![]() |
|
|
|||
|
|||
Update (grote) 27-2
Bij deze de vorderingen van vandaag; ![]() Het verder schilderen van de modder op het model. Het ziet er allemaal "monotoon" uit ...maar morgen breng ik hier verandering in door de basiskleur modder op te lichten en donkerder te maken. Ook een eerste reeks van "scratchkes" zijn aangebracht.(verfbeschadigingen) Ondertussen kreeg ook de race-kuip -meer bepaald het carbon- een eerste behandeling. Zoals Guido reeds aangaf "blinkte" dit té hard tov de rest. Let wél ,ook dit is nog maar de basis. ![]() ![]() Wanneer we de 2cv bekijken met de body erop zien we momenteel dit ; Een civiel model wat dezelfde behandeling krijgt dan een militair model... Was dat nu niet -nét- het uitgangspunt. ![]() Tot de volgende update ! en,moesten er vragen of bemerkingen zijn...SHOOT Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Oei oei, ik ga mij eens aan een opmerking wagen zenne. Ik zie dat je aan de voorkant je gordels tegen de zetel gelijmd hebt, en nu zie ik dat je de gordels aan de achterkant nogal hard hebt aangespannen. Normaal zouden die achter losser moeten hangen, er moet nl nog een piloot tussen de zit en de gordels kunnen.
Voor de rest, die weathering ziet er nu al prachtig uit. Dat ga je me in Jabbeke toch eens allemaal tegoei moeten gaan uitleggen. ![]() ![]()
|
|||
|
|||
Philip,
Wat uw bemerking betreft... Ik ben het met U eens ![]() Het uitgangspunt was dat de gesp met sluiting "zwaar" genoeg was om de gordel -strak- te trekken... Het zou idd beter geweest zijn dat de gordels minder "gespannen" stonden. Iets zoals dit ; ![]() Ach wat; volgende keer een betere poging. De gebruikte materialen voor de wheatering met stoffilters hadden jullie ook nog te goed; Al hoort er één specifiek flesje niet écht thuis op de pic... ![]() ![]() ![]() ![]() (Nismo ![]() ![]() Tot update's Grtz, G ![]() Last edited by gert mertens; 28-02-2010 at 11:28. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Wat de opmerking van Doc betreft ivm die gespannen gordels, wil ik het volgende meegeven. Die op je model zouden zo kunnen hangen omdat ze aan de voorkant gewoon naar beneden hangen en dus door het gewicht van de gespen wat gespannen staan, zoals je zelf al aangaf. Die op je referentiefoto hangen wat door omdat ze aan de voorkant over de zetelrand zijn gehangen en ze daardoor achteraan wat slapper hangen. Maar in ieder geval, dat begint hier al serieus op een cross-geit te lijken na een race in het veld. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 28-02-2010 at 13:19. |
|
|||
|
|||
Update 28-2
@ Nismo : ![]() ![]() ![]() Vandaag verder "beslijkt". Op de front-sectie (pedalen) en de rolkooi na is dit onderdeel dan "klaar". De pics; ![]() De stoel heeft verschillende filters gehad en is -subtiel- ge-drybrushed. ![]() Met de body erover; ![]() Tot update's, Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Wat zijn filters? Ik heb er wel aan mijn sigaretten zitten, maar heb slechts een vermoeden van wat hiermee in een verfstadium bedoeld wordt.
|
|
||||
|
||||
Als ik me niet vergis zijn het getinte kleurlagen die het ganse model bedekken.
|
|||
|
|||
@ Guido ;
![]() Neen ,alle gekheid op een stokje... Met de filters bedoel ik meeeeeeeeeeeeeerdere complementaire kleuren die een mix vormen om -in dit geval- modder te schilderen. God,jongens dat is eigenlijk nie makkelijk uit te leggen... ![]() Toch een poging; De "basis-modder" wordt lichter en donkerder aangebracht op opliggende en onderliggende oppervlakte maar daartussen is natuurlijk ook een hééééle ruimte.... dit vang ik op met filters. (verdunde verf die aangebracht wordt dmv een wash -kleurenspectrum) Op zich een detail.....maar wél belangrijk. Het bepaald het uiteindelijke "uitzicht" van het model. Kleur-nuance's (of hoe ge dat ook schrijft) -hoe subtiel ook -geven op deze schaal SUPER. Vergeet niet dat ik "normaal" bouw op schaal 1/35. Dit is 1/24 .....wat mogelijkheden / moeilijkheden geeft. (zie mijn vorige -met fles- post over de gebruikte materialen) OK..... ik gebruik maar een Humbrol kleur of 3 en een olie-verfke of 5 maar wél 1000 verschillende mogelijkheden van mixen ...en dat "geeft". ( nie op de nummerkes concentreren éh) Guido ( en de andere "forum-volgers"), ik hoop hiermee een "beetje" duidelijkheid te hebben gebracht. Een demo hierover op één van de volgende clubavonden is Absoluut geen bezwaar....maar alle technieken die op dit model zijn toegepast te behandelen in één meeting ....daarin zou Mc Gyver zelfs niet in slagen. Grtz, G ![]() |
|
|||
|
|||
Update 1 maart
De bodemplaat is voor 95% klaar nu. Hier en daar nog wa oplichten en / of een scratchke zetten. Als extra is de plek waar de driver zijn schoenen neerzet behandeld met "grafietpoeder". Dit geeft (maar niet goed te zien op de foto ![]() Het volgende gaat de rolkooi zijn, om deze te verweren ga ik gebruik maken van de "sponstechniek". Later meer hierover. (moet nu gaan werken....een noodzakelijk kwaad) Grtz, G ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Tot ik op een dag dacht dat ik het wel wist. In mijn beleving is een filter immers iets wat voor een scheiding zorgt tussen 2 dingen. Dus het moest en kon niet anders zijn dan een laagje vernis dat je aanbrengt tussen 2 lagen verf om de onderste laag te beschermen... Je zet de zetels in een basiskleur in acryl en je wil vermijden dat wanneer je hierop gaat enamellen dat er reacties ontstaan. Dus een "filter" ertussen en je kan weer verder. Na je uitleg weet ik dus dat het dit NIET is. Immers, wij zijn gewoon van van buiten naar binnen te kijken op een model. Van de bovenste kleurlaag naar de onderste. Maar wikipedia zegt het volgende over het woord filter: "Een filter is een voorwerp dat gebruikt wordt om, middels doorsijpelen, een gedeelte van hetgeen aangeboden wordt door te laten. Het kan gaan om het filteren van een vaste stof, lucht of vloeistof." Hierbij is het vetgedrukte van belang. In ons voorbeeld wordt er een basislaag gelegd, felgroen. Indien onbehandeld, wordt de felgroene kleur dus aangeboden (om naar te kijken). Door de kleurschakeringen erop aan te brengen om een realistisch uiterlijk te krijgen, wordt er als gevolg van deze aangebrachte schakeringen, slechts maar een gedeelte van het felgroene meer getoond van wat er oorspronkelijk werd aangeboden (om naar te kijken) - en zie daar, een filter! Het zal wel aan mij gelegen hebben, perfectionist die ik ben en niet alleen in de modelbouw, maar nu snap ik het tenminste. Bedankt om me op de goeie weg gezet te hebben. ![]() Last edited by Guido; 01-03-2010 at 18:15. |
|
||||
|
||||
Ja, Gert, zeer realistisch. Knap gedaan en kijk al uit naar het resultaat op de body...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
@ Loixrallyfan : Ook ik ben benieuwd naar dat resultaat...
Wegens nog totaal onbekend in dit stadium ! en dat is geen leugen..... want een witte motorkap wheateren op schaal 1/24 bij mijn weten "not (yet) done" . @ Guido : eigenlijk is de uitleg.... Spelen met kleur en een aangepast medium gebruiken. (acryl,enamel,olieverf) daar is op KMK reeds menig boomke over opgezet ! (en waarschijnlijk bij de paddock ook...) Tot update's Grtz, G ![]() Last edited by gert mertens; 02-03-2010 at 01:16. |
|
|||
|
|||
Seg en even totaal
![]() Waarschijnlijk (maar we zien wel) wordt dit het volgende project.... (de bugatti T22 gaat bij deze in de frigo,maar ooit komt em er terug uit!) Iemand een idee welke wagen dit is... (heb er zelf vroeger nog één gehad maar dan wel een V-tec) ![]() Fujimi heeft em in '94 of '95 als model op de markt gebracht. Ook dit gaat "rallycross" worden. Heb de kit reeds in bestelling. Zeg nu zelf € 25 voor 6 mnd bouw en schilder-plezier...een goedkopere hobby bestaat -denk ik- niet. Grtz, en nooit meer ![]() G ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Heb de kit thuis ook liggen. |
|
|||
|
|||
@ Guido : Zjust !!!
Nog rap wa pics van vandaag ; De Eend is hier en daar nog wa "bijgeslijkt" en de stootkussens zijn aangebracht. De binnenkant (lees: bodemplaat) is zo goed als klaar. Grtz, G ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|