De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-03-2007, 22:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik zou er ook niet van schrikken al het volgend jaar niet meer is in Brussel.
En dan hebben we niets meer

Reply With Quote
Old 10-03-2007, 23:14
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

En dat zou inderdaad jammer zijn...
Waaraan ontbreekt het om zo'n showzaal vol te krijgen? Aan wagens in ieder geval niet als je ziet wat er in België rondbolt in de racerij... Goede wil?
Reply With Quote
Old 10-03-2007, 23:40
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ik zou het niet weten. Misschien de organisatie verkeerd aangepakt of zo ?
Reply With Quote
Old 10-03-2007, 23:43
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Gèrre View Post
Ik zou het niet weten. Misschien de organisatie verkeerd aangepakt of zo ?
Ze hebben anders al 9 jaar succes in Luxemburg.

Reply With Quote
Old 10-03-2007, 23:44
Eygmar's Avatar
Eygmar Eygmar is offline
De Paddock Regular

Quote:
Waaraan ontbreekt het om zo'n showzaal vol te krijgen? Aan wagens in ieder geval niet als je ziet wat er in België rondbolt in de racerij... Goede wil?
ik denk centen
Reply With Quote
Old 11-03-2007, 01:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Waaraan ontbreekt het om zo'n showzaal vol te krijgen?
Nou, wie zit er nu nog op een racing show te wachten? Ik in ieder geval niet Vroeger was een racing show de perfekte aangelegenheid om je plannen te presenteren voor het nieuwe seizoen, bezoekers die wat nieuws konden zien in de stille autosport wintermaanden. Maar nu? We hebben internet en zodra er ook maar ergens een gerucht te bespeuren valt weten we het al via de diverse sites en fora's. Teams die via internet en hun eigen perspresentaties de nodige publiciteit meepakken hebben geen behoefte aan beurzen en de bijbehorende vierkante meterprijs voor een stukje beursvloer.

Nee, autosportbeurzen (voor de fans) gaan een plekje bemachtigen in de geschiedenis van de autosport
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-03-2007, 01:44
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik zie toch graag ook eens racewagens stilstaand van heel dichtbij, en prefereer nog altijd de real-life look dan een fotoke in een boekske of op een website. Ge kunt véél beter de details zien
Reply With Quote
Old 11-03-2007, 15:19
ckj ckj is offline
De Paddock Rookie

Wat gaat er fout op een beurs!

Heel simpel, een organisator doet zijn best om een hal vol te krijgen, en neem van mij aan dat die mensen weten wat zij doen, maar als dan bv een RACB en RTL(radio) op het laatste moment afzeggen, praat je al gauw over een 300 à 400 vierkante meter minder, die dan in mijn ogen goed gevuld zouden zijn, dan is het makelijk om de hal met wat meer tuning te vullen, voor de gaten op te vangen.

Ik denk ook dat er in Belgie geen geld is bij organisatoren om op een beurs te gaan staan, geen stand van Zolder, Francorchamps, SRO...., tewijl ik denk dat men op een beurs toch goede promotie kan maken, voor "weinig" geld, wil je wat verkopen zal je reclame moeten maken!

Kijk ik heb alles al gezien wat er dan ook in de autosport te zien is, dus zo'n beurs lig ik niet wakker van, maar voor de nieuwelingen onder ons naar het circuit te krijgen is een beurs een goed moment om bv vrijkaarten weg te geven, die lagen er ook voor de eerste weekend op Zolder.

Wat ik vernomen heb zal de beurs volgend jaar misschien niet meer in Brussel zijn maar in Luik, maar wel de zelfde organisator.

En dan hoop ik dat de race- en rally organisatoren een deel van hun geld weer gaan investeren in de Racingshow, en op die manier weer meer publiek naar de show te krijgen en ook, door middel van uitnodigingen ook de mensen weer naar het circuit te krijgen.

Mathieu

Last edited by ckj; 11-03-2007 at 15:22.
Reply With Quote
Old 11-03-2007, 17:20
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

In mijn ogen was deze "Show" de grootste flop in jaren !!!

Dan nog maar om te zwijgen over de prijzen die de standhouders er moeten betalen, om dan de lege plaatsen gratis op te vullen met tuning ... Verstandhouding met de standhouders zal er zo zeker niet op verbeteren ...
Gelukkig had ik een vrijkaart, en is het voor mij slechts 3.50€(parking) weggegooid geld.

Het zal de organisatie veel geld en moeite kosten om de weinige mensen en standhouders die er waren, te overtuigen opnieuw te komen ...
Reply With Quote
Old 12-03-2007, 11:09
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie

Ik was gisteren geweest.
Hetgeen er stond was wel de moeite om te zien, maar spijtig genoeg stond er inderdaad niet veel.
Een kameraad dat er werkte wist mij te vertellen dat de Euro Racing Show volgend jaar waarschijnlijk niet zal doorgaan wegens te weinig belangstelling van zowel teams als bezoekers.
Audi/VW/Skoda hadden wel een stand die de moeite waard was!
Reply With Quote
Old 13-03-2007, 14:18
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Wat gaat er fout op een beurs!
Zeer veel, 'dankzij' de bemoeizucht van externe partijen!

Quote:
Heel simpel, een organisator doet zijn best om een hal vol te krijgen, en neem van mij aan dat die mensen weten wat zij doen, maar als dan bv een RACB en RTL(radio) op het laatste moment afzeggen, praat je al gauw over een 300 à 400 vierkante meter minder, die dan in mijn ogen goed gevuld zouden zijn, dan is het makelijk om de hal met wat meer tuning te vullen, voor de gaten op te vangen.
Bwa, ik had zelf (via bevriende teams) nog een tiental auto's klaar staan. Wedstrijdwagens, wel te verstaan, geen tuningcars. TV goeroes staken de loef af, en sommige anderen volgden. Maar ook vele 'teams' (voor zover ze die naam nog waardig zijn) stuurden hun kat. Nationale mediagiganten als RTL-TVi deden bovendien hetzelfde. Deze laatsgenoemden verbroken zelfs hun woord, en dit blijkt naar hen toe geen unicum te zijn! Eerst veel beloven, daarna een rijder/rijdster gewoon 'droppen' omwille van wat drogredenen (er volgt daar nog wel een juridisch staartje, dat is ondertussen in gang gezet...) en uiteindelijk dan nog gratis promotie willen maken op de kap van een ander... Neen jongens. Zowat 'overal' kan dit 'systeem' mss wel werken, doch niet in 'centraal belgenland' en zeer wijde omgeving.

Wat Belcar/BTCS betreft: mijn oprechte dank aan Speedlover, Traxx Racing, VDB Racing en Philips Motorsport. (En natuurlijk ook aan nog vele anderen, maar de bovengenoemden in het bijzonder .)

Quote:
Ik denk ook dat er in Belgie geen geld is bij organisatoren om op een beurs te gaan staan, geen stand van Zolder, Francorchamps, SRO...., tewijl ik denk dat men op een beurs toch goede promotie kan maken, voor "weinig" geld, wil je wat verkopen zal je reclame moeten maken!
Wedden dat er in de maand november 2007 een 'grote' show zal zijn in Luxemburg, met stands waarbij sommige organisatoren/promotoren hun ogen zullen openen? Dan is het misschien te laat... Jammer voor hen dan...

Quote:
Kijk ik heb alles al gezien wat er dan ook in de autosport te zien is, dus zo'n beurs lig ik niet wakker van, maar voor de nieuwelingen onder ons naar het circuit te krijgen is een beurs een goed moment om bv vrijkaarten weg te geven, die lagen er ook voor de eerste weekend op Zolder.

Naar wat ik vernomen heb zal de beurs volgend jaar misschien niet meer in Brussel zijn maar in Luik, maar wel de zelfde organisator.
Pole Position gaat idd verder als organisator, maar wenst niet meer samen te werken met de uitbaters/uitbuiters van het Heizelcomplex. Die beslissing werd afgelopen zaterdag genomen. Wat betreft de vrijkaarten voor het eerste BTCS/Belcar weekend: die kwamen er na een inspanning van PRC Group en na ettelijke kilometers van ondergetekende. Ze zijn er, dat is het belangrijkste voor onze autosportliefhebbers. Ik ben nog steeds ten dienste van de autosport, weet je wel

Quote:
En dan hoop ik dat de race- en rally organisatoren een deel van hun geld weer gaan investeren in de Racingshow, en op die manier weer meer publiek naar de show te krijgen en ook, door middel van uitnodigingen ook de mensen weer naar het circuit te krijgen.
Dit is perfect mogelijk, maar dan moeten bepaalde 'zeikerds' onder de teams achterwege blijven. Eisen stellen en daarbij andere exposanten 'vernederen' is nu eenmaal niet het doel van een Racing Show. Daarom ook mijn dank aan bovenvermelde teams en aan nog vele anderen. Gratis uitnodiginen kunnen massaal verspreid worden, doch enkel als de teams hun medewerking vertonen. En als de 'zeikerds' onder de teams weg blijven.

Deze Racing Show is inderdaad 'geflopt' (qua 'Brussel', in Luxemburg wist Pole Position dan wel weer te scoren...), doch enkel "dankzij" de weigering van een goede datum (Brussel) door de verhuurders van de 'standplaatsen' (lees: Heizel Uitbaters/uitbuiters) evenals door de weigering van (niet nader te bepalen) teams en TV Producenten.

Een grote dank aan onze nationale 'Autosport'! (Of zou ik dat laatste woordje beter zonder hoofdletter schrijven?)

Met sportieve groet,
Dries DS

Last edited by Dries DS; 13-03-2007 at 14:24.
Reply With Quote
Old 13-03-2007, 18:43
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Gratis uitnodiginen kunnen massaal verspreid worden...
Moet natuurlijk zijn: *Gratis uitnodigingen*.
Mijn excuses voor de tikfout.

Mvg,
Dries DS
Reply With Quote
Old 14-03-2007, 22:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Toch nog even het vuurtje opstoken of ECHTE autosportbeurzen nog een reden van bestaan hebben. Een autosportbeurs is niet meer dan een produkt en zoals we weten hebben alle produkten een bepaalde houdbaarheidsdatum. Het kan simpelweg zo zijn dat er gewoon geen behoefte meer aan is.

Anders gesteld, hadden die hallen in Brussel propvol gestaan met het mooiste spul, was het dan wel een succes geweest? Ik denk van niet. De bezoekersaantallen op vrijdag en zaterdag waren volgens de diverse verhalen zeer matig te noemen. Die mensen wisten van te voren niet dat het een flop zou zijn. Dus de mond-op-mond reclame is alleen nadelig van invloed geweest op de getallen van zondag.

Vroeger was de doelgroep de echte autosportfan. Heeft diezelfde soort fan van anno 2007 daar nog behoefte aan? Nee, alles is reeds bekend voor aanvang van een beurs. Daarnaast hebben de flops in de afgelopen jaren elk vertrouwen in dergelijke beurzen weggevaagd. Dit segment zit in een neerwaarste spiraal.

Andere oorzaken voor deze dalende tendens zijn de opkomst van internet, gratis inkom voor wedstrijden op de circuits en de minder besteedbare vrije tijd van paps.

In de voorgaande jaren was er steeds minder interesse van teams / organisators / circuits / fabrikanten voor dergelijke evenementen. Oorzaak? Opkomst internet, dure m2 prijs, kosten voor marketing die explosief toenamen en onderling gekissebis door de diverse deelnemende partijen. Organisatoren van beurzen die daardoor de gaten gingen opvallen met meuk en tuning. Bezoekers die daardoor afhaken..........en daardoor weer minder teams / organisators / circuits / fabrikanten .......nog meer meuk en tuning voor de steeds groter wordende lege plekken op de beursvloer.

Grensland Racing, Luik, Race & Rally bestaan niet meer. Essen is een tuning event geworden, Speed & Design idem dito. Nee, beurzen voor de algemene autosport staan op de lijst van beschermde diersoorten.

Voor bepaalde niche-markten is er denk ik nog wel plaats. Historics + Sport(zie bijv. Maastricht / Essen) of iets speciaals voor Speedway of Autocross (enkele evenementen in Noord Nederland)

Eigenlijk is er behoefte aan een gedegen marktonderzoek om te kijken of de vraag naar autosportbeurzen nog bestaat. Maar ja, wie gaat dat betalen ?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 15-03-2007 at 00:55.
Reply With Quote
Old 15-03-2007, 11:28
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
De Paddock Rookie

Ik ben nooit naar een autosport beurs zoals Race & Rally geweest, gelukkig maar ook want ik heb er alleen maar negatieve geluiden van gehoord.
Er is gewoon geen behoefte meer aan dit soort beurzen, van bezoekers van tuning-beurzen hoor ik ook overwegend negatieve geluiden, (ga nog wel 'ns om met een japans autoclubje van chinezen). De tendens bij bezoekers is toch vooral dat er teveel entree-en parkeergeld wordt gevraagd en er te weinig te zien is op de beurs.
Zoiets als AutoRAI heeft op mij ook geen aantrekkingskracht aangezien ik alle nieuwe sportauto's wel zie als ik met pasen naar zandvoort ga.
Reply With Quote
Old 15-03-2007, 14:20
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ikzelf vind het allemaal ietsje te statisch. En meestal heb ik een groot deel van de wagens al een seizoen lang zien bollen en heb ik ze regelmatig van dichtbij gezien. Dus zie ik er het nut niet van in om nog voor zo'n beurs geld neer te leggen.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules