![]() |
|
#17
|
||||
|
||||
Graag wat meer uitleg en dan zal ik dat eens proberen...
|
#18
|
||||
|
||||
Uitleg is gegeven en het resultaat mag er zijn.
En proficiat aan Larry Cols met zijn surprise overwinning. |
#19
|
||||
|
||||
das al vele beter se Sennake
__________________
![]() |
#20
|
||||
|
||||
Thanks :-)
't Is maar ne weet en ik wist het dus nie eh :-) Enneeh ook van mij proficiat aan Cols die met zijn groep N-neke alle dikke WRC's achter zich laat !!! |
#21
|
||||
|
||||
Sennake, die foto van Munster glijdend door de bocht (Munster04) is echt wel de beste die er tussen zit, vind ik. Stuur die naar een paar vakbladen en die komt er in!
|
#22
|
||||
|
||||
Communiqué aankomst
Cols zorgt voor sensatie na thrillerfinale Wie met een meewarig oog naar de deelnemerslijst van de 45ste Boucles de Spa keek, monotonie vrezend, zat er dik naast. Onder een schitterende zon, ongewoon voor de tijd van het jaar, zagen de duizenden toeschouwers een boeiende wedstrijd die op zondag nog een thrillerfinale reserveerde. En een compleet onverwachte winnaar van de eerste manche van het Belgische rallykampioenschap divisie 1. De eerste lus werd met kop en schouders gedomineerd door Rocco Theunissen, die het nummer 1 op de flanken van zijn Toyota Corolla WRC eer aandeed. In drie kp’s bouwde de Nederlander al een voorsprong van 34 seconden uit. Maar in KP 4 sloeg het noodlot toe. De versnellingsbak weigerde dienst. Theunissen moest de volledige lus ronden in tweede versnelling, verloor vier minuten en meteen alle winstbegoochelingen. Meer dan een rij scratches kon hij niet meer najagen. Wat hij ook deed, terugkerend van de tiende naar de vierde plaats. Door de onkans van de Toyota-rijder, kreeg Bernard Munster de zege in de schoot geworpen. Met vier besttijden en in een spectaculaire stijl leek de winnaar van 1999 met zijn Subaru Impreza op weg naar een nieuwe zege. Na de eerste dag leidde de West-Vlaming met 50 seconden voorsprong. Maar dan kende ook hij pech. Zijn co André Leyh puntte twee minuten te vroeg bij het buitenrijden van het gesloten park zondag. « De voorruit was aangedampt en het bord dat het begin van de neutrale zone aangeeft stond op een andere plaats dan vorig jaar », probeerde Big Bernie het voor zijn co op te nemen. « We wisten maar al te goed dat we om 9u00 moesten punten. Dit is al te gek. Maar ze hebben met zijn zessen getekend dat we de zone hebben verlaten zonder te punten. Dus heeft het geen zin nog beroep aan te tekenen. » Twee minuten straftijd dus. Zo kreeg Larry Cols vrije baan naar zijn eerste algemene overwinning in D1. Zaterdagavond al had Cols monden laten openvallen met een scratch op zijn Clémentine, zijn overwinning in een groep N in een rally van divisie 1 was helemaal sensationeel. Een precedent moeten we al gaan zoeken in Inter in 1986, ook in Spa, toen Jena-Claude Probst met zijn Ford Sierra 4x4 Production won. Maar toen lag er een meter sneeuw. « Dat was dit keer zeker niet het geval », grijnsde Cols, wiens droomweekeinde helemaal helemaal onvergetelijk werd gemaakt door het contract dat hij vrijdag mocht oproepen. Hij rijdt de rest van het kampioenschap aan het stuur van een Fiat Punto Super 1600. Cols won de race die nog op de palmares van zijn vader, Didi sr., ontbrak. « Ik heb kunnen profiteren van de fouten van de anderen. (en van de opgave van Sterckx, die in een slechte koord door zijn ophangingsdriehoek zakte) maar dat is nu eenmaal rally. Ik heb tot het einde de aanvalstrom geroerd en ik vind dat ik ook wel eens een beetje meeval mag hebben. » Cols haalde het finaal met 21 seconden voorsprong op Munster, die nog over Boxoen wipte. Laatsgenoemde moest voor 5 seconden ook nog de laagste podiumplaats afstaan aan Theunissen. « Ik heb alles verloren in de Clémentine », treurde Boxoen, die ook nog eens twee besttijden liet optekenen. « Ik had de ophanging, noch de ervaring om snel te gaan op de Clémentine. » De Fin Valimaki won de Super 1600 met een zevende plaats. Tussen de Mitsu’s van de regelmatige Bouche, de Brit Ben Briant en een ongewoon sterke Bob Colsoul, bijgestaan door Dany Colebunders. Olivier Collard, de tweede Super 1600, moest zich tevreden stellen met de negende plaats. Frederic Bouvy finishte zijn eerste rally op de elfde plaats, net achter Van Parijs, de verbazende kampioen VAS. Bouvy liet voor de fun in twee kp’s zelfs zijn co, supermotard Thierry Godfroid, het stuur nemen. Zonder nota’s. Vincent Vosse kreeg het een paar keer aan zijn hart. Na een blitzstart en een uitje in het veld, kalmeerde hij zich om uit te komen op een bescheiden 26ste plaats. Ver achter de beste Challenge Citroën van Genten, die maar net het podium miste in F2. Dat ging naar de Clio van de superspectaculaire David Loix. 74 deelnemers aan de start, 53 aan de aankomst. En een wedstrijd die tot de laatste tijdscontrole zijn spanning in hield. Rally kan mooi zijn. Afspraak in Luxemburg. Eindstand : 1. Cols-Lopès (Mitsubishi Lancer Evo6 Groep N) 2h03.10 ; 2. Munster-Leyh (Subaru Impreza WRC) op 0.21 ; 3. Theunissen-Mombaerts (Ned-Bel/Toyota Corolla WRC) op 1.06 ; 4. Boxoen-Prévot (Subaru Impreza WRC) op 1.10 ; 5. Bouche-Delmelle (Mitsubishi Lancer Evo6) op 1.54 ; 6. Briant-Brown (GB/Mitsubishi Lancer Evo6) op 6.00; 7. Valimaki-Gardemeister (Fin/Citroën Saxo S16) op 6.09 ; 8. B. Colsoul-Colebunders (Mitsubishi Lancer Evo6) op 6.22 ; 9. Collard-Lion (Citroën Saxo S16) op 9.21 ; 10. Van Parijs-Miclotte (Mitsubishi Lancer Evo6) op 10.02 ; 11. Bouvy-Godfroid (Mitsubishi Lancer Evo6) op 10.19 ; 12. Loix-Meert (Renault Clio) op 12.08 ; 13. Genten-Elst (Citroën Saxo) op 12.21 ; 14. Braguard-Burniart (Citroën Saxo) op 13.14 ; 15. Colignon-Koen (Mitsubishi Lancer Evo6) op 13.20 |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|