De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-04-2006, 16:47
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Nabeschouwing Russell Racing: Belcar First Race

De wet van Murphy

Het seizoen is slecht op gang gekomen voor de familie Thiers. Reeds tijdens de vrije trainingen van de Belcar First Race op het circuit van Spa-Francorchamps ging Kurt met de Porsche biturbo van PSI Experience bovenop de Raidillon loeihard het decor in. De onfortuinlijke Kurt Thiers hield er een paar gebroken en gekneusde ribben en een gekneusd borstbeen aan over.

Kurt Thiers: “Ik herinner me weinig van de klap, maar op de videobeelden is te zien dat ik bovenop de Raidillon een spin maakte van 180°. Ik kan het maar niet vatten. Ik kreeg niet de kans om te corrigeren. Het was trouwens tijdens de vrije training en ik was niet aan het aanvallen. Maar ook dan is de snelheid toch rond de 200 km./uur op die plaats. De impact was bijzonder zwaar. Het enige positieve punt die ik uit dit ongeval heb overgehouden is dat het HANS-systeem perfect zijn werk heeft gedaan. Het verplicht maken ervan is dus een goede zaak geweest”.

Maar ondanks de pech bleef het drietal niet bij de pakken zitten. In de garage van tuner Stijn Oosterlinck in Oostende stond immers nog de nagelnieuwe Porsche 996 RS van eind vorig seizoen onder zeil. Deze werd naar Francorchamps overgebracht voor de gechronometreerde training. Maar door het feit dat de transponder die de rondetijden moet doorzenden naar de tijdswaarneming nog in de wrak zat hadden ze dus op papier geen chrono en moesten noodgedwongen vertrekken vanuit de stands. Hans nam de start en kwam direct in het goede ritme. Nog volgens Hans lag de wagen perfect op de baan en waren rondetijden beneden de 2’30” een makkelijk te halen doel. Maar reeds in de tweede ronde ging de watertemperatuur angstwekkend de hoogte in. Achteraf bleek dat het riempje dat de waterpomp aandrijft het had begeven.

Frank Thiers: “Na de kater tijdens de vrije trainingen opnieuw een opdoffer van formaat. Zoiets gaat in principe nooit kapot en bovendien was het nagelnieuw materiaal. Dit is gewoon de wet van Murphy. Gezien de rondetijden die we voor ogen hadden en het feit dat de wagen zich perfect gedroeg was achteraf bekeken een plaats binnen de top 5 mogelijk geweest. Doodjammer. We hebben nu méér dan een maand de tijd om te beslissen hoe we het seizoen verder gaan aanpakken. Eerst met de mensen van PSI Experience rond de tafel gaan zitten en dan een beslissing nemen. Door het feit dat Penders-Lamot niet scoorden in Klasse 2 is het niet ondenkbaar dat we teruggrijpen naar de atmosferische RS om het seizoen verder in Klasse 2 af te werken”.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.