De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-02-2006, 23:12
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

Als uitgeverij wil ik alvast mijn duitje in het zakje doen bij een EVENTUELE ( ik kan het niet genoeg benadrukken) doorgang:

1) Alle promotie en marketing voor de opstart van de nieuwe club ( drukwerken - ontwerpen - website - domeinnaam - hosting)
2) Programmaboekjes - posters en eventueel flyers
3) Voorziene return in het BMR 2006 boek
4) Info op onze wekelijkse newsletter naar 32.000 adressen
5) Nodige publicitaire return in Transporama magazine
6) Startnummers voor op de racewagens
7) Alle communicatie tussen de organisatie en de piloten - teams
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 23:18
De Paddock Regular

Voor alle duidelijkheid:

Onder geen enkele voorwaarde mag onze eventuele organisatie enige schade berokkenen aan Eran racing en Andy zijn Drift Days. In tegendeel, een samenwerking is primordiaal waarbij de Erandays een kweekvijver moet zijn om de mensen de overstap te laten maken naar hun eerste echte race.
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 00:15
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Overigens aanwezig op 05-03-06 als gezond kritisch persoon, mag dat?
Gij moogt niet ontbreken, toen waren we al met 3.
Intussen de eerste inschrijving binnen, ongeacht het concept. De Suzuki Swift van Starsky & Hutch. Piloten Ward Sluys en Mistery X.
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 00:15
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Ik zal zeker ook maar komen als jullie een vergadering beleggen in mijn eetkamer...
Wil hierover mee brainstormen en heb wel enkele leuke ideeën.
Old 24-02-2006, 00:19
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by A.J.
Ik zal zeker ook maar komen als jullie een vergadering beleggen in mijn eetkamer...
Wil hierover mee brainstormen en heb wel enkele leuke ideeën.
Toen waren we al met 4. Thanks voor het clublokaal Andy. Had niets anders verwacht Wat schuift dat om de kleinste club onder je dak te mogen hebben (in bierbonnetjes dan )
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 00:39
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Hey Alain,

Is als zeer waardevol in de schuif beland!
Ik moet er wel bij zeggen dat dit uitgewerkt was voor endurance wedstrijden van min. 3 uur. M.a.w. niet echt bruikbaar voor de korte wedstrijden van dit jaar.
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 01:13
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Een prachtig inititatief. Hier zit ik eigenlijk al jaren op te wachten.
Ik ga er zeker proberen bij te zijn. Ik ben er van overtuigd dat er tientallen amateurs zitten te wachten op een echte low-budget serie. Ik ken ettelijke piloten en teams die , net zoals ikzelf, indertijd actief waren in de vroegere VAS enduranceraces en de beginperiode van de Touring Cup, maar die in de loop der jaren hebben afgehaakt omdat het allemaal veel te duur werd.
Laat maar komen. Back to the roots. Dit zou voor velen weleens een nieuwe start van een racecarrière kunnen worden.
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 01:35
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Voor Chauffeur,

Wat inschrijvingen betreft, ik heb hier ook al verschillende mensen die staan te wachten.
Het is echter wel zo dat ik dit een beetje democratisch wens aan te pakken.
Iedereen die een idee heeft moet dit kunnen komen verdedigen.
Vooreerst zal het van primordiaal belang zijn wat onze "mission statement"
gaat worden.
Heel simpel uitgelegd : Toegankelijk , goedkoop , creatief vrij , sportief , standvastig , ...................... ( vul verder in )
Het toepassen van onze "mission statement" zou moeten resulteren in
veel rijden / weinig sleutelen.
Een klasse voor diesels behoort ook tot de mogelijkheden (100 tot 130 pk)
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 10:42
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Hallo Lemans,

Ik doe graag mee aan de discussie, en ik zal ook alle leden van de MAK inlichten de 1ste maart op de doktersdag.

Dat is al meegenomen (Lemans)

1 zéér grote bemerking echter :
Indien je een vzw opricht om clubraces te houden, vrees ik dat het aantal races op jaarbasis zéér beperkt zal moeten blijven, anders moet je een kalender opstellen, en dan MOET die voorgelegd worden aan VAS, ASAF en RACB Sport voor een erkenning.

Wie zegt dat de mensen hier een erkenning willen van die mannen?

Anders werkt men in de illegaliteit,
Wie zijn illigaliteit?

krijg je geen verzekering voor de organisatie, zal het moeilijk worden om een circuit af te huren, enz...
Voor geld danst den beer en btw, wie zegt dat we in België gaan rijden?

Je herinnert je misschien de CAMSO organisaties van de speedway. Dan gaat zelfs zo ver dat piloten met een licentie bij één van de erkende bonden riskeren om hun licentie geschorst te zien bij deelname aan "illegale" wedstrijden...

Ik denk dat de mensen die NU helemaal niet kunnen rijden hier geen probleem in zien.

Als je wel de officiële weg bewandelt wordt de boel duurder wegens veiligheidsvoorzieningen wagens, verplicht aantal baanposten, technische controleurs, kalenderrechten aan VAS, enz...enz...
Dit vervalt dus....

Voor alle problemen hierrond te vermijden, kan ik eens navragen vanaf waar het eigen initiatief geblokkeerd wordt door de bestaande wetgeving...
Spreken we nu over een Belgische wetgeving of een "raceinstantie" wetgeving?

Het is iets wat je best ook op het forum gooit. Misschien kent iemand de wetgeving hierrond beter dan ik...
Dat is dan bij deze gebeurd.

Groetjes. Yves.
Auteur antwoorden : Lemans
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 11:20
De Paddock Regular

Mail ook van Yves gekregen, dit was mijn antwoord.

Ik ken de wetgeving hieromtrent. Nooit is men verplicht om met VAS of RACB samen te werken. Zijn zijn een club, net als jullie die leden hebben en een reglement uitvaardigen. Iedereen in België heeft het recht om wedstrijden te organiseren. Als piloten wensen deel te nemen, geen probleem. Piloten schorsen omdat ze deelnemen aan een voor hen piratenrace
is gewoon blazen met lucht en juridisch onjuist. Wie zijn zij om te bepalen wat wel en wat geen piratenrace is.

Zij trachten enkel kalenderrechten op te strijken, niets meer, niets minder.

Als we het doen is het op onze manier, zonder bonden, zonder renstallen, zonder instanties, zonder licenties, zonder bla bla bla

Mvg Dries
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 11:54
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Besten,

ik zal er zaterdag ook zijn, tussen 13 en 17 en weer vanaf 20u, maar daartussen zal ik toch thuis moeten gaan eten (sorry Andy, deze keer GEEN (stond er niet en dat was natuurlijk fout)lekkere videe). Daarom even mijn gedachten op een rijtje.

Eerst en vooral, ik ben blij dat er eindelijk iemand het heft in handen kan gaan nemen. Mijn steun heb je (als ik tijd heb ).

1. Als we races gaan organiseren, moet het wel in orde zijn wat betreft papierwerk etc. Ik bedoel daarmee, niet illegaal en met verzekering. Even afstemmen met de andere kalenders is toch geen probleem. Het niet doen zou enkel de autosport schaden. Je kan toch niet op beide gelijk zijn.

2. In belgie rijden hoeft niet, maar het zou toch fijn zijn moest Zolder er een aantal keren tussen zitten. Want dat is voor velen toch het Thuis-circuit.

3. Of we hiervoor een nieuwe vzw moeten oprichten weet ik niet, het kan natuurlijk maar dan hebben een aantal mensen wel een hoop werk. Als we mensen hebben die dit willen doen, dan graag. Maar kijk eerst of het echt nodig is. (zie punt 4,5 en 6)

4. Vergeet ERAN racing niet. Mijn idee dat ik in een vorige thread heb geopperd van een ERAN-race blijft nog steeds staande voor mij. Eran weet hoe het werkt, heeft een verzekering (kan waarschijnlijk uitgebreid worden) en heeft, HEEL BELANGRIJK, al een samenwerking met verschillende circuits.
Ik zie een samenwerking met hen als een goeie optie.

5. Terlaemen Auto Club is nog zo een speler. Hierbij zitten de mensen die voor de Zolder VZW de eerste races op zolder hebben georganiseerd. Zij zijn ook gebrand om nog eens een race te organiseren maar beschikken op dit ogenblik niet over het juiste budget.

6. Als we een samenwerking aangaan met deze instanties, is de verantwoordelijkheid gedeeld en zijn er ook 3 maal zoveel mensen beschikbaar om het een en andere te doen/te organiseren.

7. Geld ... ik vind wel dat de organisatie er moet voor zorgen dat we streven naar een zo goedkoop mogelijke race voor de rijder. Natuurlijk zonder dat er onder 0 gegaan wordt. Veel geld uitgeven aan reclame, etc.. is volgens mij niet nodig.

Dat was even de organisatorische kant van het verhaal.

Wat betreft de races, als rijder gezien...

1. ik zou het niet houden op 30 minuten racen en 30 minuten trainen. Maak er verschillende races van per dag of kombineer het met een trackday (eigen of via eran). Zo vergroot je het publiek en verminder je de financiele draaglast van een race in het budget. Ook krijg je meer rijuren voor je geld.

2. Minimale veiligheid lijkt me wel een noodzaak. Rijden zonder helm, degelijke stoel/gordels/rolkooi lijkt me niet echt aangeraden. Maar daar is over te spreken. Ik vind... Brandblusser(gewone), Helm en (achterste)rolkooi verplicht(hoeft allemaal niet gekeurd te zijn voor mijn part) de rest moet je zelf weten.

3. Wat betreft de prijs voor een race. Ik denk dat bvb 350 of 400 euro voor een trackday(4u) plus race wel haalbaar is. Een Race alleen mag niet boven de 175/200 euro uitkomen vind ik. Dat is zo een beetje de drempel volgens mij.

4. Klassering van de uitslagen hoort volgens mij niet enkel op gewicht/cc te gebeuren maar ook op ervaring(open voor discussie). Maar dat is natuurlijk variabel en er kan weer geschoemeld worden etc...

Zo dat is even wat er nu in me op komt.

Ik zal zaterdag een aantal mensen aanspreken hierover, en ik zal zien of ik om 17u even kan nablijven.

In ieder geval, count me in. En indien ik er niet ben zaterdag, dan graag ook even mijn gedacht meenemen.

Race-groeten,
Jo Smets

Last edited by Jo Smets; 24-02-2006 at 14:29.
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 12:44
De Paddock Regular

Even opletten heren: Brainstormmiddag is niet NU zaterdag maar wel zondag 5 maart van 14.00 tot 17.00.

Iedereen noteert zijn punten, en in de loop van de volgende week zullen we de "te bespreken" punten hier kenbaar maken.

Een vzw is een must, heb hier nog eentje staan met mooie papieren (BRI) omdat je dan als organisatie de BTW kan recupereren die je anders verliest.

Veiligheid - Heel belangrijk maar niet tot het absurde
Illegaal - wat is illegaal, dat zullen we duidelijk maken den 5de
Circuits zullen bekeken worden adhv financieel haalbare
Samenwerking met Eran zal besproken worden.
Samenwerking met Terlaemen Auto Club? Valt te bekijken al ben ik hier geen voorstander van. Zolder, al lang zelf iets organiseren, geen centen, dat werkt als een rode lap. Met hoe meer mensen je rekening moet houden, des te moeilijker iets te sturen valt.
Verantwoordelijkheid moet je niet delen, die neem je als club, alleen of niet. Als het misloopt hoef je dan ook elkaar niet met de vinger te wijzen maar hoef je enkel naar jezelf te kijken.
Werken met een open boekhouding is de enige manier waarop ik ( als ik al te zeggen ga hebben) zou willen werken. Transparant voor iedereen zodat iedereen ziet wat de inkomsten en uitgaven zijn. Geen gezever, geen zakkenvullerij. Uit de fouten die de anderen maken moet je als club je lessen trekken en niet dezelfde fouten maken.
Reclame maken is belangrijk - er geld aan uitgeven hoeft niet. Als er 1 ding is waar ik me al jaren aan erger is het nu net de communicatie tussen de organisator en de piloten die perfect moet zijn, op alle gebied

Prijzen voor deelname leg je niet vast op voorhand, die bepaal je naar rato van je kosten.
Het technische is iets voor Andy en Lemans, die hebben daar dan wer meer ervaring in.
Veiligheid en publiek is iets voor de mensen die daar ervaring in hebben. Mark, Pompierken, Huudo (marketing), Yves
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 14:30
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular

Chauffeur,

je hebt helemaal gelijk, maar dit soort keuzes moeten gemaakt worden.

Wat betreft prijzen, dat is voor mij een richtlijn denk ik. Het heeft geen zin om met 2 een race te doen en dan elk 5000euro te betalen, vandaar dat ik de richtbedrag aangaf dat volgens mij een aannemelijk bedrag is. Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Maar je moet wel kijken of het haalbaar is binnen een bepaald budget.

5 maart zet ik in mijn agenda

PS : bij de videe in mijn vorige post was ik GEEN vergeten

Race-groeten,
Jo Smets

Last edited by Jo Smets; 24-02-2006 at 14:33.
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 15:29
racinco2004's Avatar
racinco2004 racinco2004 is offline
De Paddock Rookie

Ik ben bereid om mee te werken. Alleen kan ik die zondag niet maar ik zou graag op de hoogte gehouden worden van alle vorderingen. Ik vind persoonlijk alles low budget moet blijven en werken aan een stevige structuur die gebasseerd is op vertrouwen en kennis en niet op GELD!!!! Wie kan er mij verzekeren dat ik een mooi verzorgd verslag krijg van wat die zondag gezegd zal worden?

Met vriendelijke groeten,
Racinco2004
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 15:57
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by racinco2004
Wie kan er mij verzekeren dat ik een mooi verzorgd verslag krijg van wat die zondag gezegd zal worden?
Amaai, grote mijnheer. Alles low budget, niet voor het geld en 2 regels verder een mooi verzorgd verslagje wensen toegestuurd te krijgen
Wat we gaan bespreken zal hier te lezen staan.
We gaan wat brainstormen hé, geen beslissingen nemen. Het is geen raad van bestuur hé die we samen roepen
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules