De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-07-2006, 21:10
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
De werken gaan in ieder geval door:

Quote:
According to sources close to Walloon's public work's ministry, the €18.85m (EUR) contract has been awarded to the Wust-Bodarwe-Besix-Greisch construction consortium.

The changes encompass extensive reprofiling of the La Source hairpin - including moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions, and run-off and kerbing upgrades at Pouhon.

The work is expected to be completed in time for next year's race with only minor disruptions to the circuit's national racing schedule. Spa's 24-hour endurance race is not thought to be affected.

autosport.com
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 15-07-2006, 22:34
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Ik lees: "moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions..."

De hairpin wordt dan richting rondpunt Francorchamps verlegd? Dan komt daar toch een serieus groot pitgebouw als je het mij vraagt.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-07-2006, 23:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by bluelite
De hairpin wordt dan richting rondpunt Francorchamps verlegd?.
Ongeveer op het punt op waar de medische wagens staan in de uitloop van de Source? Dan zullen er toch een aantal huizen tegen de vlakte moeten om voldoende ruimte te krijgen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-07-2006, 00:33
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Daarvoor vrees ik ook...
Reply With Quote
  #5  
Old 16-07-2006, 13:52
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by bluelite
Ik lees: "moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions..."

De hairpin wordt dan richting rondpunt Francorchamps verlegd? Dan komt daar toch een serieus groot pitgebouw als je het mij vraagt.
Huh? Zijn ze daar nu helemaal zot geworden?
Reply With Quote
  #6  
Old 16-07-2006, 14:13
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Alken
Posts: 143
Idd, ze zijn het circuit gewoon helemaal kapot aan het maken, enkel maar voor de F1 en de VIP's! Al dat geld wordt er gewoon doorgesluisd, zonder dat er nog maar een kans is dat ooit terug te verdienen. En dat enkel en alleen maar om de prestige!

Awel, sorry dat ik het zeg, maar de Fransen en Nederlanders hebben precies wel gelijk: "domme Belgen!"
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children.
Reply With Quote
  #7  
Old 16-07-2006, 16:38
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
de FIA zou beter hier eens een enquête voor opstellen, in plaats van te vragen of ik F1 wil volgen via mijn gsm. Op de plannen komt niets dan kritiek, maar toch blijven ze verder doen...
Reply With Quote
  #8  
Old 17-07-2006, 21:01
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
F1-factuur kost bijna 60 miljoen

Er zijn ook nog voor meer dan 23 miljoen euro werken nodig aan het circuit. De vrees dat die niet tijdig klaar raken door juridische acties van omwonenden, en Ecclestone dus opnieuw een schadevergoeding mag innen, hebben de onderhandelingen tot het laatst overschaduwd.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G1CV5776#
Iemand een idee waar we ons protest kunnen indienen? Het laatste oude stuk van Spa opofferen voor die F1 dinky-toys? Dat is voor deze liefhebber net ff iets teveel

Autosportliefhebbers die de lokale bevolking steunen, onze belangen en motivaties verschillen dan wel...............het uiteindelijke doel niet. Normaal gesproken is de lokale bevolking een vijand van de autosportliefhebber, ditmaal is het: De vijand van mijn vijand is mijn beste vriend
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-07-2006, 21:14
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Lede
Posts: 650
Quote:
Originally Posted by Petter-Jån
Idd, ze zijn het circuit gewoon helemaal kapot aan het maken
De Chicane is al een tijdje naar de kl* geholpen, idem in Zolder trouwens.
Reply With Quote
  #10  
Old 17-07-2006, 21:48
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Mark heeft gelijk: met La Source verdwijnt het allerlaatste authentieke stukje Spa. Het is nu misschien voordeliger om het hele terrein van zo'n 10 km² plat te trekken en een nieuw circuit a la Bahrein aan te leggen. Om op de nieuwe titel van de thread te antwoorden: ik vrees van niet. Tegen Waalse arrogantie en stommiteit is geen kruid gewassen. Kijk maar naar het Belgisch nieuws van de dag...
Reply With Quote
  #11  
Old 18-07-2006, 11:27
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
Kan niemand een enquête of petitie maken en daar mee rondgaan op bijvoorbeeld de 24u? Want ik denk dat een elektronische petitie via mail minder overtuigend overkomt.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-07-2006, 12:25
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Het enige wat je de Waalse overheid kan verwijten, is dat ze kost wat kost, de F1 willen houden en daarvoor zelfs bereid zijn om hun moeder te verkopen...

Immers, de F1 zal enkel nog georganiseerd worden op "Thilke-like" circuits, waar een optimale zichtbaarheid van alle sponsoren op de wagens gegarandeerd is. Ieder circuit dat daar niet aan beantwoord, zal ofwel hun lay-out aanpassen, ofwel van de kalender definitief geschrapt worden. Wat er nu met Spa aan de hand is, illustreert dit maar al te goed. Sport primeren boven de commercie? Dan zullen we in de toekomst bij "de liefhebbers" (analogie met het voetbal) moeten gaan kijken. Enige punt is, is dat die spelen op hetzelfde veld als de eerste ploeg. En dat zijn ze nu net om zeep aan het helpen.

ipv onrealistische petities betreffende ongelimiteerde snelheden op de autosnelweg op te zetten, zou onze Waalse vriend tijdens de 24h beter een SOCS-SE petitie opzetten "Save Old Circuit Spa - Screw Ecclestone".

't zal mij ook benieuwen of deze investering deel uit maken van het "Marshall-Plan" van DiRupo. Voor de niet-Belgen onder ons, het Marshall-plan is een investeringsplan om Wallonië er economisch weer bovenop te helpen (genoemd naar analogie met het Marshall plan tijdens de heropbouw na de 2de Wereldoorlog - als ik me niet vergis)

Last edited by Guido; 18-07-2006 at 12:31.
Reply With Quote
  #13  
Old 18-07-2006, 13:04
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Mark heeft gelijk: met La Source verdwijnt het allerlaatste authentieke stukje Spa. Het is nu misschien voordeliger om het hele terrein van zo'n 10 km² plat te trekken en een nieuw circuit a la Bahrein aan te leggen. Om op de nieuwe titel van de thread te antwoorden: ik vrees van niet. Tegen Waalse arrogantie en stommiteit is geen kruid gewassen. Kijk maar naar het Belgisch nieuws van de dag...
Wel, La Source zat vroeger 20 meter terug, ter hoogte van waar je nu de F1-pits uitrijdt. Dus werd het dan al naar de kloten geholpen. Zelfs de Eau Rouge is niet meer wat het was, om te zwijgen van de Busstop.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-07-2006, 16:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
The changes encompass extensive reprofiling of the La Source hairpin - including moving the hairpin 100 metres beyond its present location, in order to facilitate major pit and paddock extensions, and run-off and kerbing upgrades at Pouhon.
Ze zijn gek geworden in Spa.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-07-2006, 23:56
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Alken
Posts: 143
Where do I sign?
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.