![]() |
|
|
||||
|
||||
Dag Heren en Dames karters...
... was me dat een leuke wedstrijd, al zeg ik het zelf. Ikzelf en zoals ik hoorde de rest ook, heb me fantastisch geamuseerd, en dat is nog altijd de hoofdzaak he. Ik wil nog wat dingen kwijt over hetgeen hierboven gezegd is (het klopt allemaal hoor). Betreft de marshalls, er lag er eentje te slapen (echt waar) op de banden en de andere 2 waren binnen koffie a.h. drinken. Na wat gegrommel van mij richting de karting, stonden ze weer alle drie paraat op de piste. Nadien was er geen probleem meer. Betreft de "onaangepaste" rijstijl van sommige karters. Er waren enkele onervaren teams bij die zich natuurlijk niet zomaar gewonnen wilden geven en dat resulteerde soms in frustraties. Ik heb met de mensen gesproken over wat sportief wedstrijd karten is ![]() Langs de andere kant vind ik ook dat je als karter rekening moet houden met trageren en je aan moet passen aan de situatie, hoe slecht dat ook is ![]() ![]() In ieder geval is dit een extra aandachtspuntje voor de breefing van de volgende wedstrijd. Betreft de timing... ik heb vrijdag te horen gekregen dat er in de nacht van vrijdag op zaterdag een nieuw timing-systeem in werking zou gaan. Vandaar dat de vermoeide meneer van het computersysteem er ook de hele wedstrijd was. We hebben er wat last mee gehad bij de start van de qualif, maar dat was snel verholpen en we hebben enkele extra minuten qualif gekregen. Ook de totale uitslagen worden ons nog toegestuurd omdat ze er niet onmiddelijk aankwamen, maar dat moet binnenkort in orde zijn. Dan rest mij nog iedereen te bedanken om deel te nemen en de winnaars te feliciteren. De eindstand volgt. mvg, Jo Smets |
|
||||
|
||||
De eindstand:
1. Daytona - Snelste tijd - Wisselbeker - outdoor karting met Rotax max 2. COSMO Racing 3. 4 EVER Karting - Eerste inschrijving 4. Redliners 5. Los Locos (LIK) 6. NEPA (LIK) 7. RK Racing 8. De Croswosten (LIK) 9. SPARCO (LIK) 10. John Player Special (LIK) 11. Mercury Racing - Circuitdoop 12. Fille & Fille (Hansen) - 1e pl Hansen Cup 13. De4EnCo (LIK) - 2e snelste tijd 14. Dead Men Driving (Hansen) 15. Kali Racing (Hansen) 16. Andries en Co (Hansen) 17. Formula Dallara (Hansen) 18. Formula Istanbul (Hansen) - Rode lantaarn Tot de volgende wedstrijd. Jo Smets |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik geef geen kritiek of zo he Jo. Ik vond het best een aangename wedstrijd en naar mijn mening zeker 1 van de beste indoor karting waar ik al gereden heb. Dat een marshal ligt te slapen vind ik best bizar. In het begin van de wedstrijd waren er zeker mensen nodig rond de baan tot de plaatsen ingenomen waren.Het is best een lange baan en kon dus ook zeker 3 marshals gebruiken. Met dat 1 maneuver waar we zij aan zij uit kwamen kon ik me moeilijk laten voorbij gaan.De volgende bocht was een linkse en had ik daar de counter. Recht uit sturen was op dat moment een oplossing om me voorbij te zijn. Soit,geen erg.Heb ik ze getoond hoe je wel fair kan/moet voor bij gaan ![]() Ik heb respect voor de tragere deelnemers zolang het fair blijft. Het is een wedstrijd van 2 uur en is dus geen sprint race. Hier om gaat het om constant en snel te zijn wat maakt dat de beste toch aan het langste eind trekt. Wat mij betreft is het wel voor herhaling vatbaar in eupen ![]() |
|
||||
|
||||
Ja, het was een fijne wedstrijd in Eupen. Goeie organisatie en deftig circuit.
Voor een eerste maal rijden op Eupener Karting was dit een leuke en direct goeie ervaring voor mij en Mario. ![]() Grtz & tot later ![]() Fré
|
||||
|
||||
Ik was dus die piloot die schijnbaar expres rechtdoor reed midden in de bocht.
Ik rij nu al bijna 10 jaar indoorkarting en de mensen die mij kennen weten dat ik een sportief piloot ben of toch zeker probeer steeds zo sportief mogenlijk te rijden. Ik stuurde de bocht in, inderdaad zij aan zij en midden in de bocht verloor ik gewoon alle grip vanvoor ik had dit nog nooit meegemaakt de kart ging inderdaad rechtdoor en ik kan me voorstellen dat dit voor u leek alsof ik een soort van kamikaze maneuver deed. Voor dit incident heb ik zeker 4 a 5 ronden achter u gereden opzoek naar een sportief gaatje om u in te halen. Als het echt mijn bedoeling was om u te rammen of zou ik daar toch niet zo lang mee gewacht hebben he. Als je goed opgelet hebt zul je misschien ook opgemerkt hebben dat ik de eerst volgende bochten na het incident naar mijn stuurinrichting aan het kijken was want ik dacht echt dat er iets scheelde met de kart. Alvast sorry als ik overkwam als de eerste de beste piloot die door middel van wat duwwerk plaatsen wilt winnen. Ik heb mij anders wel geamuzeerd, ik had puur voor de fun meegedaan met enkele kameraden. Om dat er twee piloten in ons team zaten die nog bijna nooit gekart hadden hebben we hun de kwalificaties laten doen zo konden ze toch eens een eerste kennismaking met het circuit maken. Hierdoor stonden we wel pas op de 17de startplaats. Ik had de start genomen van wat voor mij een inhaalrace zou worden maar na een 15tal rondjes kon ik komen aanpikken op de 5de plaats en na enkele ronden het gat te hebben dichtgereden met "senna" kwam dus het incident met mijn kart die rechtdoor ging in de bocht. eens voorbij "senna" kon ik niet meer van hem wegrijden en heeft hij mij enkele ronden later terug kunnen pakken. enkele ronden later moest ik binnen komen want mijn half uur was om. Mijn minder ervaren collega's hebben op het einde van de wedstrijd de kart terug aan mij gegeven op een 13de plaats dit zou ook onze eindpositie worden. Ik heb nog geprobeerd om de snelste chrono te rijden maar ben blijven steken op 0.1sec van de die snelste chrono. Alvast bedankt voor de goede organisatie Jo alleen spijtig van de marchell's die inderdaad vaak lagen te slapen of stonden waar ze niet moesten staan. |
|
||||
|
||||
Ah ok,
Een ongelukje is natuurlijk nooit ver af. Je kwam inderdaad van ver.Dat heb ik inderdaad gezien. Geen probleem dan.Het was inderdaad erg bizar. Je dook wel perfect het gat in ![]() Alle soit, heb wel genoten van het duel want het heeft wel lang geduurd. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|