De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #166  
Old 22-08-2006, 00:10
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by JorritVD
Hier is een klein beetje informatie over de chassisnummers e.d. van Paul Ricard:
http://www.projectlemans.de/content/view/2289/83/
Interesant!

Quote:
11 GT1 Balfe Motorsport Saleen S7R 015 Dunlop
Buiten dat het om een ouder (maar ietwat ge-update) model gaat ligt het misschien ook aan de Dunlop banden? Zakspeed zit op Michelins...
Quote:
19 GT1 Red Racing Lister Storm GT GTM001 Dunlop
Hier Dunlop's.. Lister zat er natuurlijk altijd op als ik mij niet vergis?
Maar wat mij opvalt, chassis nr GTM001? Ofwel is dit een nieuw soort chassis nummer voor een Lister ofwel is dit een fout...?
Quote:
71 GT2 RSV Motorsport Ferrari F430 GT2 2428 Dunlop
81 GT2 RSV Motorsport Ferrari F430 GT2 2436 Dunlop
Deze konden ook niet goed mee met de top F430's.. ook wegens Dunlop banden ipv Michelin's of Pirelli's zoals AF Corse/Scuderia/JMB??
Reply With Quote
  #167  
Old 22-08-2006, 00:54
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Deze konden ook niet goed mee met de top F430's.. ook wegens Dunlop banden ipv Michelin's of Pirelli's zoals AF Corse/Scuderia/JMB??
AF Corse heeft al een nadeel tov de Michelins van Scuderia Ecoss, vraag mij dan niet hoeveel de dunlops nog achter lopen.
__________________
Reply With Quote
  #168  
Old 22-08-2006, 09:56
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by Integra
AF Corse heeft al een nadeel tov de Michelins van Scuderia Ecoss, vraag mij dan niet hoeveel de dunlops nog achter lopen.
Valt mee, Sugden is met de Virgo 430 heel snel geweest al in het LM, en die staat ook op Dunlops.
Reply With Quote
  #169  
Old 22-08-2006, 09:59
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Integra
AF Corse heeft al een nadeel tov de Michelins van Scuderia Ecoss, vraag mij dan niet hoeveel de dunlops nog achter lopen.
Ik heb de indruk dat in GT2 het verschil in rubber wat minder is. Michelin, Pirelli en Yokohama leveren allemaal adequaat materiaal.

Het gaat misschien wel wat veranderen want na de Panoz zal de nieuwe Porsche 997 GT3 RSR ook met bredere banden (zelfde maat als GT1) rijden.
Reply With Quote
  #170  
Old 22-08-2006, 10:21
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Dunlop en Michelin.
Je kon het vershil denk ik goed zien bij PSI.
Nog nooit met Michelins onder de Corvette gereden en nu gelijk vooraan meedoen.
Als Frans en goed presterend team moet er toch echt straks inplaats van Dunlopjes de Michlins er onder komen. Het kan een verschil worden van wel 2 seconden.

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Valt mee, Sugden is met de Virgo 430 heel snel geweest al in het LM, en die staat ook op Dunlops.
In LeMans is het anders. De Dunlops hebben minder grip en plakken daardoor minder op het asfalt, dan gaat het minder stroef en een hogere top snelheid. Maar In de bochten moet je weer inleveren.

Het ligt er ook aan hoe de auto is ontworpen, met Michelins, Pirelli's etc.
Corvette C6-R met Michelin
Aston Martin DBR9 mt Michelin
Maserati MC12 GT1 met Pirelli
Saleen S7-R (nieuwe chassis) met Michelin
Lamborghini Murcielago R-GT met Michelin
Lister Storm met Dunlop
Reply With Quote
  #171  
Old 22-08-2006, 11:34
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by JorritVD
In LeMans is het anders. De Dunlops hebben minder grip en plakken daardoor minder op het asfalt, dan gaat het minder stroef en een hogere top snelheid. Maar In de bochten moet je weer inleveren.
Typefout van mij, ik bedoelde LMS. En daar geld niet wat je zegt.

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik heb de indruk dat in GT2 het verschil in rubber wat minder is. Michelin, Pirelli en Yokohama leveren allemaal adequaat materiaal.

Het gaat misschien wel wat veranderen want na de Panoz zal de nieuwe Porsche 997 GT3 RSR ook met bredere banden (zelfde maat als GT1) rijden.
Ben ik toch niet met je eens, AF Corse is eigenlijk gewoon een fabrieksteam, maar kunnen de snelheid van de Michelin 430's niet volgen. Met gelijke wagens en betere rijders moet dat verschil wel in de banden zitten lijkt me.
Reply With Quote
  #172  
Old 22-08-2006, 11:46
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Bramzel
Ben ik toch niet met je eens, AF Corse is eigenlijk gewoon een fabrieksteam, maar kunnen de snelheid van de Michelin 430's niet volgen. Met gelijke wagens en betere rijders moet dat verschil wel in de banden zitten lijkt me.
AF Corsa (Pirelli's) kunnen de Michelin's 430's (Scuderia Ecosse) toch wel volgend?
Daarom staan ze ook op 1 in GT2 klassement hé.
Heeft gewoon met al die KG's ballast gewicht te maken, in GT2 zijn de Pirelli's en Michelin's volgens mij toch evenwaardig. Of ben ik niet correct?

Last edited by Viper GTS-R***; 22-08-2006 at 11:50.
Reply With Quote
  #173  
Old 22-08-2006, 12:07
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by JorritVD
Het ligt er ook aan hoe de auto is ontworpen, met Michelins, Pirelli's etc.
Lamborghini Murcielago R-GT met Michelin
Michelins voor front engined Ferraris
Reply With Quote
  #174  
Old 22-08-2006, 12:28
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Michelins voor front engined Ferraris
Alleen de F550, de F575 is met Pirelli's
Reply With Quote
  #175  
Old 22-08-2006, 13:01
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Quote:
Originally Posted by JorritVD
Dunlop en Michelin.
Je kon het vershil denk ik goed zien bij PSI.
Nog nooit met Michelins onder de Corvette gereden en nu gelijk vooraan meedoen.
Als Frans en goed presterend team moet er toch echt straks inplaats van Dunlopjes de Michlins er onder komen. Het kan een verschil worden van wel 2 seconden.
Als je met dit hele stukje PSI Experiénce bedoelt...
PSI Experíénce is (nog steeds) een Belgisch team. Volgens mensen bij PSI is er een klein foutje gemaakt omdat de eigenaar een Fransman is.

Ik heb het even nagevraagd nav een "discussie" over dit item, en dus het vlaggetje op de entry-list.

Maar de keus voor Michelin banden is, denk ik, wel duidelijk.
Reply With Quote
  #176  
Old 22-08-2006, 13:59
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
AF Corsa (Pirelli's) kunnen de Michelin's 430's (Scuderia Ecosse) toch wel volgend?
Daarom staan ze ook op 1 in GT2 klassement hé.
Heeft gewoon met al die KG's ballast gewicht te maken, in GT2 zijn de Pirelli's en Michelin's volgens mij toch evenwaardig. Of ben ik niet correct?
In de kwalificaties zijn de Ecosse 430's continu sneller, dat de AF's 1 en 2 staan heeft meer te maken met het gebrek aan betrouwbaarheid bij de Ecosses in de eerste paar races, en dankzij hun overwinning tijdens de 24u van Spa. Ecosse is dus continu sneller, maar AF staat op kop omdat ze de wagens betrouwbaarder heeft. Ik geloof niet dat de Pirelli zo goed is als de Michelin dus.
Reply With Quote
  #177  
Old 22-08-2006, 19:15
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by JorritVD
Alleen de F550, de F575 is met Pirelli's
Niet waar, JMB had Michelins op de 575.
__________________
Reply With Quote
  #178  
Old 23-08-2006, 16:13
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Quote:
Originally Posted by Integra
Niet waar, JMB had Michelins op de 575.
weet je dat zeker?
waarom staan er dan grote Pirelli logo's op de auto in 2003 toen de auto debuteerde in Estoril?
http://www.fiagt.com/img/showimg.php...ize=3&rnd=true
Reply With Quote
  #179  
Old 23-08-2006, 16:18
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by JorritVD
weet je dat zeker?
waarom staan er dan grote Pirelli logo's op de auto in 2003 toen de auto debuteerde in Estoril?
http://www.fiagt.com/img/showimg.php...ize=3&rnd=true
Ik denk dat Integra zijn quote slaat op de JMB's van 2004... toen reden ze op Michelin's, niet?
Reply With Quote
  #180  
Old 23-08-2006, 16:36
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
JMB reed met Michelin in 2004 ja
GPC reed met Pirelli
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.