De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Rate Thread
  #181  
Old 31-10-2006, 01:43
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
uit een communiqué van Renger van der Zande die gisteren voor Prema testte...

Quote:
Tussen de teams van Signature Plus en Manor Motorsport en met rijders als James Jakes, Johnny Cecotto, Yann Clairay en Kodai Tsukakoski, de rijder die het dit jaar Adrian Sutil zeer lastig maakte in de Japanse competitie, was Renger steeds de snelste.

bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5132
(klakkeloos overgenomen door Marks favoriete nieuwssite.)

Het toeval wil dat ik de Japanse F3 toch een beetje volg... enneuh... Je kan erover discussiëren, maar er waren toch 3 rijders die het Sutil nog lastiger hebben gemaakt. En dan vooral Kazuya Oshima. Die liet al tijdens het eerste weekend in Fuji van zich spreken, met twee poles en een overwinning. En wat voor één. In de gietende regen. Er was nog iemand nipt beter dan Oshima: Roberto Streit, die dit weekend terug in de Euroseries reed. Hij behaalde weliswaar vier punten meer dan Oshima, maar omdat slechts de beste 14 resultaten meegerekend worden kwam hij plots drie punten te kort. Nummer vier in de stand was eeuwig F3-rijder Fabio Carbone (dit is al zijn 5de F3-seizoen) met 169 punten. Tsukakoshi dus vijfde met 153 punten. En Sutil? Hij was de enige die meer dan 200 punten scoorde... 212 in de eindstand, 219 om precies te zijn.

Last edited by bluelite; 31-10-2006 at 01:48.
  #182  
Old 01-11-2006, 22:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
uit een communiqué van Renger van der Zande die gisteren voor Prema testte...(klakkeloos overgenomen door Marks favoriete nieuwssite.)
Het vervolg van die alinea is eigenlijk nog slechter en vooral ongeloofwaardig te noemen:
Quote:
Al in de vroege ochtend was hij de eerste die onder de 1.35 dook. Daarna verbeterde hij constant om op een beste tijd van 1.34.46 uit te komen. Dit was sneller dan de poleposition en de snelste rondetijden de dag ervoor bij de finale van de F3 Euroseries met Vettel en Di Resta
Geloof heel graag dat die Renger een tijd van 1.34.46 heeft gereden (ik geloof best dat Prema of Renger een papiertje kunnen voorleggen waar 1.34.46 op staat), maar iemand die de F3 ook maar een heel klein beetje volgt weet dat dit zeer merkwaardig te noemen is. Enkele voorbeelden waarom we die 1.34.46 niet al te serieus moeten nemen.

- Hoe lag de baan erbij? Identieke omstandigheden?
- Prema laat een heel seizoen zwakke prestaties zien, en nu opeens sneller met Euro F3-rookie dan het almachtige ASM?
- Heeft Prema opeens dezelfde aero-features als ASM ter beschikking?
- Welke (il?)legale banden gebruikte men? "sticky qualifiers"?
- Welke benzine?
- Wie was verantwoordelijk voor de tijdaarneming?

Teams en/of coureurs nemen vaak een loopje met de waarheid tijdens de testen. Teams om coureurs te misleiden, om te laten zien dat ze wel een "snel team" zijn. Coureurs om sponsors/investeerders te misleiden en zo de benodigde fondsen aan te trekken.

Mooiste voorbeeld hiervan? Jordan F1 eind 1995, begin 1996! Koning van het wintertestseizoen. Gevolg? Benson&Hedges werd over de streep getrokken om sponsor te worden van Jordan.

Mooie persbabbel voor Renger, het mag allemaal in deze tijden. Echter, als in 2007 de prestaties van Renger middelmatig zijn Prema dan weet ik nog een leuke persbabbel op het net te vinden
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #183  
Old 02-11-2006, 00:04
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Voila, dat stukje kritiek liet ik aan jou over Mark
  #184  
Old 05-11-2006, 00:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Geen fout, blunder of onzin...................maar wat moeten we met een dergelijk bericht over de afgelopen V de V race op Magny Cours? http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5159

U zegt: Wat? Ja, dat had ik toen ik het las. Kan de redactie verklaren waarom er een dergelijk bericht op de site staat? Als trouw lezer van die site heb ik het hele jaar nog niets gelezen over dat Franse kampioenschap. Sterker nog, dan moet zowat de snelste raceklasse ter wereld zijn!! En niemand van ons die dat dan weet? Gek he, zo'n bericht.

Quote:
Vorig weekend ging het kampioenschap Endurance Moderne in de Challenge V de V verder met de beroemde race over 4000 km op Magny-Cours. De recente winnaar van de 24 Uren van Zolder, Tom Cloet, kwam zaterdag voor de race van 12 uren aan de start met de Ligier JS49 van Saulnier Racing. Tom vormde een team met de eigenaar van de bolide, Leo Van Sande, maar ook met een zekere Maxime Soulet!

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5159
Een gemiddelde snelheid van 333 km/u !!!! Inclusief bochten en pitstops. Dat moet een machtige serie zijn. Als ik dat zo lees dan moet Saulnier Racing per direct stoppen met het Peugeot project. Gewoon zo'n Ligier inzetten op Le Mans. Verrek, zou het dan een oude F1 wagen zijn?

Volgen wij gekken nog Le Mans en de LMS, vergeet het maar............je moet bij de V de V wezen, dat gaat veel sneller.

De rest van het artikel is ook zo prachtig. Voor de eerste keer dat ze iets publiceren over V de V maar weten we nu wat gelezen hebben? Vragen die niet beantwoord worden:

-Welke bloedsnelle prototypes rijden hierin mee die de 24 uur van Le Mans met twee vingers in hun neus (of bride) winnen?
-Wie is eigenlijk de winnaar van deze wedstrijd?
-Waar komt deze klasse eigenlijk vandaan?
-Ligier is weer terug? Zijn ze per direct stukken sneller dan destijds in de F1

Een artikel (of was het een aangeleverde persbabbel ) dat meer vragen oproept dan dat er antwoorden te vinden zijn.

Kortom, op deze manier is het regelrechte internet content vervuiling! Volstrekt waardeloze berichtgeving.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #185  
Old 07-11-2006, 19:02
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Liever lui dan moe...

Quote:
Timo Glock is looking to seize his opportunity to test with the BMW Sauber team, although the German reckons it is too early to predict what will come out of it.

The German will test with BMW in Spain later this month and again in December.

Glock, 24, raced four times for the Jordan team in 2004 and scored points on his Formula One debut with seventh place at the Canadian Grand Prix.

He has since competed in the U.S. CART championship and in GP2, the Formula One feeder series.

"It's great to get that chance with BMW, and it's at the end of the month so we will see what happens with that," Glock told the official GP2 website.

bron: http://www.autosport.com/news/report.php/id/55545
en het toppunt van journalistiek:

Quote:
Timo Glock kijkt ernaar uit om zoveel mogelijk te laten zien tijdens de test die hij van het BMW Sauber team krijgt, niettegenstaande de Duitser beweert dat het nog te vroeg is om te voorspellen wat de gevolgen zullen zijn van zijn kans in de F1-wagen.

Glock zal eind deze maand met BMW testen in Spanje, en nogmaals in december.

De 24-jarige Duitser racete vier keren voor het Jordan team in 2004, en scoorde punten tijdens zijn F1-debuut met een zevende plaats in de Canadese GP.

Daarna nam hij deel aan het Amerikaanse CART-kampioenschap en de GP2, de opstapklasse naar de F1.

"Het is fantastisch om die kans te krijgen bij BMW, en we zullen daarna wel zien wat er zal gebeuren," vertelde Glock op de officiële website van de GP2.

bron: http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=3009
  #186  
Old 09-11-2006, 16:22
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Gelukkig bestaat Autosport.com. Neem een woordenboek EN-NL bij de hand en je kan een mooi Nederlandstalig tekstje schrijven.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55566
en de vertaling ervan...
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=3021
  #187  
Old 12-11-2006, 13:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Jeroen Bleekemolen wint A1 GP sprintrace in Beijing!

Dat bleek in de race waar Bleekemolen een geweldige start produceerde en direct een voorsprong pakte. Na enkele ronden volgde een code rood situatie van vele ronden doordat Zuid-Afrika crashte, maar ook na de herstart knalde de oranje bolide zeer snel uit de startblokken

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5225
Heb de wedstrijd nog niet gezien. Wat bedoelen ze nou met Na enkele ronden volgde een code rood situatie van vele ronden

Code rood van vele ronden? Of je hebt een safetycar-situatie (gele vlag) of een code rood waarbij de wedstrijd word afgebroken.........en eventueel herstart zal worden over een bepaald aantal ronden. De duur van een code rood druk je uit in seconden, minuten en uren..........niet in rondjes.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #188  
Old 12-11-2006, 14:07
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Aantal rondjes bier voor de journalisten?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

  #189  
Old 12-11-2006, 21:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
RaceXpress.com is samen met Team Nederland de enige Nederlandse media vertegenwoordiging in China. Stay tuned voor meer nieuws uit China.
Misschien zijn ze dan wel niet zo objectief:

Quote:
Team Nederland bewijst wederom haar naam als “street-fighters”. Vorig jaar won Jos Verstappen in het Zuid-Afrikaanse Durban. Ditmaal steeg Jeroen Bleekemolen naar een hoogtepunt. Team Nederland had de afstelling van de bolide perfect voor elkaar.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5225
Veel poeha en blabla............wat zegt een andere site:

Quote:
Team Netherlands took their expected victory in this morning's A1GP street race in Beijing.

Not surprisingly, there was no overtaking during the race except in the very depths of the field. And even if passing were possible on this circuit, there were precious few racing laps available anyway.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55608
Dat lijkt me toch een iets nuchtere kijk op de zaak
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #190  
Old 12-11-2006, 22:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wederom een verschillende visie, ditmaal tussen de twee toppers pitstop en autosport.nl

Quote:
Voor Marc Goossens, aan de start met de Werckx-BMW, liep de race niet goed af. Na een spin werd Goossens door de Clio van De Hoen aangetikt. De NASCAR-rijder kwam er vanaf met wat stramme spieren.

http://www.pitstoptv.be/
Quote:
Goossens weet nog wel met de gehavende BMW de pitbox te bereiken, maar aan reparatie valt niet meer te denken. Bij het uitstappen blijkt dat Marc door de enorme klap een gekneusde linkervoet heeft opgelopen. De Clio moet als afgeschreven worden beschouwd.

http://www.autosport.nl/actueel/news...357&rubriek=30
Toch frappant, een dergelijk verschil. Voor zover ik kan oordelen zit autosport.nl op het juiste spoor. Volgens de verhalen zat Goossens met een dikke poot in de box. Onze (wij, feestende baanposten in de Villeneuve) bron? Iemand van het "management"
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #191  
Old 12-11-2006, 22:58
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Dikke poot is de juiste benaming Mark. Niet meer of niet minder.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
  #192  
Old 13-11-2006, 19:19
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Volgens VRT teletekst is Eric Bachalart actief in Champcar als.....coureur.
  #193  
Old 13-11-2006, 19:55
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Toch frappant, een dergelijk verschil. Voor zover ik kan oordelen zit autosport.nl op het juiste spoor. Volgens de verhalen zat Goossens met een dikke poot in de box. Onze (wij, feestende baanposten in de Villeneuve) bron? Iemand van het "management"
En volgens mij zat de betrokkene 's avonds met wat stramme spieren in een taverne en heeft pitstop het bij het rechte eind.

J
  #194  
Old 13-11-2006, 21:03
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Zie ook pitstop

J
  #195  
Old 13-11-2006, 21:09
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by joost View Post
En volgens mij zat de betrokkene 's avonds met wat stramme spieren in een taverne en heeft pitstop het bij het rechte eind.

J
in diezelfde taverne hadden wel meer mensen problemen met het evenwichtig op beide benen staan
__________________
http://www.skylimitevents.com
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.