmaal stapte hij gewoon uit, en liep duidelijk verveeld terug naar de pits.

vorige week in Japan ook, hij vocht nog wel een beetje terug, maar het gebruikelijke Schumi-"vuur" was er niet meer bij.

Als hij nog kampioen zal worden, zal het toch zeker aan de wagen moeten liggen
Old 18-10-2005, 12:56
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Savi
Jijzelf dacht dat wel te zijn door te "voorspellen" dat Schumacher na de GP van Spa dit jaar weer op plaats 1 zou staan in het kampioenschap... Waarop je na de vermelde GP niet meer gereageerd hebt trouwens. Als je grootsprakerige uitspraken doet moet je even ootmoedig kunnen toegeven dat je ernaast zit.

En wat mijn poll hier betreft : natuurlijk is niemand helderziende. Maar wat ik wou zeggen is dat er een verschil bestaat tussen "is de kans nog reëel dat Schumacher wereldkampioen wordt" en "zou je graag hebben dat Schumacher nog wereldkampioen wordt"; iets waar jij duidelijk geen onderscheid kan in maken, getuige je antwoord...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 13:01
Sennake's Avatar
Administrator

Een andere reden voor mijn poll-antwoord heeft niets te maken met Schumacher zelf, wel meer met de sterke prestatties van McLaren. Ik denk dat Kimi en JPM volgend jaar echt wel zullen meestrijden voor de titel ipv achter de feiten aan te hollen. Dat geeft dan (eventueel met Schumi erbij) minstens 4 titelkandidaten, zodat elk van die 4 kandidaten sowieso een kleinere kans heeft om WK te worden...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 13:08
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ik zou graag hebben dat Schumacher nog eens wereldkampioen wordt (volgens mijn subjectieve mening is hij nog altijd de beste in heel het deelnemersveld), maar dat hangt van de wagen + banden af. En ik vrees dat de achterstand niet helemaal weggewerkt gaat zijn.
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 13:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Schumi wereldkampioen? Dan zie ik alleen 2006 nog als mogelijkheid..........reden? Na 2006 gaat de "harde kern" weg bij Ferrari. Brawn, Todt en Byrne gaan aan hun laatste seizoen beginnen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 13:26
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Awel Sennake, ik voorspel dat Schumacher volgend jaar, en het jaar erop met de titel gaat lopen. En waarom doe ik dat? Omdat ik het kan... ;-)
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 13:38
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally Posted by Mark
Schumi wereldkampioen? Dan zie ik alleen 2006 nog als mogelijkheid..........reden? Na 2006 gaat de "harde kern" weg bij Ferrari. Brawn, Todt en Byrne gaan aan hun laatste seizoen beginnen
Zouden ze niet nog 1 jaartje extra blijven indien Schumi ook nog een jaar langer blijft?
Reply With Quote
Old 18-10-2005, 13:43
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Massa wordt de snelste Ferrari-rijder dus als't weer vlot loopt bij Ferrari wordt'm pas 2e nà Massa...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules