![]() |
|
|
||||
|
||||
Omdat aan een motorblok de nodige kabeltjes horen te zitten maar even een verdeelkap gescratcht. Hiervoor kwam ik weer een leuk onderdeel tegen in de mish mash zakjes
Aan de bovenkant heb ik er een stukje afgehaald Klein stukje PS buis in de juiste dikte erop gelijmd. Op de bovenkant een stukje plastic card, mooi afgerond en 4 gaatje erin geboord. Likje verf en klaar is men verdeelkap
|
||||
|
||||
De motor is gespoten met aluminiumkleurtje en behandeld met smoke. Boven nog enkele gaatjes gehoord, verdeelkap geplaatst door een gaatje te boren in het blok. En enkele kabeltjes aangesloten. Dit geeft meteen een heel ander zicht.
De blokjes zien er nu als volgt uit : Ik heb ondertussen enkele heel bruikbare foto`s van het motorcompartiment gevonden. De verdere detailering gebeurt als de blokjes gemonteerd zijn. Hu eerst de onderstellen.
|
||||
|
||||
Hey jong, geweldig bezig hier!
|
|
|||
|
|||
heel knappe duo built
![]() mss een klein opmerkingkje, wanneer je nog eens een verdeelkap scratch'd kan je mss een extra gat in het midden voorzien. een verdeelkap heeft namelijk een aantal aansluitingen (= aan het aantal cilinders) die meestal in een ronde staan, met in het midden een extra aansluiting van de bobijn. m.a.w. de verdeelkap verdeeld de stroom van de bobijn aan de bougie's op't moment deze een vonkje moet geven. |
|
||||
|
||||
Aha, toch nog ne update, en wat voor eentje. Ik dacht al, ze liggen toch nog niet in de vuilbak zekers.
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
En hier zijn we nog eens met helaas niet zo`n leuk nieuws. Na het crashen van men laptop ben ik een heel deel foto`s van de bouw van deze wagens kwijtgeraakt. Jullie gaan dus een deel van de update missen. Een paar heb ik er nog teruggevonden op men fototoestel en morgen maak ik nog een deel foto`s van hoe de kits er momenteel bij staan.
@ Diccy en Nismo. Als de body op het onderstel staat ga ik in de motorruimte nog een aantal onderdelen scratchen. Dan word met jullie opmerking rekening gehouden. Hoever zit ik nu. Wel, de Rothmans versie is volledig gedecald. Hier en daar is de body licht bijgewerkt maar in het algemeen was dit een zeer mooi passende decalset. De Mommens versie daarintegen heeft me al menig kopzorgen bezorgt. Waarom, wel om de volgende reden. Zoals je ziet bestaat de decal van studio 27 uit meerdere stukken zodat je de decal mooi in de naden van de nogal breed uitlopende wielkasten kan plaatsen. Bij de Mommens versie daarintegen bestaat de volledige zijkant + achterste wielkast uit 1 decal. Nu zijn er meerdere mogelijkheden maar natuurlijk is dan weer de vraag welke de beste is. Mogelijkheid 1 is gewoon de decal in 1 keer proberen op de body te plaatsen maar ik vrees dat ik zelfs met de haardroger en veel sol geen bevredigend resultaat ga krijgen. Mogelijkheid 2 is mallen gaan maken en de decal in stukken snijden. Maar dan loop ik de kans dat ik een foutje ga maken en de decalstukken niet perfect in de naden van de wielkasten ga krijgen. Mogelijkheid 3 lijkt me de beste oplossing, nl gewoon het oranje proberen te spuiten. Zoals jullie al horen heb ik jullie hulp nodig want de decalsset vinnik te mooi om te verneuken. Dus laat maar horen mannen!!!!! Dan de foto`s die ik nog had. Hetgeen me meteen opviel was dat de motor geen ventilator had. Heel raar voor een kit die je open kan bouwen. Dus met PS in de weer gegaan en zelf beginnen scratchen En daar dit een duo build is moesten er 2 gemaakt worden. Na het spuiten en het plaatsen op de motoren krijg je meteen een heel ander zicht. Dit is jammer genoeg alles wat ik nog van foto`s had. Beiden onderstellen Zijn ondertussen gespoten, de ophangingen voor staan eronder, velgen zijn gespoten ( een setje zilver en een setje goud) , en ik heb een begin gemaakt aan de remschijven. Morgen zal ik nog wat foto`s posten van hoe ze er nu bijstaan en dan gaan we stilaan verder met deze build.
|
||||
|
||||
Da zijn zeer moeilijke decals en gaat nooit goedkomen rond de wielkast, denk ik. Heb hier die van Debyser liggen uit de Condroz 2008 en bij die van mij is Conxion een aparte decal. Zo kan ik, denk ik alle lijnen mooi uitknippen en één voor één op z'n plaats zetten. Maar in u geval denk ik da spuiten de beste oplossing gaat zijn.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het was redelijk wat afplakwerk En het oranje erop. Er is op 2 plaatsen een heel klein beetje oranje doorgesijpeld. Ik ga dit zoveel mogelijk proberen te camoefleren met het zwart dat er nog op moet. Hetgeen dan nog zichtbaar is ga ik te lijf met finishing compound. Maar eerst de lak nog enkele dagen laten uitharden. Het enige waar ik een beetje schrik voor heb is het feit dat ik tamiya en motip lak samen aan het gebruiken ben. Ik had geen TS-12 meer in huis, wel nog een bus van motip. We shall see. De rothmans versie staat ondertussen in een eerste laag blanke lak.
|
||||
|
||||
De 2 velgensetjes zijn gespoten. Zilver en goud zijn hiervoor gebruikt. Een beetje smoke erop en klaar zijn kees.
Super realistisch van Revell waren de banden. Ik ben niet zeker maar ik dacht niet dat deze wagens ooit op goodyear slicks gestaan hebben. Ik heb dan maar de goodyear logo`s eraf geschuurd en grof schuurpapier gebruikt om het slick effect een beetje te verminderen. Van het bouwen van de onderstellen heb ik helaas geen foto`s meer maar zo zijn ze uiteindelijk geworden. En de blokjes, als de body`s gemonteerd zijn ga ik de motorruimte verder detailleren. Nu ga ik op men gemak aan het interieur van de wagens beginnen. De rothmans blijft redelijk standaard binnenin omdat het origineel ook redelijk standaard was, de Mommens versie ga ik proberen een BDA look te geven. resultaat tot nu toe. De velgen staan nog niet heel vast. Omdat beide body`s net gespoten waren kon ik nog niet dryfitten. word vervolgd.........
|
||||
|
||||
Quote:
![]() In ieder geval ziet je spuitwerk er zéér geslaagd uit. Prachtige update. ![]() Wel 1 puntje van kritiek; De geel-blauwe striping schijnt door het startnummer. Hier was het misschien beter geweest om er eerst een witte decal met dezelfde afmeting onder te plakken.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 22-09-2009 at 21:39. |
|
||||
|
||||
Toch knap gespoten.
![]() ![]() Om nu de groene decals hierover te plaatsen, ga je wel enkele onderliggende witte decals moeten plaatsen om geen doorschijn van het oranje te krijgen. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Dat gedacht had ik ook al, alleen gaan sommigen wel heel moeilijk worden.
|
||||
|
||||
Je kon ook de banden van de MK2 omdraaien, dan had je Dunlop slicks.
Ene kant is Goodyear voor de circuitversie en de andere kant is Dunlop voor de rallyversie. Last edited by Rallymen; 23-09-2009 at 07:13. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|