![]() |
|
|
||||
|
||||
AUTOSPORT.BE RACING - Persbericht 10/07/2006
AUTOSPORT.BE RACING - Persbericht 10/07/2006
Naar aanleiding van de uitlatingen in een communiqué door Fabrice Brouwers met betrekking tot het ongeval in de laatste ronde van de 2de BTCS manche, ziet Autosport.Be Racing zich verplicht op deze aantijgingen te reageren. Volgens Brouwers zou Frédérique Jonckheere de Delahaye-Clio in het zicht van de finish moedwillig achteraan aangetikt hebben, met het gekende,jammerlijke gevolg. De opmeting van de schade spreekt deze versie van de feiten evenwel tegen. In tegenstelling tot wat Delahaye Racing beweert, werd Brouwers niet achteraan aangetikt maar werd Jonckheere in het zicht van de meet richting pitsmuur weggedrukt en dit toen Jonckheere zich met de voorwielen reeds ter hoogte van de deur van Brouwers' Clio bevond. De Delahaye piloot wou klaarblijkelijk ten allen prijze vermijden dat de Autosport.be Clio nog vóór de finish zou passeren, hoewel dit sportief gesproken niet meer te verhinderen was. De foto's tonen aan dat het rechter achterwiel van de Delahaye Clio schade veroorzaakte ter hoogte van de linker deur van de Autosport.be Clio. Van aantikken achteraan is dus absoluut geen sprake. Trouwens: bij een incident tijdens de voorlaatste Clio Cup race in 2001 werd Matthias Viaene op identieke wijze weggedrukt door Marquet, met identieke gevolgen. Toen werd Marquet uitgesloten. Identieke overtredingen moeten identiek bestraft worden, of hebben we het verkeerd voor? Voor Frédérique Jonckheere is het zonneklaar: "Brouwers was minstens drie seconden trager dan ik, en hij kon mij onmogelijk op een normale manier achter zich houden. Ik zat er al eens naast na de Raidillon, maar wegens een gele vlag moest ik toen lossen. Daarna begon hij ook op de rechte stukken te slalommen om te verhinderen dat ik kon passeren. Bij de laatste Source-doortocht maakte hij een foutje en zag ik mogelijkheid om hem bij het uitaccelereren rechts te passeren. Op dat ogenblik week hij brutaal naar rechts uit terwijl ik reeds half naast hem zat, met alle gevolgen vandien. De beschuldigingen van Brouwers stroken helemaal niet met de waarheid, getuige de hierbij afgedrukte foto's. Ik betreur uiteraard dat hij verwondingen opliep, maar indien hij op een sportieve manier had gehandeld, was dit allemaal niet gebeurd", aldus een sterk ontgoochelde Jonckheere. De eerste foto, genomen enkele seconden na de finish, toont aan dat de voorspoiler en -bumper van de Clio niet frontaal werd ingedrukt, dat het rooster rechts onderaan er door een zijdelingse dreun werd uitgewipt, een opmerking die ook geldt voor het gescheurde plastic voor de lampen. Wie nog niet overtuigd is werpt tenslotte een alleszeggende blik op de .... ingeklapte zijspiegel. De detailfoto toont dan weer de schade ter hoogte van het bestuurdersportier. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|