De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-03-2006, 22:54
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Ik kan me ondertussen nog altijd niet van de indruk ontdoen dat de nieuwe bandenmuur na de Jacky Ickx ontzettend snel en dicht bij de baan komt. Als er daar ene die door de nieuwe configuratie wat te overmoedig is quasi frontaal inknalt, denk ik dat de risico's voor wagen en infrastructuur groter zijn dan vroeger.
De lay-out van de Ickx-chicane veranderd niet. De vorm van de muur/bandenstapels/vangrail veranderd niet..............hij gaat zelfs heel wat meters naar achteren. Dus de run-off area wordt daar stukken groter. Vroeger kwam de muur op dezelfde manier terug naar de baan. Uitkomen linkerkant Ickx-chicane is overigens geen hot-spot. In de afgelopen jaren hebben daar geen zware klappers plaatsgevonden.

Wat betreft de trucks en vangrails? De goedkeuring van de FIA zal er wel zijn Desnoods creër je aantal verboden zones voor het publek zoals dat vroeger gebruikelijk was bij de trucks.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-03-2006, 23:01
kazan's Avatar
kazan kazan is offline
De Paddock Rookie

tja, al het volk de tribune in jagen dat gaat leuk zijn
ik heb mijn oordopjes al klaar
Reply With Quote
Old 09-03-2006, 23:22
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
De lay-out van de Ickx-chicane veranderd niet. De vorm van de muur/bandenstapels/vangrail veranderd niet..............hij gaat zelfs heel wat meters naar achteren. Dus de run-off area wordt daar stukken groter. Vroeger kwam de muur op dezelfde manier terug naar de baan. Uitkomen linkerkant Ickx-chicane is overigens geen hot-spot. In de afgelopen jaren hebben daar geen zware klappers plaatsgevonden.
Nee, ik weet dat de layout niet verandert, maar ik dacht dat de muur aan de linkerkant net na de bocht (waar ze een stukje publiekszone hebben afgegraven) vroeger parallel aan de baan liep, terwijl die nu naar de baan toekomt vanuit de vergrote grindbak. Of ben ik verkeerd?
Reply With Quote
Old 10-03-2006, 22:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
maar ik dacht dat de muur aan de linkerkant net na de bocht (waar ze een stukje publiekszone hebben afgegraven) vroeger parallel aan de baan liep, terwijl die nu naar de baan toekomt vanuit de vergrote grindbak. Of ben ik verkeerd?
De vorm van de muur detijds is niet anders dan de vangrail op dit moment. Vanuit een bepaalde hoek stond de muur vroeger ook bijna haaks op de rijrichting. Alleen is deze hele situatue een flink aantal meter naar achteren verschoven.

Elke verbouwing heeft zo'n zijn voordelen, wij hoeven minder te borstelen tijdens de weekends. Hebben we nog meer tijd om te beppen en te kletsen :

6 stuks, dus in elke chicane 2 stuks?

Foto's: www.racexpress.be / G. Eyckmans

Geen putjes meer achter de curbstones, de "rare" crashes in de eerste chicane behoren daarmee tot het verleden. Uitkomen 2de rechtse knik en dan met je bodemplaat vastrijden op de achterkant van de curbstone, gevolg.....een harde klapper rechterkant muur, opgaan sacrementshelling. Een zeldzamere variant was de linkerkant van de muur, de SRT C5R heeft daar twee keer zijn Waterloo gevonden in 2003 (Vannerum) en 2004 (Lamot).

De crashes kunnen sowieso niet meer gebeuren in 2006 door de gewijzigde lay-out in de eerste chicane.

Die platen lijken me geen uitnodiging te zijn om overheen te rijden. Geen bandenstapels meer en bijbehorende schade. Ander voordeel is dat er geen grind/modder vanuit de chicane op het circuit wordt gereden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 10-03-2006 at 23:04.
Reply With Quote
Old 10-03-2006, 22:51
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Kleine gedachtengang van mij... maar volgens mij is het toch de bedoeling van op het circuit te rijden, en niet erbuiten en dus over de platen ...
Reply With Quote
Old 10-03-2006, 23:02
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Ideaal...! met 2 wielen over de platen en 2 over de curbs...
Old 10-03-2006, 23:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by B.V.S.
Ideaal...! met 2 wielen over de platen en 2 over de curbs...
Ik sta al klaar met mijn rapport Hoe was de naam ook alweer?

Quote:
Originally Posted by Pinzie
Kleine gedachtengang van mij... maar volgens mij is het toch de bedoeling van op het circuit te rijden, en niet erbuiten en dus over de platen ...
In theorie volledig juist, in de praktijk niet. Vooral in de eerste chicane was het in de oude situatie voordelig om de lijnen iets ruimer te nemen dan die twee witte strepen. Beetje grind pakken was geen probleem, de lijn was daardoor recht met als gevolg een snelle tijd.

Vandaar dat bij cupraces altijd banden stonden in de chicane
Reply With Quote
Old 11-03-2006, 11:26
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Met de bandenmuur in de Ickx chicane ben ik ook niet zo overtuigd. Klopt wel dat het nu ver is, maar een gehaaste (!) rijder die een andere wagen links wil inhalen bij het opkomen van het rechte stuk, zou wel eens voor een niet zo leuke verrassing komen te staan. Toch indien hij iets van het gras meeneemt, zoals af en toe al eens gebeurd.

Gek dat ze die muur naar de baan richten, terwijl op de foto's duidelijk te zien is dat ze van hun lijn afwijken.

Die platen, dat snap ik helemaal niet, maar ik ben dan ook dom.

Krijgt Zolder nu de bijnaam Panzerplatte?
Reply With Quote
Old 11-03-2006, 15:05
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Eddy V

Die platen, dat snap ik helemaal niet, maar ik ben dan ook dom.

Krijgt Zolder nu de bijnaam Panzerplatte?

dat zijn die dingen die in de busstop groen geschilderd zijn, laat de wagens toe van de chicane risicoloos af te snijden
Old 11-03-2006, 21:07
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Ja dat dacht ik wel, maar ben al lang niet meer in Francorchamps geweest. Dus heb die dingen nog niet van kortbij kunnen bekijken.
Reply With Quote
Old 14-03-2006, 19:55
listerstorm listerstorm is offline
De Paddock Rookie

weet iemand of ze met het werk op schema liggen en de erste training
op 23.3 doorgat?
Reply With Quote
Old 14-03-2006, 19:59
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by listerstorm
weet iemand of ze met het werk op schema liggen en de erste training
op 23.3 doorgat?
Volgens een bericht op de site pitstoptv lopen de werken een week vertraging op door het vriesweer (kunnen nit beginnen met asfalteren) Normaalgezien is het einde van de werken nu voorzien voor eind volgende week
Old 14-03-2006, 20:11
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

dat zal dus nipt worden
Old 16-03-2006, 19:46
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Gisteren nog eens een bezoekje gebracht aan Circuit Zolder.

Kleine update:

Meer op www.auto-sport.nu/foto

Mvg...
Reply With Quote
Old 16-03-2006, 20:10
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Op het asfalt na, lijken zo goed als alle "details" ook al inorde te zijn of snel inorde te komen...
Volgens mij gaat het asfalt er nog niet zo snel liggen door het vriesweer, na de week uitstel blijven ze vorst voorspellen (> weeronline)

De extra tribune in de Ickx chicane blijft wel laaaaaaaaaang op zich wachten! Mss is het wel een kan en klare bouwdoos van ikea!

Word donderdag 30 maart dan (voorlopig) de eerst "race dag" op het nieuwe Zolder???

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules