De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 02-01-2009, 23:27
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Ik heb hier nog van dat kleurloos embossing powder liggen. Misschien is dat een keuze...? Maar ik weet niet als die fijn genoeg is voor uw goesting. Ik kan hem anders eens meebrengen naar de volgende meeting ofwel moet ge eens afkomen ofzo? Als dat de moeite loont...

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #32  
Old 03-01-2009, 19:45
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Ik heb hier nog van dat kleurloos embossing powder liggen. Misschien is dat een keuze...? Maar ik weet niet als die fijn genoeg is voor uw goesting. Ik kan hem anders eens meebrengen naar de volgende meeting ofwel moet ge eens afkomen ofzo? Als dat de moeite loont...

Tom
ik heb die ook liggen en voor een model op 1/20 kan het wel dienen, voor 1/24 is het wat te grof, zeker in vergelijking met die van Ranger ink.

Zeg Guy, in post 26 zijn er geen foto's te zien.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #33  
Old 03-01-2009, 21:26
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Zeg Guy, in post 26 zijn er geen foto's te zien.
Bij mij wel

Wat betreft de kuipstoel: ik heb al iets afgesproken met Gulfie, en als ik het uitgeprobeerd heb zal ik het hier zeker posten. Alvast bedankt voor de aanbiedingen!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #34  
Old 03-01-2009, 21:37
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Zeg Guy, in post 26 zijn er geen foto's te zien.
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Bij mij wel
Hier zie ik ze ook niet...??
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #35  
Old 03-01-2009, 21:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Als je op de thumbnails klikt, krijg je de foto's wel te zien in de grootte dat ze opgeladen zijn, dus wellicht dat de url's niet helemaal ok zijn. Dat Sennake ze wel ziet, heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat ze bij hem in het cache geheugen zitten.

Wat de plannen zijn met de zetel is me niet volledig duidelijk, maar geen zorg, ik zie wel wat er gebeurd zodra de foto's er zijn.
Reply With Quote
  #36  
Old 03-01-2009, 22:44
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
In de tekst bij post "26" staan kruisjes, onderaan staan attachments van foto's die in post "27" te zien zijn. En in post "27" staan dan weer geen attachments onderaan.
Althans zo krijg ik het te zien en Tim waarschijnlijk ook.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #37  
Old 03-01-2009, 23:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
In de tekst bij post "26" staan kruisjes, onderaan staan attachments van foto's die in post "27" te zien zijn. En in post "27" staan dan weer geen attachments onderaan.
Althans zo krijg ik het te zien en Tim waarschijnlijk ook.
Is er verbetering merkbaar?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #38  
Old 03-01-2009, 23:40
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Is er verbetering merkbaar?
post 26 is nu met plaatjes die passen bij de tekst, #27 is nu zonder...
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #39  
Old 04-01-2009, 00:01
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
post 26 is nu met plaatjes die passen bij de tekst, #27 is nu zonder...
Voor mij is dit ook zo
Reply With Quote
  #40  
Old 04-01-2009, 00:25
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
post 26 is nu met plaatjes die passen bij de tekst, #27 is nu zonder...
Ziezo. Als post 28 nu nog ok is zou alles in orde moeten zijn.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #41  
Old 04-01-2009, 00:49
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ziezo. Als post 28 nu nog ok is zou alles in orde moeten zijn.
Het is in orde, waarvoor dank.

Nu zie ik tenminste dat de veerpoten er inderdaad ook veel beter uitzien.
Wat het dasboard betreft, zou er veel verschil geweest zijn tussen de verschillende merken in die tijd. Misschien heb je ( of iemand ) nog foto's liggen van één of andere F1 waarop je je kan baseren.
Ook prima spuitwerk, vooral je spoilers zien er goed uit.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #42  
Old 04-01-2009, 01:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
'k begin ook al een beetje meer mee te zijn met de zetel kwestie, nu dat de foto's er allemaal bij zijn.
Reply With Quote
  #43  
Old 04-01-2009, 06:26
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
.

Zeg Guy, die vijs, is dat om het model op te hangen bij het spuitwerk of heb je die nodig om de bodem te bevestigen?
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #44  
Old 04-01-2009, 11:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Zeg Guy, die vijs, is dat om het model op te hangen bij het spuitwerk of heb je die nodig om de bodem te bevestigen?
Neen, dat is gewoon om een houvast te hebben bij het spuiten. Daarna kan die vijs weg en heb ik daar dus een handig gaatje dat ik dan weer goed kan gebruiken om het model vast te schroeven in een vitrinekastje...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #45  
Old 04-01-2009, 17:21
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
En we hebben weeral wat verder gedaan.

Het armzalig stukje white metal dat voor een versnellingspook moet doorgaan heb ik integraal vervangen door een messing asje, een stukje aluminium buis en een uurwerk-onderdeel (mish-mash).



Daarna wou ik me eens toeleggen op de afdekkappen uit gaas van de inlaten van de Cosworth-motor. De "trompetten" van de achtcilinder werden namelijk dikwijls afgedekt met gaas om te vermijden dat ze iets anders zouden aanzuigen dan lucht. In de kit zitten deze onderdelen als volle white metal volle onderdelen. Dat trekt uiteraard nergens op en dus wou ik ze vervangen. Om dit te bereiken diende ik dus eerst een mal te bouwen waarin ik een stuk gaas in vorm kon drukken. Ik heb met wat plastic sheet een vorm nagebouwd van de afdekkap en er een boutje in bevestigd om het te kunnen vasthouden, en met nog wat meer plastic sheet en een houten blokje heb ik een "negatieve" vorm gemaakt waarin ik het gaas kan induwen.



Dat lukte vrij aardig. Op de foto zie je bovenaan het origineel onderdeel, onderaan het stuk in vorm geduwde gaas met op de bodem een stuk plastic sheet waaruit 4 gaten gestanst werden om de trompetten toe te laten lucht aan te zuigen. Ik weet nog niet of dit het definitief ontwerp wordt of niet, dit is een prototype en als ik een manier vind om de vorm nog te verbeteren zal ik het zeker proberen.



De trompetten zelf werden samen met de inspuitstukken bevestigd op hun gezamenlijke steun. De inspuitstukken werden uitgeboord met 0.5mm om toe te laten dat de brandstofleidingen er in bevestigd worden (niet op de foto te zien omdat ze loodrecht op de kijkrichting zitten).



Alles samen geeft dat volgend stilleven. Bovenaan de geprepareerde trompetten, eronder de white metal afdekkappen en helemaal onderaan de gescratchte kappen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_36.JPG
Views:	1634
Size:	516.3 KB
ID:	12427   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_37.JPG
Views:	572
Size:	514.7 KB
ID:	12428   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_38.JPG
Views:	605
Size:	554.8 KB
ID:	12429   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_39.JPG
Views:	586
Size:	432.8 KB
ID:	12430   Click image for larger version

Name:	1976_ensign_n177_40.JPG
Views:	590
Size:	565.6 KB
ID:	12431  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.