De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-12-2008, 14:30
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke View Post
De bovenste riemen van één zeteltje zijn gedaan... Nog het onderste en drie andere zetels te gaan... (ik weet, het is niet perfect, maja...)

Die gordels zien er al zeer goed uit, vooral de sluitingen op naar de volgende. Enkel de zeteltjes vind ik dat ze nogal blinken en weet dat het in werkelijkheid mat is. Dat is mijn mening he.
Grts Vinnie.

Last edited by vinnie; 24-12-2008 at 14:32.
Reply With Quote
Old 27-12-2008, 18:03
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Vraagje: welke PE-parts moet je vast kleven aan je stoel? enkel dat onderste ronde in het midden van de zetel zeker?
Old 27-12-2008, 23:50
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!

Ik weet dat ik niet veel mag opmerken,maar uit ervaring met deze wagen omdat ik die al dikwijls getekend heb.Weet ik dat er blauwe kuipzetels in staan.
Reply With Quote
Old 29-12-2008, 01:42
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Waarom zou je niet veel mogen opmerken Flame??

Blauwe kuipzetels heb ik eigenlijk nog niet veel gezien om niet te zeggen nooit... Ik wist dat dan ook niet en nu is het te laat. Ik laat het zo... Toch merci
Voor mij primeert de buitenkant eerder dan de binnenkant...

Heeft iemand soms een foto?

Last edited by 206WRC-ke; 29-12-2008 at 01:43.
Reply With Quote
Old 29-12-2008, 03:17
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

hier zie je het een klein stukje op.

Reply With Quote
Old 02-01-2009, 14:22
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Vraagje: welke PE-parts moet je vast kleven aan je stoel? enkel dat onderste ronde in het midden van de zetel zeker?
??
Old 02-01-2009, 17:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Oei, deze vraag was me ontgaan.

In ieder geval, ik zal proberen te beschrijven hoe ik het doe. In principe lijm ik alle PE onderdelen vast aan de stoel en wel op die plaats waar ik ze hebben wil. Hierbij ga ik van binnen naar buiten te werk.

Dus, ik doe eerst dat stuk met de "ronde cirkel". Ik gebruik ook enkele puntjes secondenlijm om de gordels zelf, hier en daar vast te zetten, zodanig dat ze niet bol staan en wat natuurlijker komen te liggen.

Daarna is het de beurt aan de 2 heupgordels. Eerst ze op hun plaats zetten, maar vastlijmen opnieuw van binnen in de stoel naar buiten toe. Dus eerst de gesp, dan evt. de gordel op enkele plaatsjes om hem goed "te doen vallen". Daarna eventueel aan de buitenkant van de stoel vastlijmen, of indien je dat voorzien hebt, de bevestigings gespen laten bengelen tot je de stoel in de auto monteert.

Uiteindelijk volgen dan de schoudergordels. opnieuw ze aanbrengen op de plaats waar ze moeten komen. Je doet eerst eentje en daarna de andere. Niet beiden tegelijk. Als de eerste gordel op zijn plaats zit, doe ik een klein drupje lijm op de onderste gesp en ook nog eentje onder de schoudermousse. Als ie niet goed valt ter hoogte van de opening waardoor hij door de stoel gaat, doe ik ter hoogte van die opening ook nog een klein beetje secondenlijm. Als die ene goed zit, kan dan de 2de gedaan worden.

Onthou dat je je tijd hiervoor dient te nemen. Het is een heel gepruts en de secondelijm kan je best met een tandenstokertje of iets dergelijks aanbrengen. Het komt er op neer om de gordels zo natuurlijk mogelijk te laten lijken. Als je hiervoor op meerdere plaatsen wat lijm moet aanbrengen, dan is dat de manier.

Hopelijk heb je er wat aan.

Reply With Quote
Old 02-01-2009, 18:00
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Bedankt voor de info Guido, maar ik had het eigenlijk al gedaan alvorens ik dit las. Ik heb gedaan hoe ik dacht en het is ongeveer zoals je zei. Alle PE-parts heb ik vastgekleefd en hier en daar de riemen ook gedaan. Het zal wel niet perfect zijn, maar bon, ik ben blij dat ik van die gordels enzo af ben want ik heb daar naar mijn mening toch lang aangezeten... Dacht van deze vakantie al veel verder te zitten met de auto's, maar bon... De cockpit is bijna zo goed als klaar. Straks eens enkele foto's.
Old 02-01-2009, 19:40
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Hierbij de foto's. De cockpit is af van beide wagens, ben er tevreden mee. Deze met OMP-riemen is van Debackere, deze me Sabelt-riemen voor Van Eerd.

Nu kan ik beginnen aan de decals... waar ik het meest naar uitkeek... net nu de conge zo goed als ten einde is... nja...
Old 02-01-2009, 20:15
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular

Quote:
Blauwe kuipzetels heb ik eigenlijk nog niet veel gezien om niet te zeggen nooit...
bestaat hoor karel , als ik me niet vergis , stonden er blauwe in de saxo s1600 van caen rallysport
Reply With Quote
Old 02-01-2009, 20:16
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gofastfreddy View Post
bestaat hoor karel , als ik me niet vergis , stonden er blauwe in de saxo s1600 van caen rallysport
Kan best zijn, ik zeg ook niet dat ze niet bestaan hé. Heb ze zelf nog niet echt gezien en had er dan ook geen rekening mee gehouden dat ze blauw konden zijn... maar bon
Old 02-01-2009, 20:27
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular

Quote:
Kan best zijn, ik zeg ook niet dat ze niet bestaan hé. Heb ze zelf nog niet echt gezien en had er dan ook geen rekening mee gehouden dat ze blauw konden zijn... maar bon
is gewoon ter info , en gewoon geen zicht ook , wat wel een zicht is , zijn je 2 interieurs van de corolla's goe bezig
Reply With Quote
Old 02-01-2009, 21:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Dit is goed gegaan, zeker voor een eerste keer. Bij een volgende wagen, zou je erop kunnen letten dat je de heupgordels ietske inkort zodanig dat ze niet zo bol staan. Je kan ze dan strakker tegen de stoelen aan kleven waardoor ze iets realistischer in de stoel liggen. Gewoon als extra tip.

Dat gezegd zijnde, eens de modellen af zijn, zal je zien dat het zeker een meerwaarde betekent!

Doe zo verder!!
Reply With Quote
Old 03-01-2009, 02:17
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

thx, vond ze ook al wat aan de lange kant maar had er dan al enkele vast gekleefd... ahja
Old 03-01-2009, 12:36
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

de titel van de thread is ondertussen aangepast zoals je hebt gevraagd.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules