De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-11-2005, 16:50
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
F1 naar VT4?

Uit de Humo van deze week : een stukje uit het interview met Tony Mary:

Quote:
Bij VTM beweren ze dat U vier keer meer voor de rechten op de formule 1 geboden hebt dan zij. Formule 1 is, zoals bekent, een fuik voor dure adverteerders.

Meneer Ecclestone wil niet meer met VTM samenwerken, zo simpel is dat. Ze hebben een conflict over rechten en centen. Ik ben niet geïnteresseerd in de formule 1- ze zijn het ons zelf komen aanbieden.

De VRT moet zowat de enige openbare omroep zijn die nog Formule 1 uitzendt.

Als wij het niet meer zouden uitzenden, zou het in Vlaanderen niet meer te zien zijn. Maar we doen het niet altijd met evenveel plezier: de programmering, met zijn onregelmatige uren, verstoort het hele schema.De kans is groot dat we het de volgende keer aan SBS laten.

Reply With Quote
Old 17-11-2005, 17:48
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Het zal dan wel nog tot 2008 duren dan vooraleer VT4 Formule 1 zou kunnen uitzenden
Reply With Quote
Old 17-11-2005, 18:21
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Niet dat ik er veel last van heb (Bij mij staat er namelijk geen TV in de living. Komt toch nooit iets boeiend op.), maar ik vind het wel heel triestig zoals men in dat interview over F1 bezig is. Uitspraken van "Als wij het niet zouden uitzenden..." of "...we doen het niet altijd met evenveel plezier...", daar komen mijn nekharen van omhoog!

Ook al hebben we op dit moment geen Belg meerijden in F1-wedstrijden, er zullen nog wel genoeg Belgen (buiten dit forum ) zijn die de F1 willen volgen.

Wedden dat als er ooit een periode komt dat er terug een Belg gaat meedraaien aan de top van de F1 dat ze wel met plezier de volledige avondprogrammatie omgooien indien nodig? Kijk maar naar tennis. Hoe dikwijls zag je vroeger tennis in prime-time?

Last edited by Rohrl-fan; 17-11-2005 at 18:23.
Reply With Quote
Old 17-11-2005, 18:38
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Meneer Mary neemt een loopje met de waarheid.

Het eerste F1-contract van de VRT werd onderhandeld door Bert Degraeve, de voorganger van Mary.
In september 2002, een maand na zijn aanstelling als de nieuwe grote baas van VRT, gooide Mary zijn F1-contract op tafel tijdens een eerste meeting met toenmalig VTM-baas Eric Claeys. Mary vroeg Claeys of hij de F1 niet moest hebben, Mary wou ervan af. Claeys had wel interesse, maar toen Mary het contract wilde verpatsen voor het bedrag dat de VRT had moeten betalen aan Ecclestone, paste Claeys. VTM was/is niet gek.

Bij de onderhandeling voor het nieuwe contract 2005-2007 heeft VRT inderdaad een veelvoud betaald van wat VTM wou bieden.

Dat Ecclestone eind 2001 niks meer moest weten van VTM, zoals Mary beweert, is nonsens. Het was een kwestie van bieden en VRT bood toen en vorig jaar het meest, een veelvoud van de commerciële omroepen.

Voorts laat Mary in Humo uitschijnen dat hij over de F1 gaat. "De kans is groot dat we het de volgende keer aan SBS laten." Niet meneer Mary van de Reyerslaan 52 in Brussel zal beslissen wie vanaf 2008 F1 gaat uitzenden in Vlaanderen. Wel ene meneer Ecclestone uit Londen, die -zoals vandaag blijkt- in staat is om zelfs regeringen te gijzelen.

Mary zegt nog: "Ik ben niet geïnteresseerd in de Formule 1. (...) Als wij het niet zouden uitzenden, zou het in Vlaanderen niet meer te zien zijn. Maar we doen het niet altijd met evenveel plezier: de programmering, met zijn onregelmatige uren, verstoort het hele schema."

Ik vrees idd. dat niemand nog de F1 zal willen uitzenden in Vlaanderen, als VRT ermee stopt. VRT heeft de prijs namelijk zo hoog opgedreven dat het voor commerciële zenders niet rendabel is.

Onregelmatige uren? Tennis? 3-setter? 4-setter? 5-setter? Ellenlange tie-breaks? Wielrennen? ...
Old 17-11-2005, 19:23
Rohrl-fan's Avatar
De Paddock Regular

Peter, dank om het correcte verhaal vlug uit de doeken te doen.

Helaas weer eens een voorbeeld van de manier waarop geld autosport voor de liefhebbers om zeep helpt. Hopelijk gaat die trend ooit veranderen, maar ik vrees zelf het ergste...
Old 21-11-2005, 17:57
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie

Maakt toch niet veel uit? De RTBF zendt de F1 uit, ik kijk altijd naar hen aangezien er daar experts zitten die een verdomd goed programma op poten zetten.
Old 21-11-2005, 18:05
Rohrl-fan's Avatar
De Paddock Regular

Akkoord, persoonlijk zou ik er ook niet te veel problemen mee hebben. Helaas heeft niet iedereen voldoende kennis van de Franse taal om een dergelijke uitzending te volgen.
Old 15-09-2006, 10:37
Rohrl-fan's Avatar
De Paddock Regular

Zou het grote nieuws van vanmorgen gevolgen hebben voor de F1 op de VRT?
Old 15-09-2006, 11:36
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

hangt er vanaf wie ze aanstellen.
Old 15-09-2006, 14:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

grote nieuws? Zo groot vind ik dat persoonlijk niet. Dit stond al langer te gebeuren. Enkel zijn torenhoge ontslagvergoeding heeft het nog wat gerokken. Het enige wat ik mij van Mary zal herinneren is dat ie in het begin aankondigde dat ie ging blijven bij de VRT tot aan zijn pensioen, niet te veel ging veranderen want het was allemaal goed en het zou nogal arrogant zijn om dat wel te doen. Naderhand is ie over alles en nog wat ruzie beginnen maken.

Met dank aan het Radio1 programma (Voor de dag, geloof ik dat het heet) waar ze het nog allemaal eens fijn uit de doekjes hebben gedaan deze morgen.

Ander en beter, zeg ik dan maar.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules