De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-11-2005, 17:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Reglement zegt 3 liter. Dan hadden ze maar 2 liter meer moeten tanken voor de start van de 2de race. Wel spijtig.#

waar vind je dat ik vind het nergens in de reglementen.

Reply With Quote
Old 20-11-2005, 17:50
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Baron
Op een forum wordt ieders mening wel gerespecteerd, Autofan.
Voorwaarde om gerespecteerd te worden, is echter wel dat je je op een volwassen en gefundeerde manier gedraagt als je je in een discussie mengt. De uitspraken die jij hier doet en de manier waarop je reageert wanneer dat bij anderen terecht weerstand oproept, zijn ronduit kinderachtig en belachelijk.
Jij vind het dus heel normaal dat een sportman door slechts één van de 20 races te winnen, wereldkampioen kan worden. Ik ben nooit een voorstander geweest van die puntentelling, de winnaar wordt té weinig beloond. Ik heb echt de indruk dat iemand die niet voor Priaulx supportert in dit topic zijn zegje niet mag doen.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 18:36
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Autofan
Jij vind het dus heel normaal dat een sportman door slechts één van de 20 races te winnen, wereldkampioen kan worden. Ik ben nooit een voorstander geweest van die puntentelling, de winnaar wordt té weinig beloond. Ik heb echt de indruk dat iemand die niet voor Priaulx supportert in dit topic zijn zegje niet mag doen.
Dat Andy Priaulx slechts 1 race gewonnen heeft zegt meer over het reglement dan over zijn prestaties. Als hij één race zou winnen en de tweede race langs de kant ging staan zou zijn wagen licht blijven en had hij misschien 6 of 7 races gewonnen. Hij zou echter niet kampioen geworden zijn. Hij en RBM hebben het beste met het reglement omgegaan. Zeggen dat hij onverdiend kampioen geworden is vind ik onjuist. Wie had dan volgens u de titel verdiend?
Old 20-11-2005, 19:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Reglement zegt 3 liter. Dan hadden ze maar 2 liter meer moeten tanken voor de start van de 2de race. Wel spijtig.#
Ze hebben in race 2 een ronde meer gereden. Was dit vooraf bekend of is deze extra ronde toegevoegd vanwege de lange safety car periode?

Last edited by FIRE; 20-11-2005 at 19:26.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 19:46
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
waar vind je dat ik vind het nergens in de reglementen.
In het sportief reglement staat nochtans op p. 12 (artikel 60 onderaan)
Quote:
At any time, the car must contain at least 3 litres of
petrol for the taking of fuel samples.
bron: http://www.fia.com/resources/documen..._sport_reg.pdf
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 19:46
Autofan's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J.
Dat Andy Priaulx slechts 1 race gewonnen heeft zegt meer over het reglement dan over zijn prestaties. Als hij één race zou winnen en de tweede race langs de kant ging staan zou zijn wagen licht blijven en had hij misschien 6 of 7 races gewonnen. Hij zou echter niet kampioen geworden zijn. Hij en RBM hebben het beste met het reglement omgegaan. Zeggen dat hij onverdiend kampioen geworden is vind ik onjuist. Wie had dan volgens u de titel verdiend?
Hoe komt het dan dat zijn belangrijkste concurrenten met bijna altijd even veel ballast wel meer races hebben gewonnen? Degene met de meeste overwinningen verdiend de titel in elk kampioenschap dat er is.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 19:47
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Autofan
Het WTCC is zoals de meeste autosportkampioenschappen een regelmatigheidscriterium. Diegene die doorheen het seizoen het meest regelmatig presteert en op die manier de meeste punten bij elkaar sprokkelt is kampioen. Zo simpel is het. Of je nu kampioen wordt met 8 overwinningen en voor de rest alleen maar opgaves hebt laten noteren; of je wordt kampioen door slechts 1 race te winnen en voor de rest een hele reeks ereplaatsen bij elkaar te rijden, maakt niets uit. Op het einde van het seizoen zijn het alleen de punten die tellen. Het reglement is bekend bij aanvang van het seizoen en is voor iedereen gelijk. Daar moet je je naar schikken. Zoals A.J. al zei hebben RBM en Andy Priaulx het beste met dat reglement omgesprongen en zijn zij de enige terechte wereldkampioen. Wist je overigens dat Keijo Rosberg ooit wereldkampioen Formule 1 is geworden in een seizoen waarin hij slechts één Grand Prix won?
Als ik het goed begrijp zijn volgens jou alleen de overwinningen van belang en zou diegene die op het eind van het seizoen het meest aantal races heeft gewonnen tot wereldkampioen moeten worden uitgeroepen. Dat iemand doorheen het jaar ook een groot aantal 2e, 3e, 4e, enz... plaatsen heeft behaald, is volgens jou dus volkomen waardeloos. Dat vind ik toch wel een heel eigenaardige visie, hoor.

Last edited by Baron; 20-11-2005 at 19:49.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 19:55
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

[QUOTE=FIRE]

Waarom zou Huisman race 2 niet mogen starte

Voor't absurde inhaalmaneuver op Garcia dat eindigde in de kont van Giovanardi ... Met 1 deelname het hele kampioenschap om zeep helpen, da's vakwerk .
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 19:57
Autofan's Avatar
De Paddock Regular

Alwéér kritiek voor Duncan Huisman, toch weer op dit forum. Nu zorgt hij voor een mooie prestatie en nu is het nog niet goed. Jullie kunnen Duncan echt niet luchten, geef het toch toe.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 20:02
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
In het sportief reglement staat nochtans op p. 12 (artikel 60 onderaan)

bron: http://www.fia.com/resources/documen..._sport_reg.pdf
blijkbaar overgekeken. mercikes

Reply With Quote
Old 20-11-2005, 20:34
insanity's Avatar
insanity insanity is offline
De Paddock Regular

Al heeft hij dan maar 1 overwinning achter zijn naam staan, Priaulx is in ieder geval de meest regelmatige piloot - en de prijzen worden maar uitgereikt na een volledig seizoen. Vandaag was hij duidelijk de snelste man op de baan - maar hij heeft de eerste race * begrijpelijk * voorzichtig gereden, en de tweede race heeft hij aan Huisman gelaten...

Een mooi slot aan een mooi seizoen voor Priaulx & RBM

@ Smiley - Ik vind die benzineregel ook een beetje - tja - vreemd maar goed, de regels zijn er (zoals ook in de DTM en F1) en zo blijft het ook een teamsport waar de ingenieurs goed moeten rekenen (onder andere)

Groetjes,

Insanity
Old 20-11-2005, 20:41
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Quote:
Originally Posted by FIRE

Waarom zou Huisman race 2 niet mogen starten
Voor't absurde inhaalmaneuver op Garcia dat eindigde in de kont van Giovanardi ... Met 1 deelname het hele kampioenschap om zeep helpen, da's vakwerk .
Daar was Huisman toch voor ingehuurd?
Maar serieus ik heb inhaalactie niet gezien (zijn er uberhaupt wel beelden van uitgezonden?) en kan er dus niet over oordelen.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 20:47
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by FIRE
(zijn er uberhaupt wel beelden van uitgezonden?)

Uiteraard op eurosport op tv en op hun site.

HIER vind je een korte video met een revieuw van de hectische gebeurtenissen in Macau.
Old 20-11-2005, 20:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Daar is niet op te zien waarom hij crasht.
Reply With Quote
Old 20-11-2005, 21:34
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Circuitcam. was te zien op site van Macau zelf, slecht beeld eigenlijk precies dia's maar 't was zelfs dan overduidelijk...
Ik heb ook al gezocht of er opname's van waren maar af en toe een shot live in de stijl van hibn-tv . Ik was toevallig de timing live aan't zoeken .
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules