De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 18-09-2010, 21:19
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Opel Ascona 400 - Gass - 1/24

Oke Tim, zoals beloofd gisteren, hier is ie.
De Ascona 400 in de versie van Colsoul. De versie die ik nu ga bouwen is de 1982 Haspengouw versie. De kit die ik gebruik komt van GASS. Voor een resin kit prima kwaliteit maar je moet wel effe checken dat je een goede te pakken krijgt want de kwaliteit verschilt nogal van kit tot kit.
De streefdatum voor deze is 22 mei 2011. Zoals ik Gert modellen had beloofd voor KMK heb ik Patrick een model beloofd voor de beurs van Modelbouwvereniging Leuven volgend jaar. Dat word dus deze. Verwacht hiervan voorlopig niet teveel updates want het is voorlopig vooral schuur- en paswerk.

Ik ben deze week begonnen met de bodemplaat en de voorkant. Gisteren heb ik op de vergadering nog heel wat nuttige info over deze wagen gekregen van Juha zijne pa en daar ga ik dan ook dankbaar gebruik van maken.

Het prille begin







word vervolgd.....
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0027.JPG
Views:	3036
Size:	482.7 KB
ID:	19360   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0028.JPG
Views:	2841
Size:	442.2 KB
ID:	19361   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0029.JPG
Views:	2784
Size:	436.1 KB
ID:	19362   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0031.JPG
Views:	2854
Size:	428.4 KB
ID:	19363   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0033.JPG
Views:	2797
Size:	418.7 KB
ID:	19364  

__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 18-09-2010, 22:31
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Aha, het begin van resin-kit nr2. Dat belooft.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-09-2010, 22:37
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Stoer bakske
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2010, 11:42
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Mooie wagen! Ik heb vrijdag niet rustig naar deze kit gekeken, zou je eens (in 1 fotootje of zo) de inhoud kunnen laten zien? dank!
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #5  
Old 20-09-2010, 06:18
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Mooie wagen! Ik heb vrijdag niet rustig naar deze kit gekeken, zou je eens (in 1 fotootje of zo) de inhoud kunnen laten zien? dank!
Komen er van de week aan.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 20-09-2010, 09:30
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Daar is hem dan. Deze ga ik zeker met veel intresse volgen.
Heb hem al in mijn handen gehad, en moet zeggen, zeer verzorgde kit.
Heel mooie resin en tal van details. Zelden gezien. Knap.
__________________

Last edited by Loixrallyfan; 20-09-2010 at 09:30.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-12-2010, 21:09
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Zo, das al effe geleden dat ik hier nog eens gepost heb. Dit wil echter niet zeggen dat er niets meer gebeurt is met deze opel. Vooral veel schuur-, en oppoetswerk. De body is ondertussen zo goed als klaar om er een eerste primerlaagje op te zetten. In tegenstelling tot de C2 ben ik hier niet gelijk een kieken zonder kop opgevlogen. Ik heb zoveel mogelijk van de grote onderdelen eerst passend geschuurd. Voor en achterbumper zijn passend gemaakt en ook de PE raamstijlen zijn eerst gedryfit zodat ik na het spuiten niet meer voor verrassingen kom te staan. Alle panellines zijn opnieuw uitgekretst en alle zichtbare gaatjes zijn opgevuld. Na het primeren kan ik alles verder afwerken.









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0010.JPG
Views:	2753
Size:	431.7 KB
ID:	20197   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0011.JPG
Views:	2666
Size:	429.7 KB
ID:	20198   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0012.JPG
Views:	2690
Size:	382.7 KB
ID:	20199   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0015.JPG
Views:	2603
Size:	383.8 KB
ID:	20200   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0018.JPG
Views:	2637
Size:	393.0 KB
ID:	20201  

__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 08-12-2010, 21:20
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Vervolgens het onderstel. Deze hebben ze in der loop der jaren bij GASS blijkbaar aangepast want het plannetje klopt hier nl niet. Soit, het zijn maar 4 remschijven dus dat lukt nog wel.





Normaal moeten de velgen daar gewoon opgelijmd worden. Dat zag ik dus niet echt zitten, kan niet stevig genoeg zijn. Dus effe gemeten, gaatjes geboord, lasbagetje bij de hand en Tada!!



De velg heb ik ingeboord met dezelfde dikte als de lasbaget



Dan kwam het grootste probleem dat ik tot nu toe bij deze kit ben tegengekomen. De bandjes zijn namelijk veel te klein. De achterste banden gaan er net op maar zijn veels te smal, de voorste gaan er zelfs niet op. Dus zoeken geblazen. Zowat alle gravelsetjes die ik in huis had geprobeerd, ofwel te groot, ofwel te klein, ofwel te breed, ofwel te smal, niets te vinden dus. Gisteren herinnerde ik me een gesprek dat ik een hele poos geleden heb gehad met, ik dacht, Gery. In die tijd reden ze nl ook nog met slicks. Dat vergemakkelijkte mijn zoektoch aanzienlijk. Want die had ik hier met de hopen liggen. Een setje van een ouder model skyline paste, in mijn ogen, prima. Ik ga deze goed ruw opschuren, moet lukken.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0003.JPG
Views:	2868
Size:	414.6 KB
ID:	20202   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0004.JPG
Views:	2894
Size:	414.0 KB
ID:	20203   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0005.JPG
Views:	2824
Size:	446.6 KB
ID:	20204   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0006.JPG
Views:	2829
Size:	377.1 KB
ID:	20205  
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 08-12-2010, 21:22
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Vandaag ben ik begonnen aan het interieur en aan het passend maken van de body en het onderstel.

De openingen werden waar nodig volledig uitgeboord



De zichtbare gaten werden mooi recht uitgeboord.



En het achterste deel van de hoedenplank werd met evergreen iets opgehoogd



zodat de body en het onderstel mooi op elkaar aansluiten

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0007.JPG
Views:	2806
Size:	412.0 KB
ID:	20206   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0008.JPG
Views:	2746
Size:	415.3 KB
ID:	20207   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0009.JPG
Views:	2725
Size:	423.2 KB
ID:	20208   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0013.JPG
Views:	2763
Size:	427.5 KB
ID:	20209  
__________________

Last edited by Doc; 08-12-2010 at 21:26.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-12-2010, 21:31
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
En het resultaat tot nu toe







Rijhoogte lijkt me goed, banden lijken me ook goed. Alleen ga ik de foto`s, die ik van Gery gekregen heb, nog eens goed bekijken. Ik vind dat de achtervelgen nogal ver uit de carroserie komen. Indien dit zo was laat laat ik het anders ga ik de remschijf wat dunner schuren.

Belangrijkste vraag die ik me op dit moment echter stel is : Spuit ik deze gwoon met tamiya spuitbussen zoals ik gewoon ben of riskeer ik het aan en spuit ik deze met airbrush? We shall see.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0017.JPG
Views:	2754
Size:	398.4 KB
ID:	20210   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0019.JPG
Views:	2704
Size:	395.3 KB
ID:	20211   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0022.JPG
Views:	2716
Size:	408.2 KB
ID:	20212  
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 08-12-2010, 23:15
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Schoon masjientje seg!
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #12  
Old 09-12-2010, 09:28
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
Schoon masjientje seg!
Gij hebt het goe te pakken, ma how segh.....

Makker,

Daar zijt ge dan weer met je Ascona. Mooi, mooi.
De vele voorbereidingen en schuurwerken en dryfits zijn een must bij dit soort kits en zullen je achteraf veel tijd en ellende besparen. Ziet er zeer goed uit en kijk al uit naar zijn kleurke.
Doe rustig verder en overzie niets, want da kan zoveel miserie opleveren. (denk ik aan mijn BMW en 207)

Ik blijf volgen.

Oja, die achterste wielen staan toch wat te breed, denk ik. Mogen toch een aantal mm dieper denk ik.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	3489.jpg
Views:	2497
Size:	41.6 KB
ID:	20214  
__________________

Last edited by Loixrallyfan; 09-12-2010 at 09:41.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-12-2010, 10:29
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Als ik jou was zou ik deze spuiten met de spuitbussen zoals je gewend bent. Resin is een wat moelijker materiaal dan plastic en je hebt voor de airbrush toch wat handigheid nodig.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat het het beste op dit moment voor je is.

Misschien de as ook even inkorten :P, beetje Deathrace 2000 heb je nu
Reply With Quote
  #14  
Old 09-12-2010, 11:43
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Ik ben het met mijn waarde collega's eens dat de achterwielen te ver naar buiten staan Heb je al eens gemeten hoe ver de voorwielen uit elkaar staan en hoe ver de achterwielen? Ik zou verwachten dat die afstand hetzelfde zou moeten zijn?

En zoals Erik al zegt, doe het lekker met spuitbussen en probeer de airbrush eerst eens op een "oude" body om het gevoel te krijgen!

Verder blijft het een stoere bak
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #15  
Old 09-12-2010, 17:20
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
Als ik jou was zou ik deze spuiten met de spuitbussen zoals je gewend bent. Resin is een wat moelijker materiaal dan plastic en je hebt voor de airbrush toch wat handigheid nodig.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat het het beste op dit moment voor je is.

Misschien de as ook even inkorten :P, beetje Deathrace 2000 heb je nu
Vind je echt dat ik die assen moet inkorten. Vinnet wel wat hebben zo seg.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.