![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Niet opgestaan voor deze race, op basis van de startgrid leek het mij een beklonken zaak voor Michael S. Uit nieuwsgierigheid ‘s namiddags toch maar even de video bekeken in fast forward mode, en warempel, blijkt Fernando A. toch over enig potentieel tot weerwerk te beschikken. Behalve de vrij spannende strijd tussen beide titelpretendenten viel er op de baan inderdaad niet veel racelol te beleven
![]() De verrassing en teleurstelling bij het uitvallen van Den Duits na 2/3 koers was dan ook groot. Verrassing omdat Ferrari sinds een aantal jaren hyperbetrouwbare motoren weet te bouwen en dat, net nu het erop aankomt, precies die motor de geest geeft. Teleurstelling omdat door het uitvallen van Michael S. meteen de race beslecht was en naar alle waarschijnlijkheid ook het WK 2006. Samen met Fernando A. zou hij immers de enige geweest zijn die deze GP van Japan tot op het einde spannend kon maken. Vooraleer het bij iemand opkomt om mij verkeerd te begrijpen wil ik het volgende even duidelijk stellen. Ik ben geen fan van Michael S., en al evenmin van Fernando A.. De laatste 20 jaar kijk ik naar F1 op een neutrale manier (voorheen was ik een fanatiek Lauda-fan, van een Senna hype heb dan weer geen last gehad) en tracht te genieten van het racen. Daarom is het des te jammer dat gisteren één van de twee strijd leverende wagens zijn kansen in rook zag opgaan, niet omdat het Michael S. overkwam. En kunnen de aanhangers van de scharlakenroden en van de lichtblauwen nu terug een beetje begrip voor mekaar opbrengen? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Ik begin mij af te vragen of Schumacher het slachtoffer geworden is de motorregels voor volgend jaar. Alle teams proberen nog snel wat meer vermogen uit hun V8 te halen alvorens de specificatie bevroren wordt. Misschien heeft Ferrari te veel risico's genomen. We hebben gezien dat Honda V8 voor volgend jaar 2 keer spectaculair de geest gegeven tijdens de vrijdag training van Monza.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Onderzoek heeft uitgewezen dat de motor van Schumi ontploft is door een probleem met 1 van de kleppen. Het is de eerste keer dat dit gebeurt en het gaat om een andere deel dat al een tijdje niet meer veranderd is en dus al langer gebruikt werd. Dikke pech dus.
bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55104 |
|
||||
|
||||
dat is ook wel dom dat ze het blijve gebruiken.. in de plaats te vervangen !
maja als schumi nu de titel nie haalt is da de schulf van ferrari ( ![]() trouwens geweldig van schumi na de gp van japan... toch nog iedereen de hand schudden ! dat is toch iets wat de jongere rijders (en ook sommige oudere) nog moeten leren ! samen winenn, maar ook samen verliezen ! |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() maja.. wel raar dat nu dat stuk het dan gaat begeve,.. |
|
||||
|
||||
Gisteren in de MotoGP viel niemand over teamorders bij Yamaha.
Verschil met bijvoorbeeld Oostenrijk (2002 ?) was dat het kampioenschap enkel door nog maar 1 Yamaha-rijder kan worden gewonnen, terwijl dat toen misschien niet zo duidelijk was. Ook was RB toen gewoon de beste of snelste tijdens die race. Gisteren teamorders bij Yamaha, wat iedereen ok vond. Geen teamorders bij Honda, wat al wat wenkbrauwen deed fronsen en al helemaal toen de voor het wk haast kansloze Pedrosa zijn teammaat en leider in het kampioenschap onderuit reed. Gevolg : de mogelijkheid dat Rossi en Yamaha met het kampioenschap gaan lopen is meer dan reëel en wat een afgang voor Honda... Had wel medelijden met Hayden. Als neutraal kijker wens je iemand zoiets niet toe.
![]() Last edited by Mario; 16-10-2006 at 10:55. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|