De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-09-2008, 23:58
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Het is ook nooit goed natuurlijk.
Enkele jaren geleden was er veel kritiek omdat de Corvette's te snel waren.Nu ze het roer over een andere boeg gooien is het weer niet goed.We mogen echt blij zijn dat we in ons kleine land zulke auto's kunnen aanschouwen.Vroeger de Corvette's,Vipers bi-turbo's en nu toch wel prachtige gt3's.Inderdaad misschien iets te weinig maar er crasht er al eens eentje en bij een ander zal het budget wel eens opraken.Voor volgend jaar komt misschien de Audi erbij en zullen er misschien andere teams tweedehands gt3's op de kop kunnen tikken.Hopelijk komen er in navolging van het nieuwe Audi team nog meer buitenlandse teams de bgtc vervoegen.
Als de bgtc word opgedoekt naar wat moeten we dan nog gaan kijken?Btcs?Dsmec?Sorry maar dat vind ik niet vernieuwend.
Reply With Quote
Old 23-09-2008, 23:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Belle View Post
B geen programmaboekjes,
Ik heb er toch 1. Maar lang achter moeten zoeken tot we in de paddock 2 grieten tegenkwamen die uitdeelden.

Reply With Quote
Old 24-09-2008, 00:21
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Weinig reacties op depaddock.eu? Dat kan kloppen, volgens mij is niet veel meer over van de voormalige fanbase van de Belcar. De meesten hebben het schip verlaten bij het zinken van de Belcar tot de diepste krochten van de oceaan.

De nagel op de kop, Mark. De eens zo bruisende en gezellige Belcar-community is dood en begraven, met dank aan SRO, RACB en een paar wereldvreemde goedgelovigen bij Circuit Zolder.

Ik ben het voorbije weekend in Francorchamps geweest. Vroeger kwam je bij Belcarwedstrijden zowel in de paddock als 'achter den draad' een hele hoop Belcar-aanhangers tegen; mensen die de serie al jarenlang volgden, die mekaar kenden en waarbij er een samenhorigheidsgevoel was ontstaan, over de grenzen van teams en toeschouwers heen. Die Belcaraanhangers zijn bijna allemaal verdwenen.
Ik heb in Francorchamps genoten van de DSC en de BTCS: volle en gevariëerde startvelden met naast de 'usual suspects' de nodige tot de verbeelding sprekende exoten (zelfgetunede Porsches en BMW's, V8 Stars, Ex-DTMs, Ginetta bij de DSC en de silhouettes bij de BTCS). Kortom, startvelden om zoals vroeger bij de Belcar, kippenvel van te krijgen.
De BGTC (gelukkig gebruiken ze zelf de naam 'Belcar' al niet meer) stelde weeral niets voor. Die GT3 blijft een steriele en doodse bedoening.
En met slechts 22 deelnemers moet dit inderdaad een nieuw dieptepunt geweest zijn. De BGTC zit duidelijk in een vrije val. Nadat de liefhebbers al massaal hun rug naar de serie hebben gedraaid, beginnen nu ook de teams zelf af te haken. Ik ben benieuwd of ze bij de laatste race in Zolder nog 20 wagens op de startgrid gaan krijgen. De laatste mag het licht uitknippen. Niemand zal er rouwig om zijn.

Last edited by Baron; 24-09-2008 at 00:34.
Reply With Quote
Old 24-09-2008, 09:58
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
De nagel op de kop, Mark. De eens zo bruisende en gezellige Belcar-community is dood en begraven, met dank aan SRO, RACB en een paar wereldvreemde goedgelovigen bij Circuit Zolder.

Ik ben het voorbije weekend in Francorchamps geweest. Vroeger kwam je bij Belcarwedstrijden zowel in de paddock als 'achter den draad' een hele hoop Belcar-aanhangers tegen; mensen die de serie al jarenlang volgden, die mekaar kenden en waarbij er een samenhorigheidsgevoel was ontstaan, over de grenzen van teams en toeschouwers heen. Die Belcaraanhangers zijn bijna allemaal verdwenen.
Ik heb in Francorchamps genoten van de DSC en de BTCS: volle en gevariëerde startvelden met naast de 'usual suspects' de nodige tot de verbeelding sprekende exoten (zelfgetunede Porsches en BMW's, V8 Stars, Ex-DTMs, Ginetta bij de DSC en de silhouettes bij de BTCS). Kortom, startvelden om zoals vroeger bij de Belcar, kippenvel van te krijgen.
De BGTC (gelukkig gebruiken ze zelf de naam 'Belcar' al niet meer) stelde weeral niets voor. Die GT3 blijft een steriele en doodse bedoening.
En met slechts 22 deelnemers moet dit inderdaad een nieuw dieptepunt geweest zijn. De BGTC zit duidelijk in een vrije val. Nadat de liefhebbers al massaal hun rug naar de serie hebben gedraaid, beginnen nu ook de teams zelf af te haken. Ik ben benieuwd of ze bij de laatste race in Zolder nog 20 wagens op de startgrid gaan krijgen. De laatste mag het licht uitknippen. Niemand zal er rouwig om zijn.
AMEN

Jullie hebben groot gelijk. Vrijdag avond heb ik nog met een team aan tafel gezeten en deze komen normaliter volgend jaar al niet meer terug. Ze zijn van plan om richting Frankrijk te trekken voor het FFSA GT en het V de V kampioenschap.

Het beste van alles was wat één van de piloten zei. Hij zei: 'De Belgian GT is binnen dit en twee jaar dood. Als 't van mij afhangt mogen ze morgen al zeggen dat de centen op zijn want we hebben gewoon niet veel plezier meer om te racen. Het spreekt de sponsors en het publiek niet meer aan!"

Mvg
Reply With Quote
Old 24-09-2008, 13:05
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
AMEN

Jullie hebben groot gelijk. Vrijdag avond heb ik nog met een team aan tafel gezeten en deze komen normaliter volgend jaar al niet meer terug. Ze zijn van plan om richting Frankrijk te trekken voor het FFSA GT en het V de V kampioenschap.

Het beste van alles was wat één van de piloten zei. Hij zei: 'De Belgian GT is binnen dit en twee jaar dood. Als 't van mij afhangt mogen ze morgen al zeggen dat de centen op zijn want we hebben gewoon niet veel plezier meer om te racen. Het spreekt de sponsors en het publiek niet meer aan!"

Mvg
Ok dan kunnen we met zijn allen naar de historics van btcs en dsmec gaan kijken.Buiten de nieuwe clio's zijn dat voor mij oude wagens.Bij de btcs waren er die trager reden dan de funcup.pfffff
Reply With Quote
Old 24-09-2008, 14:24
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Ok dan kunnen we met zijn allen naar de historics van btcs en dsmec gaan kijken.Buiten de nieuwe clio's zijn dat voor mij oude wagens.Bij de btcs waren er die trager reden dan de funcup.pfffff
Ik begrijp u eigenlijk niet zo goed crosserke. Als ge dan zo graag snelle auto ziet zou je dan beter geen f1 of dtm op de voet gaan volgen en u niks aantrekken van de bgtc, dsmec en btcs?

Snelle wagens= veel geld hebben bij historics en DSMEC (omdat jij ze eerst vernoemde) is dat (nog) niet het geval. Bij DSMEC zie ik dat echter wel gebeuren, zoals bij EMG(bmwv8). Het duurt toch altijd even voordat ze echt snelle wagens in een competitie hebben. In bgtc gaat dat gewoon niet omdat ze gt3 reglement hebben. ALs je dan een redelijk vrij reglement hebt zoals dsc en dsmec kun je wel echt snelle wagens maken en ontwikkelen. Je moet ze wel even de tijd geven natuurlijk
Old 24-09-2008, 15:00
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Ok dan kunnen we met zijn allen naar de historics van btcs en dsmec gaan kijken.Buiten de nieuwe clio's zijn dat voor mij oude wagens.
Kom dan volgend jaar eens kijken hé. Wat is buiten een Lambo, een Mosler en een Viper het verschil met de DSMEC. Kijk naar de tijden in de BGTC vanaf P8 en die van de eersten in de DSMEC. Power of balance is ook enkel van toepassing op de eerste 7-8 wagens. Verschil tussen 1ste en 20 ste was vorig weekend 15 seconden per ronde in de chrono's!!

Als de DSMEC, de DSC en de BTCS historics zijn dan vraag ik me af wat jij gewoon bent. Ga dan inderdaad gewoon DTM of F1 kijken, die evolueren elke week. Betaal je minimum 65 euro en zie je 20 wagens een goed uur bollen.

Je mag een mening hebben, uiteraard, maar ze moet wel steek houden hé.
Reply With Quote
Old 24-09-2008, 18:14
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Uiteindelijk kreeg RACB zijn zin en verdween het "dingetje" waar ze geen vat op hadden, van het toneel.

Wat is er feitelijk te zien aan een hoop wagens die bij de fabrikanten op het schap liggen ? Noem dit toch gewoon wat het is ... BBBC ... ofte Belgian BBurago Championship !
Reply With Quote
Old 25-09-2008, 13:31
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Kom dan volgend jaar eens kijken hé. Wat is buiten een Lambo, een Mosler en een Viper het verschil met de DSMEC. Kijk naar de tijden in de BGTC vanaf P8 en die van de eersten in de DSMEC. Power of balance is ook enkel van toepassing op de eerste 7-8 wagens. Verschil tussen 1ste en 20 ste was vorig weekend 15 seconden per ronde in de chrono's!!

Als de DSMEC, de DSC en de BTCS historics zijn dan vraag ik me af wat jij gewoon bent. Ga dan inderdaad gewoon DTM of F1 kijken, die evolueren elke week. Betaal je minimum 65 euro en zie je 20 wagens een goed uur bollen.

Je mag een mening hebben, uiteraard, maar ze moet wel steek houden hé.
Even iets rechtzetten hier want ik word precies niet begrepen.Iedereen heeft hier kritiek op bgtc,maar de meeste gaan wel kijken natuurlijk om daarna hun ongenoegen te uiten.Bgtc is nieuw,nieuwe wagens en gaan wel degelijk snel.Als je de tijden van de gt3's vergelijkt met de oude belcar draaiden die zeker in de top mee.Dus snel zijn ze wel maar inderdaad spijtig van de sound.Nu even iets over de historics:Ik zie dat bij de dsmec de wagens die aan de top zijn minstens 6 jaar zijn.De cups,ultima enz zijn toch op leeftijd maar deze gaan nog wel vooruit.Daarbij zijn er dan nog Golfkes,Meganes,bmw's van meer als tien jaar oud.Och ja de Alfa van Guntha nog vergeten.Volgend jaar zijn deze wagens net als wij weer een jaartje ouder hé dus vernieuwend zijn deze reeksen niet.Maar vergis je niet ze hebben wel recht van bestaan EN ik ga er ook nog naar kijken hoor.
Bij de btcs waren er wagens die trager reden dan de funcup sorry maar dan liever de bgtc hoor.
En heren elk jaar ga ik verschillende keren live naar de f1 dus dat volg ik inderdaad ook.
Reply With Quote
Old 25-09-2008, 13:57
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Even iets rechtzetten hier want ik word precies niet begrepen.Iedereen heeft hier kritiek op bgtc,maar de meeste gaan wel kijken natuurlijk om daarna hun ongenoegen te uiten.Bgtc is nieuw,nieuwe wagens en gaan wel degelijk snel.Als je de tijden van de gt3's vergelijkt met de oude belcar draaiden die zeker in de top mee.Dus snel zijn ze wel maar inderdaad spijtig van de sound.Nu even iets over de historics:Ik zie dat bij de dsmec de wagens die aan de top zijn minstens 6 jaar zijn.De cups,ultima enz zijn toch op leeftijd maar deze gaan nog wel vooruit.Daarbij zijn er dan nog Golfkes,Meganes,bmw's van meer als tien jaar oud.Och ja de Alfa van Guntha nog vergeten.Volgend jaar zijn deze wagens net als wij weer een jaartje ouder hé dus vernieuwend zijn deze reeksen niet.Maar vergis je niet ze hebben wel recht van bestaan EN ik ga er ook nog naar kijken hoor.
Bij de btcs waren er wagens die trager reden dan de funcup sorry maar dan liever de bgtc hoor.
En heren elk jaar ga ik verschillende keren live naar de f1 dus dat volg ik inderdaad ook.
Zijn misschien wel 6 jaar oud maar rijden ook belcar tijden, + word ook nog aan ontwikkelt. Als dit niet werd gedaan mocht derdeale al stoppen want de ultima maakte veel te veel lawaai. Nieuw uitlaatsysteem ontwikkelt zonder al te veel pk te verliezen.

Over vernieuwing heb je inderdaad een puntje, maar ik zie teams niet om de 2 jaar een andere auto kopen. Op 2 jaar ken je de nieuwe auto nog niet helemaal dus heeft het niet echt zin om al een andere te kopen. Financieel ook niet mogelijk.

Ohja omdat je hem zelf aanhaalt. Ons body mag wel tien jaar oud zijn, de motor heeft maar +-10 racen gedaan dus nog gloednieuw(is er in later pas ingelegd samen met andere versnellingsbak)
Dit geld ook voor andere golfjes en megane.

(sorry voor oftopic, misschien topicje maken hierover kunnen we beetje verder discussiëren)

Last edited by guntha; 25-09-2008 at 14:03.
Reply With Quote
Old 25-09-2008, 16:31
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Even iets rechtzetten hier want ik word precies niet begrepen.Iedereen heeft hier kritiek op bgtc,maar de meeste gaan wel kijken natuurlijk om daarna hun ongenoegen te uiten.
De kritiek wordt ook niet op de BGTC zelf geuit, maar op de organisatie. Het is gewoon saai in de paddock en daarbuiten, draai het of keer het. Ik ben dit jaar en vorig jaar naar races in Amerika gaan kijken en daar krijg je echt een idee over hoe het wel moet. De supporters werden overal bij betrokken en er werd vanalles voor familie (en kids) georganiseerd.

In Francorchamps kreeg je vorig weekend gratis kaarten en toch was er weinig volk aanwezig, dan mag je toch eens goed gaan nadenken over het concept, nietwaar?

Ik betaal liever 20 euro voor een BGTC-weekend waarin een aantal leuke activiteiten worden georganiseerd, dan gratis kaarten te krijgen voor een paddock waar niks te beleven valt...

Waarom blijf ik dan toch gaan? Omdat ik de auto's gewoon prachtig vind om naar te kijken en dat zal ook zo blijven.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 25-09-2008, 20:50
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Had het even gemeld...programma boekjes genoeg gezien in het media centre

En denk dat SRO het op zich niet slecht doet, zie andere SRO series, maar dat men het in België toch verkeerd aan(ge)pakt (heeft).

Al hadden ze maar een paar wedstrijden gecombineerd met Brits en Duits GT dan krijg je al meer toeloop van publiek.

Last edited by Stranger; 25-09-2008 at 20:51.
Reply With Quote
Old 26-09-2008, 10:00
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Wel persoonlijk kijk nog altijd liever naar BGTC dan dsmec. Niet dat ik er niks aan vind maar zoals eerder aangehaald de autos zijn van een ander tijdperk.
Ik zie tog liever lambos,ferrari,vipers enz dan dan oude clios en megans.
Maar elk heeft zijn eigen charme. Dus kijk ik naar beide.
We moeten gewoon tevreden zijn met met wat we hebben.

SRO heeft gewoon te snel alles naar het GT3 concept geduwt.
Er zijn gewoon te weinig tweede hands wagens. Ik hoop op zijn tijd dat dit inorde komt.

Last edited by fenixracing; 26-09-2008 at 10:04.
Reply With Quote
Old 26-09-2008, 10:49
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by fenixracing View Post
Wel persoonlijk kijk nog altijd liever naar BGTC dan dsmec. Niet dat ik er niks aan vind maar zoals eerder aangehaald de autos zijn van een ander tijdperk.
Ik zie tog liever lambos,ferrari,vipers enz dan dan oude clios en megans.
Maar elk heeft zijn eigen charme. Dus kijk ik naar beide.
We moeten gewoon tevreden zijn met met wat we hebben.

SRO heeft gewoon te snel alles naar het GT3 concept geduwt.
Er zijn gewoon te weinig tweede hands wagens. Ik hoop op zijn tijd dat dit inorde komt.
Voila zo denk ik er ook over.
gt3's zijn ontzettend duur maar als er tweedehands op de markt komen misschien wel haalbaar voor de kleinere teams.
En als buitenlandse trip samenrijden met bv Duitse of Britse gt3's die kunnen op hun beurt dan ook eens naar Belgie afzakken.
Reply With Quote
Old 26-09-2008, 10:58
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Zijn misschien wel 6 jaar oud maar rijden ook belcar tijden, + word ook nog aan ontwikkelt. Als dit niet werd gedaan mocht derdeale al stoppen want de ultima maakte veel te veel lawaai. Nieuw uitlaatsysteem ontwikkelt zonder al te veel pk te verliezen.

Over vernieuwing heb je inderdaad een puntje, maar ik zie teams niet om de 2 jaar een andere auto kopen. Op 2 jaar ken je de nieuwe auto nog niet helemaal dus heeft het niet echt zin om al een andere te kopen. Financieel ook niet mogelijk.

Ohja omdat je hem zelf aanhaalt. Ons body mag wel tien jaar oud zijn, de motor heeft maar +-10 racen gedaan dus nog gloednieuw(is er in later pas ingelegd samen met andere versnellingsbak)
Dit geld ook voor andere golfjes en megane.

(sorry voor oftopic, misschien topicje maken hierover kunnen we beetje verder discussiëren)

Ik geloof dat graag dat er aan deze wagens gewerkt word maar aan de buitenkant blijven het oude wagens,sorry.En belcartijden?Ok tijdens de qualify draait de ultima1.39.In de race gaat het al snel naar 1.43 en daar kom je in de belcar niet ver mee.En dat is de snelste wagen hé.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules