De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 14-03-2006, 10:00
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Baron
Ik wil mij niet moeien in de ,overigens boeiende, discussie tussen Peter Baert, Bluelite en de moderators.
Tussen het gekrakeel door vertelt Peter toch nog zinnige praat. Blijkbaar zijn we zover gekomen dat bijna iedereen, ook zelfs doorwinterde insiders, alle PR- en marketingbullshit klakkeloos slikt. Iemand die al eens een kritische bemerking durft te maken, wordt onmiddellijk afgeschoten als een zeveraar en krijgt het verwijt dat hij de autosport kapot maakt. In dit verband raad ik iedereen aan de thread "Speculaties m.b.t. GLPK, Belcar 2006" nog eens door te lezen.
Klinkt misschien schokkend, maar dit is echt de realiteit! Niet alleen de 'fans/bezoekers' vinden dit niet leuk, maar wat te denken van de mensen/teams/organisaties waarover je schrijft... Ik denk niet dat die mensen je aardiger aan gaan kijken .

Dus: Positief gekleurde berichten, maar die zijn wel voor de promoting van de autosport.
Old 18-03-2006, 14:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

In de afgelopen week was het weer raak rondom het heerschap Verstappen. De oorzaak van deze rel waren zijn prestaties tijdens de afgelopen race van de A1GP op het cicuit van Laguna Seca.

Verstappen kreeg volgens hem onterecht een drive-through penalty vanwege inhalen onder geel. Jos was pisnijdig en reed van woede en frustratie te hard door de pitlane tijdens de drive-through penalty. Gevolg? Een terechte 2de drive-through penalty. Dat was teveel voor Jos, hij kwam nog een keer binnen en stapte uit.

Of de handelswijze van de coureur correct is een andere discussie. Voor mij persoonlijk niet maar het gaat om het verhaal in de media. Dit weekend was natuurlijk een smet op het blazoen van Verstappen. Hoe verkoop je dat in de (Nederlandse) media?

Al gauw kwam het verhaal dat de Sjeik van de A1GP de race-director ontslagen gehad vanwege die eerste foutieve beslissing.

Quote:
A1 race director ontslagen na beoordelingsfout over Jos
(13/3/2006) Gisterenavond is de race director van de A1GP series ontslagen na een beoordelingsfout over Jos Verstappen tijdens de feature race van de GP van Laguna Seca. Dit kwam sheikh Maktoum Hasher Maktoum Al Maktoum persoonlijk aan Jos vertellen na de race, mét excuses. "Niet dat ik er qua resultaat wat aan heb maar het is op zijn minst een stukje genoegdoening en een bevestiging dat ik niets fout gedaan heb", aldus Jos Verstappen bij wie de boosheid al weer wat gezakt was.

http://www.verstappen.nl/nieuws/6303.html
Zowat elke Nederlander was zeer te spreken over die goede en dappere beslissing van de Sjeik. Jos viel wederom niets te verwijten. En ach, dat uitstappen van een coureur die betaald word om zijn rondjes af te malen, daar moeten we niet zo zwaar aan tillen was de algemene tendens.

Blijkt het allemaal toch net iets anders in elkaar te zitten

Quote:
De eerste betrokkene die een verklaring gaf was A1 Grand Prix persvoorlichtster Ann Bradshaw.

“Het is absoluut onzin. Die berichten kloppen geenszins. Tim Schenken zal er inderdaad niet bij zijn tijdens de volgende race, maar dat heeft te maken met zijn werkzaamheden als ’Clerke of the course’ tijdens de Formule 1 Grand Prix van Australië. Die wordt in hetzelfde weekend verreden als de A1 Grand Prix van Sjanghai. Je kunt nou eenmaal niet op twee plaatsen tegelijk zijn.”

“Daarnaast heeft Team Nederland ook geen officiële klacht ingediend bij de organisatie. Zolang dat niet het geval is kan de beslissing van een race-director ook geen ontslag tot gevolg hebben.”

http://www.f1today.nl/index.php?loca...&nieuwsid=5705
Dat staat haaks op de prietpraat die wel lezen op verstappen.nl, racexpress.nl . Op Pittalk.nl staat over dit "foute nieuws" ook iets te lezen maar deze nemen wel een afwachtende en kritische houding aan.

Geen ontslag voor de race-director, zou Jos dan toch het onmogelijke gepresteerd hebben? Zelf een beoordelingsfout maken? Ja, zelfs bij Jos is dat mogelijk

Quote:
De organisatie had gelijk. Jos haalde tijdens de gele-vlag-situatie in en had dus volledig terecht een ‘drive-through-penalty’ gekregen. Dat is een vaststaand feit”, aldus Jan Lammers.

1ste drive-though volledig terecht, de tweede drive-through een blunder.........en dan ook nog uitstappen? Oei, 3 fouten op een rijtje.

Quote:
Vooral met dat uitstappen heeft Jan Lammers het erg moeilijk. Hij is stellig van mening dat je, wat er ook gebeurt, nooit mag opgeven en de race gewoon moet uitrijden.

“Uitstappen is uit den boze. Laat vooropstaan dat de verstandhouding tussen mij en Jos erg goed is, maar als hij nogmaals uitstapt hoeft hij nooit meer in te stappen.”

Het is nu zaterdag 18 maart en nog steeds geen excuses of rectificatie van Verstappen(.nl) of racexpress.nl. Zoiets mag je met recht cowboymedia noemen!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 18-03-2006, 15:15
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie

Rectificatie zal er bij ons niet komen. Misschien hebben we later nog wel iets hierover.
Old 18-03-2006, 15:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by TB8
Rectificatie zal er bij ons niet komen. Misschien hebben we later nog wel iets hierover.
Zo en als die race director nu eens rectificatie eist?

Old 18-03-2006, 16:55
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by raceboy
Zo en als die race director nu eens rectificatie eist?
Ik weet zeker dat zoiets niet zal gebeuren. Het is jammer wat er allemaal gaande is, wellicht kan ik hier later nog op terug komen. Maar misschien zal dit ook niet meer gebeuren. We'll see, een staartje zal denk ik nog wel volgen.
Old 19-03-2006, 12:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by TB8
Wat is dat voor een raar standpunt? Jullie publiceren, bewust of onbewust, een bericht dat niet blijkt te kloppen. Dan heb je toch de plicht om je lezers achteraf te informeren dat het desbetreffende bericht niet juist was. Of kennen jullie geen verantwoording naar jullie lezers toe?

Nog een bericht waar ik op dit moment enige vraagtekens bij zet:
Quote:
De Nederlands kampioen 2005 in de Formule Renault 2.0, Renger van der Zande is door HWA Mercedes gekozen als eerste rijder voor hun team in het Duits Formule 3 Kampioenschap. De jonge Nijmegenaar is er zeer verguld mee en ziet het als een unieke kans op weg naar de top van de autosport. RaceXpress volgt Renger al vanaf de minikarts van zeer nabij en kreeg de primeur van dit nieuws.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2510
Prachtig nieuws voor Renger van der Zande, alleen waarom kan ik nergens anders een bevestiging krijgen van dit nieuws? Op het moment dat HWA / Mercedes een nieuwe junior in hun programma opnemen verwacht je toch dat daar wel het e.e.a. over te vinden zou zijn op de site van MB, HWA, Formel3.com of Seyffarth. Ik kan nergens iets terugvinden.............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 19-03-2006, 20:02
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark
Wat is dat voor een raar standpunt? Jullie publiceren, bewust of onbewust, een bericht dat niet blijkt te kloppen. Dan heb je toch de plicht om je lezers achteraf te informeren dat het desbetreffende bericht niet juist was. Of kennen jullie geen verantwoording naar jullie lezers toe?
De informatie die wij hebben ligt iets gevoelig. Als wij uiteindelijk nog iets naar buiten brengen over deze kwestie, dan zal ik hier verslag doen.

Quote:
Nog een bericht waar ik op dit moment enige vraagtekens bij zet:

Prachtig nieuws voor Renger van der Zande, alleen waarom kan ik nergens anders een bevestiging krijgen van dit nieuws? Op het moment dat HWA / Mercedes een nieuwe junior in hun programma opnemen verwacht je toch dat daar wel het e.e.a. over te vinden zou zijn op de site van MB, HWA, Formel3.com of Seyffarth. Ik kan nergens iets terugvinden.............
RaceXpress is nauw betrokken bij Renger en hij gunde ons de primeur. Er staat een uitgebreid interview op de website dus je kunt er in ieder geval wel van uit gaan dat het waar is Dat andere mensen traag zijn met info kunnen wij niets aan doen. Zie voor dezelfde info en contact gegevens: www.rengervanderzande.com.
Old 23-03-2006, 17:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by TB8
Er staat een uitgebreid interview op de website dus je kunt er in ieder geval wel van uit gaan dat het waar is
Dat er een HWA-MB motor in de wagens van Seyffarth ligt dat geloof ik wel. Zelfs nog dat er technische en finaciële ondersteuning is van HWA en/of MB (NL) voor Seyffarth en/of Renger van de Zande maar ik lees nergens anders dat Renger van der Zande een officieel coureur is van HWA. Lijkt me toch een nuance-verschil

Wel gek dat ik op de officiële Duitse F3 pagina lees dat Cyndie Allemann de eerste coureur is van Seyffarth.

Volgend foutje:
Quote:
Phoenix Racing richting FIA-GT met Aston Martin DBR9!

Het team, gevestigd op de Nürburgring (en ex-DTM team), zal een Britse bolide inzetten voor Andrea Piccini en Jean Denis Deletraz.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2596
Ex-DTM team, hmmmmmmm, de Opels zijn idd weg bij Phoenix........als vervanger daarvoor hebben ze nu 2 Audi's in het DTM (Abt & Kaffer). Staat zelfs te lezen in een ander artikel op racexpress.nl
Old 23-03-2006, 18:25
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Wel gek dat ik op de officiële Duitse F3 pagina lees dat Cyndie Allemann de eerste coureur is van Seyffarth.
Renger Van der Zande rijdt normaal gezien met het nummer 8, Allemann met het nummer 9. Dat staat althans op de website van Seyffarth.
Old 10-04-2006, 22:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by TB8
Het wordt steeds interessanter!
Die zin klopt voor 100%

De volgende:
Quote:
Originally Posted by TB8
Tweede Nederlander in Champ Car Na Charles Zwolsman zal ook Nicky Pastorelli naar Amerika gaan!

Volgende week zal Nicky een twee-jarig contract tekenen bij Dale Coyne Racing en 9 april is z'n eerste race!

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=12696
Ik mag dan wel status van "nationale azijnpisser" hebben maar helaas krijg ik alweer gelijk m.b.t. de berichtgeving op racexpress.nl Ik mis trouwens wat berichten over de Belcar first race.........oude links werken niet meer. Zijn die berichten foetsie?
Old 11-04-2006, 13:26
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie

Autosport zou autosport niet zijn als er op het laatste moment niet iets nog even gaat veranderen. Toch? Zo zijn er ook wel eens mensen die zeker weten dat ze rijden, waar alles rond is (ik doel overigens niet op Pastorelli) en dan komt het toch nog tot een breuk. Zulke dingen gebeuren ook, dus dat iets spaak loopt of er komt uiteindelijk nog iets tussen: het is allemaal al voorgekomen.

Weet niet of men het gezien heeft, maar de laatste twee updates:
Quote:
Originally Posted by RaceXpress
Nicky Pastorelli: Champcar debuut mogelijk in Houston
Uitgegeven door Bas Kaligis 6 april 2006 11:14 - Print artikel

Het management van Nicky Pastorelli (WWA) besloot na de contract besprekingen met Dale Coyne, om toch af te zien van de deal met het Champcar team. Na het bestuderen van de contracten vond het management WWA en RaceWorld TV dat het geen goede basis was voor een deal met Dale Coyne. Nicky legde afgelopen week een goede test af achter het stuur van de Champcar bolide en maakte indruk. Pastorelli kreeg inmiddels een betere aanbieding. In Long Beach, waar de seizoensopener van start gaat, zal Nicky Pastorelli niet meedoen, maar hij is er wel aanwezig om mogelijk te tekenen voor een ander team. Zijn debuut volgt dan mogelijk in Houston. RaceXpress.com houdt u op de hoogte.
Quote:
Originally Posted by RaceXpress
Nicky Pastorelli bij Champcar team Rocketsport van Paul Gentilozzi
Uitgegeven door Bas Kaligis 9 april 2006 01:48 - Print artikel

Nicky Pastorelli gaat uitkomen in de Champcar World Series voor het Rocketsport team van Paul Gentilozzi. Pastorelli rijdt in ieder geval komende week; 12 en 13 april in Portland. WWA (World Wide Advisors) en Raceworld Tv zijn zeer blij met de deal.

“Dit is een betere deal, dan waarmee wij vorige week, bij een ander team mee geconfronteerd werden. Rocketsport heeft al races gewonnen, en Paul Gentilozzi is ook mede eigenaar van de Champcar serie, samen met onder andere Kevin Kalkhoven, baas PKV Racing. Dit zijn serieuze gasten, die natuurlijk ook wat meer auto’s in het veld willen. Het blijft nog even de vraag of Pizzonia vervangen wordt door Nicky of dat er een tweede auto komt. Het laatste lijkt me het meest voor de hand liggend”.

Meer info rond Nicky Pastorelli volgt! Stay tuned op RaceXpress.com
Zelfs nog een betere deal!

Gaat wel goed komen met Nicky.
Old 11-04-2006, 14:08
Raceboy's Avatar
Administrator

Hij heeft dus een deal om te testen op Portland. Over eenr acedeal staat er nog altijd niets.

Old 11-04-2006, 20:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by TB8
Zelfs nog een betere deal!
Met alle respect maar ik neem de berichten op jullie site in het vervolg toch met een korreltje zout Ach ja, waarom zou er geen Nederlandstalige online versie zijn van de Bild
Old 11-04-2006, 20:18
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Met alle respect maar ik neem de berichten op jullie site in het vervolg toch met een korreltje zout Ach ja, waarom zou er geen Nederlandstalige online versie zijn van de Bild

Dit is trouwens iets nieuw, eend eal om te mogen gaan testen op Portland is beter dan een deal die hij had kunne krijgen om een seizoen te racen. TB8 verlicht mij waarom dit zo is

Old 12-04-2006, 17:02
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by raceboy
Dit is trouwens iets nieuw, eend eal om te mogen gaan testen op Portland is beter dan een deal die hij had kunne krijgen om een seizoen te racen. TB8 verlicht mij waarom dit zo is
Ik kan uit het bericht opmaken dat hij zijn eerste meters in Portland zal maken voor het team. Verder lijkt mij alles duidelijk.

"Nicky Pastorelli gaat uitkomen in de Champcar World Series voor het Rocketsport team van Paul Gentilozzi."

"Het blijft nog even de vraag of Pizzonia vervangen wordt door Nicky of dat er een tweede auto komt. Het laatste lijkt me het meest voor de hand liggend."

Wij hebben dit overigens zelf uit goede bronnen vernomen, RaceXpress is geen roddelsite.

Wacht maar af! Komt wel goed.

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Posting Rules