![]() |
|
|
||||
|
||||
65`er modified Mustang - AMT - 1/25
God ja, waar komt die ineens mee af. Ik hoor het jullie al denken. Ik zag deze vorige week bij Sturm, vond hem leuk, heb hem gekocht, en onmiddelijk aan begonnen want toen ik thuis aankwam dacht ik al " what the fuck heb je nu weer in huis gehaald".
Oke ne dirttracker dus. Kitje van AMT met de kwaliteiten van AMT dus, belabberd. Flash, gaten, pasvorm, noem maar op, niets is goed. Na een dagje of 2 vloeken en passen had ik het frame in elkaar staan De body, die uit 5!!!!!! delen bestaat is ook in elkaar gelijmd en is al veelvuldig bijgeschuurd en geplamuurd. Nu komt hij stilaan in de buurt van wat het moet worden.
|
||||
|
||||
Motorkap is grotendeels opgeschuurd
dryfit met het motorblok En de plastieken banden zijn ook aan elkaar gelijmd dus zoiets moet dit ding gaan worden als hij klaar is Jongens waar ben ik toch weer aan begonnen.
|
|||
|
|||
tja, uitdaging
![]() Vergeet niet dat dit zéér oude kitjes zijn. Ze zijn leuk en een interessant canvas, maar je moet zelf veel doen en willen. Succes |
|
||||
|
||||
Waar kom je nu weer mee af? Als je het mij vraagt met een leuk projectje!
![]() Ben benieuwd...
|
||||
|
||||
AMT is wat het is, maar als je er wat werk in steekt kan je er heel mooie kitjes van bouwen. Ze zijn niet zo slecht als ze er op het eerste zicht uitzien.
Alleen hebben ze links of rechts een beetje "hulp" nodig. Maar je zal zien: het resultaat is bijna altijd positief. En die dirt-tracker, dat hebben we hier nog niet gehad geloof ik? ![]()
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 18-12-2010 at 13:42. |
|
||||
|
||||
Djeezes maat, das de max, zo iets hebben we hier inderdaad nog niet gezien.
Maar voor alles is er een eerste keer, hé. Veel plezier ermee. ![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
En het grappige is dat ik ook nog een hoop lol beleef aan deze build.
![]() De body is gespoten, gedecald en afgelakt. Deze staat uit te harden. Het buizenframe is gespoten in TS-17. Het leuke is dat alles kan en niets moet, dus geen geklooi met het zoeken naar de juiste kleur maar gewoon lekker aanmodderen. De banden waren dus gewoon van plastiek. Ik heb de naden weggeschuurd, laagje matzwart erover en dan van kort bij een laagje struktuurverf van Tenco erover gespoten om een beetje een slick effect te krijgen. Velgen zelf zijn gespoten in Mica Blue.' En dan toch maar begonnen met alle onderdelen een beetje te "modificeren". Om te beginnen te benzinetank. De dop en de banden die erop zaten waren nogal, onzichtbaar. Dus de tank volledig kaal geschuurd, nieuwe banden rond de tank, en en nieuwe sluiting van PE voozien. Dan geverfd met metallic black. En geplaatst
|
||||
|
||||
Uiteraard ben ik niet vergeten de benzineleiding ook te voorzien.
Dan de radiator. Omdat deze zichtbaar blijft heb ik de radiatordop er ook afgehaald en vervangen door wat mish mash onderdelen en aan de voorkant heb ik de radiator voorzien van PE gaas. Het dashbord bestond uit 2 uitstulpingen die meters moesten voorstellen. Dus dash ook maar volledig vlak geschuurd en van enkele schakelaars en meters voorzien.
|
||||
|
||||
Dan de motorblok. Een lekkere V8 ligt hierin, die dan nog eens goed zichtbaar is, maar toch lukt het AMT om hier een blok bij te leveren die nog niet eens lijkt op een Mustang blok. Dus heb ik maar zo goed en zo kwaad als ik kon de zaken aangepast. Het frapantste vond ik nog dat er geen verdeelkap voorzien was. Hoe kan je dan bekabelen??? Dus ook maar zelf gemaakt.
Om te beginnen het blok gespoten in Mica red Dan de juiste onderdelen erop gelijmd, de anderen gescratched. Verdeelkap voorzien met de nodige leidingen. De luchtfilter heb ik van een schroef voorzien. En na enkele dagen begint het ergens op te lijken. Nog steeds niet 100% waarheidsgetrouw maar voor mij goed genoeg In het buizenframe geplaatst En de radiator voorzien van de nodige koelleidingen. Hiervoor heb ik de plastiek onderdelen uit de kit ook weggegooit en rubberen leidingen gebruikt die ik hier nog had liggen.
|
||||
|
||||
Daarna werd het buizenframe voorzien van de ophanging en de veren zodat hij op zijn eigen benen kon staan.
De kuipzetel die bij de kit zat belande, uiteraard , in de vuilbak maar wonderwel paste een kuipzetel die ik over had uit de C4 perfect in de cockpit van deze mustang. Effe zwart gespoten, een paar laagjes tenco erover, en gordels voorzien, we komen er stilaan Daarna werd het dashbord met het, noem het maar riante ![]() Om af te sluiten nog effe de batterij geplaatst en van de nodige kabels voorzien en zo staat de mustang er nu bij.
|
||||
|
||||
ferm machine al
die gordels waar kunde die eigenlijk vinden of maak ge die zelf
|
|||
|
|||
Knappe wagen Philip! Het is een moeilijke kit, maar zo te zien maak je het nog wel deftig.
Ik vind de gordels niet helemaal juist lijken, in tegenstelling tot rally-wagens, gaan ze na de stoel recht naar beneden en worden ze aan de vloer vast gemaakt. En dat stuur is inderdaad net iets te groot, maar niet heel veel. Bij deze amerikanen reden ze vaak zonder stuurbekrachtiging, en met een zware V8 op de vooras, moet je toch iets hebben om de bocht te kunnen ronden, vandaar dat ze grote sturen gebruikten. |
|
||||
|
||||
Amai nog niet, das ne schonen update. Eentje die doet watertanden.
![]()
|
||||
|
||||
Die heb ik gekocht via Nismo. Hij heeft ze besteld in een hobbyshop bij hem in de buurt.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|