De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #76  
Old 02-02-2006, 00:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Ook onze landgenoot Greg Franchi denkt (o.a.) aan World Series in 2006!

Als je het mij vraagt is het wel wat hoog gegrepen voor Franchi. Als je een 17plaats in de eindstand van de euro F3 na twee jaren ervaring in de F3 behaalt, denk ik dat je nog lang niet klaar bent voor het hoge FR3.5 niveau...
Maarja, waar centen zijn....
Maar wij dan ook eigenwijze forummers

De volgende press relaese komt vers binnen:

Quote:
Blik op de World Series by Renault !

Na twee seizoenen in de F3 Euroseries, die niet altijd even gemakkelijk waren, maar ondanks alles toch bemoedigend, begint de jonge Luikenaar Greg Franchi aan 2006 met nieuwe ambities. Hij zet weer een stap hogerop in de racerij. Voor dit seizoen heeft hij gekozen voor de World Series by Renault en dat om verschillende redenen...

"Het zou zinloos zijn om nog een jaar in de F3 te rijden," vertelt Greg. "Behalve wanneer je kan rijden met een Mercedes-motor in een wagen van een topteam dat officieel gesteund wordt door de constructeur met de ster, is winnen onmogelijk. Ik heb het geluk gehad dat ik voor sterke teams zoals Signature en Prema kon rijden. Hoewel onze motoren minder snel krachtig bleken dan de krachtbronnen in de wagens van ASM en Manor, om maar die twee teams te noemen, waren de resultaten toch positief. Ik moet ook bekennen dat het werk dat Renault Sport vorig jaar in de World Series by Renault stak, me overtuigd heeft. Ze maken veel werk van de promotie van deze competitie. Dat is voor mijn partners de ideale context..."

Nog idealer is het feit dat Prema, het team van Angelo Rosin dat vorig jaar Greg Franchi liet rijden in de F3, dit seizoen eveneens de stap zet naar de World Series... "Dat was natuurlijk een doorslaggevend argument," vervolgt Greg. "Ik voelde me immers uitstekend binnen het team. Hun overstap naar de World Series was deze winter lange tijd onzeker, maar uiteindelijk zijn alle ingrediënten verenigd en kunnen we de competitie aanvatten in de beste omstandigheden, met het materieel dat DAMS vorig jaar gebruikte..."

Hoewel er weinig collectieve testsessies voorzien zijn voor aanvang van het seizoen in het weekend van 30 april op het circuit van Zolder, is men bij Prema uiterst optimistisch. Deze keer beschikken alle teams over hetzelfde materieel... "Wat me bovendien bevalt, is het feit dat zowel Zolder als Francorchamps op de kalender staan," vertelt Greg. "Ik denk dat we overal competitief kunnen zijn en dat we in de openingsrace op Zolder al op een top 10 kunnen mikken. Prema heeft veel ervaring in de internationale eenzitterij en het team is supergemotiveerd voor deze nieuwe uitdaging... De naam van mijn teamgenoot is nog niet gekend, maar het ziet er in elk geval goed uit..."
Het avontuur begint officieel op 30 maart op het circuit van Barcelona in Spanje, waar alle teams een eerste testsessie zullen afwerken. Meteen een eerste kans om het potentieel van de verschillende teams in te schatten. Daarna rest nog een kleine maand om zich voor te bereiden op het grote debuut in de World Series by Renault...



press release Greg Franchi
M.b.t. tot Euro F3 en MB heeft Franchi wel een punt, maar in deze press release schuift Franchi wel alle mogelijke excuses aan de kant voor het eventueel minder presteren in de World Series. Goed onthouden voor de komende press releases
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #77  
Old 02-02-2006, 18:01
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Mark
M.b.t. tot Euro F3 en MB heeft Franchi wel een punt, maar in deze press release schuift Franchi wel alle mogelijke excuses aan de kant voor het eventueel minder presteren in de World Series. Goed onthouden voor de komende press releases
Ik ben alvast benieuwd naar de resultaten van Greg op zondag na z'n eerste 2 racen, want een top 10 resut in z'n eerste meeting in een nieuwe serie...

Het blijft toch wel opvallend dat die Franchi steeds makelijk de nodige centen vind (en dan nog in België). Ik zie er stickers ophangen van Radio Contact, hobby garden, Renault Trucks, Mapei, Total en Creyfs. Het zijn bijna allemaal bedrijven "born in Belgium", hij kan ze steeds overtuigen terwijl al enkele andere toppers (al op hoger niveau en met minstens evenveel toekomst perspectieven) amper steun vonden van Belgische bedrijven...
Het strafste van de zaak vind ik nog dat hij al z'n sponsors kan overtuigen zonder dat hij één meter gereden heeft in de wagen, en ze dus totaal niet weten waar hij staat t.o.v. de concurentie...


De kans dat D'Ambrosio bij KTR zal rijden komend seizoen is redelijk klein volgens turbomagazine.be, Jérôme zou nu nog steeds maar de helft van het nodige budget hebben voor een seizoentje WS .
Zal Epsilon de redder in nood worden voor Jérômeke? (daar kan hij ongetwijfeld aan halve prijs rijden door de zeer sterke teamsponsoring dat de Basken hebben)
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 02-02-2006 at 18:13.
Reply With Quote
  #78  
Old 02-02-2006, 21:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
De kans dat D'Ambrosio bij KTR zal rijden komend seizoen is redelijk klein volgens turbomagazine.be, Jérôme zou nu nog steeds maar de helft van het nodige budget hebben voor een seizoentje WS
In de papierenversie van Turbomagazine staat dan weer te lezen dat D'Ambrosio ongeveer 100.000 euro "korting" krijgt op een jaartje WS bij KTR. Mollekens wilde alsnog iets doen voor een landgenoot nadat hij reeds eerder negatieve ervaringen heeft gehad met twee landgenoten
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #79  
Old 10-02-2006, 12:22
el piojo el piojo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3
Question Pavlovic sign with Cram in World Series?

Milos Pavlovic sign with Cram for 2006 season in World Series? Yes for italian www.stopandgo.tv

De Paddock Forum confirm?
Reply With Quote
  #80  
Old 12-02-2006, 21:13
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Volgens mij is de kans redelijk klein dat we Jaap van Lagen gaan zien in de World Series dit seizoen, ik lijd het af uit het volgende dat ik las:

Quote:
Kinzo komt, Kinzo gaat

Jaap van Lagen hoopt dit seizoen wederom in de Formule Renault 3,5 uit te komen. Lange tijd leek het erop dat hoofdsponsor Kinzo de sympathieke coureur zou blijven ondersteunen, totdat Van Lagen te horen kreeg dat de sponsordeal niet wordt voortgezet. “Ik kijk desondanks positief vooruit. Ik ben in gesprek met een aantal potentiële sponsors en hoop dit seizoen alsnog in de Formule Renault 3,5 te rijden”, aldus Van Lagen, die ook nog steeds zicht heeft op een DTM-zitje.
Bron: AUTOSPORT.NL > WEK: John de Vos en Dennis de Borst winnen 5 uren van Zandvoort

Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat hij nu nog aan de nodige budgetten gaat geraken ...


Ik las wel net op de site van Jaap zelf het volgende:
Quote:
Na een geweldig jaar met ups en downs, waarvan het podium in Monaco afgelopen jaar wel het hoogtepunt was, heeft Kinzo besloten een stapje terug te doen en aankomend jaar zich niet als hoofdsponsor aan Jaap te binden. Let wel, een stapje terug, het is geen vaarwel!
...
More? > http://www.jaapvanlagen.nl/
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 12-02-2006 at 21:15.
Reply With Quote
  #81  
Old 15-02-2006, 21:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Het Spaanse Pons heeft dan waar Celso Miguez onder contract voor 2006, de jonge Spanjaard reed ook in 2005 voor het team. Giedo Van der Garde zou het meeste kans maken voor het tweede zitje...
I.p.v. Giedo van der Garde (Euro F3 in 2006) zal Honda F1 testcoureur James Rossiter het tweede zitje innemen bij Pons. Bron: Italiaracing
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #82  
Old 16-02-2006, 15:47
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Met de komst van James Rossiter hebben de mannen van italiaracing al een lijstje gemaakt van wie waar al zeker zal gaan rijden. Normaal zullen de meeste lege plaatsen wel worden ingevult de week na de eerst komende collectieve testen op 22 en 23 maart, de week erna zullen ze 2 dagen gaan testen in Le Mans.


Carlin:
- Colin Fleming (USA)
- Michael Aleshin (RUS)

Comtec:
- TBA
- TBA

Cram:
- Ben Hanley (GB)
- Milos Pavlovic (YUG)

Draco:
- Pastor Maldonado (VEN)
- Tomas Kostka (RC)

Epsilon:
- Steven Kane (GB)
- TBA

Eurointernational:
- TBA
- TBA

GD Racing:
- TBA
- TBA

Interwetten:
- TBA
- TBA

KTR:
- TBA
- TBA

Jenzer:
- Alvaro Barba (SPA)
- TBA

Pons:
- Celso Miguez (SPA)
- James Rossiter (GB)

Prema:
- Gregory Franchi (BEL)
- Christian Montanari (ITA)

RC Motorsport:
- Bruce Jouanny (FRA)
- Borja Garcia (SPA)

Saulnier:
- TBA
- TBA

Victory:
- TBA
- TBA
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 26-02-2006 at 18:45.
Reply With Quote
  #83  
Old 17-02-2006, 23:03
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
Diezelfde Italianen hebben inmiddels Susie Stoddart geschrapt bij Comtec en noemen nu Robbier Kerr als mogelijke kandidaat.

Nu Victory Engineering samenwerkt met Carlin gaan de geruchten dat zowel Alvaro Parente als Hayanari Shimoda bij dit WSR-team worden gestald.

Carlos Iaconelli en Andy Soucek zijn ook al enkele keren genoemd als coureurs voor Interwetten hoewel dit ook al meerdere keren tegengesproken is. Maar waar rook is, is vuur.
Reply With Quote
  #84  
Old 23-02-2006, 20:55
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Stranger
Nu Victory Engineering samenwerkt met Carlin gaan de geruchten dat zowel Alvaro Parente als Hayanari Shimoda bij dit WSR-team worden gestald.
Ik heb ook iets gelezen van de samenwerking, maar wat gaat er concreet gebeuren?
Blijven er 2 teams, met dus 4 zitjes? Blijven ze bijde hun teamnaam behouden?



De voorbije dagen zijn er nog 2 "krabbels" gezet voor het komende WS seizoen:
- Steven Kane naar Epsilon (heeft nog gestest de voorbije winter bij KTR)
- Bruce Jouanny naar RC Motorsport (ex KTR pion, 2004)

Ik heb het lijstje 2 posts hierboven aangepast...
__________________
Reply With Quote
  #85  
Old 23-02-2006, 23:43
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Christian Montanari naast Franchi bij Prema.

bron: http://www.autosport.be/news/6379.awm
Reply With Quote
  #86  
Old 24-02-2006, 11:21
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
Bijna alle teams hebben wel coureurs die genoemd worden als kandidaat voor een zitje bij het betreffende team...op 1 team na.

EuroInternational heeft nog geen enkel 'gerucht'. Hetzelfde voor hun ChampCar verhaal...veel gepraat in 2005 echter tot nu toe geen enkele aanwijzing of het doorgaat en wie er gaat rijden.

Gaan zijn überhaupt nog starten ?
Reply With Quote
  #87  
Old 26-02-2006, 18:43
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
RC motorsport heeft haar volledig line-up al bekend gemaakt. Nadat Bruce Jouanny nog maar pas bevestigd is, hebben de Italianen de Spanjaard Borja Garcia als 2e piloot bevestigd.

(ik heb hem toegevoegd in het lijstje)
__________________
Reply With Quote
  #88  
Old 27-02-2006, 13:12
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Er gaan de geruchten dat Saulnier het voor bekeken houd en dat Tech1 (mégane trophy) heel de handel overkoopt. Een naam die daar dan al word vernoemd is de jonge fransman Eric Salignon.
Ook de namen van Simon Abadie en Mathieu Lahaye (piloten v tech1 in Mégane trophy 2005) komen in het stuk voor...

Bron: ten-tenths
__________________
Reply With Quote
  #89  
Old 27-02-2006, 22:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De vervanger van Susie? Jawel, de welbekende Edwin Jowsey

Quote:
The 19 year-old Englishman has seldom raced contemporary single-seater machinery, however has been successful in historic racing categories in Britain.

www.autosport.com
Dat gaat dus een "Deletraz" van de World Series worden
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #90  
Old 28-02-2006, 11:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Stranger
Bijna alle teams hebben wel coureurs die genoemd worden als kandidaat voor een zitje bij het betreffende team...op 1 team na.

EuroInternational heeft nog geen enkel 'gerucht'. Hetzelfde voor hun ChampCar verhaal...veel gepraat in 2005 echter tot nu toe geen enkele aanwijzing of het doorgaat en wie er gaat rijden.

Gaan zijn überhaupt nog starten ?
Eurointernational schijnt nog te leven. In 2006 F. Atlantic met Ryan Sharp (bron italiaracing)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.