|
|
||||
|
||||
VW Polo S2000 - Freddy Loix - Ieper '07 - MC-Collection - 1/43
Ben enkele weken geleden gestart met de Polo van Loix uit Ieper 2007 met een kitje van MC-Collection op 1/43. Heb geen foto van Ieper, maar hier is der eentje uit de Condroz 2006 om een idee te geven om welke wagen dat het gaat:
Het eerste wat me opviel aan deze kit, was dat de schroefgaatjes in de verbredingen ontbreken, en dat ze vastgegoten zijn in het koetswerk zonder een naad. Dat heb ik dan aangepast: Heb met een dun warm naaldje dan alle gaatjes aangebracht: |
|
||||
|
||||
En na een eerste grondlaag ziet het er zo uit:
Nu nog werk maken van de raamopeningen, zodat ze mooi strak ogen. Veel verder ben ik nog niet geraakt. Daar ik een Manta heb afgewerkt, die hier in m'n galerij staat, moest deze even aan de kant. Werk wordt deze week hervat. Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:12. |
|
||||
|
||||
En dat op 1/43.
Veel plezier ermee.
|
||||
|
||||
Vandaag begonnen aan de onderdelen van het interieur, en wat blijkt, buiten stuur, dashboard en rolkooi, niets aanwezig. Ben dan maar begonnen alles zelf te maken. Het volgende is al klaar:
*De handrem: met dun ijzerdraad en een stukje plasic voor de handvat *De schakelpook: dun ijzerdraad met bolletje lijm Cristal Clear en een stukje PE voor de klepel. En ingekleurd: *Dan het dashboard een kleurke gegeven: En nog enkele plaatjes PE gesneden voor erop: |
|
||||
|
||||
Dan een brandblusser gemaakt met een stukje uit een onderdeelraam van Tamiya. In vorm geschuurd, een dopje erop gelijmd en de handvatjes gemaakt uit een stukje vensterfilm dat ik nog had liggen.
De bevestigingsriemen gemaakt van een rietje. Zo, tot dusver geraakt en morgen nog wat verder doen. |
|
||||
|
||||
Heb van het weekend de body van m'n Poloke gespoten en is klaar voor decals.
Ook de rooser en voorlichten reeds geverfd. En de achterlichten zelf gemaakt met de nodige chromen ringetjes. Komt achteraf nog een glaasje over. Wordt vervolgd... |
|
||||
|
||||
Begint er al heel goed uit te zien, knap werk Guido.
|
|
||||
|
||||
Heb de decals geplaatst op de body en even los in elkaar gezet voor enkele foto's. Hierbij merkte ik meteen dat de askes voor de wielen helemaal niet goed zitten. Zal daarvoor een andere oplossing moeten zoeken.
Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:14. |
|
||||
|
||||
Ben vandaag alweer wat verder gegaan met het Poloke en heb al mijn zelfgemaakte onderdeeltjes geinstaleerd in het interieur. Heb ook enkele kabels aangebracht voor een realistischer effect.
En dan met het dashboard: Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:16. |
|
||||
|
||||
Weer wat verder gedaan aan m'n Poloke
Zo heb ik de gordels op de zetels geplaatst: De zetels gemonteerd met de rolkooi, die niet echt compleet is. Kon het middenkruis niet plaatsen omdat de te grote stoelen in de weg zitten, maar ben toch vrij tevreden: En dan ook nog een tripmaster aangebracht voor de co-piloot: En dan nog een fotoke van het geheel Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:19. |
|
|||
|
|||
Wat is dit voor bijzondere kit? Welk merk? Vind je scratch bouw indrukwekkend, ben benieuwd naar eindresultaat.
|
||||
|
||||
Ik vind het prachtig wat je hier presteerd op schaal 1/43. De Polo S2000 vind ik so wie so al een prachtige rallywagen. Alleen krijg ik bij het bekijken van je foto`s het gevoel dat de banden precies niet helemaal op schaal zijn. Ze lijken me zo dik maar dat kan natuurlijk ook aan de foto`s liggen.
In ieder geval
|
||||
|
||||
Idd, Doc. Vind niet alleen de banden te dik, maar ook de velgen wat te klein. Ben op zoek naar een oplossing
En bedankt, hé. Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:19. |
|
||||
|
||||
Dit is een kit van MC-Collection. En bedankt.
|
|
||||
|
||||
Hier nog eens een update van m'n Poloke:
Heb enkele tips gekregen om het interieur nog juister te krijgen, als daar zijn: -gordels naar achter kruisen -deksels tank moesten zwart -reservewiel onderste boven met gesp Ben begonnen met het reservewiel, waar toch wel wat werk aan was. Het gewoon omdraaien kon niet, want de achterkant was hopeloos. Dus heb ik de spaken uit het wiel gesneden, de ring wat bijgeschuurd en de spaken eigenlijk met de voorkant op de bodem geplaatst en het resultaat is niet perfect, maar ben toch content. Hier 3 fotokes van dit alles: Hier is ook al te zien dat de gordels gekruisd liggen. Verder heb ik de deksels van de tank nog zwart gemaakt en het reservewiel nog voorzien van een gesp: Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:20. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|