![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Wat ga je dan doen met de Corvettes, Marcos en Vipers van het Belcar kampioenschap? Als de 24 uren van Zolder deel gaan uitmaken van het wereldkampioenschap 24 uur dan is er toch geen plaats meer voor Belcar??
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Volstrekt tegen de trend in zeg ik dat het aantal PK's per wagen naar beneden moet. Niet alleen gunstig voor de operationele kosten......ook handig voor de veiligheid op de circuits. Dus simpele wagens zoals GT3, Groep N en dat soort klassen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij hebben ze deze formule willen opstarten. Heette het toen niet 'Le Mans Series'?
Ik vrees trouwens een beetje voor de budgetten. Chauffeur sprak van een wedstrijdkost van 60000 euro. Rij je een wedstrijdje of 6, dan heb je 360 000 euro. Doe je dit met 4 piloten kom je aan 90 000 euro per piloot per jaar. Een klein beetje meer dan de prijs voor een jaartje Belcar. Trouwens waarom zou je het WK 24h niet in de winter rijden, de rest van het jaar zit al vol andere kampioenschappen? Aan de onderkant van de Aarde? Australie, Indonesië, China, Brazïlië en nog eentje in Argentinië? Kun je meteen geld vragen van de sigaretjes?
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Ik zou dan bij elk evenement de plaatstelijke wagens dus voor zolder de belcar wagens gewoon in belcar klasse houden, en dan nog een klasse met de WK wagens die alle circuits mee doen...
Net zoals Nurburgring de klasse WK en de klasse VLN... etc Want als je de gewoonlijke klasse van dat evenement aan de kant schuift... zal dat niet ten goede komen vrees ik... dus behouden die gewoonlijke klasse's die in die 24 uur's race ervoren werden gehouden, maar ook dus voor deelnemers van alle race's een WK klassement houden? En alleen GT3 en Groep N wagens? Néén dat zou ik idd ook niet komen zien ![]() GT3, Lichte GT's, WTCC's ed touringwagens, Silhouette's.. Dat was toch 1st gezegd, en lijkt mij goede combinatie! |
|
||||
|
||||
Ik zou er een aparte race voor houden, niet met de gewone 24u-race meerijden die er normaal al is ...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar op Nurburgring moet dit geen probleem zijn... en Dubäï ook niet Plaats genoeg daar.. |
|
||||
|
||||
Op Zolder mogen geloof ik 68 of 70 wagens starten voor een 24-uurs wedstrijd. Aantal is terug te vinden via de FIA-site
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
...........maf idee...........
C U |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Ben nog steeds van mening dat elke lokale 24 uur zijn eigen karakter en zelfstandigheid moet blijven behouden. Boven die 24 uurs stel je iets van een gezamelijk klassement op. Je kunt in elke 24 uur punten scoren voor het algemene "WK 24 uur". Eigenlijk hebben we zoiets al eens gehad. Weliswaar in mini-formaat, en waar was dat? Uiteraard in Belgie. Hebben we niet een aantal jaren de beker van de koning gehad tijdens de RACB Awards? De winnaar was het Belgische team dat het beste gezamelijke resultaat behaalde in de 24 uur van Zolder en Spa. Deelnemers aan zo'n WK zouden alleen maar deelnemen in klassen die bestaan uit lichte GT's of Toerwagens. Gewoon, lekker maf verder blijven denken ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Is die beker nu afgeschaft ofzo?
Voor zo'n WK 24 uur vind ik het belangrijkste dat je maar één klasse inschrijft; toegevoegd met de klasse die het kampioenschap betwisten. Maar dat wordt wel veel werk om zoiets klaar te krijgen vrees ik... |
|
||||
|
||||
2 klasse's: D1 & D2
D1: Diesel Touring Cars over 2.000 cc Up to 4000cc (BMW 120d, Alfa 147 JTD, Seat Leon/Ibiza/Toledo tdi cupra, e.d. wagens.) D2: Touring Cars of FIA Group A and Group „24h-Special“ over 2.000 cc Up to 4000cc (BMW M3 E46, Porsche 996 GT3 cup, Porsche 996 GT3-R(S), Honda S2000, wat sillhouette's, WTCC's en gerestriceerde GT3's uit fia?) |
|
||||
|
||||
Hoe wil je een gerestricteerde FIA GT3 laten winnen tegen een Porsche 996GT3-R???? Lijkt mij dan toch simpeler de Porsche GT3-R te restricteren.
|
|