![]() |
|
|
||||
|
||||
Net zoals Loeten ook even mijn feedback meegeven.
Quote:
1 = acryl 2 = enamel Overigens zijn dit de vormen bij Tamiya qua enamel en acryl verfjes in potjes. Quote:
Quote:
Zwarte onderlat idd ook na het vernissen hangen. In principe zou je alleen nog maar de decals mogen gehangen hebben op het moment dat je gaat vernissen. Hoe er rekening mee dat je alle set en sol sporen goed verwijderd op de decals vooraf en dat je decals quasi perfect aangebracht moeten zijn (nergens mag er een mogelijkheid bestaan dat de vernis onder de decal inkan) en dat je eerst enkele nevel lagen aanbrengt. Oefening baart kunst! ![]() Last edited by Guido; 05-01-2007 at 23:37. |
|
||||
|
||||
In werkelijkheid is dit trouwens geen grijs, maar een spiegel. Je zou dus kunnen overwegen om te spuiten met Alclad of (zoals ik doe) bekleden met bare metal folie.
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tips. Ga het proberen goed te doen want wil deze toch wel mooie wagen niet verkl**ten
![]() En die 'Bare metal folie', wat is da juist? Of is da gewoon aluminiumpapier om je stuutjes in te wikkelen ? ![]() ![]() Zal nu dus eerst de decals doen en dan vernissen. Twee nevellagen en hoeveel dan nog? En hoelang juist moet dit "uitharden"? Veel vragen éh... ![]()
|
||||
|
||||
Zo ziet het er wel uit ja, maar het is veel dunner en zelfklevend. Verkrijgbaar in de meeste modelbouwwinkels.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Ziet er heel mooi uit hoor.
Vind het persoonlijk een magnifiek mooie wagen van onze landgenoot die ik zeker ook eens zal bestellen ! |
|
||||
|
||||
Begonnen met decals en al goed gevorderd. Ben er tevreden over. Is geen zo'n groot werk, maar ditmaal let ik er echt op dat de decals (dmv veel sol), echt goed in de paneellijnen en hoekjes en kantjes zitten. Zal wel nog wat moeten bijwerken met wit aan de portieren.
Wat zou er juist gebeuren als er vernis onder de decals terecht komt? Blijkbaar mag dit niet? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Schone foto's ,van mij lukt dit niet .Jullie gebruiken altijd sol op tamiya decals van mij gaan die steeds kapot hoe kan dat? Ik krijg altijd een verbrand effect die ik niet meer weg krijg ,hoe veel sol ik er ook opsmeer (met penseel).Daarom dat ik die setting van daco products gebruik ,onlangs had ik mij weer laten verleiden bij mijn mercedes met die dame op de motor kap .Resultaat decal naar de eeuwige jachtvelden .
dus voor mij set en sol enkel nog bij st27 decals en rennaissance. ![]() |
|
||||
|
||||
Welke sol gebruik je? het beste is het flesje met de rode letters. Nog nooit probleemen mee gehad
|
|
||||
|
||||
de vernis kruipt onder de decals, en de decal begint te bobbelen op die plaatsen. denk dat vooral deurklinken en de stootranden aan de deuren gevaarlijk zijn.
|
|
||||
|
||||
Quote:
subaru wrc 2005 solbergh terug op de dueren ,capri zakspeed mampe logo op dak verbrand ,sierra texaco kleine pirelli stikkers op de achter vleugel ,en laatst mij mercedes. dus al problemen genoeg mee gehad. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Het voornaamste is dat je de decal goed aanwrijft en plaatst voordat je de setting solutions aanbrengt. Je moet nog altijd het water onder de decal goed wegwrijven en hem mooi in positie duwen, ook in de groeven, plooien, ... zonder hem te breken. De decal in heel warm water leggen meekt hem een beetje soepeler. Voor grote decals laat ik ze altijd even drogen (een uurtje) alvorens ik setting solutions aanbreng. Dus ... goed droogwrijven (zorgen dat er geen of bijna geen water meer tussen de decal en de carrosserie meer is) en dan met een penseel setting solution op de buitenzijde van de decal zetten. En dan ... AFBLIJVEN tot alles droog is. Zo zou het toch moeten lukken hoor.
|
||||
|
||||
Misschien is dat de oorzaak ,wil zeker te rap setting op aan brengen .ik ben al een hele tijd zo bezig ,k'ga dat eens proberen hopelijk met beter resultaat.bedankt voor de raad.
![]() Last edited by coco; 08-01-2007 at 14:53. |
|
|||
|
|||
Ik gebruik ook Sol van Microscale daar met die rode letters.
Ben er enorm tevreden over en heb nog geen problemen ermee gehad. Hopelijk zal het ook zo goed lukken op de focus van tsjoen want het zal niet simpel zijn denk ik. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|