De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-03-2006, 19:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Extra update

Deze namiddag nog wat verder gedaan:

- Stoeltjes en verhoging zijn geplaatst. Moest even via referentiefoto's opzoeken waar die kwamen te staan...

Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt wat de livery wordt. Ik ga voor de Hongaren waarbij ik al het meeste referentiemateriaal heb gevonden. Hun sponsors staan namelijk ook op hun site vermeld waardoor het niet iets eenvoudiger zal zijn om de decals te maken. Natuurlijk ga ik nog moeten afmeten en zo, maar ik bedoel, ik heb het juiste lettertype en de tekeningen ter beschikking... Site Trabant

De kerels heten: Attila Lokös en Csaba Hegedus.

Normaal komen er ook "spatlappen" aan de achterwielkassen. Ik heb hier nog van die rubberen lapjes van een andere bouwdoos liggen (Lancia Stratos).

Enkele foto's van de werken:

Reply With Quote
Old 19-03-2006, 15:17
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

eigenlijk wel een grappig model. Stoelen mogen wel wat smoke ontvangen om er wat beter uit te komen
Old 19-03-2006, 20:24
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Dragonfly
eigenlijk wel een grappig model. Stoelen mogen wel wat smoke ontvangen om er wat beter uit te komen
Euhm... wat bedoel je dan precies? In de hoekjes om er wat "echter" uit te zien?? Ik heb geen smoke liggen hier... Moet ik er eens bijhalen denk ik. Jullie gebruiken dat ook om bvb de velgen wat schaduw mee te geven he? Hoe ga je ermee te werk? Ik leer graag bij

Zometeen een update met foto's. Ik hoop dat die smoke er nog bij kan...
Reply With Quote
Old 19-03-2006, 20:46
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Hier is Kermit de kikker weer...

Even een overzichtje van de nachtelijke activiteiten... (Jah tot 03.00 uur bezig geweest)

- Plaatsen van gordels (voorlopig nog zonder sluitingen, ook de onderste gordels ontbreken nog) Het was even zoeken om er wat kleurverschil en zo in te krijgen, maar door ze wat boller te plaatsen, vallen ze toch een beetje op... Dan was de vraag waar ze aan vast moesten: aan de rolkooi of ergens laten verdwijnen... Ik koos (gemakshalve) voor het laatste. Misschien niet direct de meest realistische, ik hoor het wel. Normaal komen er nog decals van sparco op de zeteltjes en gordels...

- Ontwerp rolkooi. Dit ging in twee fases. Eerst geprobeerd met de plastieken kadertjes... Dit ging niet al te super en eindigde echt in frustratie. Vooral omdat ik absoluut geen houvast had door referenties en dat dat plastiek toch niet zo makkelijk meewerkt...

Dan maar mijn oog laten vallen op dikker ijzerdraad met zo'n plastieken omhulsel. Dit is veel makkelijker te bewerken en (toevallig) heeft het ook nog eens de goede kleur.

Op de foto's zie je de voorlopige toestand. Er moeten nog twee dwarsstukken (bovenaan en achteraan) in. Ik twijfel nog of er aan de zijden ook nog zo'n schuine moet komen...

Op de laatste foto zie je evenwel een nieuwe ergernis. Ondanks het afmeten en passen, blijkt de kooi te laag te zitten. Daardoor valt hij teveel op... Nu is het brainstormen hoe ik het aanpas. Waarschijnlijk ga ik de kooi wat vervormen (schuinere achterkant) waardoor hij iets hoger zal komen te zitten. Tot slot komen er nog wat "moussen" beschermers aan...

Het is mijn allereerste zelfgescratchte rolkooi (op die ene die ik er net voor weggooide na) dus pls be gentle...
Reply With Quote
Old 23-03-2006, 00:29
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Update woe 22 maart 2006

Ja, weer een halve dag vrij dus ik kon verder werken. Neej toch niet want ik zat de hele dag op het parkoers van Dwars door Vlaanderen. Ik heb zelfs een drinkbus van onze wereldkampioen Tommeke dankzij den Patrick (Lefevre).

Maar daarvoor is de update niet. Nu weer ontopic...

1/ De rolkooi is af. Eerst heb ik met een tang zitten "sleuren" om alles toch wat netjes uitgelijnd, symmetrisch en realistisch te maken. Daarbij moest ik de kooi dus wat liften... Ik heb ook wat extra draad gehaald om bovenaan en achteraan een dwarsbalk te steken. Het resultaat vind ik behoorlijk goed.

2/ De gordels binnenin kregen wat grijze onderdelen zoals het hoort (ben de naam even kwijt) en de decals "sparco" werden erop gezet. Het geeft de zeteltjes direct meer pit!

3/ De kas is aan het chassis vastgemaakt (met wat lijm voor alle zekerheid)

4/ De wielen werden vastgemaakt en wonder boven wonder, ze steunen alle vier op de tafel, dus geen "mankepootjes".

5/ Beide bumpers werden vastgemaakt. De nummerplaten ontbreken nog.

6/ Vooraan kreeg de auto nog 2 spatborden mee. Ik veronderstel dat deze auto voorwielaangedreven is (zou ik dus beter opzoeken) en daarom leek het leuk met twee spatbordjes. Het geeft de wagen meer rally-looks.

Voor de rest is ie dus zo goed als af. Nog enkele zaken moeten komen:

- decals (ik wacht op domino...)
- Vooraan twee of vier verstralers (ook voor de looks)
- Antenne vooraan
- Enkele "retouckes" waar verf verdwenen is...
- Beide spiegeltjes vastzetten

Allez, ik ben nu dus ook in blijde verwachting Dit project valt nu dus binnenkort even stil.

Groetjes en laat het commentaar, de tips en andere zaken maar komen !!

De pics:

Grtzz
Reply With Quote
Old 23-03-2006, 01:26
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ik zie dat je de onderkant (achterkant) van de gordels bent vergeten te schilderen, de bovenkant is rood en de onderkant is nog wit.
Voor de rest niks op aan te merken, prima model.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 23-03-2006, 18:15
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Nismo
Ik zie dat je de onderkant (achterkant) van de gordels bent vergeten te schilderen, de bovenkant is rood en de onderkant is nog wit.
Voor de rest niks op aan te merken, prima model.

Grtzzzzzzz Nismo

Klopt Nismo, heb dat ook gezien toen ik de foto's aan het plaatsen was. Ik ga proberen om dat nog bij te kleuren. Het model is natuurlijk wel al dichtgekleefd... Dat komt ervan als je 's nachts werkt aan de modellen zeker???
Reply With Quote
Old 23-03-2006, 21:31
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

dit is wel zeer interessant om te volgen ik hebt u pas gelezen maar echt een leuk project en ziet er goed uit chapeau!
Reply With Quote
Old 24-03-2006, 11:45
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

mooi project, wordt een mooi geheel
Reply With Quote
Old 24-03-2006, 15:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten
Klopt Nismo, heb dat ook gezien toen ik de foto's aan het plaatsen was. Ik ga proberen om dat nog bij te kleuren. Het model is natuurlijk wel al dichtgekleefd... Dat komt ervan als je 's nachts werkt aan de modellen zeker???
bwa, neen. Dat komt vooral omdat je bij ieder model weer wat bijleert. En dat is ook hier het geval. Goed plannen op voorhand en je aan dat plan houden, is ook een belangrijk gegeven als je in je modellen wat meer details wilt stoppen dan voorzien zijn in de doos. Zo'n planning doet je immers goed nadenken over niet alleen wat, maar ook hoe je te werk moet gaan. Vaak is het ook zo, dat wanneer je bij de uitvoering van de plan, een andere weg op wil, je dan toch vastraakt owv niet-ingecalculeerde-omstandigheden.

In ieder geval is het een geinig karretje geworden. Als de decals er straks nog op zitten, zal het zeker een uniek stuk zijn. Keep up the good work!
Reply With Quote
Old 09-05-2006, 20:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Zo, even tijd om eens wat verder te bouwen. Deze wagen was nog verre van klaar, maar ik heb een aantal dingen via ebay aangekocht zodat ik wat kan verder doen.

Zometeen ga ik wat decals plaatsen samen met nog wat onderdelen die ontbreken. Ik kon twee leuke decalsheets aankopen (Racing 43 - Big Model TK22 en TK21) Hieronder een foto daarvan.

Nu ben ik er nog niet uit aan welke rally (historic dan) ik deze Trabant zal laten deelnemen. Ook het nummer weet ik nog niet. Misschien moet ik eens op zoek gaan van welke rally er een historic onderdeel betaat. Da jaartallen zijn steeds 1996. Deze rally's worden vermeld:

- Rally Monte Carlo
- Swedish Rally
- Rallye de Portugal
- Rally Australia
- Acropolis Rally
- Rally Indonesia
- Rallye di Sanremo
- Rally van Argentinië
- Rallye de España
- Rally LANA
- Safari Rally Kenia (deze wordt het zeker niet => geen gravalafstelling en beschermingbars)

Er zitten nog enkele gravels tussen die dus niet mogelijk zijn. Straks ga ik dat even nakijken...

Met deze transkits kan ik zelfs al enkele sponsors plaatsen zoals Michelin of Pirelli en OMP maar ook enkele belangrijke tekens zoals die rode driehoekjes en zo...

Vanavond komt een update over keuze en verwezenlijking (als de kleine Lize en de mama me niet nodig hebben)

Groetjes ! Enne graag info en commentaar...
Reply With Quote
Old 09-05-2006, 20:52
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Vallen al zeker uit de boot:
- Rally Monte Carlo wegens het te exclusieve karakter voor een Trabi,
- Swedish Rally wegens niet geschikte set-up (gravel setup met sneeuwbanden vereist),
- Acropolis Rally, Rallye de Portugal (gravel set-up)
- Rallye de España, Rallye di Sanremo: wel asfalt setup, maar geen Trabanten voorhanden in die landen, dus weinig waarschijnlijk dat er piloten mee aan de start stonden.
- Rally Australia, Rally Indonesia, Rally van Argentinië: zelfde opmerking.
- Safari Rally Kenia (deze wordt het zeker niet => geen gravalafstelling en beschermingbars)

wat blijft er dus over:
- Rally LANA, maar dat is ook in Italië, en eigenlijk geldt dan ook dezelfde opmerking als voor San Remo. Er moet dus een keuze worden gemaakt, en dan zou ik voor Lana gaan.
Maar dat is mijn persoonlijke keuze natuurlijk.
Old 09-05-2006, 21:20
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Dominique
Vallen al zeker uit de boot:
- Rally Monte Carlo wegens het te exclusieve karakter voor een Trabi,
Nou echt exclusief...

Dit heb ik gevonden:

Rally Monte Carlo in 1968. Het is dus mogelijk... Maar de jaartallen kloppen dus niet. Maar dat speelt weinig rol. Het is een fictieve wagen (wel op basis van enkele echte rallytrabantjes) maar het moet wel mogelijk geweest zijn om deel te nemen in deze afstelling tijdens een Historic-event.

De Monte kan dus...

Even mijn lijstje aanpassen:

- Rally Monte Carlo (zie foto)
- Swedish Rally (foute setup)
- Rallye de Portugal (foute setup)
- Rally Australia
- Acropolis Rally (foute setup)
- Rally Indonesia
- Rallye di Sanremo
- Rally van Argentinië
- Rallye de España
- Rally LANA
- Safari Rally Kenia (foute setup)

We gaan verder op onderzoek. Dank aan Domi voor de hulp en tips alvast ! Leuk om weten dat er nog mensen interesse hebben in dit beestje...

Reply With Quote
Old 09-05-2006, 21:41
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ik citeer één van onze collega-bouwers hier op het forum:

"he moet het moar vrahen' he."
Old 11-05-2006, 12:41
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Na wat opzoekwerk, denkwerk en zo verder, heb ik besloten de wagen te laten deelnemen aan de Monte Carlo 1996.

De decals "groep A" lijken me niet van toepassing, maar op de referentiefoto's staat de Trabant wel als groep A ingeschreven...

De decal "90" lijkt me wel een leuke om aan de achterzijde te plaatsen...

Iemand een idee waarvoor die decals "REIMS - TURIN - MONTE-CARLO" staan??

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules