![]() |
|
|
||||
|
||||
Of dat ze een C6 kopen
![]() |
|
|||
|
|||
Eeuh...dat zal Jorrit toch wel bedoelen? Lijkt me sterk dat ze hun jongste C5-R inruilen voor een iets jonger C5je
![]() |
|
||||
|
||||
Daarom zei ik dat, ja
![]() |
|
||||
|
||||
Er zit niet zoveel verschil tussen de C6-R en de C5-R van GLPK. De C5-R is zelfs sneller op Zolder dan de C6-R.
Er zijn nog meer kapers op de kust voor een C6-R zoals oa PSI. Maar die zal waarschijnlijk ook wel een nieuwere willen. |
|
|||
|
|||
Wat PSI nodig heeft is een betrouwbare, onbeschadigde auto en een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.
|
|
||||
|
||||
Wanneer heb jij dan een vergelijkende test uitgevoerd met beide wagens?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Hij heeft gelijk hoor. Komt doordat de Aero op de C5.R anders is dan op de C6.R.
|
||||
|
||||
Daar twijfel ik toch zwaar aan hoor. De ophanging vd C6R is beter, motor heeft iets meer vermogen, iets meer koppel, downforce is iets minder, maar er is veel minder drag.
De C6R zou toch sneller moeten zijn.
|
||||
|
||||
Wat ik nu wel raar vindt aan de situatie hier is dat ik gisteren in Zolder een mekanieker van GLPK tegenkom en die niet weet dat de C6R te koop staat.
Die zouden dat toch weten he. Maar blijkbaar niet. |
|
||||
|
||||
't Was mss een verrassing
![]() |
|
||||
|
||||
De reden waarom hij nietweet waarom de C6-R te koop staat zal waarschijnlijk zijn omdat Hezemans de eigenaar is van de Corvette.
|
|
|||
|
|||
Quote:
- Jos Menten? Deze Nederlander moest weinig onderdoen voor de LMS toppers in de LMGT1 categorie. Hij kon zich goed handhaven tussen toppers als Ortelli en Lamy. * LMS Istanbul: Reed tijdje aan de leiding * LMS Spa: Podium (derde) * FIA GT: Pole in Paul Ricard, tweede in de wedstrijd na fantastische laatste stint. Maakte 30 seconden goed in +/- 45 minuten op A. Kumpen. * LMS Nurburgring: Vertrok als vijfde en bracht de wagen binnen in tweede stelling. Kuismanen nam over en stopte even later aan de ingang van de pitlane met een defecte koppeling. * LMS Jarama: Reed een tijdje aan de leiding - Kwalif: drie tienden trager dan Ortelli in de snellere (?) Saleen - Markus Palttala? * Denken we maar terug aan de Scandinavische Porsche Carrera Cup. Palttala vs. Hakkinen: 1-1 Ik denk niet dat we Menten en Palttala kunnen klasseren als amateurs. Enkel Pertti Kuismanen was niet in staat om het tempo van de LMS-toppers te volgen... Ik denk dat Menten en Palttala twee podiumplaatsen in rook hebben zien opgaan door de mindere stints van Kuismanen... Just my 2 cents De C6.R wordt onderhouden door de jongens van GLPK... dus de vaste pitcrew weet wellicht wel hoe het zit met het reilen en zeilen van de C6.R. Last edited by M_K; 12-11-2006 at 23:35. |
|
|||
|
|||
Vandaar ook mijn toelichting. De huidige 3 PSI coureurs in de LMS hebben andere verplichtingen naast de racerij waar jongens als Kox en Lamy dat niet hebben.
Die stappen in een voor hun onbekende auto, doen een paar ronden en weten dan precies wat er moet veranderen. Zo'n type lijkt nu te missen, vervang Kuismanen door een Kox, Lamy of misschien zelfs een Hezemans en je komt nog wel verder. |
|
|||
|
|||
Interview met Serge Saulnier: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2847
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests) | |
|
|