![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ford Escort MKI T.C. - 1970 - Yvette Fontaine - Minichamps - 1/18
Ik ga een van de volgende maanden beginnen te bouwen aan de Ford Escort T.C. van Yvette Fontaine op schaal 1/18.
Ik heb hiervoor een circuit versie gekocht van Minichamps. Nu heb ik via een Duits 1/18 tuningsbedrijf de juiste minilites gevonden. Ook de juiste kuipzetel en een aangepaste motor. Het gaat niet gemakkelijk zijn om dit alles tot een goed einde te brengen,te beginnen met de demontage van de kit.De rolkooi van deze wagens heeft niet veel om handen,maar het interieur moet flink bijgewerkt worden. HEEFT ER IEMAND ZELFGEMAAKTE FOTO'S VAN DEZE DOOR CHEVRON GESPONSORDE WAGEN,ik heb er nog wat nodig voor het interieur. De foto's volgen. De foto's van de site van Yvette Fontaine heb ik al. |
#2
|
|||
|
|||
|
#3
|
|||
|
|||
Eindelijk zijn de tuningsonderdelen binnen van Duitsland.
Het zijn handgedraaide minilites,met de binnenkant uit resin. De kuipzetel is ook uit resin alsook de kit met de 2 dubbele webers. |
#4
|
||||
|
||||
Aangezien het hier niet om een modelbouwdoosbeschrijving gaat, de zogenaamde "Kit Review", heb ik deze thread naar "de werkbank" verhuisd.
Prettige verderzetting gewenst! |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb deze onderdelen vandaag van kortbij gezien en ik moet zeggen: Topmateriaal.
Misschien is het handig om de link naar deze duitse winkel even mee te delen voor de geinteresseerde liefhebbers. ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#6
|
||||
|
||||
Waar haal je de decals ?
|
#7
|
|||
|
|||
De decals ga ik zelf maken.Ik heb daar genoeg ervaring in en desnoods ken ik wel iemand die mij wil helpen.
|
#8
|
|||
|
|||
link naar duitse winkel..........
DOEN,DOEN,DOEN !!! Grtz, G |
#9
|
|||
|
|||
De wagen werd volledig uit elkaar gehaald.
En het was geen lachspelletjes,hij was godver.... gelijmd. ![]() Ik heb hem toch zonder een enkele beschadiging uit elkaar gekregen. Alleen de ruiten moet ik er nog uit halen. Daarvoor moet ik een freesje gebruiken. Ook de voorgrille en de pinkers en achterlichten moeten er nog uit. Daarna moet ik de verf van de metalen onderdelen verwijderen. Dit wordt een hele klus. De motor moet ook nog onder handen genomen worden en in verschillende kleuren geverfd worden. De zetel zijn ok ,maar de veiligheidsgordels moeten ook nog geverfd worden. Het is spijtig dat voor zo een duur model dat niet is gebeurd. De originele gordels zijn wel ok. Ook moet ik nog een rolkooi ontwikkelen voor dit model. De velgen worden vervangen door Al minilites. Deze minilites zijn exentrisch geboord,dus de ophanging aanpassen moet niet. Ik ga ook de velgen voorzien van schijfremmen. Het model was zowel vooraan als achteraan uitgerust met schijfremmen,ik denk dat dit een fout is en dat er achteraan gewoon trommelremmen opstonden. Nog een probleempje is dat de uitlaat plat is,ik denk nog van vroeger te weten dat hij gewoon rond was. De carrosserie moet dan in drie kleuren gespoten worden. Ik weet nog niet of ik het met de airbrush ga doen ofwel met spuitbussen. Ik heb wel een voordeel als het mislukt,doe ik er de verf terug vanaf. Als alles terug gemonteerd is moeten de decals er op. Mijn wens is dan als ik de mogelijkheid krijg zou ik Yvette Fontaine hem willen laten handtekenen. |
#10
|
|||
|
|||
De tuningsonderdelen komen uit Duitsland van Uli Nowak.
www.ulinowak.de Mocht er iemand nog e-mailadressen willen van tuningsfirma's op schaal 1/18 laat het me weten. Ik stuur ze graag door. Bestaan er ook van deze firma's die onderdelen leveren op 1/24? Ik weet het niet. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Doe maar voorzichtig met de ramen. Ik heb enkele jaren geleden eens een die-cast Porsche 914 herspoten en weet zo ongeveer wel wat de moeilijkheden zijn. De ramen waren er één van. Prettige verderzetting! ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Guido, een goede tip voor 1/24 spullen. Ik ga daarvan gebruikt maken.
|
#13
|
||||
|
||||
Hé Dominique, loop eens naar de gazettewinkel en haal eens de Auto News van januari, er staat daar een intervieuw met Yvette in, samen met een paar mooie foto's.
Misschien kan je via Auto News in contact komen met haar om je model te laten signeren. ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 09-01-2010 at 00:45. |
#14
|
|||
|
|||
Ik heb deze autonews al lang.
Maar toch bedankt voor de info. Ik ga ipv de chevron uitvoering de BP versie bouwen,door het ontbreken van de juiste foto's. Morgen komen er nieuwe foto's van mijn model,de motor steekt terug in elkaar. Het interieur is aangepast,en de velgen zijn gespoten. |
#15
|
|||
|
|||
Ik ben ondertussen bezig met de volledige transformatie van het 1/18 model.
De velgen zijn ondertussen aangepast en gespoten.De buitenkant van de velgen is in het AL ,het hart heb ik met alclad gespoten met de air-brush. Ook heb ik de velgen voorzien van remschijven. De motor heb ik ook volledig uit elkaar gehaald en de inlaten voorzien van injectie. De FVA-motor is terug gemonteerd en ik heb een uitlaat gemaakt in AL. De carrosserie ligt nu ook in de"ratsaf" en morgen maak ik ze schoon en dan kan het spuitwerk beginnen. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|