De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 08-10-2006, 16:28
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Even opgestaan om een geladen race te zien.
Terug gaan slapen toen Alonso P2 had maar niet in staat leek om Schumi terug te halen.
Toch een verrassing deze middag!

Ik heb het niet voor Schumi maar sportief gezien vind ik het toch spijtig om zoiets te zien gebeuren, deze overwinning leek mij verdiend.
Reply With Quote
  #47  
Old 08-10-2006, 17:29
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Als je louter afgaat op het scoreverloop van dit jaar, dan dit seizoen veel om een klassieker te worden. Echter, er zal toch altijd een smet of waas van partijdigheid of incompetentie rond blijven hangen door het geklungel van de FIA (ik heb het niet eens over bevoordeling van deze of gene renstal).

En de MS-fans mogen blij zijn dat ze zich al een hele tijd (psychologisch) kunnen voorbereiden op zijn afscheid. Bovendien is het een waardig afscheid en niet echt een in mineur, zelfs indien hij de titel niet wint (ik heb het dan over de laatste GP's). Ik denk dat het harder aankomt voor de gewone fan als je idool van de ene op de andere dag onaangekondigd niet meer meedoet (en af en toe zelfs niet langs de baan of elders te zien is) en mogelijk is dat door velen nog niet helemaal verwerkt.
__________________
Reply With Quote
  #48  
Old 08-10-2006, 19:11
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
finish,je moet wel het een en ander relativeren.
De omstandigheden zijn ook heel anders dan toen.
Nu zijn er veel meer races op een seizoen dan vroeger.
De punten telling is ook veranderd en bovendien heeft schumacher zo goed als altijd een superieure auto gehad waar de concurentie een stuk te kort kwam.
Zoals de poles heeft schumacher toch langer over moeten doen dan senna heeft gedaan.Dus is senna statistisch gezien nog de betere poles-gp's.
Wat betreft records lig ik niet wakker van.Zo kan een rijder tot zijn 100 jaren door blijven gaan voor zijn records.senna heeft immers zijn carrieré niet afgemaakt.
Het is wat schumacher is dat ik er niet van moet weten.
Op momenten dat ik toch respect krijg voor hem bewijst hij weer het tegendeel.Dat hij de meest onsportieve rijder is dat ik ooit geweten heb.
En blijkbaar zijn er heel wat mensen die deze mening delen.
Senna is voor mij nog steeds de beste rijder dat ik ooit geweten heb.
Senna heeft naar mijn mening meer laten zien dan andere rijders.

En wat alonso laat zien dit jaar is dat hij de betere is van schumacher.
Nu heeft hij 10 punten voorsprong op schumacher met alonso 2x uitgevallen (ook nog hongarije waar hij 10 punten kwijt was door die wielmoer) en monza met de motor.Schumacher 1x door motor.
Maakt dat Alonso 20 punten voor had kunnen staan en de tittel al beslist kunnen zijn.En vorig jaar ook oppermachtig raikkonen en schumacher verslagen.
Alonso rede iedere wedstrijd aanvallend en berekend!
Turkije was ook zo'n moment dat alonso optimaal presteerde voor de tittel en schumacher punten liet liggen.
Schumacher heeft dit jaar veel fouten gemaakt.
Dus alonso meer dan verdiend .
Reply With Quote
  #49  
Old 08-10-2006, 20:21
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
En wat alonso laat zien dit jaar is dat hij de betere is van schumacher.
Nu heeft hij 10 punten voorsprong op schumacher met alonso 2x uitgevallen (ook nog hongarije waar hij 10 punten kwijt was door die wielmoer) en monza met de motor.Schumacher 1x door motor.
Maakt dat Alonso 20 punten voor had kunnen staan en de tittel al beslist kunnen zijn.En vorig jaar ook oppermachtig raikkonen en schumacher verslagen.
Alonso rede iedere wedstrijd aanvallend en berekend!
Turkije was ook zo'n moment dat alonso optimaal presteerde voor de tittel en schumacher punten liet liggen.
Schumacher heeft dit jaar veel fouten gemaakt.
Dus alonso meer dan verdiend .
Schumacher reed in Australië toen hij even te breed ging op een restant van een wegwijzer, die slecht was verwijderd. Gevolg: opgave, dikke pech, want dat restant mocht er gewoon niet zijn.
Alonso raakt in Canada de wall of champions (naar eigen zeggen, want dat was denk ik niet op de beelden te zien). gevolg: niks, want wagen hield het uit. Veel chance gehad dus.

Zo kunt ge vermoedelijk nog wel voorbeelden aanhalen hoor.

Kortom: die voorsprong van 25 punten die hij bijeenreed was dus niet volledig bereikt op eigen kracht. Hij heeft ook een geluksfactor gehad. De fouten die MS maakte betaalde hij vaak cash, en die enkele fouten van Alonso werden hem zowat vergeven.

Nu ze elk twee keer een 0-score hebben, vind ik niet dat ze, zoals Sennake zei, terug op hoogte van eigen kunnen staan. De invloed van eigen kunnen is miniem tegenwoordig, de banden en wagens zijn belangrijker.

Alonso laat heel veel zien, en is op bepaalde vlakken duidelijk beter, ttz drukbestendiger dan Schumacher. Maar Alonso maakt evengoed fouten, maar heeft geluk gehad.

Ik denk dat velen in hun reacties beter eens tweemaal nadenken vooraleer ze iets posten. Men trekt in het Fontana-geval een directe, onweerlegbare link tussen de beelden en een verklaring. Ik zeg niet dat die link er niet kan zijn, maar niemand kan bewijzen dat het zo is. De politiek in de F1 is zo alomtegenwoordig dat er voor elke woord dat gesproken wordt er wel een gegronde reden voor is, die wij niet kennen. Er zijn dozijnen voorbeelden van twijfelachtige manoeuvres in de F1, en als er dan ne pippo opduikt en daarover de wildste verhalen oprakelt, moet ge dan direct concluderen dat er gefraudeerd is?? Ge moet toch tenminste de zaken in twijfel durven trekken. De F1 is niet bepaald een instelling, die alles prijsgeeft van zichzelf.
Reply With Quote
  #50  
Old 08-10-2006, 20:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by redje
Nu ze elk twee keer een 0-score hebben, vind ik niet dat ze, zoals Sennake zei, terug op hoogte van eigen kunnen staan. De invloed van eigen kunnen is miniem tegenwoordig, de banden en wagens zijn belangrijker.
Met "ze" bedoel ik niet zozeer de piloot Schumacher versus de piloot Alonso, maar wel Renault nr 1 met alles erop en eraan (inclusief toch ook wel een beetje de piloot) versus Ferrari nr ? met alles erop en eraan (inclusief Schumacher). Met mijn excuses voor het feit dat ik het nummer van Schumacher's Ferrari niet ken, maar dat is geheel en alleen te wijten aan de FIA die de voorkeur geeft aan sponsors boven duidelijke racenummers. Maar dat is weer een andere discussie.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #51  
Old 08-10-2006, 20:34
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Prachtige winst voor Alonso! Weerstond de druk en kon Schumacher volgen. Als de Ferrari niet geploft was, had het moeilijk geweest om te winnen, maar "als" bestaat niet in de autosport hé
Reply With Quote
  #52  
Old 08-10-2006, 20:48
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by senna's kingdom
1. finish,je moet wel het een en ander relativeren.
--> oke, laat ik eens beginnen met relativeren zoals jij relativeert met het geval Fontana.

2. De omstandigheden zijn ook heel anders dan toen.

euhm. ja, klopt. zijn de huidige omstandigheden in het voordeel van Schumacher, dan ?

3. Nu zijn er veel meer races op een seizoen dan vroeger.

Klopt. Spreekt dat in het voordeel van Schumacher ?

4. De punten telling is ook veranderd

Klopt 100%. Daarom moet men ook naar zeges kijken, en niks anders als dat.


5. en bovendien heeft schumacher zo goed als altijd een superieure auto gehad waar de concurentie een stuk te kort kwam.

niet waar. '94: Williams beter. '95: evenwaardige Williams '96: Williams duidelijk beter. '97: Williams beter. '98: McLaren beter. '99: gelijkwaardige McLaren. 2000: gelijkwaardige McLaren. 2001 en 2002 was de Ferrari superieur. 2003 kwam de McLaren opzetten, 2004 superieure Ferrari, 2005 superieure Renault. 2006: gelijkwaardige Renault.
Bovendien; als je over superieure wagens praat, heeft Alonso ook de juiste wagens onder z'n poep zitten hoor. Flauw argument.
Wat trouwens de Senna-tijd betreft: de kerel heeft toch ook geen miskleunen van wagens gehad begin jaren '90, dacht ik zo. McLaren, Williams.

6. Zoals de poles heeft schumacher toch langer over moeten doen dan senna heeft gedaan. Dus is senna statistisch gezien nog de betere poles-gp's.

kan goed zijn. leve de statistieken vol records.

7. Wat betreft records lig ik niet wakker van. Zo kan een rijder tot zijn 100 jaren door blijven gaan voor zijn records. senna heeft immers zijn carrieré niet afgemaakt.

kan goed zijn. weg met de statistieken vol records.
ik was dus niet Senna aan het aanvallen ofzo hoor ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #53  
Old 08-10-2006, 20:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by redje
Schumacher reed in Australië toen hij even te breed ging op een restant van een wegwijzer, die slecht was verwijderd. Gevolg: opgave, dikke pech, want dat restant mocht er gewoon niet zijn.
Alonso raakt in Canada de wall of champions (naar eigen zeggen, want dat was denk ik niet op de beelden te zien). gevolg: niks, want wagen hield het uit. Veel chance gehad dus.
.


ja man...

Schumacher reed te breed op een wegwijzer die slecht verwijderd was en waar extra gladde verf voor gebruikt werd, en die scherpe kantjes had, en nog een paar redenen waarom hij er totaal niks aan kon doen dat hij daar gecrasht is op de zelfde plek waar Montoya zijn wagen wel onder controle kon houden.
Schumacher is gecrasht, en da is zijn eigen fout. punt.

en dat de Renault van Alonso niet beschadigd is na die aanraking met de muur, is geen geluk, dat is een stevige wagen gebouwd hebben



ik snap het toch niet echt ze... blijkbaar kunnen 2 piloten niet aan elkaar gewaagd zijn, is het onmogelijk voor de wereld om dat te vatten.
t is nochtans precies wat we dit jaar zien. In de seizoenshelft dat Alonso dominant was, had Schumi een paar keer pech. In de seizoenshelft dat Schumi dominant was, had Alonso een paar keer pech. en toch waren ze beiden telkens outstanding...


en geluk/pech... dat dwing je af
__________________
Reply With Quote
  #54  
Old 08-10-2006, 20:55
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by Sennake
Met "ze" bedoel ik niet zozeer de piloot Schumacher versus de piloot Alonso, maar wel Renault nr 1 met alles erop en eraan (inclusief toch ook wel een beetje de piloot) versus Ferrari nr ? met alles erop en eraan (inclusief Schumacher). Met mijn excuses voor het feit dat ik het nummer van Schumacher's Ferrari niet ken, maar dat is geheel en alleen te wijten aan de FIA die de voorkeur geeft aan sponsors boven duidelijke racenummers. Maar dat is weer een andere discussie.

Als je de teams bedoelde, is het wel niet bepaald logisch om te schrijven 'nu staan beide piloten terug op hoogte van eigen kunnen.'
Reply With Quote
  #55  
Old 08-10-2006, 21:08
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by marcel
ja man...

Schumacher reed te breed op een wegwijzer die slecht verwijderd was en waar extra gladde verf voor gebruikt werd, en die scherpe kantjes had, en nog een paar redenen waarom hij er totaal niks aan kon doen dat hij daar gecrasht is op de zelfde plek waar Montoya zijn wagen wel onder controle kon houden.
Schumacher is gecrasht, en da is zijn eigen fout. punt.

en dat de Renault van Alonso niet beschadigd is na die aanraking met de muur, is geen geluk, dat is een stevige wagen gebouwd hebben



ik snap het toch niet echt ze... blijkbaar kunnen 2 piloten niet aan elkaar gewaagd zijn, is het onmogelijk voor de wereld om dat te vatten.
t is nochtans precies wat we dit jaar zien. In de seizoenshelft dat Alonso dominant was, had Schumi een paar keer pech. In de seizoenshelft dat Schumi dominant was, had Alonso een paar keer pech. en toch waren ze beiden telkens outstanding...


en geluk/pech... dat dwing je af

Ik kan perfect aanvaarden dat twee piloten aan mekaar gewaagd zijn, maar ik kan er niet bij dat de ene zo de hoogte ingeprezen wordt, en de andere niet. Ze zitten in mekaars buurten de ene zal wel beter zijn dan de andere. Echter, het verschil is niet groot.

Tuurlijk dat het MS zijn fout is dat hij van de baan gaat, hij moest er maar opblijven, al weet ge niet wat er allemaal misgegaan is. Ik heb foto's van dat paaltje gezien (al staan ze op dat forum niet meer online). Bewijzen dat het de schade veroorzaakt heeft, lukt toch niet. Ik wilde enkel aantonen dat er ook pech mee gemoeid was, voor elke partij. Iedereen praat hier maar over 'als dit' en 'als dat niet', maar daar koopt ge niks mee hoor. De ene heeft, en de andere ook, maakt niet uit of het een team was dat de fout in ging, of een idioot die over de baan loopt (was dit jaar wel niet) of... Om het nog es te illustreren: In 2003 zeiden velen dat Raikkonen het verdiende om WK te worden, maar dat is anders uitgedraaid. De redenering was ook maar met 'als, als, als'.
Met uw conclusie ga ik dan ook volledig akkoord.
Reply With Quote
  #56  
Old 08-10-2006, 21:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by redje
Als je de teams bedoelde, is het wel niet bepaald logisch om te schrijven 'nu staan beide piloten terug op hoogte van eigen kunnen.'
Neen, dat bedoel ik niet, anders zou ik niet Renault nr 1 en Ferrari nr X vermelden. Jongens toch, hoe moeilijk kan je iets verstaan als je het niet wil verstaan? Hoe moet ik het nu nog anders uitleggen? Alonso + zijn wagen + zijn ingenieurs + zijn mechaniekers versus Schumacher + zijn wagen + zijn ingenieurs + zijn mechaniekers. Tenslotte zijn het ook de MOTOREN die ontploft zijn en niet de piloten zelf eh!

Als ik de piloten alleen bedoelde kunnen ze beter tegen elkaar gaan spurten eh
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #57  
Old 08-10-2006, 21:42
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Och weet je. Nog één race en dan zit het tijdperk Schumacher erop. De meeste van die zogezegde MS-fans zullen zogezegd treuren om hun "verlies". (Uiteindelijk is 90% daarvan toch maar successupporter, hoe verklaar je bvb de enorme groei Alonso-aanhangers in onze contreien? En dan zijn ze plots allemaal al supporter van Alonso sinds hij in de Formule Nisson rondreed. Zelfde verhaal met MS)

Maar met de komst van Hamilton, Kovalainen, (Piquet als testrijder) en dan nog eens Alonso, Räikkönen, Rosberg, Button, Wurz,... Het seizoen 2007 kan gewoon niet beter beginnen. Een goede mix tussen jong en oud en er is ook weer een goede mix tussen rookies, ervaren F1-rijders, niet-GP-winnaars, Gp-winnaars,... Ideaal toch? Niemand met meer dan 20 zeges. En dat is al geleden van ??? medio 1995? En de piloten die volgend seizoen starten hebben maar 1 wereldtitel (allicht 2 na GP Brazilië) behaald. Moet ook al geleden zijn van 1996.

Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die de laatste tijd nog maar sporadisch kijkt, of met minder aandacht dan voorheen. Tot 2000 kon de F1 me nog boeien. Nadien werd het een... nu ja... flop.

Last edited by bluelite; 08-10-2006 at 22:24.
Reply With Quote
  #58  
Old 08-10-2006, 22:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by bluelite
Tot 2000 kon de F1 me nog boeien. Nadien werd het een... nu ja... flop.
Zelf afscheid genomen na Oostenrijk 2002
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #59  
Old 08-10-2006, 22:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648


Hier zitten weer leuke stukjes tussen om te lezen.

Ze hebben allebei evenveel overwinningen nu en Alonso heeft 10 punten meer. Dan lijkt het mij wel duidelijk wie de titel verdiend. Bovendien heeft iedere wereldkampioen in het jaar dat hij kampioen geworden is op bepaalde momenten dat tikkeltje geluk meer gehad dan zijn opponenten. Je moet het én kunnen én doen én de wagen hebben enz., maar zonder dat tikkeltje kom je er niet. Ga maar na en ontleed maar eens alle seizoenen. In de rally is dat net zo. WK's worden niet op 1 race gewonnen maar zijn een optelsom van het hele seizoen. De details van iedere race verdwijnen in de boekjes en zijn binnen 10 jaar door zo goed als iedereen vergeten.

Feit is en blijft dat indien Alonso deze titel nu nog zou missen, hij een kieken is of de pechduivel ook nog eens bij hem zou passeren. Afterall, we spreken over motorsport nietwaar.
Reply With Quote
  #60  
Old 08-10-2006, 23:32
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by Sennake
Tenslotte zijn het ook de MOTOREN die ontploft zijn en niet de piloten zelf eh!
ik hoor lammens nochtans vaak zeggen 'en kijk daar wat gebeurt daar ? Schumacher ontploft !'
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.