De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-04-2009, 17:35
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

GP F1 Bahrein 2009

Ik vond he persoonlijk we een leuke race zeker de start was wel mooi om al die gevechten te zien, het leken wel touring cars

Button heeft zeer mooi gereden vandaag, voor Vettel en Trulli lukte de startegie iets minder, spijtig voor hun maar met hun gescoorde punten mogen ze tevreden zijn.

Ferrari behaald eindelijk eens punten, je zou nog bijna gaan zeggen goed gedaan. Maar dan ineens herriner je weer dat ze de vorige 10 jaar om de titel konden strijden
Achja, we zullen wel zien wat de rest van het seizoen geeft. Ik hoop dat de updates op de ferrari een goede boost gaan geven. Te hopen kunnen ze dan hun kampioenschap nog wat redden, maar een titel zit er niet meer in denk ik. Zeker niet als brawn, toyota en redbull ook nog goede updates gaan geven aan hun wagen.

Ik ben geen al grote fan van Hamilton, maar wat hij vandaag liet zien was wel kampioen waardig.
Reply With Quote
Old 26-04-2009, 18:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Wellicht dat de FIA eens coureurs moeten straffen die asociaal gedrag vertonen op de baan. Wie? Barichello! Meneer lag naar ik meen op P10 en Piquet op P9, Barichello kwam er niet voorbij en meneer maar met zijn armen zwaaien dat het een lieve lust was. Daar was geen enkele reden toe, het was een gevecht om een positie.

Voor de rest aardige GP, vooral in het begin met enkele leuke beelden uit de achterhoede. Volgens de woorden van Mol: het lijken wel Formule Fordjes
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-04-2009, 19:37
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

ik vond het persoonlijk wel terecht dat Barichello pissed was, Piquet had totaal geen betekenis in de race, hij zou toch nog moeten binnekomen.
en door zo fel te blokeren heeft hij zelf ook veel tijd verloren.

In de DTM is er daarvoor trouwens een regel gemaakt dat rijders wat nog binnen moeten komen, niet rijders wat al binnen zijn gekomen mogen blokeren.

Wat ik raar vond waren de bmauwe vlaggen voor Massa. Die werden toch véél te vroeg gezwaaid. Massa moest zelfs op het rechte stuk remmen om geen drive trough aan zijn been te krijgen.
Reply With Quote
Old 26-04-2009, 20:46
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley View Post

In de DTM is er daarvoor trouwens een regel gemaakt dat rijders wat nog binnen moeten komen, niet rijders wat al binnen zijn gekomen mogen blokeren.
in DTM ben je wel verplicht 2 pitstops te maken, in de F1 niet...
Old 26-04-2009, 23:07
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
in DTM ben je wel verplicht 2 pitstops te maken, in de F1 niet...
Inderdaad, maar het was gewoon maar om te zeggen, iemand wat nog moet gaan pitten moet zich niet proberen te meten met iemand wat net een pitstop heeft gedaan.

Het zou gewoon eigelijk een regeling onder rijders moeten zijn.
Reply With Quote
Old 26-04-2009, 23:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Inderdaad, maar het was gewoon maar om te zeggen, iemand wat nog moet gaan pitten moet zich niet proberen te meten met iemand wat net een pitstop heeft gedaan.

Het zou gewoon eigelijk een regeling onder rijders moeten zijn.
en iemand voorbijsteken zou ook verboden moeten zijn Mag er alsjeblieft nog geraced worden? Ben je sneller ga er dan voorbij, ben je het niet , zaag dan niet. Gelukkig mag het in NASCAR nog wel en amaai wat een finish

Reply With Quote
Old 27-04-2009, 08:36
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Of zodra er zich een treintje vormt achter een tragere wagen moet die ook aan de kant...

Kan iemand mij de logica weer uitleggen van het verplicht gebruik van 2 compounds?

Last edited by gwyllion; 27-04-2009 at 08:39.
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 08:39
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
en iemand voorbijsteken zou ook verboden moeten zijn Mag er alsjeblieft nog geraced worden? Ben je sneller ga er dan voorbij, ben je het niet , zaag dan niet. Gelukkig mag het in NASCAR nog wel en amaai wat een finish
Dus gedubbelde rijders moeten ook zonder blauwe vlag ingehaald worden ?

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook een voorstander van echt racen, waar er nog wordt ingehaald. Maar als je iemand zo gaat beginnen ophouden, terwijl de ene voor een top 5 en de andere voor een 15de plaats is aant gaan waar ben je dan mee bezig.

En ik bedoel dus ook niet dat als er een rijder ineens problemene heeft met de banden ofzo en een pak trager begint te gaan, dat ze hem een blauwe vlag moeten geven, tis gewoon iemand gaan hiinderen en moeilijk doen terwijl je voor totaal verschillende plaatsen bent aan het racen, wat ik zeer onsportief vind.

Last edited by smiley; 27-04-2009 at 08:42.
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 11:07
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Dat is racen he! Ook niet vergeten dat Piquet rijdt om zijn plaats binnen het Renault team te behouden, dus hij heeft er alle belang bij om zijn vechtlust te laten zien . Trouwens, onsportief, racen is een sport, dat van verschillende plaatsen racen is ook maar een stomme redenering want je weet de strategieën van de rijders niet. Als je sneller bent dan je voorligger, moet je er voorbij kunnen gaan of hem in de fout proberen te dwingen. Iemand van een ander team gewoon doorlaten in een gevecht om positie is niet racen...
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 11:49
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Volledig mee akkoord. Anders kunnen we ze gewoon laten starten en in konvooi naar de finish laten rijden.
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 12:09
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by R@ce@holiC View Post
Dat is racen he! Ook niet vergeten dat Piquet rijdt om zijn plaats binnen het Renault team te behouden, dus hij heeft er alle belang bij om zijn vechtlust te laten zien . Trouwens, onsportief, racen is een sport, dat van verschillende plaatsen racen is ook maar een stomme redenering want je weet de strategieën van de rijders niet. Als je sneller bent dan je voorligger, moet je er voorbij kunnen gaan of hem in de fout proberen te dwingen. Iemand van een ander team gewoon doorlaten in een gevecht om positie is niet racen...
aAs hij barichello gewoon had doorgelaten door de deur even open te laten had hij minder tijd verloren dan nu.
Maar kom het is duidelijk, iedereen heeft zijn mening over bepaalde dingen. En ik blijf bij mijn eigen mening
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 19:55
Dimi Dimi is offline
De Paddock Rookie

Zolang hij Barichello achter zich hield bleven hij en zijn sponsors in beeld he.
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 22:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
aAs hij barichello gewoon had doorgelaten door de deur even open te laten had hij minder tijd verloren dan nu.
Maar kom het is duidelijk, iedereen heeft zijn mening over bepaalde dingen. En ik blijf bij mijn eigen mening
Dus ge vond dan ook dat die Arrows in Monaco (niet schieten omdat ik het jaartal vergeten ben) David Coulthard in de veel snellere McLaren maar gewoon had moeten doorlaten of wat?

Racen is niet voor sissi's. Als je er voorbij denkt te kunnen omdat je sneller bent, verschalk hem dan. Ik denk trouwens niet dat Barichello zozeer "pissed" was omdat Piquet Jr. niet aan de kant ging, maar wel omdat die wel heel bizarre lijnen ging rijden en rare rempunten begon te gebruiken van zodra Rubinho achter hem zat. Maar, ik kan me vergissen hieromtrent, het viel me wel op.

Bovendien demonstreerde Piquet overigens zeer mooi hoe je KERS kan gebruiken. Bij het uitkomen van de bocht, knoppie indrukken en de Brawn het nakijken geven, voor even dan toch. Werd ook mooi in beeld gebracht op een bepaald moment. Het mocht echter niet baten.

Voor het overige is alles al gezegd hier. FFord-achtige start, dus zeer spannend, en best aangenaam om naar te kijken.
Reply With Quote
Old 27-04-2009, 23:05
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Dus ge vond dan ook dat die Arrows in Monaco (niet schieten omdat ik het jaartal vergeten ben) David Coulthard in de veel snellere McLaren maar gewoon had moeten doorlaten of wat?
Ik zeg gewoon dat ik hier vond dat Piquet niet zo hard had moeten verdedigen. Hij heeft er meer tijd mee verloren dan gewonnen. En zover ik weet is tijd winnen toch nog belangerijker in een race dan een beetje show verkopen en veel tijd verliezen.

Maja als iedereen hier van de mening is dat als ze sneller zijn, dan moeten ze er maar zelf voorbij geraken. Dan moeten ze ook maar de blauwe vlag gaan afschaffen voor de gedubbelden. Want iemand op kop rijdt toch veel sneller dan iemand wat gedubbeld wordt.
(En ik wil hier niet mee zeggen dat Piquet een blauwe vlag had moeten krijgen)
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 11:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Maja als iedereen hier van de mening is dat als ze sneller zijn, dan moeten ze er maar zelf voorbij geraken. Dan moeten ze ook maar de blauwe vlag gaan afschaffen voor de gedubbelden. Want iemand op kop rijdt toch veel sneller dan iemand wat gedubbeld wordt.
(En ik wil hier niet mee zeggen dat Piquet een blauwe vlag had moeten krijgen)
Dat zijn 2 verschillende dingen. In het eerste geval gaat het over "racen voor positie", in het tweede geval gaat het over "gedubbeld worden". In het eerste geval blijf je strijden tot je je gewonnen moet geven, in het tweede geval betekent dit dat je aan de kant moet gaan. De blauwe vlag is daarbij een hulpmiddel om u als tragere rijder te informeren dat ge aan de kant moet gaan.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules