De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-03-2008, 21:51
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Maar je kan je wel gratis registeren bij Paypal. Daar heb je wel een creditkaart voor nodig. Het is absoluut veilig en zeer handig, ik gebruik het al jaren.
Ik heb ook geen visa of creditcard... ik denk wel dat ik eens naar de bank ga om deze aan te vragen , want blijkbaar is dit toch een detail waarmee ik veel dingen mis loop...
Wordt aan gewerkt!!!
Reply With Quote
Old 15-04-2008, 10:39
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

na een drukke periode weer wat voorgewerkt aan de f189. tis te zeggen , ik ben begonnen met het een en het ander te veranderen.
Zo heb ik alle bedrading die eraan ging verwijderd om die dan precieser en beter opnieuw aan te brengen. ergens in de thread heeft er iemand mij op gewezen dat de bougiekabels er te dik uitzagen , dus heb ik deze vervangen door nog fijnere kabels.(0,28) Ook heb ik deze keer erop gelet dat de aansluiting meer echt is dan gewoon maar in de gaatjes te duwen.
De koelleidingen van de radiators naar het motorblok ben ik ook aan het veranderen , de vorige waren ook te dik volgens de schaal.
ook heb ik de binnenkant van de site pods aangepakt en ben ik gaan scrathen.

Reply With Quote
Old 15-04-2008, 15:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Zo heb ik alle bedrading die eraan ging verwijderd om die dan precieser en beter opnieuw aan te brengen. ergens in de thread heeft er iemand mij op gewezen dat de bougiekabels er te dik uitzagen , dus heb ik deze vervangen door nog fijnere kabels.(0,28) Ook heb ik deze keer erop gelet dat de aansluiting meer echt is dan gewoon maar in de gaatjes te duwen.
De koelleidingen van de radiators naar het motorblok ben ik ook aan het veranderen , de vorige waren ook te dik volgens de schaal.
ook heb ik de binnenkant van de site pods aangepakt en ben ik gaan scrathen.
Volgens mij ben jij de snelst "bijlerende leerling" van de ganse Paddock Als ik zie hoe snel je modelbouwkunde op zeer korte termijn toch wel enorme vorderingen maakt, ben ik serieus onder de indruk

Doe zo voort!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 15-04-2008, 18:23
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Dat van die te dikke leidingen was ik En ik moet zeggen dat het er nu veel beter uitziet!

Tom
Reply With Quote
Old 15-04-2008, 19:48
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Dat van die te dikke leidingen was ik En ik moet zeggen dat het er nu veel beter uitziet!

Tom
Geen probleem hoor Tom , dit is inderdaad veel beter.
Trouwens , de vorige kabels waren rood en ik heb nog geen enkele referentie gezien waar ze rood waren , op iedere foto waren ze zwart! Zo is dit dan ook uit de weg geruimd!
Reply With Quote
Old 23-04-2008, 11:24
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

De werken van deze week :
Ik heb nogal veel zitten prutsen in verband met die kabels om toch maar zo 'echt' mogelijk over te komen. Zo heb ik 2buisjes gemaakt om de bedrading mooi weg te stoppen en met zilverpapier bekleed. Aan beide zijden loopt er z'on buidje met daarin elk 3 kabels.

Ook heb ik de luchtzuigers uitgeboord om wat diepte te krijgen. Na een dry-fit heb ik dan gekeken of alles goed past en of ik niet aan het overdrijven was met teveel bedradingen...

Alles zag er redelijk goed uit , en dan heb ik maar de bougiekabels ingekort om mooi onder de luchtkleppen te passen. Dit was nog niet zo simpel aangezien er 12 kabeltjes in een kleine ruimte moesten verdwijnen. dan heb ik maar wat 'tubing gebruikt om de kabels per drie op hun plaats te houden.

Afgedekt zag het er zo uit :

Nu alles nog aansluiten op de juiste plaats!
Reply With Quote
Old 23-04-2008, 11:36
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Alles werd dan aangesloten op de 'wire-box' . Van de wire-box lopen er 2 kabels naar de achterste remmen , 2 naar de 'bol' centraal op de motorblok en de 2 zilvere verdwijnen aan de achterkant onden de luchtkleppen.
Naast die 'bol' (ik weet niet juist wat dit is...) heb ik ook 2 buisjes gemaakt om dan met een kabeltje te vebinden met de achterste schokdempers (die kabels moet ik nog tovoegen)
ook heb ik een 'jackkabel' gescratht voor de aansluiting aan de helm van de piloot in de cockpit.

Dan zijn alle spullen die ik zelf heb gemaakt in de primer gezet.

Zo , dat was het tot nu toe. tot de volgende.
Reply With Quote
Old 23-04-2008, 15:02
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Ziet er heel proper uit.... heeft h'm al proef gedraaid.... kon zijn dat er een draad verkeerd zat he!Nee prachtig werk
Reply With Quote
Old 23-04-2008, 17:39
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

ferm ferm, ge amuseert er u precies mee.
Alhoewel dat ik de indruk heb dat de uitlaten wat beginnen te lijden onder de vele behandelingen. Misschien moet je er eens wat aandacht aan schenken?
Old 23-04-2008, 18:53
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Tja , de uitlaten....
D'as een geval appart. Het wit is zeer moeilijk te behandelen ... ik neem het model wel nooit vast aan de uitlaten maar ik denk dat ik wat heb overdreven met de weatheringsetjes. Alhoewel het in het echt niet zo erg uitziet als op de foto's...
Reply With Quote
Old 16-05-2008, 10:06
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

na lange tijd niet gewerkt te hebben (communie van mijn zoon vraagt nu eenmaal veel voorbereiding) wil ik nog 2 foto's posten van waar ik gebleven ben. Ik heb een box gescratcht waar zogezegd de computergegevens en informatie wordt in opgeslagen. de box is voorzien van 4 leidingen die dan elk hun weg volgen naar de motor , de connectbox , enz...
verder heb ik de luchtgaten van de radiators gemonteerd, de koelleidingen en de bedrading van de leidingen.

het zijn er 3 geworden
nu vlieg ik er weer in en kan haast niet wachten voor de volgende update.
Reply With Quote
Old 29-05-2008, 15:18
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Ik heb een klein vraagje,
Op de achtervleugel heb ik een decal gekleeft met set en sol maar daarop moet nu nog een decal komen... mag ik dit zomaar erop leggen en opnieuw met set en sol werken? Gaat dit dan niet de onderste decal beschadigen? Of heef ik eerst na de eerste decal een laag vernis en pas daarop die 2de decal?

TNXS
Reply With Quote
Old 29-05-2008, 16:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Ik heb een klein vraagje,
Op de achtervleugel heb ik een decal gekleeft met set en sol maar daarop moet nu nog een decal komen... mag ik dit zomaar erop leggen en opnieuw met set en sol werken? Gaat dit dan niet de onderste decal beschadigen? Of heef ik eerst na de eerste decal een laag vernis en pas daarop die 2de decal?

TNXS
Neen hoor, je mag gerust een andere decal over de eerste zetten en sol gebruiken zonder schrik te moeten hebben dat de onderste weer gaat beginnen te rimpelen of iets dergelijks. De enige voorwaarde is dat je ten minste 24 uur wacht alvorens een tweede decal te zetten. Ik ga trouwens exact hetzelfde doen vandaag, want de 6R4 is nu compleet wat de Belga-striping betreft, en nu komen de sponsors aan de beurt die over de rode vlakken heen gezet worden. Mét sol.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 31-05-2008, 20:58
Ferrari rules's Avatar
De Paddock Regular

Waar ik voor vreesde is dan ook weer uitgekomen!
De decals zijn van zeer slechte kwaliteit en na de bewerking met set en sol blijven er enorm veel rimpels achter! En dit op een volledig vlakke ondergrond!

Nu stel ik mij de vraag of ik de decals niet gewoon met water kan aanbrengen (zonder set en sol)en als alles droog is , direct vernis erover van Mr. Hobby.
Zou dit de decals aantasten?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	75.jpg
Views:	29
Size:	323.5 KB
ID:	10163   Click image for larger version

Name:	76.jpg
Views:	34
Size:	361.0 KB
ID:	10164   Click image for larger version

Name:	77.jpg
Views:	30
Size:	334.7 KB
ID:	10165  
Reply With Quote
Old 01-06-2008, 11:17
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Set en Sol zijn natuurlijk niet verplicht, maar ze zullen zeker helpen bij het hechten van de decals. Deze decals zijn duidelijk van een mindere kwaliteit: blijkbaar reageren ze op de producten. Toch nog dit: ben je zeker dat ze volledig droog waren na de Set toen je de Sol hebt aangebracht?

Set en Sol hoéf je niet te gebruiken. Laat dat duidelijk zijn. Wanneer je de decals nog eens gaat overspuiten met een vernis, dan is dat in principe OK. Je moet dan wel voor 500% zeker zijn dat de decals perfect aansluiten op de ondergrond. Als je ergens een luchtbelletje hebt, dan is dat een plaats waar later scheuren zullen optreden. Let daar dus goed op.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules