![]() |
|
|
||||
|
||||
Schoon modelleke is eens iets anders zal dees blijven volgen kwestie om zelf nog één en ander bij te leren.Allesinds goed bezig.
Zou zeggen"keep on going" ![]() Greetz Vinnie ![]() |
|
||||
|
||||
Thx Vinni.
Is het eigenlijk de Vinni die we in Jabbeke gezien hebben? ![]() Tom |
|
||||
|
||||
Nog even een vraagje...spuit ik best witte of grijze primer bij de grijs metallic kleur die ik gekozen heb?
Als de grijs metallic kleur mij niet meevalt, dan ga ik toch voor die paarse kleur van de foto's gaan! Ook een geweldige kleur, past goed bij de auto. Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Zo, na even niks meer gedaan te hebben aan de golf, heb ik vandaag het interieur eens onder handen genomen. Eerst heb ik het gespoten in TS-29 (semi-gloss black) om de lederlook te simuleren. Na een weekje goed drogen heb ik de zittingen van de zetels, de hoedenplank en de 'vloer' met interieurvlokken bekleed om een alcantara-look te creeëren.
De foto's tonen de vezels (alcantara) nogal grof, maar dit is niet zo in het echt. Ook de dakhemel zal in deze 'alcantara-look' gedaan worden. Nu rest mij enkel nog het dashboard ook zo te bekleden, de handrem en de versnellingspook te monteren. Op het dashboard moet ik nog even wachten, want dat is net gespoten. De body blijft kleine aftekeningen vertonen van het plamuren, maar hopelijk krijg ik deze ook nog weg zodat hij snel in zijn kleur kan gespoten worden. Dit was het voor nu! Tot de volgende update Tom |
|
||||
|
||||
Ziet er al echter uit knap interieur
![]() |
|
||||
|
||||
Welke vlokken heb je hier gebruikt?
Voor wat je vraag over primer betreft: als je witte primer zet, dan zal je laklaag ook wat lichter van kleur schijnen dan wanneer je grijze primer gebruikt. Het hangt dus een beetje af van wat je uiteindelijk wil bereiken.
|
||||
|
||||
Het zijn de vlokken van Modelbrouwers.nl Bedankt voor het antwoord over de grondlak, ik dacht wel dat het zoiets was. Dan ga ik toch voor grijze gaan denk ik, dan is de kleur iets donkerder.
Tom |
|
|||
|
|||
zeer knap,
hoe heb jij de vlokken aangebracht? de eerste keer heb ik het geprobeerd met Tamiya's craft bound (soort houtlijm) maar dat gaf geen goed resultaat de 2é maal heb ik eerst matte Revell vernis aangebracht (omwille trage droogtijd) en dan meteen de vlokken in de nog natte verf.De vlokken kan je dan ook hier en daar wat aandrukken om andere strukturen te bekomen ( bv. slijtvlekken op zitvlak en rugleuningen of toch optisch verschil tussen vloerbekleding en zetels) ben benieuwd naar het eindresultaat ![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb gewoon met de verfborstel revell SM301 (zijdemat zwart) aangebracht en hierover de vlokken gestrooid. Dan even aandrukken en de rest er terug afschudden.
Vrij makkelijk op deze manier ![]() Maar met die vernis is ook wel een goed idee. Alleen moet je dan afplakken als je enkele stukken wilt bevlokken en andere weer niet... Tom |
|
|||
|
|||
ja, afplakken is dan wel nodig, maar speciaal daarvoor gebruik ik de vloeibare micro mask van microscale; aanbrengen gaat even eenvoudig als schilderen, en bij het afpellen heb je veel minder kans op verf losrukken zoals bij plakband kan gebeuren.
enkel wel zorgen dat je het dik genoeg aanbreng om het jezelf gemakkelijker te maken wanneer je het achteraf wil verwijderen. Diccy |
|
||||
|
||||
Weer wat verdergedaan aan de Golf. Het dashboard is ondertussen ook al gespoten en moet alleen nog interieurvlokken krijgen en wat gedetailleerd worden.
Ook de carrosserie heeft nog wat werk ondergaan. De laatste putjes/aftekeningen zijn weggwerkt en hij is in kleur gespoten. Ik vond deze kleur toch maar niks, de metallic deeltjes zjin veel te groot voor het schaalmodel. Dit is met autolak gespoten. Dus toen besloot ik maar om een andere bus autolak te halen. Een bordeaux kleurtje. Eerst de grijze laag geschuurd met 2400 schuurpapier en daarna de bordeaux kleur aangebracht. Het valt op de foto nogal licht uit (is het ook) maar er moeten nog enkele lagen volgen. Dit is het resultaat van 2 laagjes. Deze is ondertussen ook opnieuw geladgeschuurd (stofjes e.d.) en staat de wachten op zijn eerste wetcoat. Ben nu nog aan het twijfelen om er een two-tone spuitwerk van te maken. Bordeaux met matt-zwart dak, maar hier ben ik nog niet uit. Het einde is in zicht, maar ik heb wel eerst nog een beetje werk! Dit was het voor nu Tom Last edited by Tom21; 19-05-2007 at 16:36. |
|
||||
|
||||
Ik vind ook dat dit bordeauxkleurtje hem beter staat.
![]()
|
||||
|
||||
Hij staat wel open voor kritiek he. Zilver was inderdaad veel te plattekes voor deze auto.
Begint er goed uit te zien. ![]() |
|
||||
|
||||
Inderdaad, daarbij ben ik per definitie al niet te vinden voor een metallic kleur op een schaalmodel. De partikels zijn gewoon veel te groot.
Ik heb nog geen verf gevonden die op schaal 1/24 een goeie metallic kan weergeven. Op één of andere manier geeft een metallic verf op schaal 1/24 een heel slordig effect, en dan mag hij nog zo mooi aangebracht zijn. Althans, dat is mijn persoonlijke mening. Dat Tom voor dit bordeaux heeft gekozen is een grote verbetering volgens mij.
|
|