|
|
||||
|
||||
Quote:
Welkom op ons forum. Voor de startende modelbouwer hebben we hier een aparte subcategorie. Deze kan je vinden onder "Algemeen en vraagbaak": http://forum.depaddock.eu/forumdisplay.php?f=67 Ga hier al maar eens doorheen en je zal op tal van vragen al een antwoord vinden nog voor dat je de vraag gesteld hebt. Ook kan je er, helemaal bovenaan, een speciale thread "Vraagbaak voor beginners" vinden, waarin je dit soort van algemene vragen kwijt kan. Deze thread hier wordt immers door Loeten gebruikt om zijn Mitsu te bouwen. Dus, veel plezier hier op het forum en het grasduinen in de zee van informatie en als je er niet dadelijk uitgeraakt, dan zien we je graag terug in de Vraagbaak. Guido Last edited by Guido; 24-07-2009 at 15:45. |
|
|||
|
|||
Dag guido,
bedankt voor de link. ik ben op dit moment 13 maar ik weet wel hoe het moet maar ik kan het nog niet echt goed, een ander probleem ik woon in een "boerengat" dus als ik naar een winkel wil moeten we altyd lang en ver rijden( ik zit daar nx mee in maar myn pa wel) jonckers (joris) |
|
||||
|
||||
Een hele hele heeeeele poos geleden was ik aan deze wagen bezig. Het project lag lange tijd stil maar ik heb het nu werk hieraan weer opgenomen.
Eerst even aan vraagje aan Tim: heb je al het mysterie ivm de nummerplaat en de evo 8 / 9 kunnen ontrafelen?? Ben nog steeds benieuwd... Een kleine update dan nu. We hadden reeds eerder ontdekt dat de uitlaat onderaan wat vreemd in elkaar zat. Ik heb dit aangepast. Demper eraf en dan met buisjes van de sprue het correct proberen na te maken. De oorspronkelijke situatie: Poging 1: Demper eraf gesneden en een buisje van de sprue als vervangdeel: Het uiteinde van de uitlaat werd gerecupereerd en alles samen gelijmd gaf dit volgend resultaat: Oeps, niet zo denderend niet? Dus dat was een mislukking...
|
||||
|
||||
Dan maar poging 2:
Een wat langer stukje sprue... Deze wat plooien op het einde en uitboren. Direct een heel ander resultaat: Op naar het interieur nu... Ik heb wat gespiekt in het topic van TVD. Ik zal me ook wat laten leiden door zijn scratchwerk. Toch zal het niet helemaal gelijk zijn aangezien ik een evo 8 heb en die van Tim een evo 9 was. Aan de hand van wat referentiefoto's die ik zelf schoot, zijn er al enkele merkbare verschillen: oa de hoedenplank. Die vertoont bij de evo 9 gaten terwijl de evo 8 die niet heeft. Wel een soort randje. Dus ik ging ook hier al aan de slag door de details van de originele weg te schuren: Verder had ik al eens eerder het interieurkuipje in stukken gezaagd. Ik was evenwel niet meer zo tevreden hiermee, dus ik ben aan de slag gegaan... De achterzetel mag er volledig uit:
|
||||
|
||||
Tenslotte werden de twee gescheiden delen weer samengevoegd.
Het is de bedoeling om het interieur nu verder op te bouwen...
|
||||
|
||||
Aha, gij hebt er nog eentje vanonder het stof gehaald.
|
||||
|
||||
Yep en in augustus komen er nog meer van onder het stof. Tijd om wat af te werken e. En jouw Ripcurl??
|
||||
|
||||
Ligt nog niet genoeg stof op.
|
||||
|
||||
Nadat ik in december ettelijke uren aan de laptop zat om decals te tekenen (Ferrari en deze evo 8) werd het stilletjes aan tijd om aan deze verder te doen. De decals werden geprint en gesealed net voor de skireis. Gisteren kon ik dan eindelijk aan de slag.
De decals werden op clear paper geprint en dat werkt wat anders dan op white paper. Het is veel stroever en gedraagt zich raar: sol verpest de boel en droogdeppen lukt niet want dan komt de decal mee. Ik moet het dus met koud water doen en dan een vochtige doek erop om alles te doen aansluiten. Nu ja, als je het weet, dan gaat het "vlot" hoor. Hier een stand van zaken: Zo was hij dus eerst: Daarna werden de decals vakkundig verwijderd en de nieuwe werden konden worden aangebracht... Deel 1: Op het dak merk ik trouwens een hapering in de decal. Damn... Dat wordt ofwel vernieuwen ofwel aanpassen... Heb er jammer genoeg geen reserve meer van wegens de eerste al verkl***... Desnoods eentje printen nog e want heb nog decals te tekenen in januari (die van de Mini) Allez, op naar de rest van de decals nu... Grtzz
|
||||
|
||||
Weer een stapje verder met de decals. Had wel wat miserie met enkele decals die stuk gingen... Maar had voldoende reserve om het probleem op te lossen.
Zover sta ik nu;
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit.
|
||||
|
||||
Thanks...
Nog een stapje verder. Voorlopig moet ik even wachten. Ik heb enkele decals naar de ****** geholpen en de reserves ook. Gisteren heb ik al extra afgedrukt en morgen zullen ze normaal klaar zijn om te plaatsen. Foto's: Hieronder zie je nog schade aan de decals "Ignace en Liliane". Deze moet vervangen worden. Ook op het dak is dit het geval en de linkerzijde moet ook nog een nieuwe krijgen. Verder bleek de nummerplaat vooraan 1 mm te hoog en waren er nog wat decals te groot. Vreemd want ik had alles nagekeken. Misschien ergens een foutje gemaakt toch? Hier lijkt het alsof de decal van de nummerplaat beschadigd is, maar dit is niet het geval. Het zal een grilletje van de macrostand zijn... Die blauwe lijnen op de echte wagen zijn lelijker dan hier. Ik heb het op 1/24 netter afgewerkt, hihihi... Een overzichtje nog van de decalsetjes die ik gemaakt heb (was die foto eerder vergeten...)
|
||||
|
||||
Na wat gepruts en tegenslag heb ik "den truuk" van Loixrallyfan toegepast... Dit was binnen de 24 uur na het spuiten van de vernis je decals plaatsen. En ja hoor, veel minder last van barstende decals. Damn, mijn decals voor de Ferrari zijn al bijna twee weken geleden gemaakt en gesealed geweest... We gaan zien e...
Maar deze evo 8 is op 1 na van al zijn decals voorzien. Het was een helse tocht want zoals eerder al gezegd wilden de decals niet zomaar op de body blijven. Ik moest ze met een vochtige (en propere) zakdoek vastdrukken. Hierdoor kreeg je soms breuklijntjes of ging er toch plots inkt verloren. Maar het kwam dus met wat geduld toch goed. Hieronder wat foto's onder een spotje (zonder flash) Op nu naar het interieur...
|
||||
|
||||
Nog enkele...
|
||||
|
||||
Mooi mooi. De decals zijn toch mooi gelukt, hé.
Ik blijf volgen...
|