De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 26-02-2003, 22:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
geen audi in F1

Quote:
Martin Winterkorn, the CEO of Audi, has told news agency DPA that the company in Ingolstadt, Germany, has decided not to embark on an F1 programme in the foreseeable future, citing cost considerations. Audi will maintain its engagements in sportscar and touring car racing with an increased budget in 2004.

bron: autosport.com
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2005, 20:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Of toch?

Quote:
German carmaker Volkswagen, with the Audi brand, could be planning to enter F1, a newspaper in Munich has reported.
TZ wrote on Saturday that VW may be considering a collaboration with Red Bull to first be an engine supplier in 2008 before later launching a full works outfit.

www.wheels24.co.za
En dit staat ook nog in dat artikel:
Quote:
VW boss Bernd Pischetsrieder, involved in BMW's decision to return to the sport, is an unabashed fan of Grands Prix racing.
Nog misschien wel het mooiste aan de autosport, al die geruchten en roddels
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2005, 21:48
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Zou jammer zijn als Audi richting F1 verdwijnt.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-08-2006, 15:30
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Mark
Of toch?
Nog niet.
Quote:
Dr. Ullrich zei tegen de Oostenrijkse krant Salzburger Nachrichten: "De Formule 1 is geen gespreksonderwerp bij ons. We hebben een motorsportprogramma lopen, waarmee al onze marketingdoelen voldoende worden gerealiseerd. We kunnen ons met die andere autosportklassen beter in de markt zetten dan met de Formule 1, omdat we met die andere klassen beter een link kunnen leggen tussen de motorsport en de auto voor de consument. De vraag bij de Formule 1 blijft toch altijd: wat heeft een gewone auto aan een motor die 18.000 tot 20.000 toeren kan maken?"
bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=127601
Reply With Quote
  #5  
Old 21-08-2006, 19:03
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Goed nieuws!
Reply With Quote
  #6  
Old 21-08-2006, 22:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Dr. Ullrich zei tegen de Oostenrijkse krant Salzburger Nachrichten: "De Formule 1 is geen gespreksonderwerp bij ons.............. De vraag bij de Formule 1 blijft toch altijd: wat heeft een gewone auto aan een motor die 18.000 tot 20.000 toeren kan maken?"
Ik geloof er niks van Idd, tot 2011 hoeven we niks te verwachten van Audi. Daarna? Als ik de laatste uitspraken lees van Max Mosley dan gaan we een revolutie tegenmoet. De laatste generatie "klassieke motoren" is de 2.4 V8 versie. Dus benzine, veel toeren en dergelijke zaken.

Volgens diezelfde Mosley moeten we energie-bewust gaan denken om de sport nog langer maatschappelijk verantwoord te houden. Oftewel, de fabrikanten krijgen het steeds moeilijker om de gevraagde budgetten te verantwoorden.

Behalve dat, is "energie-bewust" denken ook een mooi middel om de politiek de wind uit de zeilen te nemen. Op die manier ontloop je de mogelijke problemen bij de eerst volgende grote olie-crisis. Diezelfde Mosley ziet een tijdelijk verbod op auto/motorsport in dergelijke omstandigheden als een serieuze mogelijkheid.

Volgens Mosley is een "groene manier" van denken de kans om er nog enkele fabrikanten bij te krijgen. Gaan we verder op de huidige voet dan zuller er enkele fabrikanten verdwijnen.

Welke fabrikant heeft dit jaar met zijn "illegale " diesel Le Mans gewonnen? Juist, Audi! Als al die andere grote fabrikanten op de groene toer gaan dan kan een gigant als Audi niet achterblijven.

Enkele weken terug stond er een zeer uitgebreid artikel over de "groene toekomst" van de autosport in de welbekende Autosport. Normaal gesproken geen echte Mosley-fan maar op dit punt heeft dat oude politieke dier van een Max gelijk.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.