De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 22-07-2006, 00:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
F1 Twin Tower Racing, wie volgt BMW Sauber?

Quote:
BMW-Sauber's rivals have admitted that they will look into copying the team's radical 'Twin Towers' nose wings, after the devices appeared on the F1.06 for the first time at last weekend's French Grand Prix.

www.autosport.com
Ross Brawn is verbaasd dat ze zijn toegelaten door de FIA............gezien het eerdere verboden concept van Arrows. Maar als ze werken, en dat blijkt zo te zijn, dan kunnen de ze ook op de Ferrari verschijnen.

Sam Michael van Williams gaat er ook wat uren windtunnel aan besteden. Als het werkt komen ze ook op de Williams.......dat wil niet zeggen dat ie een liefhebber is van de F1 twintowers

Quote:
It looks terrible," he said. "But there are lots of bits on the car that don't look good."
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-07-2006, 01:56
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Volgens mij wordt het verboden eens de FIA ziet dat het grootste deel van de teams deze gaan gebruiken... -> Veiligheid bij overkop gaan
Reply With Quote
  #3  
Old 23-07-2006, 02:00
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
bij het overkop gaan kunnen ze dienen als extra roll-bar...
trouwens, als je overkop gaat, en dat breekt af, zal je er weinig last van hebben, want ze zullen lateraal wegvliegen, dus niet in de richting vd piloot.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 24-07-2006, 00:30
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Op RTBF zeiden ze dat ze bij overkop vliegen op een andere wagen wel een gevaar konden zijn. Dus: Twintowers + hoofd piloot = ramp
Reply With Quote
  #5  
Old 24-07-2006, 02:32
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
mja, dan zijn die Vikinghoorns van mclaren ook gevaarlijk he, net zoals de rollbar, achtervleugel etc...

maar hoeveel wagens gaan er nu ondersteboven over een andere? lijkt me alsof de RTBF weer een argument zocht om er toch één te hebben
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 24-07-2006, 11:06
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Als Alex Wurz meerijd weet je maar nooit. Niet slecht bedoeld, maar denk maar eens trug aan de GP van Canada enkele jaren terug.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 24-07-2006, 14:42
johansterenberg's Avatar
johansterenberg johansterenberg is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Location: Breda
Posts: 17
Was het niet Heidfeld die, in de united states of the verenigde staten from americana, over de kop ging. Hoe toevallig in een BMW.

Verder zijn Klien (hongarije), Diniz (nurgburgring) en Albers (imola). Gebeurt nog regelmatig. Al is die van Diniz alweer een tijdje terug :-)
__________________
FASTphotos >>
Reply With Quote
  #8  
Old 25-07-2006, 00:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
jaja, overkop gaan gebeurt regelmatig. maar het gaat hier wel over over kop over een andere wagen gaan
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 25-07-2006, 16:04
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Het antwoord op de vraag die in dit topic gesteld wordt is: niemand.
Quote:
De internationale autosportbond FIA heeft de rechtopstaande vleugels op de neus van de BMW-Sauber verboden. Tijdens een test in het Spaanse Jerez begin juli waren deze vinnen voor het eerst te zien op de wagen van Robert Kubica. Nick Heidfeld en Jacques Villeneuve reden vervolgens de Franse Grand Prix met deze zogenoemde 'Twin Towers'. De FIA oordeelt nu dat deze vleugels het zicht van de coureur zouden kunnen belemmeren en dat is niet toegestaan volgens het technisch reglement.

BMW heeft zich neergelegd bij de beslissing van de FIA. Het team liet in een verklaring weten: "We hebben de verticale vleugels op de auto nog voor de eerste test aan de FIA laten zien en de auto's met de vleugels kwamen in Magny-Cours zonder problemen door de technische controle. Bij de aërodynamica draait het om het doorontwikkelen van de onderdelen en het zoeken naar nieuwe mogelijkheden. De verticale vleugels waren duidelijk een nieuwe aërodynamische vondst en voldeden aan de regels."
bron: f1racing.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2006, 05:24
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Volgens mij heeft het verbod niks te make met het zicht. Het ziet er gewoon niet uit. En wat er niet uit ziet wordt gewoon verboden. Denk maar aan die X-wings van de Tyrell 025!

__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2006, 11:19
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Het ziet er niet echt uit, maar ik vind het maar stom dat hier gezegt wordt dat als het er niet uit ziet dat het dan verboden wordt. Want dat slaat op niets.
En de commentaar op sporza was ook weer geweldig : " als de ingenieurs vinden dat een kerstboom sneller gaat, dan zetten ze er meteen één op"
Een beetje proffesionaliteit was hier ook op zijn plaats, want wat weet een reporter nu meer als een ingenieur die er elke week mee bezig was ...
Reply With Quote
  #12  
Old 27-07-2006, 12:45
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Grobbendonk
Posts: 183
Als men alles wat niet mooi is van een moderne F1-wagen moet afhalen blijft er mijns inziens niets meer over van al datgeen dat zich na de cockpit bevindt.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-07-2006, 20:40
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Ik vind de uitleg van de FIA echter maar een beetje goedkoop. Als die 'Towers' zo goed werken als men beweert, dat maak je ze toch gewoon doorzicht, en sta je er zondag gewoon mee op de grid.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.