De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 17-12-2010, 17:12
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
65`er modified Mustang - AMT - 1/25

God ja, waar komt die ineens mee af. Ik hoor het jullie al denken. Ik zag deze vorige week bij Sturm, vond hem leuk, heb hem gekocht, en onmiddelijk aan begonnen want toen ik thuis aankwam dacht ik al " what the fuck heb je nu weer in huis gehaald".



Oke ne dirttracker dus. Kitje van AMT met de kwaliteiten van AMT dus, belabberd. Flash, gaten, pasvorm, noem maar op, niets is goed. Na een dagje of 2 vloeken en passen had ik het frame in elkaar staan





De body, die uit 5!!!!!! delen bestaat is ook in elkaar gelijmd en is al veelvuldig bijgeschuurd en geplamuurd. Nu komt hij stilaan in de buurt van wat het moet worden.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0033.JPG
Views:	664
Size:	475.9 KB
ID:	20307   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0034.JPG
Views:	673
Size:	532.2 KB
ID:	20308   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0035.JPG
Views:	641
Size:	527.0 KB
ID:	20309   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0036.JPG
Views:	653
Size:	460.2 KB
ID:	20310   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0037.JPG
Views:	640
Size:	469.2 KB
ID:	20311  

__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 17-12-2010, 17:16
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Motorkap is grotendeels opgeschuurd



dryfit met het motorblok




En de plastieken banden zijn ook aan elkaar gelijmd dus zoiets moet dit ding gaan worden als hij klaar is





Jongens waar ben ik toch weer aan begonnen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0038.JPG
Views:	614
Size:	448.8 KB
ID:	20312   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0039.JPG
Views:	618
Size:	496.3 KB
ID:	20313   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0040.JPG
Views:	614
Size:	501.9 KB
ID:	20314   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0041.JPG
Views:	630
Size:	454.0 KB
ID:	20315   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0042.JPG
Views:	628
Size:	425.6 KB
ID:	20316  

__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 17-12-2010, 19:26
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
tja, uitdaging

Vergeet niet dat dit zéér oude kitjes zijn. Ze zijn leuk en een interessant canvas, maar je moet zelf veel doen en willen.

Succes
Reply With Quote
  #4  
Old 17-12-2010, 23:15
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Waar kom je nu weer mee af? Als je het mij vraagt met een leuk projectje!
Ben benieuwd...
__________________
MIJN WERKBANK




Reply With Quote
  #5  
Old 18-12-2010, 13:41
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
AMT is wat het is, maar als je er wat werk in steekt kan je er heel mooie kitjes van bouwen. Ze zijn niet zo slecht als ze er op het eerste zicht uitzien.
Alleen hebben ze links of rechts een beetje "hulp" nodig. Maar je zal zien: het resultaat is bijna altijd positief.

En die dirt-tracker, dat hebben we hier nog niet gehad geloof ik?
__________________
Groetjes,
Domi.

Last edited by Dominique; 18-12-2010 at 13:42.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-12-2010, 01:59
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Djeezes maat, das de max, zo iets hebben we hier inderdaad nog niet gezien.
Maar voor alles is er een eerste keer, hé.

Veel plezier ermee.


Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
.................................

Alleen hebben ze links of rechts een beetje "hulp" nodig. Maar je zal zien: het resultaat is bijna altijd positief.

En die dirt-tracker, dat hebben we hier nog niet gehad geloof ik?
En in het midden ook.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-12-2010, 21:55
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
En het grappige is dat ik ook nog een hoop lol beleef aan deze build.

De body is gespoten, gedecald en afgelakt. Deze staat uit te harden. Het buizenframe is gespoten in TS-17. Het leuke is dat alles kan en niets moet, dus geen geklooi met het zoeken naar de juiste kleur maar gewoon lekker aanmodderen.



De banden waren dus gewoon van plastiek. Ik heb de naden weggeschuurd, laagje matzwart erover en dan van kort bij een laagje struktuurverf van Tenco erover gespoten om een beetje een slick effect te krijgen. Velgen zelf zijn gespoten in Mica Blue.'





En dan toch maar begonnen met alle onderdelen een beetje te "modificeren". Om te beginnen te benzinetank.



De dop en de banden die erop zaten waren nogal, onzichtbaar. Dus de tank volledig kaal geschuurd, nieuwe banden rond de tank, en en nieuwe sluiting van PE voozien. Dan geverfd met metallic black. En geplaatst

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0006.JPG
Views:	498
Size:	455.9 KB
ID:	20509   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0008.JPG
Views:	477
Size:	480.1 KB
ID:	20510   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0009.JPG
Views:	501
Size:	399.2 KB
ID:	20511   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0001.JPG
Views:	512
Size:	462.1 KB
ID:	20512   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0019.JPG
Views:	490
Size:	496.3 KB
ID:	20513  

__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 30-12-2010, 22:01
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Uiteraard ben ik niet vergeten de benzineleiding ook te voorzien.



Dan de radiator.



Omdat deze zichtbaar blijft heb ik de radiatordop er ook afgehaald en vervangen door wat mish mash onderdelen en aan de voorkant heb ik de radiator voorzien van PE gaas.





Het dashbord bestond uit 2 uitstulpingen die meters moesten voorstellen. Dus dash ook maar volledig vlak geschuurd en van enkele schakelaars en meters voorzien.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0021.JPG
Views:	484
Size:	424.5 KB
ID:	20518   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0004.JPG
Views:	454
Size:	393.0 KB
ID:	20519   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0013.JPG
Views:	489
Size:	442.4 KB
ID:	20520   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0014.JPG
Views:	469
Size:	392.5 KB
ID:	20521   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0010.JPG
Views:	484
Size:	411.5 KB
ID:	20522  

__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 30-12-2010, 22:10
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Dan de motorblok. Een lekkere V8 ligt hierin, die dan nog eens goed zichtbaar is, maar toch lukt het AMT om hier een blok bij te leveren die nog niet eens lijkt op een Mustang blok. Dus heb ik maar zo goed en zo kwaad als ik kon de zaken aangepast. Het frapantste vond ik nog dat er geen verdeelkap voorzien was. Hoe kan je dan bekabelen??? Dus ook maar zelf gemaakt.

Om te beginnen het blok gespoten in Mica red



Dan de juiste onderdelen erop gelijmd, de anderen gescratched. Verdeelkap voorzien met de nodige leidingen. De luchtfilter heb ik van een schroef voorzien. En na enkele dagen begint het ergens op te lijken. Nog steeds niet 100% waarheidsgetrouw maar voor mij goed genoeg



In het buizenframe geplaatst





En de radiator voorzien van de nodige koelleidingen. Hiervoor heb ik de plastiek onderdelen uit de kit ook weggegooit en rubberen leidingen gebruikt die ik hier nog had liggen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0005.JPG
Views:	467
Size:	402.2 KB
ID:	20523   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0016.JPG
Views:	448
Size:	454.0 KB
ID:	20524   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0017.JPG
Views:	477
Size:	494.2 KB
ID:	20525   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0018.JPG
Views:	463
Size:	462.7 KB
ID:	20526   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0022.JPG
Views:	450
Size:	495.4 KB
ID:	20527  

__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 30-12-2010, 22:17
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Daarna werd het buizenframe voorzien van de ophanging en de veren zodat hij op zijn eigen benen kon staan.



De kuipzetel die bij de kit zat belande, uiteraard , in de vuilbak maar wonderwel paste een kuipzetel die ik over had uit de C4 perfect in de cockpit van deze mustang. Effe zwart gespoten, een paar laagjes tenco erover, en gordels voorzien, we komen er stilaan





Daarna werd het dashbord met het, noem het maar riante, stuur geplaatst



Om af te sluiten nog effe de batterij geplaatst en van de nodige kabels voorzien en zo staat de mustang er nu bij.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0055.JPG
Views:	469
Size:	504.2 KB
ID:	20528   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0056.JPG
Views:	441
Size:	471.6 KB
ID:	20529   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0057.JPG
Views:	466
Size:	492.3 KB
ID:	20530   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0059.JPG
Views:	450
Size:	442.7 KB
ID:	20531   Click image for larger version

Name:	sized_CIMG0060.JPG
Views:	453
Size:	501.3 KB
ID:	20532  

__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 31-12-2010, 00:01
306xtreme's Avatar
306xtreme 306xtreme is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2010
Location: dorne
Posts: 460
ferm machine al
die gordels waar kunde die eigenlijk vinden of maak ge die zelf
__________________
addicted to peugeot
Reply With Quote
  #12  
Old 31-12-2010, 01:06
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2007
Location: Verenigde Staten/Friesland
Posts: 549
Knappe wagen Philip! Het is een moeilijke kit, maar zo te zien maak je het nog wel deftig.

Ik vind de gordels niet helemaal juist lijken, in tegenstelling tot rally-wagens, gaan ze na de stoel recht naar beneden en worden ze aan de vloer vast gemaakt.

En dat stuur is inderdaad net iets te groot, maar niet heel veel. Bij deze amerikanen reden ze vaak zonder stuurbekrachtiging, en met een zware V8 op de vooras, moet je toch iets hebben om de bocht te kunnen ronden, vandaar dat ze grote sturen gebruikten.
Reply With Quote
  #13  
Old 31-12-2010, 01:28
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Amai nog niet, das ne schonen update. Eentje die doet watertanden.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #14  
Old 31-12-2010, 08:42
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Quote:
Originally Posted by 306xtreme View Post
ferm machine al
die gordels waar kunde die eigenlijk vinden of maak ge die zelf
Die heb ik gekocht via Nismo. Hij heeft ze besteld in een hobbyshop bij hem in de buurt.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 31-12-2010, 08:44
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2008
Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Posts: 1,428
Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
Knappe wagen Philip! Het is een moeilijke kit, maar zo te zien maak je het nog wel deftig.

Ik vind de gordels niet helemaal juist lijken, in tegenstelling tot rally-wagens, gaan ze na de stoel recht naar beneden en worden ze aan de vloer vast gemaakt.

En dat stuur is inderdaad net iets te groot, maar niet heel veel. Bij deze amerikanen reden ze vaak zonder stuurbekrachtiging, en met een zware V8 op de vooras, moet je toch iets hebben om de bocht te kunnen ronden, vandaar dat ze grote sturen gebruikten.
Thanks Erik. I.v.m. de gordels. Er is wel meer niet historisch correct aan deze wagen maar ik vond dit de mooiste oplossing. Eens de body is geplaats ga je er toch niet veel meer van zien.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.