De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-10-2006, 23:41
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by bluelite
Och weet je. Nog één race en dan zit het tijdperk Schumacher erop. De meeste van die zogezegde MS-fans zullen zogezegd treuren om hun "verlies". (Uiteindelijk is 90% daarvan toch maar successupporter, hoe verklaar je bvb de enorme groei Alonso-aanhangers in onze contreien? En dan zijn ze plots allemaal al supporter van Alonso sinds hij in de Formule Nisson rondreed. Zelfde verhaal met MS)

Maar met de komst van Hamilton, Kovalainen, (Piquet als testrijder) en dan nog eens Alonso, Räikkönen, Rosberg, Button, Wurz,... Het seizoen 2007 kan gewoon niet beter beginnen. Een goede mix tussen jong en oud en er is ook weer een goede mix tussen rookies, ervaren F1-rijders, niet-GP-winnaars, Gp-winnaars,... Ideaal toch? Niemand met meer dan 20 zeges. En dat is al geleden van ??? medio 1995? En de piloten die volgend seizoen starten hebben maar 1 wereldtitel (allicht 2 na GP Brazilië) behaald. Moet ook al geleden zijn van 1996.

Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die de laatste tijd nog maar sporadisch kijkt, of met minder aandacht dan voorheen. Tot 2000 kon de F1 me nog boeien. Nadien werd het een... nu ja... flop.
ik volg F1 vanaf 1994,echt intensief vanaf '96. Gek genoeg ben ik er ooit mee gestart door Geoff Crammonds Grand Prix 2-spelletje . Ik was in ieder geval reuze geboeid door Ferrari, en toen een wereldkampioen daar kwam rijden, was mijn keuze snel gemaakt. Vanaf dan ben ik fervent supporter geweest van de scuderia, en heb ik Schumacher genoeg 'meegemaakt' om mezelf niet meer de stempel 'successupporter' toe te kennen. Ik herinner mij Spanje '96, ik herinner mij Monaco '97 en Spa '97, ik herinner mij talloze klasse-overwinningen waar Schumacher duidelijk maakte dat hij de beste was op de baan. Ik kan me geen F1 zonder Schumacher voorstellen, omdat ik nooit een F1 gezien heb zonder hem ! En wat overblijft na dit seizoen, lijkt me niet al teveel soeps. Ik zie een Raikkonen die intrinsiek wel snelheid heeft maar kan hij wel een team dragen en motiveren ? Ik zie een Massa die een volwaardig evenbeeld is van een Barrichello die zichzelf niet kan doordrukken, ik stel me vragen bij het competitieve van de McLaren en zodoende ook Alonso's 3de wereldtitel....Misschien rondt dit uit op een strijd tussen drie of vier coureurs, halleluja in dat geval. Maar ik ga hem dus missen, en niet als successupporter.
Old 09-10-2006, 15:44
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Niet opgestaan voor deze race, op basis van de startgrid leek het mij een beklonken zaak voor Michael S. Uit nieuwsgierigheid ‘s namiddags toch maar even de video bekeken in fast forward mode, en warempel, blijkt Fernando A. toch over enig potentieel tot weerwerk te beschikken. Behalve de vrij spannende strijd tussen beide titelpretendenten viel er op de baan inderdaad niet veel racelol te beleven Echter, in de huidige fase van het WK mag zelfs dat voldoende zijn.

De verrassing en teleurstelling bij het uitvallen van Den Duits na 2/3 koers was dan ook groot.
Verrassing omdat Ferrari sinds een aantal jaren hyperbetrouwbare motoren weet te bouwen en dat, net nu het erop aankomt, precies die motor de geest geeft.
Teleurstelling omdat door het uitvallen van Michael S. meteen de race beslecht was en naar alle waarschijnlijkheid ook het WK 2006. Samen met Fernando A. zou hij immers de enige geweest zijn die deze GP van Japan tot op het einde spannend kon maken.

Vooraleer het bij iemand opkomt om mij verkeerd te begrijpen wil ik het volgende even duidelijk stellen. Ik ben geen fan van Michael S., en al evenmin van Fernando A.. De laatste 20 jaar kijk ik naar F1 op een neutrale manier (voorheen was ik een fanatiek Lauda-fan, van een Senna hype heb dan weer geen last gehad) en tracht te genieten van het racen. Daarom is het des te jammer dat gisteren één van de twee strijd leverende wagens zijn kansen in rook zag opgaan, niet omdat het Michael S. overkwam.

En kunnen de aanhangers van de scharlakenroden en van de lichtblauwen nu terug een beetje begrip voor mekaar opbrengen?
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 16:20
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by jan
En kunnen de aanhangers van de scharlakenroden...
Marlboro rood bedoel je?
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 16:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by jan
Verrassing omdat Ferrari sinds een aantal jaren hyperbetrouwbare motoren weet te bouwen en dat, net nu het erop aankomt, precies die motor de geest geeft.
Het begin van dit jaar was anders ook een motorische ramp voor ferrari.

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 16:53
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
Het begin van dit jaar was anders ook een motorische ramp voor ferrari.
Maar nooit tijdens de race
Reply With Quote
Old 09-10-2006, 17:06
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Maar nooit tijdens de race
Omdat ze voordien al een nieuwe hadden gestoken

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 18:36
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
Omdat ze voordien al een nieuwe hadden gestoken
So? Dit is de eerste keer sinds Frankrijk 2000 dat de Ferrari van Schumacher aan de kant moet met motorpech. Ongelooflijk slechte timing en brute pech dus
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 13:09
De Paddock Enthousiast

Ik begin mij af te vragen of Schumacher het slachtoffer geworden is de motorregels voor volgend jaar. Alle teams proberen nog snel wat meer vermogen uit hun V8 te halen alvorens de specificatie bevroren wordt. Misschien heeft Ferrari te veel risico's genomen. We hebben gezien dat Honda V8 voor volgend jaar 2 keer spectaculair de geest gegeven tijdens de vrijdag training van Monza.
Reply With Quote
Old 10-10-2006, 16:50
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Ik begin mij af te vragen of Schumacher het slachtoffer geworden is de motorregels voor volgend jaar. Alle teams proberen nog snel wat meer vermogen uit hun V8 te halen alvorens de specificatie bevroren wordt. Misschien heeft Ferrari te veel risico's genomen. We hebben gezien dat Honda V8 voor volgend jaar 2 keer spectaculair de geest gegeven tijdens de vrijdag training van Monza.
Ik denk niet dat ze dat bij schumacher zouden proberen, dan zouden ze eerder Massa laten testkoersen. Er zijn trouwens nog altijd geen motorregels voor 2007.

Reply With Quote
Old 12-10-2006, 11:29
De Paddock Enthousiast

Onderzoek heeft uitgewezen dat de motor van Schumi ontploft is door een probleem met 1 van de kleppen. Het is de eerste keer dat dit gebeurt en het gaat om een andere deel dat al een tijdje niet meer veranderd is en dus al langer gebruikt werd. Dikke pech dus.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55104
Reply With Quote
Old 12-10-2006, 19:16
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

dat is ook wel dom dat ze het blijve gebruiken.. in de plaats te vervangen !
maja als schumi nu de titel nie haalt is da de schulf van ferrari ( handig om me ergens uit te praten) maja schumi heeft ook wel de meeste titels aan zijn samenwerking met ferrari te danken !

trouwens geweldig van schumi na de gp van japan... toch nog iedereen de hand schudden ! dat is toch iets wat de jongere rijders (en ook sommige oudere) nog moeten leren !
samen winenn, maar ook samen verliezen !
Reply With Quote
Old 12-10-2006, 20:14
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
dat is ook wel dom dat ze het blijve gebruiken.. in de plaats te vervangen !
een stuk waar al een tijd niet meer aan doorontwikkeld is hé, slimpie... Het is niet dat dat stuk nooit werd vervangen hé.
Reply With Quote
Old 12-10-2006, 20:22
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Lambo View Post
een stuk waar al een tijd niet meer aan doorontwikkeld is hé, slimpie... Het is niet dat dat stuk nooit werd vervangen hé.
aahja int zo
maja.. wel raar dat nu dat stuk het dan gaat begeve,..
Reply With Quote
Old 16-10-2006, 10:23
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Gisteren in de MotoGP viel niemand over teamorders bij Yamaha.
Verschil met bijvoorbeeld Oostenrijk (2002 ?) was dat het kampioenschap enkel door nog maar 1 Yamaha-rijder kan worden gewonnen, terwijl dat toen misschien niet zo duidelijk was. Ook was RB toen gewoon de beste of snelste tijdens die race.

Gisteren teamorders bij Yamaha, wat iedereen ok vond. Geen teamorders bij Honda, wat al wat wenkbrauwen deed fronsen en al helemaal toen de voor het wk haast kansloze Pedrosa zijn teammaat en leider in het kampioenschap onderuit reed. Gevolg : de mogelijkheid dat Rossi en Yamaha met het kampioenschap gaan lopen is meer dan reëel en wat een afgang voor Honda...
Had wel medelijden met Hayden. Als neutraal kijker wens je iemand zoiets niet toe.

Last edited by Mario; 16-10-2006 at 10:55.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules