De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Karting
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-12-2006, 18:47
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular

MAK Karting 2006 : Race 8

Oef, de laaste race en het volledige kampioenschap zit er weer op.
En wat voor een race is me dit geweest ...
Volgens onze kalender hadden we afspraak in Mol.
Terplaatse aangekomen bleek er geen stroom te zijn
Best lastig om zo een wedstrijd te rijden ...
Na eerst een afwachtende houding te hebben aangenomen ben ik maar eens beginnen informeren bij andere karting of zij ons nog konden ontvangen.
Om 20h30 was de situatie nog steeds niet veranderd én kreeg ik het nieuws van FKI in Machelen dat zij ons na 22h00 nog een wedstrijd konden laten rijden.
Collectief hebben we dan beslist om het zekere voor het onzekere te nemen en met z'n allen naar Machelen te rijden.
Vanaf dan is alles van een leien dakje gelopen
De qualifs verliepen volledig naar wens met een 1e plaatst voor Calamitas, gevolgd door de verrassend snelle oude knarren
Tijdens de wedstrijd werd er best wat van positie gewisseld met als resultaat dat de eerste vier toch nog in dezelfde volgorde over de finsh reden.
Er waren nog wat ereplaatsten te verdelen in het kampioenschap ook en daar werd het me niet gemakkellijk gemaakt.
Door hun 4 overwinningen konden de Calamitas kerels zich op het hoogste schavot handhaven.
The Old Men is alsnog naar de 2de plaats kunnen doorschuiven, gevolgd door Rhino Racing 1 die met eenzelfde aantal punten als hun collegas van Rhino Racing 2.
Dankzij de overwinning die Johan en Mike ( van Rhino's 2 ) in Bilzen hebben behaald blijven ze hun collegas toch nog een stapje voor.
In het individuele nemen ook Jurgen en Frederik weer de grootste bekers mee naar huis, deze keer gevolgd door Mike Meulemans en Johan Vranken.
Door het minder goed uitspelen van de Joker en schrapresultaat valt Stefan de Cooman nog terug van een 2de naar een 4de plaatst

De scans van de qualifs zijn hier te bekijken.
De scans van de wedstrijd zijn hier te bekijken.

Voor de einduitslag van het individuele kampioenschap kan je hier terecht en het team kampioenschap is hier te bekijken.

Hopelijk hebben jullie er evenveel plezier aan gehad als ik.
Nu het jaar bijna teneinde is kan ik alle trouwe MAK karters enkel nog een goed eindejaar toewensen en hopen dat we elkaar volgend jaar weerzien.

CU
Reply With Quote
Old 10-12-2006, 21:17
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ben zeer blij te horen dat Calamitas kampioen geworden is. Jurgen en Frederik verdienen deze titel zonder twijfel!!!!

En dit is dan ook het 3de jaar op rij dat een Calamitas team de MAK karting titel wint. (stoef stoef )
Reply With Quote
Old 10-12-2006, 21:19
TOM's Avatar
TOM TOM is offline
De Paddock Rookie

Voor ons was het eigenlijk een zeer rustige race. 4de tijdens de qualifs en als 4de aangekomen tijdens de race. We hebben een hele race gereden zonder ook maar 1 duel. Is soms wel wat saai.

Wat betreft de eindrangschikking zijn we wel wat teleurgesteld. Slechts 5de.
Hadden toch wel gehoopt op wat meer.

Wat betreft volgend jaar.
Normaal gezien zullen we nog wel meedoen, maar hopen we wel op een iets groter startveld
Ik zou ook nog wel wat aanpassingen doen in het reglement.
* schrap de punten voor de 3 laatste tijndens de quali.
* schrap de joker
* schrapresulataat wel behouden, maar laat na alle races het slechtste resultaat vallen
Reply With Quote
Old 11-12-2006, 00:31
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Op zich vind ik dat persoonlijk ook het beste/eerlijkste. Natuurlijk ga je dan wel sneller een kloof krijgen in het klassement, maar of dat zo erg is, weet ik niet.
Reply With Quote
Old 11-12-2006, 18:24
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Ik ben er door problemen niet geraakt .
Blijkbaar toch wat problemen daar in mol.

Wat het reglement betreft volg ik speesman en tom.
Voor een schrap resultaat ben ik nog te vinden.
Dan heeft iedereen nog de kans om zijn slechtste resultaat nog te schrappen of een wedstrijd te missen zonder de aansluiting te verliezen.
Het kampioenschap wordt toch gewonnen door het beste team-rijders.Proficiat aan calamitas .

Volgend jaar veronderstel ik mee aan de start te staan aangezien er op dit moment niet echt een kampioenschap is waar ik me in kan vinden.Belkart gaat zelfs niets meer van races worden .
Tenzij er iets anders uit de bus komt gevallen.
De wedstrijden die ik tot nu toe heb gereden moest er toch telkens gestreden worden om plek.Dus qua niveau is het best te doen.
Reply With Quote
Old 12-12-2006, 21:59
Frederik's Avatar
Frederik Frederik is offline
De Paddock Rookie

Beste Mak'kers en niet mak'kers, het seizoen is helaas weer gedaan.Gelukkig voor ons dat we het kampioenschap gewonnen hebben, zowel individueel als team, vermits we zeer gemotiveerd waren na het vorige jaar, toen we juist naast de titel grepen. Ons doel is bereikt, toch blijft het een toffe en steeds moeilijker wordende competitie. Het idee van een makkelijke competitie is toch stilaan aan het verdwijnen volgens mij. Niettemin heb ik hier de grondslagen gelegd van hoe ik nu rijd. Bedankt hiervoor ,niet alleen Giovanni,maar ook alle rijders die hebben geraced tot ze er bij dood vielen.
Proficiat ook aan the old men, af en toe maakten ze het ons wel moeilijk

Ivm. volgend seizoen: 1 groot vraagteken. Qua aanhang vond ik het dit jaar wel ok, alleen is 2 competities doen zoals ik nu heb gedaan nogal kostelijk.
Toch kart ik ontzettend graag. Alles zal afhangen van de inschrijvingen volgend jaar. Ik zal ook nauw op de voet volgen wanneer het nieuwe seizoen van start zal gaan.
Misschien binnenkort maar eens een nieuwe thread openen die potentiële karters kan aantrekken. Mogelijk tips om deze competitie nog boeiender te maken zijn er altijd welkom. Hopelijk tot volgend jaar, nog een prettig eindejaar!

Ps. De foto's die er getrokken zijn op de finale. Zijn deze ergens beschikbaar? Greetz! Frederik
Old 12-12-2006, 22:37
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Hoi, foto's volgen nog. (Het is druk met exames, feestdagen enz enz).
Verslagje is er wel al op http://www.rhino-racing.be
Old 07-01-2007, 18:05
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Frederik View Post
Ps. De foto's die er getrokken zijn op de finale. Zijn deze ergens beschikbaar? Greetz! Frederik
Yep ze zijn (eindelijk) beschikbaar, had weeral massa's werk voor school, dus kwam het er nie eerder van
--> www.rhino-racing.be

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules