![]() |
|
|
|||
|
|||
Update 27-3
Opnieuw wat nieuws over de 2CV. De eindstreep komt nu écht in zicht ! ![]() De "kas" is op het onderstel geplaatst. Dit wil dus ook zeggen dat de binnenkant -klaar- is. De wielkasten zijn via de binnenkant bijgewerkt met verdunde Putty (gekleurd met pigment). Ge ziet der niks meer van !!! ![]() De achteruitkijkspiegel zit eveneens op zen plek, Ondertussen zijn de eerste kabels gelegd en is de bescherming van de motor aangebracht. Een leuk detail zijn de "borgpennen" De gaskabel... is ook gelegd ...als eerste in het blokje. (speciaal voor de Guido ![]() Nu ga ik de versnellingspook onderhanden nemen, (die was nog niet gemaakt...) Vervolgens de resterende kabels van de motor om het eendje eindelijk leven in te blazen... Ge zult wel zien !!! Grtz, G ![]() De Pics; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Knap opgelost in de wielkasten, Gert
![]() En de rest ziet er ook weer geweldig uit. Ik zit hier echt met opengevallen mond naar te kijken. ![]() Misschien kunt ge ene initiatiecursus geven, ![]() ![]()
Last edited by Loixrallyfan; 27-03-2010 at 18:58. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Nu juist zien dat je niet te snel naar de eindmeet wil spurten, en alles komt goed ![]() |
|
|||
|
|||
Mij ook zelle !
Quote:
Kent gij die mop van de jonge en de oude stier die boven op een heuvel stonden? Ze hadden enkele jonge koeien op het zicht beneden in het dal... Kom pa zegt de jonge stier we rennen naar beneden en "pakken" er een paar !! Rustig zei de ervaren rot. We wandelen en "pakken" ze allemaal ![]() Hiermee hoop ik voldoende op uw -terechte-waarschuwing te hebben gereageerd. Maar dit natuurlijk geheel ter zijde... Grtz, G ![]() Last edited by Sennake; 27-03-2010 at 21:12. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|||
|
|||
@ Gulfie ;
![]() Update 28-3 : Vandaag zijn de remleidingen voorzien. De verschillende elek. kabels zijn gelegd. De "vetessenbak" is aangebracht. De steun in het midden waar de motorkap op "vast" gemaakt wordt heeft ook zen plaatske gekregen. De boel -al zeg ik het zelf- komt hiermee tot leven ! Wat dient nog te gebeuren aan het motorcompartiment? De -spleet- tss boven & onderkant "dichten". De gebruikte tape nog grijs maken. (op enkele plaatsen hangt hij "los" maar is eigenlijk nie zo,hangt goe vast hoor,vond het een leuk detail) De ontsteking dient nog gemaakt te worden en dan hier en daar nog wa spelen met kleurkes... Wat dient er nog -algemeen- te gebeuren? Den buitenkant nog "bestoffen" en de basis maken. De Pics ; ![]() ![]() Tot de volgende, Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Tja, ik val maar weer in herhaling maar deze is zzzzzoooooooo mooi aan het worden. Je hebt binnen deze club een heel nieuwe methode van bouwen binnengebracht en ik ben er heel erg van onder de indruk.
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
Hej Doc,
Bedankt voor je reactie ! Laat ons alles toch wel even relativeren... ![]() Eerst en vooral besef ik dat de "eend" door nogal wat mensen gevolgd wordt. Dit kan ik zien aan het bezoekersaantal wat deze tread volgt. (merci aan iedereen) Op zich geeft het ook alweer een vertekend beeld omdat de bouw ervan zo hemeltergent traag gaat... Het is natuurlijk wat het is. Het doet me enorm deugd dat de manier van bouwen / schilderen u aanspreekt en waarschijnlijk nog meerdere mensen. Maar opnieuw... Het is wat het is. Een cross model MOET -in mijn ogen- er op deze manier uitzien... Een Rally wagen MOET -in mijn ogen- een laagske stof krijgen... Nog maar es.... het is MIJN interpretatie van modellen te bouwen. Heb ik met dit model een nieuwe wind doen waaien binnen de Paddock ? Waarschijnlijk wél ... voor hen die ervoor open staan... Werd het reeds gedaan op de Paddock (deze technieken) ....dat weet ik wel zéker ....alleen niet in die mate... Ge ziet alles is relatief. Het model is bijna klaar en binnenkort zijn er geen "2CVupdates" meer... Dan gaat de Geit in de wedstrijd op verschillende lokaties,gedurende 1 jaar. Wat verwacht ik er van? KORT SAMENGEVAT. Alles of niks... ![]() Zeg nu zelf , Als ge ne Geit zie staan tussen al dat modern racegeweld... Maar dat is ook nie de essentie van de zaak, IK heb een model gebouwd waar IK nen hoop plezier aan heb gehad samen met de mensen van de Paddock en KMK. en daar gaat het om. Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
En wat het traag bouwen betreft, who cares. En wat betreft jouw ouw vettige geit temidden van modern blinkend racegeweld, ge zou wel eens kunnen verschieten zunne.
|
|||
|
|||
Update 31-3 :
De eindspurt is ingezet !!! ![]() Op de basis komen nog pics van het échte ding... Ze worden zo geplaatst dat wanneer je naar het model kijkt ook die details kan ontdekken. Tot de volgende. Grtz, G ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Ik ben geen modelbouwer maar af en toe bekijk ik de vorderingen van verschillende modellen hier op De Paddock.Hoedje af voor wat jullie hier realiseren.
|
|
||||
|
||||
Wordt deze basis ook de basis voor het diorama, of enkel voor de volgende wedstrijd waar alleen het model zal te zien zijn?
|
|
||||
|
||||
De eend ziet er super uit !!!
Enige opmerking die me te binnen schiet gaat over de bekabeling. In tegenstelling tot het hele model ziet de bekabeling er als nieuw uit. Op de foto's van de laatste update kan ik het niet zo goed zien maar als je deze ook al wat bevuilt heb, dan heb ik niks gezegt. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
En je bent niet de enige
![]()