De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 18-03-2007, 14:03
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
quote jean todt:

"Ik was heel blij om twee telefoontjes te krijgen, de eerste van Michael toen ik naar het podium ging en die ik gaf aan Kimi, en de andere van Luca di Montezemolo die een gat in de lucht sprong alsof het onze eerste overwinning was in tien jaar. En inderdaad, dat is het gevoel dat we nu allemaal hebben."

ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar Raikkonen pakte inderdaad een gsm vast vlak voor hij het podium opstapte maar hij gaf die fameus ongeïnteresseerd terug aan Jean. Hij heeft duidelijk niet veel te vertellen aan Schumacher


edit: en dit antwoordt het onmiddellijk:

Q: (Tobias Holtkamp - Bild) Kimi, who was on the phone that Jean Todt gave you?
KR: I think it was Michael (Schumacher), but the line was pretty bad so I couldn’t hear him.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #17  
Old 18-03-2007, 14:08
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Finish View Post
-Mogelijk de grootste flop van het weekend: Button en Barrichello/Honda. Vreselijk ! Leg dat eens uit zeg.
smog-alarm in Melbourne?


dit was inderdaad wel een saaie wedstrijd, opvallend weinig opgevers ook in Melbourne.

Ferrari en Mclaren zijn inderdaad sterk, BMW zoekt de aansluiting. een echt topteam kan ik BMW nog niet noemen, Heidfeld zal moeten hopen op fouten van de Roden en de Blinkenden om op het podium te eindigen.
Ik denk niet dat Renault zo veel slechter was dan vorig jaar. Fisichella eindigt 5de, een positie die hij in de voorbije jaren wel meer "verkoos". Kovalainen maakte er een zootje van. Raakte in de eerste helft niet in de buurt van Sato, en ging dan maar op een andere manier spektakel maken
Toyota en Honda hebben de rol gewisseld. Honda zit nu waar Toyota vorig jaar zat, en Toyota zal dit jaar de puntjes pakken. ook knap dat Williams in de eerste wedstrijd alvast zijn leverancier klopt.
STR en RBR lijken nu wel helemaal kopies: helemaal onzichtbaar, tot er eentje in de fout gaat. de crash van Wurz - Coulthard was spectaculair, maar kon vermeden worden langs beide kanten.
de trage broertjes.. wel, SA is volwassen geworden, Spyker is nog het brave kleine broertje. Sutil krijgt 2 stop & go's, en durft nauwelijks nog aan zijn gaspedaal te kopen


onthouden:
- 2 topteams, met een kleine voorsprong voor Ferrari
- Renault lijdt onder het vertrek van Alonso
- meer kandidaten om punten te pakken

opvallend ook: de rookpluim achter de wagen van Trulli bij de start van de formatie ronde. blijkbaar zitten er bij Toyota meer onderdelen in de wagen die effectief nodig zijn om een wedstrijd te rijden, want het was uiteindelijk Ralf die op het einde van de race problemen had
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 18-03-2007, 16:04
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Had de race opgenomen, was te moe na een avondje stappen (ik word oud ).

De race was leuk om zien, maar een topper was het nou ook niet echt. Te weinig strijd voor de podiumplaatsen!

Viel op:

Positief:
  • Combinatie Raikkonen/Ferrari: *slik* Eigenlijk deed hij wat ik verwachtte dat hij ging doen. Tijdens het winterseizoen een beetje verguisd door de pers, maar er gewoon keihard staan als het telt. Gigantisch snel & gecontroleerd naar de winst. En hield de wagen heel Ideale start van het seizoen! Pole, snelste ronde & winst in z'n eerste race bij Ferrari, dat kunnen er niet veel zeggen Ik vind het nu wel een beetje jammer dat Schumacher en Raikkonen niet beide bij Ferrari zitten. Ben zo benieuwd hoe die verhouding zou geweest zijn!

    PS: snelste ronden, meer dan een seconde sneller dan Alonso's beste ronde:
    Positie Rijder Team Tijd
    1 Kimi Räikkönen Ferrari 1:25.235
    2 Fernando Alonso McLaren-Mercedes 1:26.314
    3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.351
    4 Robert Kubica BMW Sauber 1:26.642
    5 Nico Rosberg Williams 1:26.721
    6 Nick Heidfeld BMW Sauber 1:26.722
    7 Giancarlo Fisichella Renault 1:26.892
    8 Felipe Massa Ferrari 1:27.044
    9 Mark Webber Red Bull Racing 1:27.501
    10 Heikki Kovalainen Renault 1:27.592
  • McLaren, toch duidelijk sterker dan vorig jaar en met beide wagens aan de finish zonder het minste probleem. Was erg nodig voor het imago van het team wel!
  • Lewis Hamilton, wat kan je daar meer aan toevoegen dan wat die man heeft laten zien. (Bijna) niet onderdoen voor je teammaat die tweevoudig en regerend kampioen is, en dat op een baan die hij volgens mij nog niet kende en niet meteen makkelijk is voor debutanten I-N-D-R-U-K-W-E-K-K-E-N-D!!
  • Rosberg, beetje anoniem in de punten gereden, maar knap gedaan! Voor beide fabriekstoyota's en Wurz het hele weekend de baas. Had ik niet verwacht...

Negatief:
  • Kovalainen, slechte qualif, traag in de wedstrijd en erg veel fouten. Met zijn ervaring en reputatie had ik een pak meer verwacht. Albert Park is niet meteen debutantvriendelijk, maar ik had een veel sterker seizoensbegin van hem gedacht
  • Briatore: zou zijn poulain toch iets meer in bescherming mogen nemen na de wedstrijd dan hem meteen afkraken "en public". Alsof hij zelf niet weet dat het beter moet.
  • Coulthard. Man, wat een stomme actie! Mag er niet aan denken dat Wurz de achterband tegen z'n bol had gekregen, het scheelde maar een haar!
    Leek eerder op een gretige beginnersfout dan het aanboren van jarenlange ervaring
  • Honda: man man, wordt dat ooit wat daar? Sterk gestopt in 2006 en 2007 zwak gestart, hoe is het mogelijk?
  • Spyker, zoals verwacht je reinste hekkensluiter en zowel voor Albers als Sutil een weekend om snel te vergeten. Veel slecher kan het daar eigenlijk niet, en dat met Ferrari motoren

Neutraal:
  • BMW-Williams: hun race-pace werd wat gehypt in het winterseizoen, maar ik vond het toch wat tegenvallen eerlijk gezegd. Ze lieten zich verleiden tot licht starten maar vielen dan toch terug tijdens de wedstrijd. De kloof met McLaren & Ferrari is nog aanzienlijk. Zijn wel het derde team en staken Renault stevig voorbij...
  • Toyota: leken rampzalig in het testen, maar in racetrim viel het best te pruimen. Hadden de pech dat er bijna geen afvallers waren in de topposities.
  • Massa: leuke rit naar plaats 6, maar had met zo'n dominante wagen meer verwacht. Kwam de klap van de kwalificaties niet meer echt te boven.
    Als je het mij vraagt is dat dodelijk tegen zo'n ijskoude teamgenoot...

Ben benieuwd naar de volgende wedstrijd. Ferrari lijkt ook zonder Schumacher de absolute favoriet, maar Albert Park is een specifieke baan. Misschien liggen de verhoudingen anders op de overige circuits.
Reply With Quote
  #19  
Old 18-03-2007, 16:13
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Je moet het verschil zien tussen de snelste ronde van raikkonen en massa .
1.8 seconden .
Reply With Quote
  #20  
Old 18-03-2007, 16:28
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally Posted by senna's kingdom View Post
Je moet het verschil zien tussen de snelste ronde van raikkonen en massa .
1.8 seconden .
niet te vergelijken want Massa reed op een 1pitstop strategie en met een dus veel zwaardere tank.

Raikkonen - Alonso kun je dan wel vergelijken eigenlijk. Verbazend wel, 1 seconde en meer.

Ook interessant was Heidfeld die als eerste kwam pitten, wat betekent dat hij gisteren lichter naar P3 reed en zo Hamilton kon voorblijven op de startgrid.
Ik denk dat je momenteel echt wel afgetekende machtsverhoudingen hebt bovenaan, het lijstje van teams ziet er volgens mij ongeveer als volgt uit:

1. Ferrari
2. Mclaren
3. BMW gelijk aan Renault
4. Williams, Toyota
5. Super Aguri, Red Bull
6. Honda
7. Torro Rosso
7. Spyker

Wat beschamend is voor Honda en Toyota; beide in competitie met hun klantenteam.
Ook wel opvallend dat Ferrari-krachtbronnen enkel lijken te werken bij de Ferrari's zelf.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #21  
Old 18-03-2007, 16:39
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
BMW-Williams: hun race-pace werd wat gehypt in het winterseizoen, maar ik vond het toch wat tegenvallen eerlijk gezegd. Ze lieten zich verleiden tot licht starten maar vielen dan toch terug tijdens de wedstrijd. De kloof met McLaren & Ferrari is nog aanzienlijk. Zijn wel het derde team en staken Renault stevig voorbij...
dit zijn wel twee teams tegenwoordig
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 18-03-2007, 16:49
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
LOL, overschot van gelijk... zoals ik al zei, ik word oud
Reply With Quote
  #23  
Old 18-03-2007, 17:05
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Ik denk dat bmw beter is dan renault.
Tenslotte reden beide bmw's in de top 5 terwijl fisichella 6de reed en kovalainen rond plek 10.


Massa heeft inderdaad maar voor 1 stop gegaan maar 1.8 seconde is echt wel veel.
Ron dennis zegt dat heidfeld de strategie van alonso verstoorde omdat alonso anders het spoor had kunnen volgen van raikkonen.
Ik denk dat het wel wat optimistisch gedacht is.
Maar anderzijds kan het misschien wel waar zijn.
Het tempo was wel iets trager maar alonso kon zo'n 4 ronden langer buiten blijven waardoor hij bijna een seconde per ronde kon terug pakken.
Maar ik denk dat raikkonen vanaf dan op safe reed.
Reply With Quote
  #24  
Old 18-03-2007, 18:46
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
aangaande bmw en renault:

heidfeld reed lichter dan renault en had een andere strategie. als ik over renault spreek, heb ik het over Fisichella, weliswaar, want Kovailanen wordt al na race 1 verguisd door Boze Briatore.
Daarom lijkt het volgens mij dat Renault beter kan dan het liet zien vandaag. De strategie van BMW lag gewoon beter.

Aangaande Alonso: tja, opgehouden door Heidfeld....als Massa niet opgehouden werd door het hele peloton had hij ook in de buurt van Raikkonen geweest he. Bovendien laat Alonso zich eerst mooi in de wind zetten door Hamilton, eigen schuld, denk ik dan
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #25  
Old 18-03-2007, 19:03
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Blijkbaar had Kimi Raikkonen tijdens de race een waterlek en werd de motor niet goed meer afgekoeld. Daar bovenop werkte zijn radio niet dus alleen via de pitborden heeft men raikkonen aangemaand het tempo te verlagen om te voorkomen dat z'n motor werd opgeblazen.

Bron: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uu...asp?id=1338230

Wat gaat dit geven voor het warme kuala lumpur waar de motoren sowieso al erg afzien van de hitte...
Reply With Quote
  #26  
Old 18-03-2007, 19:43
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
Alex Wurz heeft ongeloofelijk veel geluk gehad bij die crash.

Al een geluk dat Wurz zijn handen van het stuur haalt.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind dat er vooral op de officiële kanalen (op F1.com is de caption bij bovenstaande foto Not the close racing that Wurz had hoped for!) nogal licht wordt overgegaan. Had Wurz niet de reflex gehad zijn armen in te trekken (wat me niet meteen de meest logische reactie lijkt in de split second dat dit alles gebeurt), dan hadden we minstens een zwaargewonde. Als zijn auto een paar centimeter verder zat hadden we waarschijnlijk zelfs een gruwelijke jaren '60 situatie. Volgens mij is dit één van de closest calls van de laatste jaren... Altijd al een DC-aanhanger geweest, maar nu denk ik toch dat het tijd wordt hem met (vervroegd?) pensioen te sturen.
Reply With Quote
  #27  
Old 19-03-2007, 18:46
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Volledig akkoord. Had Yuji Ide dit gedaan een jaar terug, werd hij door het rijderspeloton gelyncht.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #28  
Old 19-03-2007, 19:21
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 400
Quote:
Originally Posted by Finish View Post
Volledig akkoord. Had Yuji Ide dit gedaan een jaar terug, werd hij door het rijderspeloton gelyncht.
Ben ik helemaal mee eens.
Couthard kwam van veel te ver.
Ik was content dat Wurz de kans terug kreeg om te racen en het was al bijna terug gedaan .
Reply With Quote
  #29  
Old 19-03-2007, 19:47
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Grobbendonk
Posts: 183
Ok, het maneuver van Coulthard was veel te optimistisch maar we moeten nu ook niet overdrijven hé. Het was gewoon pech dat de wagen van Coulthard gelanceerd werd over de wagen van Wurz.
Reply With Quote
  #30  
Old 19-03-2007, 20:57
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Ik denk dat als Wurz er niet was geweest, dat Coultard zonder problemen de bocht had kunnen nemen...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.