De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-04-2006, 10:29
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Verslag Francorchampions Perdieus Motorsport.

Na de seizoensopener in Jarama (Madrid) trok het Mechelse team dit maal met twee auto’s richting Francorchamps om de tweede manche van het BK te betwisten. Naast de éénzitter met de gebroeders Pieter en Maarten, kwam ook de biplace met vader Marc en dochter Anneke voor het eerst in actie op het Belgische asfalt in 2006. De weersvoorspelling beloofden een wisselvallig weekend en dat werd het ook!

bron: www.hibn.tv

De trainingen en kwalificatie werden in één sessie van 150 minuten gereden. Pieter en Maarten klokten een 13de tijd net voor een regenbui. Marc en Anneke eindigden op een 7de stek tussen de 14 biplace-wagens. Net in het midden dus. ‘We hebben geen risico’s genomen op de zeer gladde piste. Een tijd van 3’13’3 levert ons een 13de plaats op, wat betekent dat de baan zeker niet makkelijk ligt. We hebben deze tijd gereden net voor een nieuwe regenbui. Daarna was een verbetering niet meer mogelijk,’ aldus Maarten.

bron: www.hibn.tv

De start werd door respectievelijk Maarten en Marc genomen op de één- en tweezitter. Traditioneel moeten de tweezitters achteraan het startveld vertrekken. Maarten stond op positie 16, Marc op 51 op 58 deelnemers. Maarten vertelt ons hoe zijn start verliep: ‘De vliegende start verliep zeer vlot, ik kon na één ronde 3 plaatsen winnen en bleef achteraan de kopgroep hangen. Achter mij liet er iemand een gaatje vallen en dus waren we weg. In ronde twee haalde ik nog twee voorliggers in en ik bevond me op de 11de plaats. Ik wilde opschuiven naar voren en bij een inhaalpoging net voor de busstop werd ik in de remzone naar buiten gedrongen zodat ik in het gras terecht kwam en spinde. Daarbij verloor ik echter mijn voorspoiler en die is in Francorchamps van goudwaarde. Zonder de lip vooraan rij je tussen de 5 en 10 seconden trager per ronde, en dat is extreem veel!’ Buiten deze fout van Maarten liep er gedurende de hele race niets verkeerd. Even reden de gebroeders Perdieus terug rond op de 11de plaats, maar deze positie konden ze niet houden. Een 13de plek was het eindresultaat. Tevreden kon men met dit resultaat niet zijn. Met voorspoiler had top tien geen probleem geweest, wie weet zelfs top 5! Wederom een hoopgevend resultaat, het is echter nog wachten op de bevestiging. Hopelijk lukt het midden mei in Oschersleben.

bron:www.hibn.tv

Op de biplace nam vader Marc de start zoals hierboven reeds aangehaald. Hij reed foutloos en gaf na een uur het stuur over aan zijn dochter Anneke. Ook de copiloot werd eruit gehaald en vervangen. Anneke werd aan het einde van de pitlane echter tegengehouden. Zij bleek niet over het juiste rijdersbandje te beschikken. Een fout die wij volledig toeschuiven aan de licentiecontrole door PRC. Twee ronden gingen er verloren door dit euvel. Voorts kende ook deze wagen geen problemen. Er werd vlot gereden en zo konden ze na de verplichte 10 stops opklimmen tot de 37ste positie. Trek er de twee ronden af die ze verloren hadden met het foute bandje en een top 30 plaats was realistisch geweest. De tweezitter wordt nu onder handen genomen en volledig klaar gezet voor de 25uren van Francorchamps in het tweede weekend van juli. De éénzitter rijdt nog een wedstrijd in Oschersleben (Duitsland) in het weekend van 13 en 14 mei, hopend op die top 10 plaats!

PM Press

bron: www.hibn.tv (foto: Pieter en Anneke Perdieus)
Old 18-04-2006, 16:09
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Nice maarten .
Ik zou al blij zijn om in zo'n sterk veld voor een 10de plaats te kunnen vechten.Maar ik weet wat winnersmentaliteit is met het karten en daar ben ik ook niet tevreden met het karten.
Ik had het al opgemerkt dat jullie een 2de wagen hadden.
Als ik niet voor een 2de keer de crono's had moeten nemen had ik wel even een goede dag komen zeggen.Ik wilde nog even naar william en marc goossens gaan maar dat is er ook niet van gekomen.

Even mijn verslagje,
Aangekomen wachte ons nog een uitgebreide briefing met nog wat herhaling van de basis en dergelijke.
Na de briefing hadden we eventjes de tijd om ons om te kleden en nog wat te eten en werden we verwacht aan de box.
Tijd om de laatste keer de knopjes en dergelijke nog eens rustig te bekijken,of rustig nog wat te oefenen met de gordels.
De startopstelling werd opgesteld en werden we gevraagd om nog eens bij de wagen te staan voor een teamfoto.
En dan was het time to .
Marjan begon met de start.Jammer genoeg liet ze haar meteen terug zakken naar de staart van het veld.Het was zelfs meer.bij de eerste safety car stond ze al op een ronde .Ze zat toen vooraan tussen de koplopers met een heel peleton achter haar.Bij de groene vlag ging ze wijs aan de kant en liet ze haar terug zakken.In korte tijd stonden we al 2 ronden achter.
Toen ze binnen kwam sprong steven enthousiast in de wagen.
Steven noteerde meteen tijden van 3.22 en kort nadien begon zijn tijd nog te zakken naar 3.18.Niet slecht voor een eerste keer.
Perfect gereden en laat na een uurtje het stuur over aan mij.
Ik vertrek in de pits en draai la source in en mijn deur waaide open.Na tal van pogingen heb ik de deur toch kunnen sluiten.
Ik rijd een rondje en kom la source door zie het bordje van SC met alle gele vlaggen van dien.Hier had ik echt niet op gehoopt tijdens mijn eerste race.
Na een tijdje kom ik heel het veld tegen en zoals meestal het geval is werd het een domino effect.Net op een moment dat het veld bijeen kruipt stop ik en wil ik naar 2de wat echter niet lukte.Dan viel bijna de motor stil en er kwam lichte paniek in de wagen.Uiteindelijk de wagen in 2de versnelling gekregen en rustig achter het veld cruisen.
De safety car liet iedereen door maar de procerdure bleef verder lopen.
Na een goei 20 minuten safety car had de wagen achter mij er genoeg van en haalde me in aan de radillon .
Terug groene vlag zit er een groepje van 3 achter me die ik voorbij laat net na de radillon.Wat een geluk dat ik het niet in le combes had gedaan want er werd eentje het gras ingedrukt.Kort nadien laat ik plaats en rem ik vroeg in brussel zodat een snellere deelnemer me kan inhalen.Alleen had die serieus te laat geremd en hoorde ik gierende banden.Ik kijk op zij en zie de wagen met de achter kant naar me toe gaan.De wagen die volgde was in de zijkant gereden van de wagen die gespind was.Ik had wel de beste plaats om in real life te zien .
Door de lang durige SC periode heb ik maar 5 vrije ronden gehad.Maar toch was het dikke FUN.
Als het mogelijk is zien ze me terug in de funcup .

En maarten,nog eens bedankt voor de nodige info .
En volgende keer top 10 he .

foto vwfuncup.com
Reply With Quote
Old 23-04-2006, 20:47
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

hier kan je enkele foto's van vorige week terugvinden

Reply With Quote
Old 24-04-2006, 11:31
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

Schitterend werk bart

En leuke filmpjes!

Maarten
Old 26-04-2006, 10:44
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

Saturday May 13th

10.00 – 14.00 Administration and technical checks
15.45 Briefing Roadster Cup
16.15 Briefing VW Fun Cup

17.00 – 17.25 Roadster Cup Qualifying 1 (25 min)
17.40 – 19.40 VW Fun Cup Qualifying (120 min)
19.50 – 20.15 Roadster Cup Qualifying 2 (25 min)

Sunday May 14th

08.00 – 08.30 Roadster Cup Race 1 (25 min + 1 lap)
09.15 – 13.15 VW Fun Cup Race (240 min)
13.30 – 14.00 Roadster Cup Race 2 (25 min + 1 lap)
Old 26-04-2006, 10:49
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

Dat was dus de timing voor Oschersleben.

Ik krijg het niet aangepast in het bericht zelf, raar.

Het klassement na twee races is ondertussen ook bekend. We staan op een mooie 9de plaats, en dat terwijl er al vanalles misgelopen is in deze eerste twee races!

de top 27, top 30 wilde de computer niet weergeven precies:

1 Ultra Team 46 62 66 128
2 Maes - Van Oost 25 70 56 126
3 Colson Racing 18 61 64 125
4 Cornelis Racing Quick 1 64 58 122
5 CEO - D&D Financials 132 58 62 120
6 Allure 3 63 53 116
7 Bean's Project 1 44 47 63 110
8 ET Racing Team 51 57 52 109
9 Perdieus Motorsport 32 53 55 108
10 J A T Team 330 51 45 96
11 BPO Racing 6 45 50 95
12 BPO Racing 54 44 48 92
Bean's Project 3 165 50 42 92
14 City FM 40 59 24 83
15 Live Racing Experience 366 38 38 76
16 HIBN.TV 55 11 61 72
17 Auto Binche 12 / 70 70
18 CEO Racing 65 30 39 69
19 Ball Events 1 11 14 54 68
20 Bean's Project 2 38 16 51 67
21 France Europe Karting 1 148 66 / 66
22 Défi et Performance 144 29 35 64
23 M P M 68 49 14 63
24 PVI - Street Machine 56 60 / 60
Stoll Motorsport 173 / 60 60
26 Trébuchet Racing 36 / 59 59
27 Protonic 162 33 25 58

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules