De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 13-07-2006, 16:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Jaguar Type C - Le Mans 1951 winnaar - Walker/Whitehead (Starter - 1/43)

Omdat ik nog altijd een stuk of 7 Le Mans winnaars moet bouwen, moet ik op meerdere fronten tegelijk "strijden" en dus ben ik ook aan dit model begonnen.

Na het verwijderen van flash en bramen heb ik de body ontvet, geprimed en gespoten met 3 lagen Tamiya TS-9 Britsh green.

Op dit moment moet de body dus drogen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1951_jag_01.jpg
Views:	301
Size:	44.8 KB
ID:	2443  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 13-07-2006, 20:05
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
ha maar dat is interessant.
Ik ben namelijk zondag ook begonnen aan deze auto. Het is wel de kit van provence moulage, de basis blijft hetzelfde natuurlijk. Het enige merkbare verschil dat ik tot nu zie, is dat de uitlaten er bij mij apart bij zijn, min of meer verchroomd


Ik heb eigenlijk nog een vraagje ivm met het spuiten van je 1/43 modellen, doe je dit rechtstreeks uit de spray can of via de airbrush ?
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #3  
Old 13-07-2006, 20:33
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by BSmodels
ha maar dat is interessant.
Ik ben namelijk zondag ook begonnen aan deze auto. Het is wel de kit van provence moulage, de basis blijft hetzelfde natuurlijk. Het enige merkbare verschil dat ik tot nu zie, is dat de uitlaten er bij mij apart bij zijn, min of meer verchroomd


Ik heb eigenlijk nog een vraagje ivm met het spuiten van je 1/43 modellen, doe je dit rechtstreeks uit de spray can of via de airbrush ?
Rechtstreeks uit de spuitbus als het 1 kleur betreft. Als er meerdere kleuren aan te pas komen is een airbrush handiger.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 20-07-2006, 16:46
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ondertussen staan de spaarzame decals er ook al op.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1951_jag_02.jpg
Views:	272
Size:	58.6 KB
ID:	2511   Click image for larger version

Name:	1951_jag_03.jpg
Views:	281
Size:	56.8 KB
ID:	2512  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #5  
Old 29-07-2006, 22:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Na enkele lagen vernis ziet de body er wat mij betreft goed genoeg uit om eens goed uit te harden, terwijl ik me ga bezig houden met het chassis.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1951_jag_04.jpg
Views:	295
Size:	65.2 KB
ID:	2579   Click image for larger version

Name:	1951_jag_05.jpg
Views:	271
Size:	65.9 KB
ID:	2580   Click image for larger version

Name:	1951_jag_06.jpg
Views:	284
Size:	68.2 KB
ID:	2581   Click image for larger version

Name:	1951_jag_07.jpg
Views:	270
Size:	66.1 KB
ID:	2582  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 31-07-2006, 12:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Na enkele lagen vernis ziet de body er wat mij betreft goed genoeg uit om eens goed uit te harden, terwijl ik me ga bezig houden met het chassis.
En dus ben ik begonnen met de stoeltjes. Ik heb ze geschilderd met olieverf om het leder te imiteren; zowel qua kleur als qua verwering. Olieverf heeft het voordeel dat je het erg lang kan bewerken en drybrushen, omdat het zo langzaam droogt.

Ook de pedalen (die niet in de kit zitten) heb ik toegevoegd, omdat de voetenplank erg duidelijk zichtbaar is eens het model gemonteerd werd. De versnellingspook werd gemaakt van een kopspeldje.

Eens dit onderdeel opgeborgen ligt om te drogen, vond ik de tijd gekomen om wat detailpainting uit te voeren aan de body. De binnenzijde van de 3(!) koplampen kregen een zilveren kleur, en de binnenzijde van de radiator werd net zoals de wielkasten en de openingen van de koelsleuven matzwart geschilderd.

De lederen riemen werden weer met olieverf (Burnt Sienna) gedaan. De gespen moeten nog zilver geschilderd worden uiteraard.

De achterlichten, de verlichting van het achterste racenummer en de achteruitkijkspiegel werden eveneens zilver geschilderd. Uiteraard krijgen de achterlichten nog een clear red laagje over het zilver heen. De afdekking van de passagierszetel werd semigloss black geschilderd om een leder-effect te bekomen.

Het radiatorrooster, bestaande uit een vlak photoetched onderdeel, werd zowel in horizontale als in verticale richting gebogen om perfect in zijn zitting te passen (niet op de foto's zichtbaar). Tenslotte werd ook het windschermpje op een photoetched metalen kadertje bevestigd met 2-componentenlijm (niet op de foto's zichtbaar).

Na een nachtje drogen kan ik nu beginnen aan de voltooiing van dit model. Eens de Jag klaar is mag je er uiteraard weer foto's van verwachten.

Tot binnenkort!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1951_jag_08.jpg
Views:	277
Size:	50.6 KB
ID:	2585   Click image for larger version

Name:	1951_jag_09.jpg
Views:	288
Size:	47.2 KB
ID:	2586   Click image for larger version

Name:	1951_jag_10.jpg
Views:	270
Size:	61.9 KB
ID:	2587   Click image for larger version

Name:	1951_jag_11.jpg
Views:	281
Size:	61.2 KB
ID:	2588  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #7  
Old 31-07-2006, 21:33
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
ah.....

ik dacht bij de vorige update, nog eventjes geduld en we weten welke kleur we de stoeltje moeten geven. Ik had eerst je foto's in de gallery gezien en ik dacht al direkt, hij heeft met olieverf zitten smodderen , ik heb het aan mijne rekker. . Ik dacht voor lichtgroen te gaan, maar het zal dus bruin worden
Het semi-gloss voor het afdekzeil had ik wel goed

Het is wel handig om zo'n extra "sennake" handleiding bij de hand te hebben

Maar ik heb toch nog een vraag ivm de decals over de panellijnen. Wanneer snij je die juist door, voor het sollen of tijdens het sollen, of na het sollen en dan opnieuw wat sollen ? Ik heb het gisteren eens geprobeerd op een ander model en we zijn gematigd tevreden.


voor de rest inspirerend, fascinerend,......... we weten weer wat doen
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #8  
Old 31-07-2006, 21:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by BSmodels
Maar ik heb toch nog een vraag ivm de decals over de panellijnen. Wanneer snij je die juist door, voor het sollen of tijdens het sollen, of na het sollen en dan opnieuw wat sollen ?
Meestal doe ik het zo : eerst sollen, dan laten drogen, dan snijden, dan terug sollen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #9  
Old 31-07-2006, 21:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
De foto's van het afgewerkte model staan ondertussen hier.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #10  
Old 31-07-2006, 22:40
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Meestal doe ik het zo : eerst sollen, dan laten drogen, dan snijden, dan terug sollen.

Oef heb het goed, ik doe het ook zo... Hihi...

Nu vlug naar je model gaan kijken. Ben benieuwd. Deze week zenden ze nog een paar keer Le Mans oldies of zo uit op Motors TV, eens kijken of ik deze kan herkennen....
Reply With Quote
  #11  
Old 01-08-2006, 00:20
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Quote:
Originally Posted by Sennake
Meestal doe ik het zo : eerst sollen, dan laten drogen, dan snijden, dan terug sollen.

dan hebben we het goed gedaan. Ik denk dat ik te voorzichtig geweest ben bij het snijden. Had niet alles in één keer mee. Maar allé op de Jag beter hé, oefening baart kunst ....
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #12  
Old 01-08-2006, 01:04
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
En ga ik ook eens naar de foto's van het afgewerkt modelletje kijken.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.